Onneksi sinä olet todellinen Voittaja. Isolla V-kirjaimella. Todellinen sankari ja esikuva.
Kiitos. Sinne se kalikka kopsahti.
Mikä sen väittämäsi joukkueen pohjamutiin painumisen kriteeri muuten olikaan ja paljonko lyödään vetoa?
Hyvä palsta olisi sellainen, jossa kaikki vain kehuisivat toimistoa, ja varsinkin sitä sinun kaveriasi siellä. Harmi, että meidän muiden älykkyys ei siihen riitä.
Minun mielestäni hyvä palsta on sellainen, joissa kirjoituksissa on perusteltuja argumentteja. Ja itkut sitten itkuketjussa.
Jos joku ei pysty näkemään eroa esim näiden kahden kirjoituksen välillä, niin en usko että pystyn auttamaan.
http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=4572305&postcount=1285
http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=4569701&postcount=1257
Näkölulmasi on rajoittunut, jos uskot KalPa-valtakunnassa kaiken olevan täydellisesti. Esimerkiksi puolustaja-kritiikki oli täysin oikeutettua. Verrattuna alkukauteen KalPa-pakistosta poissa ovat SP Riikola (SaiPa), Levokari (ei toivu koko kaudella 100% pelikuntoon) ja Halonen (loppukausi todennäköiesti ohi). Lisäksi Kukkosen tekemisen taso on laskenut paljon edelliskaudesta.
Minä en kuvittele, että Kalpassa asiat olisivat täydellisesti. Puolustuksessa on ongelmansa -olkoonkin, että joukkue on päästänyt vähiten maaleja koko sarjassa - ja Halosen loukkaantuminen on ihan hemmetin iso isku. Minulle ei olisi ollut sellaista tietoa hänen selkänsä kunnosta, että olisin sen perusteella voinut perustellusti hyvin erilaisia päätöksiä tehdä.
Kuitenkin olen vahvasti eri mieltä siitä, että Kalpan olisi pitänyt jättää viime kesänä hankinnat tekemättä ja säästää rahaa kesken kauden tehtäviin hankintoihin. Tai jos jotain olisi jätetty hankkimatta, niin ne olisivat olleet NHL-avut Smith ja Stepan, mutta en minä niitä tekohetkellä kritisoinut, joten olisi säälittävää jälkiviisautta nyt opportunistisesti esittää päinvastaista.
Viime kesänä hankittiin Voutilainen, Lehkonen, Kerälä, Koivisto, Kolehmainen ja Halonen. Kaikille näistä on käyttöä kauden aikana ollut ja tarvetta on tästä eteenpäin. Jokainen tietää, että joukossa oli myös yksi epäonnistuneempi hankinta, jota en itse olisi koskaan tehnyt. Kuitenkaan ei sekään itkemisellä muutu, joten minä en siihen lähde. Yleisarvosana hankinnoille jää silti hyväksi. Lisäksi syytä on muistaa, että näistä osallakin oli käynnistymisvaikeuksia, joten heistä paras hyöty saadaan vasta nyt kun heidät on ajettu joukkueeseen sisään. Kesken kauden tehtävät hankinnat ovat aina enemmän arpapeliä.
Kesken kauden hankittu Lammassaari ei ole kustannusmielessä sellainen hankinta, että se olisi puolustajakuviota muuttanut. Tuokkola todennäköisesti oli, mutta näkisin että sekin oli tietynlainen pakkorako.
Kukaan ei ole tiettääkseni haikaillut Pekka Virtaa takaisin. Huomioitavaa on, että näitä Laukkasen ihmeellisiä lausuntoja on jatkunut koko kauden ajan. Kyllä, pari kertaa päävalmentaja on ottanut tappion omaksi syykseen. Huomattavasti useammin mies on kuitenkin pelin jälkeen kommentoininut "en tiedä, en osaa sanoa, täytyy pohtia, mitä mieltä sinä olet, täytyy kysyä joukkueelta, on tutkittava videoita" ja muilla vastaavilla epäselvyyksillä. Minusta se on samanaikaisesti sekä hauskaa että huolestuttavaa. KalPalla oli vielä elokuussa analyyttinen päävalmentaja, joka osasi tappiopelien jälkeen sanoa, mistä heikko esitys johtui. Hän ei haukkunut pelaajia, vaan pystyi tulkitsemaan peliä. Nykyinen päävalmentaja sanoo vain "En tiedä mistä se johtui."
Minä en ole eri mieltä siitä, etteikö Laukkasen lausunnot olisivat usein kummallisia. Näen vain asioissa muitakin vaihtoehto kuin että Papu ei vain tajuu. Maasta löytyy muitakin valmentajia jotka eivät ole katsoneet tarpeelliseksi alkaa kaikkia ajatuksiaan kertoilemaan. En esim usko että Jortikan ymmärrys jääkiekosta rajoittuu hänen haastatteluihinsa. Tuokkolan haastatteluita oli tosiaan erittäin mielenkiintoinen kuunnella. Hänen kykynsä antaa analyyttisiä lausuntoja tapahtui kentällä mitä tapahsa oli suorastaan epäinhimillistä. Tämä on kuitenkin vain pieni osa valmentajan työtä (pätee siis kummankin kohdalla). En esim ollut onnesta soikea siihen, miten analyysin lopputuloksena Bluesia vastaan playoffs-sarjassa kävi.
Väitän kuitenkin, että KalPa on hävinnyt tällä kaudella 3/4 peleistä, jossa vastustaja on keksinyt KalPaa varten hyvän taktisen suunnitelman. Ainoastaan Selin on tässä epäonnistunut.
Tämä matematiikka ei minulle aukea. Kalpa on pelannut 49 peliä ja hävinnyt niistä 14. Tästä voitaneen laskea että vastustaja on keksinyt hyvän taktisen suunnitelman 20 pelissä. Seliniä vastaan on ilmeisesti pelattu 29 peliä.
Herkullista on tietenkin ajatella, että jos Kalpa olisi hävinnyt vaikka vain puolet noista 20 pelistään, joissa vastustaja on taktisen suunnitelman keksinyt. Tällöin pisteitä olisi n. 20 enemmän kuin nyt. Tällöin Kalpa johtaisi liigaa yli kymmenellä pisteellä. Vaikka nyt joukkue on matkalla historian toiseksi parhaaseen sarjasijoitukseen, niin olisihan tuollainen lopputulos toki mieluisampi.
Huolestuttavaa on myös ylivoimapeli. KalPan materiaali on oikeasti liigatasolle erinomainen. Ylivoimapeli on materiaaliin nähden umpisurkeaa. Käytännössä joka vuosi finaaliparissa on kohdannut kaksi sarjan parasta ylivoimajoukkuetta. Pudotuspeleissä peli kovenee, erikoistilanteiden merkitys korostuu ja taktinen osaaminen korostuu. Mielestäni nämä ovat KalPa-valmennuksen suurimmat heikkoudet.
Samaa mieltä. Sinänsä toki koomista että Pekan puheet ovat tuollaisia, sillä ihan samat ongelmat silloin oli ja ei YV Pekan aikana parempaa ollut.