Jotenkin itsellä oli semmoinen kuva, että juuri nämä pelaajat pääsevät läpi try-outista. Pienoisena yllätyksenä tuli kuitenkin tämä Joel Lehdon sopimus. Käväisi viime kaudella Hokissa, ei saanut peliaikaa, käväisi muutaman pelin Hokin A-junnuissa, ja siirtyi lopulta K-Laseriin. Jani Kiviniemi löytänee itsensä ensi kaudella nelosketjussa Virtasen ja Wedmanin seurasta. Haveriselle voisi odottaa vähän enemmän tehokkaaseen ketjuun, sillä potentiaalista kertonee muutamat edelliset kaudet Hokista. Maalejahan mies osaa tehdä.
Hokilla siis kasassa 28 sopimusta, joista 7 on try-out pelaajia. Mielestäni aivan huipputasoa ei ole muuta kuin Janne Jokila, Jarkko Heikkinen ja Teemu Seppänen, mutta sen jälkeen tulee monta 2-3 ketjun pelaajaa. Esimerkkeinä mainitsen Jonne Hattusen, Kimmo Hapon ja Niko Saarenpään. Mutta mielestäni joukkueessa on jopa "positiivinen ongelma" sillä kamppailu pelipaikoista käy silti kovana, ketkä pelaavat mm. 4-ketjussa. Pöytäkirjaan saa nimetä enää 18 kenttäpelaajaa (eli 4 ketjua ja 3 pakkiparia), joten tiukkaa tulee. Itse odottaisin vielä ainakin kahta kovaa hyökkääjää ja ainakin yhtä pehmeäkätistä pakkia ja yhtä perusvarmaa puolustajaa.
Itse muodostaisin ketjut tällä hetkellä seuraavasti:
Maalivahdit: Teemu Seppänen/Antti Rautiola
Tässä osastossa ei mitään valittamista.
Pakit:
Jarkko Heikkinen - "liigatason pakki"
Jonne Hattunen - "Tommi Leinonen"
Antti Savolainen - Heikki Lukkari/Joel Lehto
Kuten jo mainitsin, tarvetta olisi vielä pehmeäkätiselle pakille ja perusvarmalle raatajalle.
Hyökkäjät:
Janne Jokila - xxx - Kimmo Happo
Markus Haverinen - Jussi Nättinen - Niko Saarenpää
Henri Manninen - Ville Komulainen - Mikko Siren
Juha Virtanen - Joonas Wedman - Jani Kiviniemi
Jouni Kulonen - Tomi Rouhiainen - "oma junnu"
Itse en ole nähnyt Jouni Kulosta pelaamassa, mutta harjoitusten perusteella mielestäni kyseessä on pienikokoinen, ei niin vikkelä, mutta suht järkevä pelaaja. Kulonen siis arvoitus joten rooli olisi minun Hokissani vielä pelaavan kokoonpanon ulkopuolella.
Jokila varmaan tulee kuulumaan tulevan kauden aikana ykköshyökkäyskalustoomme (olipa vaikee sana). Ketjut muuten aika hatusta vedetyt.
Jos tähän pari kovaa hyökkääjää lisäisi, niin ongelmia tuottaa se ketkä tippuvat pelaavasta kokoonpanosta? Haverinen, Manninen, Virtanen, Kiviniemi, Wedman, Siren lienisi järjestys.
Pitkään ei ole kuulunut mitään herroista Sillanpää ja Andersson, joten ainakin Sillin uskon jälleen vaihtavan mestisseuraa, ja ensimmäisenä mieleen juolahtaa TuTo. Andersson kärkkynee liigaan, ja sen jälkeen mielessä siintänee ulkomaille, näin ainakin uskoisin. Mike Vaskivuokin luulisin suuntaavaan ulkomaille.
Mutta. Jäljellä olisi vielä Joki-Erkkilä. Jos jatkopahvin hänelle käteen millä tavalla tahansa saisi, niin saisi paikan varmasti minun Hokissa.
Mutta vielä oli tarvetta ykkössentterille. Senttereitä ovat tällä hetkellä Komulainen, Nättinen ja Wedman. Joku Oikarisen Jarkon, Haapasaaren Jussin tai vastaavan tapainen ykkössentteri puuttuu. Katseet kääntynevät liigan puolelle.
Siinä nyt pikkaisen antia tämän hetken Hokista.