Kalle Sahlstedt – Lukon oma poika urheilujohtajaksi

  • 483 334
  • 3 601

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivoisin Kallelta ja valmennukselta nyt sellaista otetta, kuin Syksyllä 2018 ja 2019.

Out
Abt, Piipponen, Tieksola

Näillä ei mun mielestä rehellisesti sanoen ole mitään virkaa.

In
Thomas Grönlund, 1 pakki ja 2 hyökkääjää

Kalle, jos ei ole rahaa, niin lakki kourassa hallituksen pakeille ja jos ei irtoa, niin hae verokortti pois toimistolta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Mä oon tässä pääni puhki miettinyt. Mikä ihmeen takia joukkueen rakennus epäonnistuu kolmatta kautta putkeen? Ja minkä takia niitä vahvistavia palasia ei löydy vaikka kuinka etsitään? Muut jengit JUMALAUTA vahvistavat rivejään laatupelaajilla kesken kauden ja meillä rutistaan ja puhallellaan muniin. Saatana.
 

Torpeedo99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä helvettiä yks tai kaks helvetin hienon kuuloista eliteprospectssankaria tuohon tekee? Vähentää maagisesti kaikkien muiden mokailuja?
Honest question. Oletko tyytyväinen Lukon nykytilanteeseen ja rosteriin? Minä en. Rosteri on kapea kuin Bakun katurata. Lisäksi kallispalkkaisia floppeja on aivan liikaa. Mestaruuden jälkeen paljon kalliita huteja ja vajaaksi jätettyjä joukkueita
 

Torpeedo99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivoisin Kallelta ja valmennukselta nyt sellaista otetta, kuin Syksyllä 2018 ja 2019.

Out
Abt, Piipponen, Tieksola

Näillä ei mun mielestä rehellisesti sanoen ole mitään virkaa.

In
Thomas Grönlund, 1 pakki ja 2 hyökkääjää

Kalle, jos ei ole rahaa, niin lakki kourassa hallituksen pakeille ja jos ei irtoa, niin hae verokortti pois toimistolta.
Korotan Nymanilla ja Ikosella. Stenqvist rajatapaus, mutta tehopotentiaalin vuoksi pitäisin
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Honest question. Oletko tyytyväinen Lukon nykytilanteeseen ja rosteriin? Minä en. Rosteri on kapea kuin Bakun katurata. Lisäksi kallispalkkaisia floppeja on aivan liikaa. Mestaruuden jälkeen paljon kalliita huteja ja vajaaksi jätettyjä joukkueita
En mä tietenkään ole tyytyväinen nykytilanteeseen. Mähän täällä pelin jälkeen heittelin tavaroita, kun yksinäni onneksi sain olla. Rosteri on ihan riittävä, mutta en panisi pahakseni yhden kovan luokan maalisepon hankintaa. Luullakseni Kallella on tämmöinen haussa.

Tuo "mestaruuden jälkeen" on vähän semmoista itsensä pettämistä, eka Virtasen kausi paukahti aika pitkälti koronaan ja Tappara-sarja oli yksittäisten virheiden ja sattumien kautta numeroiden valossa selkeämpi kuin oikeasti oli. Viime kauden loppu oli sitten kehno, mutta kyllä ne aika pirun pieniä marginaaleja taas oli eikä Lukon voi sanoa olleen erityisen onnekas. Muuutta runkosarjan kolmas, niin ei kai mikään katastrofikausi ollut? Vertailun vuoksi Kärpät on ollut kolmella viime kaudella korkeintaan kuudes, niin se on niillä resursseilla katastrofi. Ja siinäkin organisaatiossa tuon luokan katastrofi ei ole aiheuttanut mitään kaikille kenkää - moodia.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Melko raskasta ajattelutapaa silti, että tähän kauteen ei pitäisi näin marraskuun lopussa enää panostaa. 2 pistettä viidenteen sijaan ja 6 pistettä neljänteen sijaan. Marraskuun pelit on menneet kehnosti tuloksen puolesta, mutta tämä ilta taitaa olla maaliodottamissa ainoa, kun ollaan vähän selvemmin alakynnessä. Silti tänään pisteiden menetys vaati eeppisen varman maalin missaamisen, eeppisen tason möhläyksen pakilta ja eeppisen sulamisen 5 sekuntia ennen loppua. Ja peli ei siis silmiä hivellyt.

Paskahousut luovuttaa tässä vaiheessa.

Sulla on nyt monessa viestissä käytännössä palautetta muiden ajattelutavasta. Itse olet kuitenkin sitä mieltä, että Lämsällä mennään vaikka hävittäisiin kaikki kauden loput pelit. Mitä hemmetin ajattelua se sitten on? Mun mielestä se on sitä väliinpitämättömyyttä, että annetaan seuran lipua vaan, koska laitettiin 2 vuoden soppari jo. Näytetään typeriltä, jos annetaan potkut.

Rehellisesti sanottuna tässä keississä Lukko näytti kiekkomaailmassa typerältä, kun palkkasi Lämsän. Potkujen antamisen jälkeen varmaan moni ajattelisi, että tää oli odotettu.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Sulla on nyt monessa viestissä käytännössä palautetta muiden ajattelutavasta. Itse olet kuitenkin sitä mieltä, että Lämsällä mennään vaikka hävittäisiin kaikki kauden loput pelit. Mitä hemmetin ajattelua se sitten on? Mun mielestä se on sitä väliinpitämättömyyttä, että annetaan seuran lipua vaan, koska laitettiin 2 vuoden soppari jo. Näytetään typeriltä, jos annetaan potkut.

Rehellisesti sanottuna tässä keississä Lukko näytti kiekkomaailmassa typerältä, kun palkkasi Lämsän. Potkujen antamisen jälkeen varmaan moni ajattelisi, että tää oli odotettu.
On varmasti juu ja minusta siihen on aihetta. Tämä johtuu pelkästään siitä, että uskon Lukon yltävän parhaaseen mahdolliseen suoritukseen silloin, kun toiminta on a) johdonmukaista ja b) tavoitteellista. Siksi kummeksun niitä, jotka haluavat tehdä aikamatkustustripin menneille vuosikymmenille. Koska silloin toiminta ei ollut tavoitteellista eikä varsinkaan johdonmukaista. Ei tässä mitään sirkus Sariolaa pyöritetä, minne voidaan jonain viikkona hommata se parrakas nainen kaljun albiinon sijaan, kun se ei sillä hetkellä sattunut hauskuuttamaan ihmisiä.
 

Torpeedo99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En mä tietenkään ole tyytyväinen nykytilanteeseen. Mähän täällä pelin jälkeen heittelin tavaroita, kun yksinäni onneksi sain olla. Rosteri on ihan riittävä, mutta en panisi pahakseni yhden kovan luokan maalisepon hankintaa. Luullakseni Kallella on tämmöinen haussa.

Tuo "mestaruuden jälkeen" on vähän semmoista itsensä pettämistä, eka Virtasen kausi paukahti aika pitkälti koronaan ja Tappara-sarja oli yksittäisten virheiden ja sattumien kautta numeroiden valossa selkeämpi kuin oikeasti oli. Viime kauden loppu oli sitten kehno, mutta kyllä ne aika pirun pieniä marginaaleja taas oli eikä Lukon voi sanoa olleen erityisen onnekas. Muuutta runkosarjan kolmas, niin ei kai mikään katastrofikausi ollut? Vertailun vuoksi Kärpät on ollut kolmella viime kaudella korkeintaan kuudes, niin se on niillä resursseilla katastrofi. Ja siinäkin organisaatiossa tuon luokan katastrofi ei ole aiheuttanut mitään kaikille kenkää - moodia.
No joo Kärpät nyt onkin imo täysi vitsi organisaationa. Enkä mä kenellekään potkuja ole antamassa, ehkä muutaman pelaajan myisin. Mutta ihmetyttää että Kalle tekee vuodesta toiseen samaan virheen rosterin laajuudeen suhteen
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
No joo Kärpät nyt onkin imo täysi vitsi organisaationa. Enkä mä kenellekään potkuja ole antamassa, ehkä muutaman pelaajan myisin. Mutta ihmetyttää että Kalle tekee vuodesta toiseen samaan virheen rosterin laajuudeen suhteen
Tuo rosterin laajuus on aika pitkälti junnupuolen tuotantoon nojaava asia. Käytännössä jos Kallella olisi käytössä sama rahamäärä kuin vaikka nyt Tapparalla, niin joukkue pitäisi joko kasata yhtä terävällä kärjellä tai tasapäistää, jotta päästäisiin laajuudessa lähelle. Kun sieltä puskee koko ajan jotain levtchiä, rauhalaa, puhakkaa rosteriin niin jonkinlainen välimallin ratkaisu lienee väistämätön.

Kallehan on UJ eikä UTJ ja käsittääkseni käyttää paljon aikaa tuon junnupuolen juttuihin, mutta se on ymmärrettävästi pitkässä juoksussa ja näkynee aikaisintaan joskus 2-3 vuoden päästä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kallehan on UJ eikä UTJ ja käsittääkseni käyttää paljon aikaa tuon junnupuolen juttuihin, mutta se on ymmärrettävästi pitkässä juoksussa ja näkynee aikaisintaan joskus 2-3 vuoden päästä.
Ihan mielenkiinnosta, miksi nuo junnupuolen panostukset näkyvät vasta 2-3 vuoden päästä?
Kalle palkattiin vuonna 2017 Lukkoon ja ensitöikseen hän alkoi panostamaan junioreihin. Siitä on siis 6 vuotta aikaa tänä päivänä.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Ihan mielenkiinnosta, miksi nuo junnupuolen panostukset näkyvät vasta 2-3 vuoden päästä?
Kalle palkattiin vuonna 2017 Lukkoon ja ensitöikseen hän alkoi panostamaan junioreihin. Siitä on siis 6 vuotta aikaa tänä päivänä.
Emmä tiiä tiesitsä, mutta 6-vuotiaat ei ihan hirveän usein pelaile Liigassa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ihan mielenkiinnosta, miksi nuo junnupuolen panostukset näkyvät vasta 2-3 vuoden päästä?
Kalle palkattiin vuonna 2017 Lukkoon ja ensitöikseen hän alkoi panostamaan junioreihin. Siitä on siis 6 vuotta aikaa tänä päivänä.
Niin en tiedä, itse ajattelen että tuommoisen himmelin iskuun laittaminen veisi sen pari/kolme vuotta sisältäen toimintatapojen, strategian ym. päivittämisen ja jalkauttamisen päivittäiseen toimintaan. Sitten ikäluokkia kun ajattelee niin olisko joku 11-12 semmonen ikä, missä merkitys alkaa kovasti näkyä? Että jos homma olisi ollut jo paremmin raiteillaan vaikka 2020, niin silloin 11 vuotias olisi 2026 siinä edustuksen porteilla.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Mutta ihmetyttää että Kalle tekee vuodesta toiseen samaan virheen rosterin laajuudeen suhteen
Ja sitten kun paikallislehti ihan aiheellisesti kehtaa kysyä aiheesta niin heitetään uhrivaihde päälle ja aletaan höpöttää että "sitten voi tulla joku mua isompi kertomaan, miten me organisoidaan se, kun kaikki ovat samaan aikaan terveinä ja osa pitäisi laittaa katsomoon"..
 

Oligopoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin en tiedä, itse ajattelen että tuommoisen himmelin iskuun laittaminen veisi sen pari/kolme vuotta sisältäen toimintatapojen, strategian ym. päivittämisen ja jalkauttamisen päivittäiseen toimintaan. Sitten ikäluokkia kun ajattelee niin olisko joku 11-12 semmonen ikä, missä merkitys alkaa kovasti näkyä? Että jos homma olisi ollut jo paremmin raiteillaan vaikka 2020, niin silloin 11 vuotias olisi 2026 siinä edustuksen porteilla.
Olen kuullut useamman kiekkovaikuttajan puhuvan 6-7 vuodesta siitä, kun putki alkaa kantaa hedelmää. Voisiko Pelicans olla tässä viimeisin hyvä vertailukohta? UJ Laukkanen aloitti 16-17 ja käsittääkseni laittoi junnupuolta kuntoon – nyt on alkanut tulemaan Vileeniä ja Jämseeniä.

Toki Rauman kokoisessa kaupungissa ikäluokat ovat auttamattoman pieniä verrattuna Tampere. Sielläkin iso ero ollut Ilves vs Tappara, tosin. Toisaalta Raumalla vahva kiekkokulttuuri ja yhteisöllisyys kompensoi verrattuna Mikkelit yms. Kouvolat.

Kyllä ainakin Miku Kotkaniemi kehui toimintaympäristöä ja ammattimaisuutta – sai keskittyä tulipalojen sammuttelun sijaan valmentamiseen.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mä oon tässä pääni puhki miettinyt. Mikä ihmeen takia joukkueen rakennus epäonnistuu kolmatta kautta putkeen? Ja minkä takia niitä vahvistavia palasia ei löydy vaikka kuinka etsitään? Muut jengit JUMALAUTA vahvistavat rivejään laatupelaajilla kesken kauden ja meillä rutistaan ja puhallellaan muniin. Saatana.


Mikä joukkueen rakennuksessa on mennyt pieleen?

Katso muiden rosteria niin kyllä asia niin on, ettei se kalpene mielestäni selkeästi kuin muutamalle seuralle (Kärpät, 2*tre,Hifk).

Ne ongelmat harvemmin ratkeaa sillä että ostetaan kahden floppipelaajan tilalle pari uutta sekä kaiken lisäksi se on ehkä maailman paskinta talousjohtamista.

Toinen on se vahvistusten etsintä.
Tuo kokoonpano mikä Lukolla on, jos sillä ei liigassa pärjää niin mun mielestä tästä ei voi syyttää kuin tasan yhtä tahoa ja se on Lämsä.

Joo toki pelaajillakin vastuu jne mutta jos valmennus ei saa tuota porukkaa pelaamaan tasollaan niin miksi se saisi ne ostetut vahvistukset pelaamaan tasollaan?

Ratkaisu ei vain voi olla se ikuinen uusien pelaajien ostaminen (mikäli ei ole ulospäin liikennettä ja rosterissa on leveyttä).

Katso vaikka Kärppiä, siellä koitetaan väkisin ostaa menestys, hommataan NHL-tason pelaajia ja rosteri on liigaan aivan huikean kova. Ja joukkue 6 pisteen päässä 10 sijasta. Ulkkarivahvistukset olleet lähes kaikki enemmän tai vähemmän floppeja. Bunnaman, Gunler, Berglund...

Ja katso niitä nimiä selässä, on liigaan aivan järjettömän isoja fisuja.

Toisessa ääripäässä Jukurit joka vei eilen miljoona hifkiä aivan saatanasti pienemmillä resursseilla. Tai Kerho joka voitti todella aneemisen ja haluttoman Tepsin. Kerhon rosteri on liigaan vitsi, mauton ja huono sellainen. Kerhon historian ylivoimaisesti heikoin rosteri mestis valmennuksella. Silti, lukosta 5 pisteen päässä.

Se joka vastasi (Killeri) Lämsän ja muiden palkkauksesta sekä kenelle maksellaan ylihintaa, sen pitäisi lähteä ihan ensin.


Lämsä ei ole koskaan voittanut oikeastaan mitään merkittävää niin sopii kyseenalaistaa reippaasti onko hän tarpeeksi pätevä Lukon valmentajaksi ja jos on niin millä ihmeen näytöillä? Mielestäni se että et saa potkuja ei ole varsinaisesti mikään "näyttö"
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuota junnupuolta tosiaan kun mietitään, niin nykyisissä U20, U18 ja U16 joukkueissa pitäisi alkaa olemaan niitä kavereita, jotka alkavat olemaan runkoa edustuksessa 2-6 vuoden sisään. Nuo pojat ovat olleet muutoksia tehdessä U9 - U13 ikäisiä.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Lämsä ei ole koskaan voittanut oikeastaan mitään merkittävää niin sopii kyseenalaistaa reippaasti onko hän tarpeeksi pätevä Lukon valmentajaksi ja jos on niin millä ihmeen näytöillä?
Muuten hyvä kirjoitus, mutta alkaa olla aika väsynyt tämä "ei ole voittanut mitään" -argumentti. Enkä nyt halua Lämsää tässä puolustella, vaan todellakin suhtaudun aika kriittisesti siihen, miten hän on muuttanut pelitavan aika kauaksi siitä miten Sahlstedt on sen visioinut.

Mutta "ei ole voittanut mitään merkittävää" olisi voinut todeta yhtä lailla Pekka Virran palkkaamisen yhteydessäkin (ehkä joku totesikin). Koutsina pari jämämitalia ja kerran Kalevi Numminen -pysti. Euroopan mestari Veltsu Virtanenkin oli tuolloin voittanut enemmän merkittävää. Silti ottaisin 100/100 mieluummin Virran kuin Virtasen. Kuten ottaisin myös Olli Jokisen tai Tommi Miettisen, jotka eivät kumpikaan ole valmentajina vielä saavuttaneet yhtään mitään.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Muuten hyvä kirjoitus, mutta alkaa olla aika väsynyt tämä "ei ole voittanut mitään" -argumentti. Enkä nyt halua Lämsää tässä puolustella, vaan todellakin suhtaudun aika kriittisesti siihen, miten hän on muuttanut pelitavan aika kauaksi siitä miten Sahlstedt on sen visioinut.

Mutta "ei ole voittanut mitään merkittävää" olisi voinut todeta yhtä lailla Pekka Virran palkkaamisen yhteydessäkin (ehkä joku totesikin). Koutsina pari jämämitalia ja kerran Kalevi Numminen -pysti. Euroopan mestari Veltsu Virtanenkin oli tuolloin voittanut enemmän merkittävää. Silti ottaisin 100/100 mieluummin Virran kuin Virtasen. Kuten ottaisin myös Olli Jokisen tai Tommi Miettisen, jotka eivät kumpikaan ole valmentajina vielä saavuttaneet yhtään mitään.

Olisitko ottanut Virran 100/100 kaudella jolloin Virtanen oli voitti euroopan mestaruuden? Tuona kautena muistelen, korjaa jos olen väärässä mutta muistelen että Veltsu oli euroopan mestariluotsi ja Lukon virta putosi sääleissä suoraan ulos (voin muistaa väärinkin tämän). Vai näitkö jo silloin että Virta on pätevämpi kuin Veltsu? Jos niin mitkä merkit puolsi tuona aikana sitä että Virtanen oli mielestäsi heikompi valmentajana kuin Virta?

Virta. Olihan se näin ja sillä tavalla ajateltuna Virta olikin riski joka tuotti palkinnon.

Näkyykö Lämsän valmennustiimin kädenjälki lukossa? Mikä on Lämsän pelitapa jota Lukko pelaa?
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Olisitko ottanut Virran 100/100 kaudella jolloin Virtanen oli voitti euroopan mestaruuden? Tuona kautena muistelen, korjaa jos olen väärässä mutta muistelen että Veltsu oli euroopan mestariluotsi ja Lukon virta putosi sääleissä suoraan ulos (voin muistaa väärinkin tämän). Vai näitkö jo silloin että Virta on pätevämpi kuin Veltsu? Jos niin mitkä merkit puolsi tuona aikana sitä että Virtanen oli mielestäsi heikompi valmentajana kuin Virta?

