Kalle Sahlstedt – Lukon oma poika urheilujohtajaksi

  • 479 796
  • 3 601

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Pohdin että mikä tässä oikein mättää, joukkueella on huutava pula hyökkääjistä, budjetissa on varaa, artistiraja on mennyt, miksi vahvistusta ei vaan tule ? Ulkomaalaisen saa nyt loppukaudeksi edullisesti, joten tuskin on taloudellinen kysymys, siis mikä voi olla syy tähän kykenemättömyyteen. Pohdin sitä että ollaanko Pohjois Amerikan suhteen vain Haulan pelaajien varassa, eikä siellä ole nyt mistä ottaa? Vaikuttaa siltä että Kallen verkostot on todella ohkaiset tuohon suuntaan, jos ollaan suurimmalta osalta yhden agentin varassa, en tiedä onko näin. Valmennuskin tuo asiaa toistuvasti esille.
Olen melkoisen varma että jos jollakin muulla isommalla seuralla olisi vastaava tilanne asiaan olisi reagoitu aikaa sitten, jotain olisi lähdetty kokeilemaan.
Joku hommassa nyt mättää pahasti, mistä ihmeestä on kyse, osaamisesta, jääräpäisyydestä, tahdosta vai mistä ??
 

Lukkokettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä kirjoitus! Olen Okkulin kanssa aivan samaa mieltä. Olen ihmetellyt jo kauan tätä asiaa. Lukko todella tarvitsisi uutta pelaajaa/pelaajia mutta kuukaudesta toiseen mitään ei tapahdu. Kuka seisoo jarrupolkimen päällä? Kuka vetää käsijarrusta kaksin käsin? Tässä asiassa on jotain mitä ei julkisuuteen kerrota.
 

Kepakko

Jäsen
En oikein jaksa ymmärtää tuota Rauman dissausta tyyliin ”kun täällä ei ole yhtään mitään”. Itse olen viettänyt lähes puolet elämästäni poissa Raumalta muualla aina ulkomaita myöten, ison kirkon maisemien lisäksi. Vannoin joskus, etten Raumalle enää palaa, mutta niinpä vain tuli vuosia sitten tehtyä. Ja tyytyväinen olen.

Kyllä. Tuntuu, että raumalaisista moni ei osaa arvostaa itse Raumaa. Vastikään tänne ummikkona muuttaneena olen oikein tyytyväinen valintaani. Osalla jäänyt päälle valittamisen eetos. Itse olen sitä mieltä, että oikein mukaviin ihmisiin olen täällä tutustunut. Mulkvisteja löytyy joka puolelta Suomea.

Raumalla on mielestäni ihan hyvä pöhinä, vaikka väkiluku ei nousekaan - kuten ei myöskään valtakunnallisesti.

Täällä on kaunista vanhaa kaupunkia, kulttuuria, palveluita, kiva lapsiperheille, monia kaupunkeja halvemmat harrastusmaksut, luontoa, merta, uusia kouluja, turvallisuutta, uusia investointeja, monia kuntia vakaampi talous. Listaa voisi vielä jatkaa.

Elämä on pitkälti asenteesta kiinni. Jos tulet nokka pystyssä ja et edes halua tykätä, niin et varmasti tykkääkään. Mutta se siitä off-topicista.

Ja ai niin. Kalle, odotamme uutisia ;)
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hyvä kirjoitus! Olen Okkulin kanssa aivan samaa mieltä. Olen ihmetellyt jo kauan tätä asiaa. Lukko todella tarvitsisi uutta pelaajaa/pelaajia mutta kuukaudesta toiseen mitään ei tapahdu. Kuka seisoo jarrupolkimen päällä? Kuka vetää käsijarrusta kaksin käsin? Tässä asiassa on jotain mitä ei julkisuuteen kerrota.

Tähän voi olla syynä kaksi asiaa. Ensinnäkin markkinoilla ei ole tällä hetkellä hirveästi tarjontaa hyvistä pelaajista ja nyt puhutaan itseasiassa ihan hyvistä tulosyksikön pelaajista. Pohjois-Amerikan kasvatit eivät lähde enää niin aktiivisesti Euroopan sarjoihin, koska AHL-palkat ovat ihan oikeasti nousseet. Lisäksi ihan nuoret hyvät AHL-pelaajat eivät mielellään lähde siitä sarjasta Eurooppaan, koska se unelman tavoittelu on farmissa huomattavasti lähempänä kuin meidän liigassa.

Lisäksi olen jotenkin hahmottanut sen, että Kallella on rima aika korkealla sen suhteen, että minkä tason vahvistuksen hän haluaa. Eli laatupelaaja pitää olla kyseessä. Tässä voi ongelmaksi muodostua se, että samasta pelaajasta ovat kiinnostuneet kaikki Sveitsin ja Ruotsin seurat sekä Suomen huippuseurat, joilla on myös maksukykyä. Eli sitten voi käydä niin, että pelaaja menee jonnekin muualle. Mutta osuu yhteen sen kanssa, että ketään ei hankita katsomoon.

Ja mitä tulee siirtomarkkinoiden tilanteeseen, niin erään agentin mukaan ne ovat aktivoitumassa joulu-tammikuun aikana. SaiPakin saattaa avata kaupan, kun kymppisijaan on matkaa jo yli 20 pistettä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ensinnäkin markkinoilla ei ole tällä hetkellä hirveästi tarjontaa hyvistä pelaajista ja nyt puhutaan itseasiassa ihan hyvistä tulosyksikön pelaajista.

Eikös tuossa just hetki sitten ollut ihan Kallen sanomana, että 3 eri hyökkääjää oli neuvotteluiden alla mutta kaikki kaatuivat eri syihin. Huvittavin oli se syy, että jonkun vaimo ei halunnut Raumalle niin mieskin jäi tulematta. Eli markkinoilla on kyllä koko ajan "lohia" mutta erinäisistä syistä ne eivät ole vielä jääneet Lukon verkkoon. Seuraava saattaa jo jäädäkin.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikös tuossa just hetki sitten ollut ihan Kallen sanomana, että 3 eri hyökkääjää oli neuvotteluiden alla mutta kaikki kaatuivat eri syihin. Huvittavin oli se syy, että jonkun vaimo ei halunnut Raumalle niin mieskin jäi tulematta. Eli markkinoilla on kyllä koko ajan "lohia" mutta erinäisistä syistä ne eivät ole vielä jääneet Lukon verkkoon. Seuraava saattaa jo jäädäkin.

Ja kuten tuossa viestissä sanoin, niin ne lohet ovat hyvin kalliita ja kiinnostavat kaikkia isoja seuroja. Esimerkiksi Ritchie, joka meni Kärppiin. Eli pitää maksaa riittävästi.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja kuten tuossa viestissä sanoin, niin ne lohet ovat hyvin kalliita ja kiinnostavat kaikkia isoja seuroja. Esimerkiksi Ritchie, joka meni Kärppiin. Eli pitää maksaa riittävästi.

Tästä lienee kysymys; kysynnän ja tarjonnan rimat ovat eri korkeudella. Haetaan jotain sellaista, jota olemassa olevilla pelimerkeillä ja olosuhteilla ei ole saatavilla nykyisiltä pelaajamarkkinoilta.

Lukolla on toki verrattain lähihistoriasta esimerkkejä kesken kauden onnistuneista nykäsyistä (Repo, Gregoire), mutta aivan viime vuosien onnistuminen ei kyllä tue optimismia kesken kauden kalansaaliin suhteen.

Lohenkalastus pitäisikin nyt aivan ehdottomasti irrottaa tuosta joukkueen kokonaisvaltaisesta rakentamisesta; tasaisen laadukas kokoonpano on edellytys menestykselle. Riittävällä tasolla sekä hyökkäys- että puolustussuuntaan operoimaan pystyvät neljä kenttää, riittävä laajuus, sisäinen kilpailu ja ennen kaikkea terve sekä fyysisesti että henkisesti valmis kokoonpano ovat välttämättömiä nykyliigassa läpi kauden. Lukon resursseilla pitää olla mahdollista huolehtia siitä, että kentällä on koko ajan kokonaisvaltaisesti riittävän tasokas ja ehjä kokoonpano. Ja jos ei ole, siihen pitää reagoida heti - eikä odottaa ihmeen tapahtumista siirtorajalle asti.

Verkot on oltava vesillä lohia varten, ja lohi on poimittava ylös, jos se mahdolliseksi osoittautuu. Ehjän ja kilpailukykyisen kokoonpanon olemassaoloa ei voi kuitenkaan rakentaa sen varaan, että kerran taikka kaksi viidessä vuodessa tärppää kesken kauden.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös tuossa just hetki sitten ollut ihan Kallen sanomana, että 3 eri hyökkääjää oli neuvotteluiden alla mutta kaikki kaatuivat eri syihin. Huvittavin oli se syy, että jonkun vaimo ei halunnut Raumalle niin mieskin jäi tulematta. Eli markkinoilla on kyllä koko ajan "lohia" mutta erinäisistä syistä ne eivät ole vielä jääneet Lukon verkkoon. Seuraava saattaa jo jäädäkin.
Tuo on toki Kalleltakin mediapeliä ja narratiivin ohjailua sikäli, että jos ne syyt olivat Kallen mukaan että:
-Vaimo ei halunnut Raumalle
-Pelaaja päätti jäädä SHL:ään

Niin aivan yhtä hyvin joku voisi sanoa että ne syyt olivat:
-Vaimo ei halunnut Raumalle kun näki Lukon tarjouksen
-Pelaaja päätti jäädä SHL:ään kun näki Lukon tarjouksen

Toisin sanoen, mottipäistä pöytään niin vaimot ja varustekassit kyllä liikahtaa.

Ottamatta kantaa että kannattaako sitä mottipäistä tarjota.
 
Viimeksi muokattu:

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kallea kun kritisoidaan, niin osataan sitä muuallakin. Olkinuora kävi Lahdessa pelaamassa itsensä kuntoon ja loikkasi Sveitsiin, kun koppi alkoi tarttua. On tuokin tilanne, kun joukkueen tärkein pelaaja häviää tuosta vaan ja sarjataulukossa tilanne kriittinen.

Voi kääntyä vielä Pelicansin voitoksi, kun sieltä saattaa olla tulossa Bartosak takaisin...
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Mukava odotella uuden pelaajan esitystä kun urheilujohtaja haukkuu jo valmiiksi paikallislehdessä ihan paskaksi.
Ja en tiedä olenko ainut mutta särähtää tuo tämä ihan helvetisti. Onko nää kommentit nyt jotain Kallen vittuilua takaisin Lämsälle vai mikä homma?

– Raamit ovat kohtalaiset, mutta ei hän ihan sen alle mene, että hän olisi iso ja vahva, Sahlstedt myöntää.

– Ei tämä ole mitenkään iso, mutta paljon luisteluvoimaisempi, mitä toivoin. Nopea kaveri, Sahlstedt luonnehtii.

– Nuo pelaajat, joita me emme tuossa aiemmin saaneet, olivat selkeästi ykköskorin äijiä. Sen jälkeen, kun katsottiin niistä kaikista, joita meidän oli mahdollista saada, tämä oli paras, Sahlstedt näkee.

– Ei kannata odottaa, että tämä olisi joku sateentekijä tai ykköskentän pelaaja, mutta tämmöistä tämä on. Olen ihan tyytyväinen tähän, Sahlstedt toteaa.

Tämä on kuitenkin Lukko-pelaajan näköinen, liikkuu luistimilla vinhasti. Kyllä tässä kuitenkin on ihan löydön mahdollisuus.

Ei ole iso ja vahva, otettiin joku vaan kun paremmat karkasi, ei kannata odottaa mitään, ihan löydön mahdollisuus.

Hohhoijaa
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Jossain laitetaan hyvä kiertämään, mutta näillä palstoilla kiertää haiseva tavara.
P...a UTJ ei osaa hankkia pelaajia, jos hankkii, niin p...aa se varmaan on ja kommentit ne sitä itseään ovat tietenkin myös.
 

Haka Maori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikeasti selitettävissä
Jossain laitetaan hyvä kiertämään, mutta näillä palstoilla kiertää haiseva tavara.
P...a UTJ ei osaa hankkia pelaajia, jos hankkii, niin p...aa se varmaan on ja kommentit ne sitä itseään ovat tietenkin myös.
Onhan nuo kyllä kieltämättä aika epäkunnioittavia kommentteja kyseisestä pelaajasta.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Jossain laitetaan hyvä kiertämään, mutta näillä palstoilla kiertää haiseva tavara.
P...a UTJ ei osaa hankkia pelaajia, jos hankkii, niin p...aa se varmaan on ja kommentit ne sitä itseään ovat tietenkin myös.
Nuo on siis sun mielestä ihan normaaleja kommentteja?

Joku 12-vuotiaan vähän nälkiintyneen lapsen kokoinen Tieksola kehuttiin maasta taivaisiin, mutta otettiin nyt tämä sekundapaska että Lämsä pitäisi turpansa kiinni.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No toki kannattaa ottaa huomioon, miten toimittelijat sanoja muotoilee.
Aikoinaan sanoin Petruzalekista, Zapolskista ja etenkin Danforthista, että mulla on hyvä kutina heistä.
Nytkin kutiaa hyvällä tavalla, mikä on tässä iässä outoa...
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joku 12-vuotiaan vähän nälkiintyneen lapsen kokoinen Tieksola kehuttiin maasta taivaisiin, mutta otettiin nyt tämä sekundapaska että Lämsä pitäisi turpansa kiinni.

Mukava odotella uuden pelaajan esitystä kun urheilujohtaja haukkuu jo valmiiksi paikallislehdessä ihan paskaksi.
Jatketaan. Tämä on nyt oikeastaan aika malliesimerkki siitä, miten asioista saadaan äkkiä tehtyä synkempiä kuin ovatkaan.

Ensinnäkin: mielestäni Lämsä ei puhunut siitä kremppatilanteesta millään lailla syyttävään, vaan toteavaan sävyyn. Olen myös melko varma, että tätä kaveria on lähdetty kyselemään vähän ennen kuin lauantai-iltana.

Toiseksi: urheilujohtaja ei missään vaiheessa ole haukkunut uutta pelaajaa ihan paskaksi. Lähinnä taisi toppuutella mahdollisia odotuksia jostain uudesta Danforthista. Ja yhtä varmaa kuin kuolema ja verojen maksu (ellet ole doer) on se, että jos ei olisi toppuutellut niin kohta joku vittuilisi siitä että eipä nyt ole mikään sateentekijä.

Sahlstedt on kritiikkinsä ansainnut, mutta välillä tuntuu kyllä olevan tilanteissa joissa ei vaan kertakaikkiaan voi voittaa.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Nuo on siis sun mielestä ihan normaaleja kommentteja?

Joku 12-vuotiaan vähän nälkiintyneen lapsen kokoinen Tieksola kehuttiin maasta taivaisiin, mutta otettiin nyt tämä sekundapaska että Lämsä pitäisi turpansa kiinni.
Kokonaisuudessaan aika sandwich-kommentit, hyvää ja mahdollisesti ei niin hyvää. Kallen umpirehellisen ja suorapuheisen tyylin mukaisia.

Tuo jälkimmäinen virkkeesi on mielestäni aika vahvaa tulkintaa, mutta kai se sitten on katsojan silmissä. Ulostelinja näköjään jatkuu...
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No toki kannattaa ottaa huomioon, miten toimittelijat sanoja muotoilee.
Niin, eihän näistä aina tiedä, miten sanottu muokkautuu kirjoitettuun muotoon. Mutta joka tapauksessa, tilanne on tämä ja pelaaja on hän.

Valitettavan usein muun muassa jääkiekkoaiheisissa podcasteissa pelaajan viitataan sanalla se. Erityisen sivistymätön vaikutelma syntyy tapauksessa, jossa pelaaja-agentti käyttää edustamastaan pelaajasta puhuessaan pronominia se. Ja tosiaan, näin tehdään vaikka hän maksaa palkan.

Toivotaan uudelle pelaajalla kosolti onnistumisia.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Itse en tulkinnut noin. Rehellistä puhetta, ei saatu ykköskorin äijiä mitä yritettiin ja syytkin kerrottiin miksei saatu. Sen jälkeen katseet suunnattiin seuraavaan koriin.

Nyt odotukset eivät ole ykköskorin äijän tasolla, mutta saadaan leveyttä rosteriin ja se sanotaan ääneen kuten se on.

Kamalampaa se olisi nyt sanoa jotain mitä ihmiset haluaisivat kuulla. Se todennäköisesti lämmittäisi hetken, kuin kusi housuissa talvella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös