Paskahousu terminä jopa mairittelee Uramaa.No Urama on todistetusti paskahousu.
Paskahousu terminä jopa mairittelee Uramaa.No Urama on todistetusti paskahousu.
Honest question. Oletko tyytyväinen Lukon nykytilanteeseen ja rosteriin? Minä en. Rosteri on kapea kuin Bakun katurata. Lisäksi kallispalkkaisia floppeja on aivan liikaa. Mestaruuden jälkeen paljon kalliita huteja ja vajaaksi jätettyjä joukkueitaMitä helvettiä yks tai kaks helvetin hienon kuuloista eliteprospectssankaria tuohon tekee? Vähentää maagisesti kaikkien muiden mokailuja?
Korotan Nymanilla ja Ikosella. Stenqvist rajatapaus, mutta tehopotentiaalin vuoksi pitäisinToivoisin Kallelta ja valmennukselta nyt sellaista otetta, kuin Syksyllä 2018 ja 2019.
Out
Abt, Piipponen, Tieksola
Näillä ei mun mielestä rehellisesti sanoen ole mitään virkaa.
In
Thomas Grönlund, 1 pakki ja 2 hyökkääjää
Kalle, jos ei ole rahaa, niin lakki kourassa hallituksen pakeille ja jos ei irtoa, niin hae verokortti pois toimistolta.
En mä tietenkään ole tyytyväinen nykytilanteeseen. Mähän täällä pelin jälkeen heittelin tavaroita, kun yksinäni onneksi sain olla. Rosteri on ihan riittävä, mutta en panisi pahakseni yhden kovan luokan maalisepon hankintaa. Luullakseni Kallella on tämmöinen haussa.Honest question. Oletko tyytyväinen Lukon nykytilanteeseen ja rosteriin? Minä en. Rosteri on kapea kuin Bakun katurata. Lisäksi kallispalkkaisia floppeja on aivan liikaa. Mestaruuden jälkeen paljon kalliita huteja ja vajaaksi jätettyjä joukkueita
Melko raskasta ajattelutapaa silti, että tähän kauteen ei pitäisi näin marraskuun lopussa enää panostaa. 2 pistettä viidenteen sijaan ja 6 pistettä neljänteen sijaan. Marraskuun pelit on menneet kehnosti tuloksen puolesta, mutta tämä ilta taitaa olla maaliodottamissa ainoa, kun ollaan vähän selvemmin alakynnessä. Silti tänään pisteiden menetys vaati eeppisen varman maalin missaamisen, eeppisen tason möhläyksen pakilta ja eeppisen sulamisen 5 sekuntia ennen loppua. Ja peli ei siis silmiä hivellyt.
Paskahousut luovuttaa tässä vaiheessa.
On varmasti juu ja minusta siihen on aihetta. Tämä johtuu pelkästään siitä, että uskon Lukon yltävän parhaaseen mahdolliseen suoritukseen silloin, kun toiminta on a) johdonmukaista ja b) tavoitteellista. Siksi kummeksun niitä, jotka haluavat tehdä aikamatkustustripin menneille vuosikymmenille. Koska silloin toiminta ei ollut tavoitteellista eikä varsinkaan johdonmukaista. Ei tässä mitään sirkus Sariolaa pyöritetä, minne voidaan jonain viikkona hommata se parrakas nainen kaljun albiinon sijaan, kun se ei sillä hetkellä sattunut hauskuuttamaan ihmisiä.Sulla on nyt monessa viestissä käytännössä palautetta muiden ajattelutavasta. Itse olet kuitenkin sitä mieltä, että Lämsällä mennään vaikka hävittäisiin kaikki kauden loput pelit. Mitä hemmetin ajattelua se sitten on? Mun mielestä se on sitä väliinpitämättömyyttä, että annetaan seuran lipua vaan, koska laitettiin 2 vuoden soppari jo. Näytetään typeriltä, jos annetaan potkut.
Rehellisesti sanottuna tässä keississä Lukko näytti kiekkomaailmassa typerältä, kun palkkasi Lämsän. Potkujen antamisen jälkeen varmaan moni ajattelisi, että tää oli odotettu.
No joo Kärpät nyt onkin imo täysi vitsi organisaationa. Enkä mä kenellekään potkuja ole antamassa, ehkä muutaman pelaajan myisin. Mutta ihmetyttää että Kalle tekee vuodesta toiseen samaan virheen rosterin laajuudeen suhteenEn mä tietenkään ole tyytyväinen nykytilanteeseen. Mähän täällä pelin jälkeen heittelin tavaroita, kun yksinäni onneksi sain olla. Rosteri on ihan riittävä, mutta en panisi pahakseni yhden kovan luokan maalisepon hankintaa. Luullakseni Kallella on tämmöinen haussa.
Tuo "mestaruuden jälkeen" on vähän semmoista itsensä pettämistä, eka Virtasen kausi paukahti aika pitkälti koronaan ja Tappara-sarja oli yksittäisten virheiden ja sattumien kautta numeroiden valossa selkeämpi kuin oikeasti oli. Viime kauden loppu oli sitten kehno, mutta kyllä ne aika pirun pieniä marginaaleja taas oli eikä Lukon voi sanoa olleen erityisen onnekas. Muuutta runkosarjan kolmas, niin ei kai mikään katastrofikausi ollut? Vertailun vuoksi Kärpät on ollut kolmella viime kaudella korkeintaan kuudes, niin se on niillä resursseilla katastrofi. Ja siinäkin organisaatiossa tuon luokan katastrofi ei ole aiheuttanut mitään kaikille kenkää - moodia.
Tuo rosterin laajuus on aika pitkälti junnupuolen tuotantoon nojaava asia. Käytännössä jos Kallella olisi käytössä sama rahamäärä kuin vaikka nyt Tapparalla, niin joukkue pitäisi joko kasata yhtä terävällä kärjellä tai tasapäistää, jotta päästäisiin laajuudessa lähelle. Kun sieltä puskee koko ajan jotain levtchiä, rauhalaa, puhakkaa rosteriin niin jonkinlainen välimallin ratkaisu lienee väistämätön.No joo Kärpät nyt onkin imo täysi vitsi organisaationa. Enkä mä kenellekään potkuja ole antamassa, ehkä muutaman pelaajan myisin. Mutta ihmetyttää että Kalle tekee vuodesta toiseen samaan virheen rosterin laajuudeen suhteen
Ihan mielenkiinnosta, miksi nuo junnupuolen panostukset näkyvät vasta 2-3 vuoden päästä?Kallehan on UJ eikä UTJ ja käsittääkseni käyttää paljon aikaa tuon junnupuolen juttuihin, mutta se on ymmärrettävästi pitkässä juoksussa ja näkynee aikaisintaan joskus 2-3 vuoden päästä.
Emmä tiiä tiesitsä, mutta 6-vuotiaat ei ihan hirveän usein pelaile Liigassa.Ihan mielenkiinnosta, miksi nuo junnupuolen panostukset näkyvät vasta 2-3 vuoden päästä?
Kalle palkattiin vuonna 2017 Lukkoon ja ensitöikseen hän alkoi panostamaan junioreihin. Siitä on siis 6 vuotta aikaa tänä päivänä.
Vastasyntyneillekkö se alkoi jääkiekkoa opettamaan kädestä pitäen vai mikä tämän viestin pointti oli?Emmä tiiä tiesitsä, mutta 6-vuotiaat ei ihan hirveän usein pelaile Liigassa.
Niin en tiedä, itse ajattelen että tuommoisen himmelin iskuun laittaminen veisi sen pari/kolme vuotta sisältäen toimintatapojen, strategian ym. päivittämisen ja jalkauttamisen päivittäiseen toimintaan. Sitten ikäluokkia kun ajattelee niin olisko joku 11-12 semmonen ikä, missä merkitys alkaa kovasti näkyä? Että jos homma olisi ollut jo paremmin raiteillaan vaikka 2020, niin silloin 11 vuotias olisi 2026 siinä edustuksen porteilla.Ihan mielenkiinnosta, miksi nuo junnupuolen panostukset näkyvät vasta 2-3 vuoden päästä?
Kalle palkattiin vuonna 2017 Lukkoon ja ensitöikseen hän alkoi panostamaan junioreihin. Siitä on siis 6 vuotta aikaa tänä päivänä.
Ja sitten kun paikallislehti ihan aiheellisesti kehtaa kysyä aiheesta niin heitetään uhrivaihde päälle ja aletaan höpöttää että "sitten voi tulla joku mua isompi kertomaan, miten me organisoidaan se, kun kaikki ovat samaan aikaan terveinä ja osa pitäisi laittaa katsomoon"..Mutta ihmetyttää että Kalle tekee vuodesta toiseen samaan virheen rosterin laajuudeen suhteen
Olen kuullut useamman kiekkovaikuttajan puhuvan 6-7 vuodesta siitä, kun putki alkaa kantaa hedelmää. Voisiko Pelicans olla tässä viimeisin hyvä vertailukohta? UJ Laukkanen aloitti 16-17 ja käsittääkseni laittoi junnupuolta kuntoon – nyt on alkanut tulemaan Vileeniä ja Jämseeniä.Niin en tiedä, itse ajattelen että tuommoisen himmelin iskuun laittaminen veisi sen pari/kolme vuotta sisältäen toimintatapojen, strategian ym. päivittämisen ja jalkauttamisen päivittäiseen toimintaan. Sitten ikäluokkia kun ajattelee niin olisko joku 11-12 semmonen ikä, missä merkitys alkaa kovasti näkyä? Että jos homma olisi ollut jo paremmin raiteillaan vaikka 2020, niin silloin 11 vuotias olisi 2026 siinä edustuksen porteilla.
Mä oon tässä pääni puhki miettinyt. Mikä ihmeen takia joukkueen rakennus epäonnistuu kolmatta kautta putkeen? Ja minkä takia niitä vahvistavia palasia ei löydy vaikka kuinka etsitään? Muut jengit JUMALAUTA vahvistavat rivejään laatupelaajilla kesken kauden ja meillä rutistaan ja puhallellaan muniin. Saatana.
Muuten hyvä kirjoitus, mutta alkaa olla aika väsynyt tämä "ei ole voittanut mitään" -argumentti. Enkä nyt halua Lämsää tässä puolustella, vaan todellakin suhtaudun aika kriittisesti siihen, miten hän on muuttanut pelitavan aika kauaksi siitä miten Sahlstedt on sen visioinut.Lämsä ei ole koskaan voittanut oikeastaan mitään merkittävää niin sopii kyseenalaistaa reippaasti onko hän tarpeeksi pätevä Lukon valmentajaksi ja jos on niin millä ihmeen näytöillä?
Muuten hyvä kirjoitus, mutta alkaa olla aika väsynyt tämä "ei ole voittanut mitään" -argumentti. Enkä nyt halua Lämsää tässä puolustella, vaan todellakin suhtaudun aika kriittisesti siihen, miten hän on muuttanut pelitavan aika kauaksi siitä miten Sahlstedt on sen visioinut.
Mutta "ei ole voittanut mitään merkittävää" olisi voinut todeta yhtä lailla Pekka Virran palkkaamisen yhteydessäkin (ehkä joku totesikin). Koutsina pari jämämitalia ja kerran Kalevi Numminen -pysti. Euroopan mestari Veltsu Virtanenkin oli tuolloin voittanut enemmän merkittävää. Silti ottaisin 100/100 mieluummin Virran kuin Virtasen. Kuten ottaisin myös Olli Jokisen tai Tommi Miettisen, jotka eivät kumpikaan ole valmentajina vielä saavuttaneet yhtään mitään.
Kyllä mä ainakin aavistelin Virrassa olevan sitä jotain. Tiedettiin olevan projektivalmentaja joka sitten lopulta kantoi hedelmää. Mutta se Virrasta. Lämsän kiekko on parhaillaan sitä mitä nähtiin syyskaudella. Nyt vaan on jostain syystä menty träppiin, roiskimiseen ja lasin kautta ulos hommiin. Joka ei kuulu Lukon pelitapaan. Pelaajatkin ovat kertoneet ettei se missään nimessä kuulu tähön hommaan eikä siten haluta pelata.Olisitko ottanut Virran 100/100 kaudella jolloin Virtanen oli voitti euroopan mestaruuden? Tuona kautena muistelen, korjaa jos olen väärässä mutta muistelen että Veltsu oli euroopan mestariluotsi ja Lukon virta putosi sääleissä suoraan ulos (voin muistaa väärinkin tämän). Vai näitkö jo silloin että Virta on pätevämpi kuin Veltsu? Jos niin mitkä merkit puolsi tuona aikana sitä että Virtanen oli mielestäsi heikompi valmentajana kuin Virta?
Virta. Olihan se näin ja sillä tavalla ajateltuna Virta olikin riski joka tuotti palkinnon.
Näkyykö Lämsän valmennustiimin kädenjälki lukossa? Mikä on Lämsän pelitapa jota Lukko pelaa?
Tämä on muuten hyvä huomio. Aina vaaditaan uusia pelaajia ja Kalleltakin haastatteluissa kysytään, että onko uusia tulossa. Mutta pitäisikö kysyä joskus myös, onko kukaan lähdössä?Toivoisin Kallelta ja valmennukselta nyt sellaista otetta, kuin Syksyllä 2018 ja 2019.
Out
Abt, Piipponen, Tieksola
Tuo passiivisuus 2-1 ja 3-2 johdossa eilen oli kyllä silmiinpistävää. Ja olihan tuo pelin loppukin aika eeppinen kaikkine sähläämisineen.Kyllä mä ainakin aavistelin Virrassa olevan sitä jotain. Tiedettiin olevan projektivalmentaja joka sitten lopulta kantoi hedelmää. Mutta se Virrasta. Lämsän kiekko on parhaillaan sitä mitä nähtiin syyskaudella. Nyt vaan on jostain syystä menty träppiin, roiskimiseen ja lasin kautta ulos hommiin. Joka ei kuulu Lukon pelitapaan. Pelaajatkin ovat kertoneet ettei se missään nimessä kuulu tähön hommaan eikä siten haluta pelata.
Tuskin on kukaan lähdössä. Jos valmentajana olisi Virta, niin varmasti alkaisi pelaajia olemaan poppareilla. Niin tapahtui kausilla 2017-2018, 2019-2020 ja 2019-2020 kunnes pelaajat sitten lopulta lähtivät (Fleury, Hillding, Marttinen, Tukonen, Elo jne.) ja tilalle saatiin ihan pelimiehiä lopulta.Tämä on muuten hyvä huomio. Aina vaaditaan uusia pelaajia ja Kalleltakin haastatteluissa kysytään, että onko uusia tulossa. Mutta pitäisikö kysyä joskus myös, onko kukaan lähdössä?