KalPa 2004-2005

  • 158 986
  • 915

Juuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joo, onhan se niin että monta sataa NHL-ottelua pelanneet miehet tekevät itsestään naurunalaisia pelaamalla tosissaan oman joukkueensa puolesta.. HEH!! Vaikka olisivat muutaman vuoden pelaamatta (harjoittelevat kyllä), niin varmasti taito/vauhti mestikseen riittää. Kuitenkin kyseessä on AMATÖÖRISARJA. ...Ai niin, KalPa hoitaa homman :)
 

The Johtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Tommy Kilponen
Tuosta lässytyksestäsi ei pystynyt hyvällä yritykselläkään poimimaan kyllä lainauksen arvoisia lauseita yhtä enempää.


Viestin lähetti Winger
Go go go johtaja!

Telepatiaa! Olen ollut AINA enemmän kuin kotona hyvässä kannustuksessa!
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Viestin lähetti The Johtaja
Sportin kannaltahan sillä nyt ei ole mitään merkitystä olisiko liiga avattu nykyistä aikataulua vuoden, kaksi tai vaikka kolme vuotta aiemmin, joukkue kun on sortunut epäonnistunumaan Mestiksessä sen historian jokaisena keväänä.

Sport ei seurana minuakaan vakuuta, koska sen talous ei tunnu kestävän pelaamista edes nykyisellä tasolla, saati sitten liigassa.
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Viestin lähetti A.P.Järvi
Sport ei seurana minuakaan vakuuta, koska sen talous ei tunnu kestävän pelaamista edes nykyisellä tasolla, saati sitten liigassa.

Tuon virkkeen voisi yhtä hyvin käyttää kuvaamaan KalPaa.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viestin lähetti A.P.Järvi
Sport ei seurana minuakaan vakuuta, koska sen talous ei tunnu kestävän pelaamista edes nykyisellä tasolla, saati sitten liigassa.

Miten niin ei talous kestä? Olen hiukan ymmälläni tästä. Joko tiedät jotain Sportista mitä minä en tiedä tai sitten tekstisi oli silkkaa provosointia. Tietääkseni Sportilla on tällä hetkellä menot ja tulot hallinnassa.

Sport ei ole koskaan tehnyt konkurssia. Totta on muutaman vuoden takaiset talousongelmat mutta onhan KalPallakin näitä ollut. Ainakaan omasta mielestäni tässä asiassa KalPalla ei pitäisi olla mitään varaa kuittailla. On sitä Savossakin onnistuttu ryssimään.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sportin talouden riittävyydestä liigaan voisin minäkin olla hivenen skeptinen, toisaalta sama pätee KalPaankin. AP Järven ylläoleva kommentti, tai lähinnä sen tausta, kiinnostaisivat kuitenkin. Tarkoitatko menneiden vuosien rahavaikeuksia ja velkojen anteeksiantamista, vai onko sinulla jotain tarkempaa (yllättävää) tietoa Sportin nykyisestä taloustilanteesta? Näin sivustaseuraajan kantiltahan toiminta näyttää rullaavan hyvin: nimimiehiä on hankittu sekä kaukaloon että pöytäin taakse ja harkkamatsit tuovat organisaatiolle aivan eri lailla rahaa kuin muille.

Jos mennään noihin 3-5 vuoden takaisiin raha-asioihin, niin minua ei kyllä vakuuta kumpikaan liigakanditaateista: velkojien armahtama Sport taikka konkurssiin päätynyt KalPa. Vaan kovastipa ovat kaikki koettaneet vakuutella, ettei menneillä ole väliä.


EDIT: perskules, jopas vaasalaiset ovat nopeita tänään.
 

Icepowerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hifk , HPK; KuPs, Zulimanit ...
Ei hyvältä naytä

Rupeaa tumtumaan tässävaiheessa, että Sportti onkin melko kova. Kalpan otteet valovuoden jäljesssä ..voe voe. Toisaalta kausi on vasta alkamassa, muttakuitenkin. Sportti kylvettää liigaporukoita ja pelannut melko vahvasti. Pitää käydä tsekkaamassa Niiralanmonttu 1.9 jolloin kotiluolaan luistelee vastaan Jyppi. Ekkä Klpakin voisi kuitenkin hommata vielä muutaman sopimuspelaajan, että pelipaikoille saataisiin tosikova kilpailu.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Viestin lähetti Shearer

Sport ei ole koskaan tehnyt konkurssia. Totta on muutaman vuoden takaiset talousongelmat mutta onhan KalPallakin näitä ollut. Ainakaan omasta mielestäni tässä asiassa KalPalla ei pitäisi olla mitään varaa kuittailla. On sitä Savossakin onnistuttu ryssimään.