Virta. Olihan se näin ja sillä tavalla ajateltuna Virta olikin riski joka tuotti palkinnon.

Näkyykö Lämsän valmennustiimin kädenjälki lukossa? Mikä on Lämsän pelitapa jota Lukko pelaa?
Kyllä mä ainakin aavistelin Virrassa olevan sitä jotain. Tiedettiin olevan projektivalmentaja joka sitten lopulta kantoi hedelmää. Mutta se Virrasta. Lämsän kiekko on parhaillaan sitä mitä nähtiin syyskaudella. Nyt vaan on jostain syystä menty träppiin, roiskimiseen ja lasin kautta ulos hommiin. Joka ei kuulu Lukon pelitapaan. Pelaajatkin ovat kertoneet ettei se missään nimessä kuulu tähön hommaan eikä siten haluta pelata.
 

Gädda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivoisin Kallelta ja valmennukselta nyt sellaista otetta, kuin Syksyllä 2018 ja 2019.

Out
Abt, Piipponen, Tieksola
Tämä on muuten hyvä huomio. Aina vaaditaan uusia pelaajia ja Kalleltakin haastatteluissa kysytään, että onko uusia tulossa. Mutta pitäisikö kysyä joskus myös, onko kukaan lähdössä?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä mä ainakin aavistelin Virrassa olevan sitä jotain. Tiedettiin olevan projektivalmentaja joka sitten lopulta kantoi hedelmää. Mutta se Virrasta. Lämsän kiekko on parhaillaan sitä mitä nähtiin syyskaudella. Nyt vaan on jostain syystä menty träppiin, roiskimiseen ja lasin kautta ulos hommiin. Joka ei kuulu Lukon pelitapaan. Pelaajatkin ovat kertoneet ettei se missään nimessä kuulu tähön hommaan eikä siten haluta pelata.
Tuo passiivisuus 2-1 ja 3-2 johdossa eilen oli kyllä silmiinpistävää. Ja olihan tuo pelin loppukin aika eeppinen kaikkine sähläämisineen.

PV olisi ollut vapaana keväällä, mutta ei ollut edes vaihtoehto. Jos homma Lämsän kanssa ei ala rokkaamaan ja Peksi on edelleen vapaana vaikkapa ensi keväänä, niin kannattaisi varmaan kysellä. Meni se Kuopioonkin aikanaan takaisin kolmen vuoden jälkeen, vaikka välit lähtiessä olivat mitä olivat.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on muuten hyvä huomio. Aina vaaditaan uusia pelaajia ja Kalleltakin haastatteluissa kysytään, että onko uusia tulossa. Mutta pitäisikö kysyä joskus myös, onko kukaan lähdössä?
Tuskin on kukaan lähdössä. Jos valmentajana olisi Virta, niin varmasti alkaisi pelaajia olemaan poppareilla. Niin tapahtui kausilla 2017-2018, 2019-2020 ja 2019-2020 kunnes pelaajat sitten lopulta lähtivät (Fleury, Hillding, Marttinen, Tukonen, Elo jne.) ja tilalle saatiin ihan pelimiehiä lopulta.

E: Ja esim. kausilla 17-18 ja 18-19 kun miehiä laitettiin katsomoon, niin rosteri ei todellakaan ollut leveä , kuten ei ole nytkään. Silloin junnuista ja nuorista kuitenkin löytyi seuraavan stepin ottajia ja paikkaajia, varsinkin kaudella 2018-2019 kuten Koivistoinen, Vidgren, Reunanen, Heinola ja Petmanit. Nyt ei tuollaisia taida olla, tai sitten vaan ei uskalleta kokeilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös