Ottaa vaan niin kovin päähän tämän sankarin ylimielisyys ja jääräpäisyys. Ja pakko todeta, että en pitänyt mestaruusjoukkueen kasaamista Kallen ansiona vaan silloin vielä oppipoikana muut hoiti homman, Virta, Bume, Tipi, Apa ja kumppanit. Tuohon verrattuna koko organisaatio vaikuttaa nykyää joukolta puuhastelijoilta, joiden pää tavoite on se että kaikilla on kivaa eikä kellekkään saa tulla pahamieli.
Jos katsotaan mitä seurassa tapahtui aikavälillä 04/2018 - 05/2021, niin se sama pitäisi saada takaisin. 2018 Syksyllä kauden jo alettua alettiin rajulla kädellä nuorentamaan joukkueen rakennetta, keväällä 2019 mainospuhe useamman hankinnan kohdalla oli "kiloja ja senttejä" ja "menossa johonkin" ja kaikki tuo huipentui aikaväliin 01/2020 - 05/2021. Oikeastaan tuossa kohtaa kun kaikki huipentui, lähti Virta ja niin lähtivät myös Tipi, Bume ja Salmen Apakin, sekä älytön määrä tietoa. En mä sano että nykyinen porukka välttämättä huono on (Kunnas, Mokka), mutta jotenkin tuo on nyt mennyt vähän sellaiseen paskanjauhannan suuntaan että ei jaksa edes kuunnella tai lukea uutisia missä nämä herrat puhuvat Rauman Lukosta.
Kalle sitten taas on nyt kolme kautta putkeen jättänyt joukkueen vajaaksi, vaikka kahdella viimeisellä kaudella on ollut se puoli miljonaa rahaakin enemmän kuin Virran aikana.
2021-2022 jätettiin korvaamatta Press, tai noh jätettiin kasvun varaan oikeastaan kaikki ja oletettiin että muuten kaikki jatkavat kehitystä tai ovat vähintään samoja pelaajia kuin edellisellä kaudella. Audetten korvaaja oli Haga, Koivistoisen korvaaja oli Ilomäki, Tammelaa ei korvattu, Kiko lähti kesken kauden lätkimään jne. Runkosarjassa meinasi jo käydä kylmät, mutta korona pelasti koska pistekeskivarvolla päästiin jatkoon.
2022-2023 Ei edelleen ollut oikeaa ykkös-sentteriä, maalivahti oli huippu niin kauan kuin jaksoi, hyökkäyksessä ja puolustuksessa helvetisti enemmän potentiaalia kuin tulosta saatiin. Hieman kuitenkin jäin miettimään, että olisiko Karjalaiseen ja/tai Kestneriin käytetyt rahat pitänyt käyttää siihen sentteriin?
2023-2024 joukkue on kasattu taas paremmin, mutta mistään ei näytä välillä tulevan mitään. Virran 3-4 kaudella eilen nähdyt tulokset eivät olisi tapahtuneet ja oikeastaan Veltsunkaan aikana ei tuollaista nähty. Mä en käsitä mikä tuossa tällä hetkellä mättää. Jukureilta puuttui eilen 5 parasta pistemiestä ja ilmeisesti Tappara oli siitäkin huolimatta täysin syöty aseista koko pelin ajan. Lukolta ei edes tarvitse puuttua ketään (eilen puuttui eniten pelaava hyökkääjä, sekä puolustaja), niin silti homma saattaa lähteä täysin lapasesta kuten eilen. Onko joukkueessa nyt liikaa näitä pelaajia, kuin "ei olisi mahdollista saada tänne ilman edeltävien kausien loukkaantumisia" tai muuten onko tuossa joukkueessa tarpeeksi ainesta joka on viimeisen viiden vuoden aikana oikeasti pelannut voittavaa kiekkoa? Repo sellaista nyt pelaa, mutta ei oikeastaan kukaan muu, ainakaan toistuvasti.
Sanoisin että ihmeitä pitää kyllä tapahtua, että UJ tästä kaudesta saa arvosanakseen edes 6-7. Enkä tiedä saako tätä sanoa, mutta tämän kauden vuoristorata ja viime kauden kevät näyttäytyvät itselleni ainakin sellaiselta, että tuo kentällä olevassa "joukkueessa" ei oikeasti kovin moni pelaa kaverilleen, tai ainakin välttelevät vastuuta. En mä edelleenkään ala Kallelle potkuja vaatimaan, mutta kyllä alkaa jo siinä rajoilla olemaan että hänenkin pitää tutkia että onko toiminta omalta osalta sellaista mitä hän itse haluaa. Jos ei kehityksen mukana kykene itse kehittymään, niin sitten muihin hommiin vaan.