Kuopiossa tosiaan tehtiin isoa miinusta liiga-aikoina. Kahden viime vuoden kuluessa tilanne on kuitenkin merkittävästi parantunut uuden varakkaan omistuspohjan myötä. Sport on tehnyt mestiksesä jatkuvasti tappiota, vaikka pelaaminen nykyisellä tasolla on selvästi liigatasoa halvempaa. Tämän vuoksi Sportin liigaprojekti ei MINUA vakuuta. Ideaalitilanne olisi kuitenkin, että molemmat seurat pelaisivat liigassa vakavaraisina (jos mahd.).

Viestin lähetti Shearer

Ainakaan omasta mielestäni tässä asiassa KalPalla ei pitäisi olla mitään varaa kuittailla.

Se olinkin minä, joka "kuittasi".
 

Scotty

Jäsen
Mitenkä omistuspohja Savossa vaikuttaa tuloksen tekoon tai tekemättömyyteen?
Haiseeko raha? Onko pörssiyhtiön panostus seuran tulovirtaan huonompi asia kuin tunnetun henkilön satsaus pääomaan?

Jos pääoma sijoitetaan juokseviin menoihin - esim.pelaajapalkkioihin - niin juuri siitä konkurssi tulee! Eikös siitä jo ole kokemuksia?

Tulot ja menot on pysyttävä balanssissa ja esim lipputuloista tulee niitä rahoja, joilla voi pelaajapalkkioita maksella. Sport ehkä kuittaa 50 000 Euroa pelkistä harjoitusotteluistaan.

Onko kauppatiede ja yritystalous erilaista Savossa kuin Pohjanmaalla?
 

Rocco

Jäsen
Sportin ainoa tappiollinen kausi Mestiksessä oli ensimmäinen kausi.

Syitä oli, kerrataan nyt vielä, suljetun liigan aiheuttama yleisökato (yli 1000 katsojaa per peli katosi katsomoista), ennen sulkemista tai siitä mitään tietoa olleena tehdyt monivuotiset sopimukset joita ei saatu pienennettyä kun lopulta liiga suljettiin, perkeleen kallis uusi halli.

Tämän kauden jälkeen, eli jo toisella ja kolmannella kaudella, Sport joutui vuoden ajan tekemään positiivista tulosta ja suorittamaan kaikki velvoitteet, muuten olisi tullut konkurssi. Sport hoiti kaikki velvoitteet eikä tullut konkurssia.

EDIT: Viime kaudella mentiin nollille koska pelaajabudjetti ylittyi roimasti lukuisten loukkaantumisten takia. Muuten olisi tehty muutama kymppitonni plussaa.
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
Eiköhän tuo Sportin toiminta ole nyt jo tullut kaikille selväksi. Kyllä Rocco ja kumppanit siitä ovat niin paljon joka välissä kertoneet.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Rooster
Eiköhän tuo Sportin toiminta ole nyt jo tullut kaikille selväksi. Kyllä Rocco ja kumppanit siitä ovat niin paljon joka välissä kertoneet.

Niin minäkin toivoin, mutta aina joku onnistuu yllättämään "omilla tiedoillaan"...
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
Niin, mutta tarkoitin myös sitä, että ei aina tarvitse olla todistelemassa, että Sportissa asiat olisi muka hoidettu jotenkin paremmin kuin muualla. Varmasti siellä Vaasassakin on tehty virheitä vuosien saatossa.
 

Rocco

Jäsen
Ei tietenkään. Virheiden tekeminen on inhimillistä ja jopa minä olen niitä tehnyt :)

Nyt kyseessä olikin vain ja ainoastaan erään kirjoittajan väärän tiedon korjaaminen.
 
Suosikkijoukkue
Mestiksen paras sentteri Patrik Westerback
Viestin lähetti A.P.Järvi
Fantasioissa on toki hyvä elää.

A.P.Järvi on kateellinen Savolainen. Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin lähetellä perättömiä viestejä? Jos sulla on jotain tietoa niin kerro se sitten, muuten voit keskittyä vaan KalPan asioihin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Mestiksen paras sentteri Patrik Westerback
Viestin lähetti Rocco
Viime kaudella mentiin nollille koska pelaajabudjetti ylittyi roimasti lukuisten loukkaantumisten takia. Muuten olisi tehty muutama kymppitonni plussaa.

Viime kausi taisi kuitenkin mennä hiukan miinukselle. Ilman loukkaantumissumaa olisi todennäköisesti tullut positiivinen tulos. Ei tuollaista loukkaantumissumaa voi ennustaa. Tälle kaudelle on sitten viisastuttu ja hankittu riittävästi pelaajia. Joten siinä tuskin ylitetään budjettia enää.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti A.P.Järvi
Fantasioissa on toki hyvä elää.

Itseasiassa tiedän hyvin paljon Sportin asioista ja itselläni ei ole minkäänlaista kylmää rengasta ahterin alla. Numeroita voi jokainen tulkita haluamallaan tavalla, mutta onneksi minun ei tarvitse. Fantasioissa saa elää monet muut, minun ei tarvi.
 

Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
MIKKELIN JUKURIT
Viestin lähetti Rocco
Itseasiassa tiedän hyvin paljon Sportin asioista ja itselläni ei ole minkäänlaista kylmää rengasta ahterin alla. Numeroita voi jokainen tulkita haluamallaan tavalla, mutta onneksi minun ei tarvitse. Fantasioissa saa elää monet muut, minun ei tarvi.

Kaupparekisteri pyytänyt Hockey-Team Vaasan Sport Oy:n tilinpäätöstietoja 08.06.2004 ja toistamiseen 08.07.2004 vailla tulosta eli tilinpäätöksiä ei ole pyynnöistä huolimatta kaupparekisteriin toimitettu.

Miksi? Onko Vaasan Sportilla jotain salattavaa?
 

Rocco

Jäsen
Voitko jo vaihtaa aihetta?

Eikös dude kertaalleen jo asiasta sinulle maininnut? En jaksa sitä hakea, mutta uskon että tiedät itsekin mitä hän sanoi.
 

Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
MIKKELIN JUKURIT
Viestin lähetti Rocco
Voitko jo vaihtaa aihetta?

Eikös dude kertaalleen jo asiasta sinulle maininnut? En jaksa sitä hakea, mutta uskon että tiedät itsekin mitä hän sanoi.

Minä voin toki vaihtaa aihetta mutta myös muiden on aivan turha kirjoittaa minkälaista tulosta Hockey-Team Vaasan Sport Oy on esimerkiksi viime tilikaudella tehnyt niin kauan kunnes Sport toimittaa tilinpäätöstietonsa kaupparekisteriin. Herää vain kysymys miksei tilinpäätöstietoja toimiteta kaupparekisteriin. Yleensä yritykset joilla pyyhkii hyvin julkaisevat tietonsa ja päinvastaisessa tapauksessa asioista salaillaan. Jokainen vetäköön tästä omat johtopäätöksensä.

Nimimerkki Duden vastaus aiheeseen oli täyttä puutaheinää. Hän vertaisi Sportia jopa pörssiyhtiö Nokiaan kertoen ettei Nokia olisi toimittanut tilinpäätöstietojaan. Höpö höpö, et kai tosissasi uskonut etteikö pörssiyhtiö Nokia olisi julkistanut tilinpäätöstietojaan?
 

Rocco

Jäsen
...itseasiassa duden selitys on paljon uskottavampi kuin sinun. En ole nähnyt sinulta vielä juuri yhtään kirjoitusta missä ei käsiteltäisi Sportin taloutta... Onneksi itse tiedän Sportin asoista hyvin paljon, siis sellaista mitä ei tilinpäätöksistä tai muista numeroista selviä, joten itse voin olla hyvillä mielin Sportin osalta.

Jos haluat repiä Sportia lokaan tuon tilinpäätöksen myöhästymisen takia niin anna mennä. Tuntuu ettei sinulla ole mitään muuta päämäärää kuin tuon asian vatkaaminen.
 

Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
MIKKELIN JUKURIT
Viestin lähetti Rocco
...itseasiassa duden selitys on paljon uskottavampi kuin sinun.

Ei tässä Sinun tarvitse kenenkään selityksiä uskoa. Fakta on ettei Hockey-Team Vaasan Sport Oy ole toimittanut useista pyynnöistä huolimatta tilinpäätöstietojaan kaupparekisteriin ja piste. En tiedä miksei ole toimittanut mutta ei vaan ole. Esimerkiksi KalPa on toimittanut tilinpäätöksensä vuosittain ajallaan ilman eri pyyntöjä. No asioita voi näköjään hoitaa eritavoilla eli hyvin ja ei ihan niin hyvin.

Palataan parin kuukauden päästä asiaan, jospa Sport saisi siihen mennessä hoidettua asiansa kuntoon.
 

Scotty

Jäsen
Sportin tilinpäätöksen tekemistä viivästyttää jäähallin omistajan-(i Kuntayhtymän) ja yhden "pääsponsorin" (Vaasan kaupungin )päätöksentekojärjestelmän kesälomilla olo. Sport on tehnyt näille tahoille esityksiä, jotka vaikuttavat viime kauden tilinpäätökseen. Kesäkuussa näitä jo alettiin käsitellä - eiköhän pian ala tulla tilinpäätöksiä....

Hassu topic muuten tähän ketjuun.

Vieläkin ihmettelen sitä käsitystä miksi joidenkin osakkeenomistajien pääomasijoitus olisi seuralle arvokkaampaa kuin suora (pörssiyhtiön)rahallinen "yhtiestoimintasopimus".
Omaa pääomaa (osakepääomaa) on vaarallista käyttää juoksevien menojen katteeksi - siitä seuraa selvitystila eli konkurssi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös