Kaipaako kansa ylilyöntejä?

• 5 383
  • 56

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Ylilyönnit ovat junttien huvia, joten pidän sellaisista. En tietenkään sellaisista, missä joku loukkaa itsensä pahasti (kuten Bertuzzi vs Moore). Hupaisat jutut, tappelut ja rähinät kuitenkin ovat aina omaan kotiteatteriini tervetulleita piristeitä. Mikäs nyt olisi hauskempaa katsoa kun jonkun pelle-Ruudun kalastelusukelluksia, HIFK-fanien sekoilua kentällä tuomareiden taklailujen kera tai oikein kunnon verilentää-nyrkkitappelua.

Jokaisessa meissä asuu pikku piru joka haluaa välillä nähdä tällaisia.

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Totta kai!

Tappeluita, joukkotappeluita, kunnon taklauksia ja yleistä kärhämöintiä. Eihän kukaan mitään selkääntaklauksia tai vastaavia halua nähdä tietenkään ja eihän niillä olekaan mitään tekemistä esimerkiksi tappeluiden kanssa. Tappeluista 5 min penalttia, niin ei tarvitsisi kenenkään perääntyä tappelusta pihalle lentämisen pelossa. Kyllä se koodisto toimisi täälläkin aivan varmasti ja jos ei toimisi, niin silloin toinen joukkue on myös vapaa rikkomaan kirjoittamattomia sääntöjä.

Ylilyönti tarkoittaa mun kielessä toisen tahallista vahingoittamista. Tyyliin "Tapaus Levokari" tai "Tapaus Bertuzzi". Sellaset kaverit pitäis viedä ladon taakse ja ampua, jotta kuolonuhreilta vältyttäisiin!

Tappelut sen sijaan kuuluvat kiekkoon. Niitä saa olla, kunhan niissä noudatetaan "NHL-sääntöjä". Eli tapellaan reilusti. Ja teille jotka vastustaa tappeluita, kuka teistä on lähtenyt menemään siinä vaiheessa kun jäällä syntyy tappelu? Ja lisäks mun mielestä tappeluilla estetään polvitaklauksia jne. Eli kun nää Levokarit yms. joutuis tappelemalla vastaamaan teoistaan, vakavia loukkaantumisia tulis vähemmän. Tappeluissa ei kai kovin moni ole loukkaantunut? Joku on, mutta jos nyt verrataan näihin "toddbertuzzin-nimikkotemppuihin" tai "Levokari-poikittainen-leuka-ylärima" temppuihin...

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Todellakin

Ylilyöntejä kaivattaisiin ehdottomasti lisää tähän helvetin tylsäksi muodostuneeseen liigaan, jotta saadaan sitä keskustelua, sähköä, medianäkyvyyttä ja tunnetta kehiin. Hyvänä esimerkkinä oli nyt HIFK-Lukko playoff-sarja.

Minä en tee mitään erotusta eri ylilyöntien välillä. Se on aivan sama mitä siellä kentällä tapahtuu, kunhan tapahtuu JOTAIN, mikä poikkeaa tästä rusettiluistelusta. Jotain normaalista poikkeavaa. Jotain, mikä saa sydämen hakkaamaan ja pupillit laajenemaan. Jotain, mikä saa nousemaan penkistä jopa LänsiAuto Areenalla. Ymmärrättekö? No sanotaan se nyt suoraan...ei oikeastaan itseäni pahemmin liikuta, vaikka näkisin jonkun törkeän selkäänajon, jossa taklattu loukkaantuu vakavasti. Enhän minä tunne koko pelaajaa. Helvetin ikävä juttu pelaajan kannalta, mutta sekin on ylilyönti, ja se poikkeaa normista. Tämän kommentin jälkeen varmaan näitä jeesustelijoita taas löytyy, mutta itsepähän tässä ketjussa tätä asiaa kysyitte. Fakta on kuitenkin se, että todellisuudessa kaiken jeesustelun keskellä ketään ei liikuta tuntemattoman henkilön loukkaantuminen tai edes kuolema. Se liikuttaa siinä vaiheessa, kun tämä henkilö on lähipiiristäsi.

No niin, takaisin aiheeseen. Mikä sitten olisi ideaalinen peli...ei se tietenkään sellainen ole, missä pelaajia halvaantuu joka toisessa vaihdossa. Se on ehkä joku sellainen, missä pelataan helvetin kovaa taklauspeliä, nähdään paljon komeita maaleja....sen pitäisi olla myös melko tiukka...ja sitten ne ylilyönnit. Joukkotappelu on hyvä ja tunteita herättävä, ja sen päälle vaikka pari yksittäistä myllyä. Näitä voisi edeltää pari törkeää mailaniskua, jotta tunteet katsomossakin nousisivat pintaan. Mikäs sen mukavampaa kuin suuren vitutuksen jälkeen nähdä, kuinka näitä halonhakkaajia "koulutetaan".

Loppulauseena totean vielä, että mikä tahansa on katsojan kannalta parempi kuin tylsä peli, missä ei tapahdu juuri mitään. Mikä tahansa.

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Cannibal
Jotain normaalista poikkeavaa. Jotain, mikä saa sydämen hakkaamaan ja pupillit laajenemaan

-----

ei oikeastaan itseäni pahemmin liikuta, vaikka näkisin jonkun törkeän selkäänajon, jossa taklattu loukkaantuu vakavasti.
Ei se tunteenpalon haku voi noin epätoivoista olla, että mikä vaan käy. Ala harrastaa vaikka basehyppyjä Seppäsen Iiron kanssa Fortumin katolta niin eiköhän sitä tunnetta ala löytymään ja voidaan hallin puolella pitää ukot suunnilleen ehjinä.

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Dr.Mengele
Nämä "Allulähteenmäet" ovat sitten asia erikseen.

[offtopic]
Tästä haluankin kysyä, minkä version sinä tapaus Lähteenmäestä olet kuullut? Todellisuudessa homma oli paljon lievempi, kuin mitä silloinen media paisutteli. Urbaanilegendojakin alkoi liikkua, kuten Lähteenmäki potki jäässä makaavaa (taisipa olla vielä tajutonkin) Lampista laitaa vasten.

Tuon tapauksen jälkeen on nähty kyllä paljon pahempiakin juttuja.

Lähteenmäki kärsi todellisen oikeusmurhan, joka maksoi hänelle lopulta koko pelaajauransa.
[/offtopic]

se siitä offtopicista, jatkakaa...

Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti Andy_McCoy
[offtopic]
Tästä haluankin kysyä, minkä version sinä tapaus Lähteenmäestä olet kuullut? Todellisuudessa homma oli paljon lievempi, kuin mitä silloinen media paisutteli. Urbaanilegendojakin alkoi liikkua, kuten Lähteenmäki potki jäässä makaavaa Lampista laitaa vasten.

Minä en ole pelkästään kuulon varassa, olin nimittäin katsomassa tuota peliä. Näin minä sen muistan:

IFK:n puollustaja Simo Saarinen oli ollut jonkin aikaa loukkaantuneena ja palili kentälle vetäen hajavaihtoja kun IFK sen aikaisten tapojen mukaisesti johti Jokereita kolmannessa erässä noin viidellä maalilla. Jokereiden Lampinen taklasi muutaman kerran Simoa nuoruuden innolla, taisi olla Lampisen kolmas (?) liigamatsi.

Tästä nuoren pelaajan kukkoilusta ei Allu pitänyt, vaan päätti käydä keskialueella Lampisen kimppuun. Syntyneestä kahakasta en muista kuinka monta iskua kukin löi, mutta lopputulos oli se, että Lampinen makasi jäässä mahallaan ja Allu taisi lyödä tämän päätä (naamaa) jäähän.

Lehdissä oli pelin jälkeen muistaakseni kuva, jossa Allu pitää mahallaan makaavaa Lampista letistä kiinni. Allu itse kertoi tämän johtuneen siitä, että hän oli nostamassa Lampista ylös todetakseen, että tämä olisi kunnossa :)

Lampiselta tais katketa pari etuhammasta, jotka hän sitten noustesaan ylös sylkäsi Lähteenmäen päälle. Lampinen siis poistui itse pukukoppiin, ei tarvittu paareja tai sairasautoja. Media retosteli tilanteessa hyvin suomalaiseen tapaan ja taisipa tapaus mennä ihan siviilioikeuteenkin, jossa Lähteenmäelle tuomittiin sakkoja pahoinpitelystä.

Lähteenmäki sai tapauksesta loppukauden kestäneen pelikiellon, joka on siis SM-liigan historian pisin. Itse teko ei varmasti enää ole liigan historian törkein, mutta eri aika, eri tavat. Tällä kaudella vastaavasta olisi saanut korkeintaan kymmenen matsia, näin uskon.

edit. Ylilyönneistä puhuttaessa olisi kiva tietää, miten jatkoajan serveri olisi kestänyt Tappara-IFK 4. välierän vuonna -86 (?) aikaiset tapahtumat. Tappara voitti vaatimattomasti 15-3 ja IFK keskittyi hieman muuhun kuin pelaamiseen. Arvatkaapa muuten, kuka valmensi tuolloin IFK:ta :) ?

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Allu löi mailansa poikki Lampisen naamaan ja sen jälkeen takoi kaverin päätä jäähän.
Puolustuksena se että kaveri teki sen Hifkin puolesta kuten Topokin kuulemma Lukon puolesta:)
Ollaan Allusta mitä mieltä tahansa niin hän kyllä puolusti omiaan vaikka sitten kärsikin itse nahoissaan seuraukset.

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti ylilyönnit voisi jakaa kahteen sarjaan; lievät ja vakavat. Lieviä ylilyöntejä ovat sellaiset joissa kukaan ei oikeasti loukkaannu, tai jos loukkaantuukin, niin tapahtuu "ihmeparaneminen" välittömästi kun kuuluttaja on maininnut sanan peli- tai ottelurangaistus.

Vakavat ylilyönnit ovat sitten sellaisia, joissa oikeasti loukkaannutaan. Niitähän ei (toivottavasti) kukaan halua. Mutta missä kulkee raja? Toni Sihvosen polvitaklaus oli lähinnä huolimattomuutta, eikä tahallinen vahingoittamisyritys. Pauli Levokari tönäisi vastustajaa tavalla, jota nähdään kauden aikana satoja kertoja, nyt vain sattui menemään leuka murskaksi. Ei siis tarvita mitään isoa tempausta, että saadaan aikaan uran vaarantava ylilyönti. Näitä kahta vakavampi teko on mielestäni ollut Lukko-HIFK pelin tappelun aloitus, jossa Toni Häppölä iskee vastustajaa poikittaisella naamaan. Siinä olisi voinut käydä pahasti, mutta kun ei käynyt, niin sanktioita ei tästä nimenomaisesta tempusta tullut.

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kaizu
edit. Ylilyönneistä puhuttaessa olisi kiva tietää, miten jatkoajan serveri olisi kestänyt Tappara-IFK 4. välierän vuonna -86 (?) aikaiset tapahtumat. Tappara voitti vaatimattomasti 15-3 ja IFK keskittyi hieman muuhun kuin pelaamiseen. Arvatkaapa muuten, kuka valmensi tuolloin IFK:ta :) ?
Timo Haapaniemi

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti KPL
Totta kai!
Kyllä se koodisto toimisi täälläkin aivan varmasti ja jos ei toimisi, niin silloin toinen joukkue on myös vapaa rikkomaan kirjoittamattomia sääntöjä.

Toimiko mielestäsi koodisto viime tiistaina Raumalla?. Minun mielestä ei ihan toiminut. Tippaakaan ei lohduta pelin kannalta jos koodistoa rikkonut joukkue/pelaaja olisi "vapaata riistaa". Pointtini oli nimenomaan siinä että tappelut ei voi eikä saa olla juttu numero yksi jääkiekossa. Pelin idea on kuitenkin jotain ihan muuta.

Niille jotka haluavat tietää poistunko katsomosta tai suljenko silmäni tappelun alkaessa , vastaan että en kumpaakaan. Vaikka tappelut eivät minua millään lailla sytytä, herää kuitenkin luontainen uteliaisuus ja sitä katsoo mitä tapahtuu. Ei, en myöskään saa kaukalotappelusta mitään traumoja. Tappelut siinä määrin kun niitä tällä hetkellä liigassa nähdään ei häiritse minua millään lailla. On aivan ymmärrettävää että kiihkeässä pelissä pelaajilta palaa joskus päreet toisiinsa ja silloin saattaa nyrkki heilua. Liigan linja on mielestäni tappeluiden suhteen erittäin hyvä.

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Johannes
Tämä peli pelattiin 10.4.1988. Yllättäen HIFK:n valmentaja oli Pentti Matikainen.
Totta! Hämäsi tuo -86, mutta silloinhan HIFK olikin finaalissa Tapparan kanssa. Tuossa -88 ottelussahan oli kerralla ollut kuusi HIFK:n pelaajaa jäähyllä. Ottelun jälkeen 2.valmentaja Hexi Riihiranta oli kommentoinut, että eihän tuolla kentällä mitään erikoista tapahtunut. Sanoiko vielä, että WHA:ssa on nähty kummempiakin tms.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Todellakin

Viestin lähetti Cannibal
Fakta on kuitenkin se, että todellisuudessa ketään ei liikuta tuntemattoman henkilön loukkaantuminen tai edes kuolema. Se liikuttaa siinä vaiheessa, kun tämä henkilö on lähipiiristäsi.

Aika rohkeasti heittelet "faktoja". Joudun valitettavasti kumoamaan tuon faktan välittömästi. Minua liikuttaa ja aika paljonkin vakavat loukkaantumiset. Itse asiassa minua liikuttaa jollain tasolla kaikki loukkaantumiset, joiden takia pelaaja joutuu olemaan pitkään pois työpaikalta. Faktana en voi seuraavaa väittää, mutta minulla on aika vahva epäilys että hyvin monelle jääkiekon ystävälle tulee ikävä tunne kun katselee pelaajaa kannettavan kentältä.

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Birkku
Olisin utelias lukemaan tappeluiden kannattajien mielipiteitä siitä miten liigan tulisi tappeluihin suhtautua ja millä perusteella?

...

Onko kukaan tappeluiden kannattajista ottanut huomioon, että liigan suhtautuminen tappeluihin ei johdukaan pelkästään imagosyistä ja "kukkahattuilusta", vaan takana voi olla käytännön syitä.

On tappeluita ja tappeluita. Itse en näistä Nielikäinen&Helenius tyylisistä NHL-tappeluista juuri perusta. Melko turhaa touhua. Sitten taas jos parilla kaverilla menee hermot ja vähän nyrkkeillään, niin ei se nyt niin vakavaa ole. Tuo nykyään melko yleinen 5+20 ilman lisäsanktioita on ihan OK. Riippuu kyllä hieman tapauksesta. Jos vaikkapa HIFK:n Mikko Laine alkaa määrätietoisesti haastamaan SaiPa:n Frank Banhamia, tilanne on mielestäni naurettava.

Liigan suhtautuminen on mielestäni melko linjatonta. Tästä esimerkkinä se T.Ruutu vs. T.Sihvonen joka oli mielestäni lähinnä onnettomuus. Nuori kaveri teki sivuliikkeen väärässä paikassa. Vastaavista tilanteista tulee usein 2 min. jos sitäkään. Jos vaikkapa Petri Kokko olisi "taklannut" samoin Pasi Tuomiseen tuomio olisi ollut korkeintaan 5+20. Oletteko huomanneet että pelikieltojen pituudet riippuvat usein siitä miten paljon tapahtuma saa julkisuutta lehdissä&töllöttimessä? Jos esim. ottelua ei ole televisioitu, tapahtumat vaietaan kuoliaaksi. Samoin isot otsikot vedetään helpommin suurseurojen pelaajien teoista, kuin vaikkapa JyP:n miehien tempauksista. Elikkä oma mielikuvani on että liigalla ei ole minkäänlaista linjanvetoa/tavoitteita suhtautumisessaan tappeluihin. 98-99 kauden jälkeen linjaa kiristettiin ja viimeaikoina (yleisönhaalimiseksi?) sitä on löysätty. Kunhan taas saadaan jokin kuuma ottelua sarja, niin eiköhän linja kiristy.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Todellakin

Viestin lähetti Cannibal
Joukkotappelu on hyvä ja tunteita herättävä, ja sen päälle vaikka pari yksittäistä myllyä. Näitä voisi edeltää pari törkeää mailaniskua, jotta tunteet katsomossakin nousisivat pintaan. Mikäs sen mukavampaa kuin suuren vitutuksen jälkeen nähdä, kuinka näitä halonhakkaajia "koulutetaan".

Loppulauseena totean vielä, että mikä tahansa on katsojan kannalta parempi kuin tylsä peli, missä ei tapahdu juuri mitään. Mikä tahansa.
Justiinsa juu, samanlaista "äksöniä" jääkiekkoonkin kuin taanoin NBA-koriksessa. Pelaajat hakkaavat toisiaan jo hyppäävät vielä katsomoon pieksemään yleisöäkin...

Mitä ihmeen härkätaisteluviihdettä väki nykyään sitten kaipaa, jos tylsä tavallinen maalintekopeli ei kiinnosta. Kenen tarpeita ne ylilyönnit tyydyttävät? Menkää ostamaan nakkimakkaraa kiskalta lauantaiaamuyöllä ja sitten etuilemaan taksijonoon, niin saatte varmasti niitä kaipaamianne ylilyöntejä.

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti Johannes
Tämä peli pelattiin 10.4.1988. Yllättäen HIFK:n valmentaja oli Pentti Matikainen.

Jees, sorry vaan kun vuodet heitti. -86 keväällä tais olla Tappara vastassa finaalissa. Turpaan tuli silloinkin.

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Todellakin

Viestin lähetti Eino_Mies
Mitä ihmeen härkätaisteluviihdettä väki nykyään sitten kaipaa, jos tylsä tavallinen maalintekopeli ei kiinnosta. Kenen tarpeita ne ylilyönnit tyydyttävät? Menkää ostamaan nakkimakkaraa kiskalta lauantaiaamuyöllä ja sitten etuilemaan taksijonoon, niin saatte varmasti niitä kaipaamianne ylilyöntejä.

Itse asiassa tässä tulee esiin eräs seikka (ei tosi einomiehen varsinainen pointti), joka mielestäni menee asian ytimeen. Eikö ole hyvä, että yleisö menee hakemaan niitä ylilyöntejä, tappeluita ja kiihkoa jääkiekko-ottelusta eikä esim nakkijonosta? Itse uskon, että jääkiekko-ottelu on monelle katsojalle (tiedostamaton) tapa purkaa oman elämänsä paineita. Mitä enemmän pelaajat, joihin katsojat jossain määrin samaistuvat, päästävät höyryjä jäällä, sitä pienempi tarve myös herra katsojalla on yön nakkijonossa haastaa riitaa. Ja jokainen varmaan ymmärtää, kumpi on vaarallisempaa, tappelu nakkijonossa vai jääkiekkokaukalossa.

Tämän takia itse kannatan kaikkea muuta edellä puhuttua toimintaa, paitsi täysin selviä pelaajan uran/kauden lopettamiseen tähtääviä vahingoittamisyrityksiä.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti Johannes
HS esittelee viikonvaihteen numerossaan kirjan, joka kertoo muinaisten roomalaisten arkielämää, Hänninen-Kahlos: Roomalaista arkea ja juhlaa.

Kirjan päätösluku roomalainen viihde kertoo amfiteattereiden välivaltaisista näytöksistä, joissa "kansa muutti ihmisuhrin koko kaupungin yhteiseksi riemujuhlaksi ja kaikkien muiden huvitusten edelle asetettiin nämä tappajaiset. (Carcopino)" "Roomalaisten väkivaltaviihde tapahtui oikeasti heidän silmiensä edessä, mutta yhtä kaikki me viehdymme katsomaan väkivaltaa ja kokemaan kauhun ja helpotuksen tunteita".

Kansa siis suorastaan janoaa ns. ylilyöntejä ja tähän on tutkitusti jopa ainakin 2000 vuotta vanha perinne. Jääkiekkokaukalon tapahtumat on helppo linkittää tähän lähes ikiaikaiseen ihmisten haluun päästä tirkistelemään kauheuksia ja itse poistua ehjin nahoin kotiin.
En nyt lähtisi mistään 2000 vuotta vanhasta perinteestä puhumaan. Itse todellakin katsoisin sivilisaation kehittyneen tuossa väliin jääneenä aikana.

Toki, sinähän oletkin vain IFK:n "koulukuntaa", joten sallittakoot se siis sinulle.

Ylilyönnit ovat ja eivät ole tervetulleita peliin. Pelleileminen ja naurettava pullistelu, kuten HIFK ansiokkaasti Lukko-sarjassa esitteli, ei kuulu kiekkoon mielestäni. Mitä helvettiä kukaan sellaisella perseilyllä voittaa!? No tietenkin juntit hyppivät ilosta, kun edes jotain tapahtuu...

Rehellinen tappelu sopii kyllä, ei mitään sellaista vastaan. Yksipuolinen takominen taasen saisi johtaa vähintäänkin 5 ottelun pannaan. Kuin myös selkeät vahingoittamiseyritykset (viikatteet, leikkaamiset, polvitaklaukset, päähän kohdistuneet taklaukset, jnejne), 5 vähintään.
Tosin tuota emme tule näkemään, sillä päätäntövalta noissa on tuomareilla, eikä heidän taso tuonne asti riitä.

Pelaajien välinen kunnioitus on mielestäni huomattavasti tärkeämpi asia, kuin amisten turpiinlyömiskilpailujen odottaminen vesi kielellä.

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Birkku
Toimiko mielestäsi koodisto viime tiistaina Raumalla?. Minun mielestä ei ihan toiminut. Tippaakaan ei lohduta pelin kannalta jos koodistoa rikkonut joukkue/pelaaja olisi "vapaata riistaa". Pointtini oli nimenomaan siinä että tappelut ei voi eikä saa olla juttu numero yksi jääkiekossa. Pelin idea on kuitenkin jotain ihan muuta.

Roloson olisi pitänyt jättää Lundellin hoidettavaksi, muuten meni ihan hyvin. Häppölän poikittainen maila Pirneksen naamaan oli siinä ja siinä, mutta samapa tuo minulle, kunhan mähinät saadaan käyntiin. Pointsit tuosta tappelusta Penalle, SM-liigan kauden kohokohta, ehdottomasti.

Ei ehkä pääasia, mutta kun ei siellä kaukalossa keskimäärin tapahdu mitään erityisen jännittävää nykyisin ja vaikka tapahtuisikin, niin silti haluasin nähdä tappeluita. Kyllä olisi ollut mannaa nähdä tappeluita niissä SaiPan peleissä, joissa kävin. No taisi siellä jossain pelissä olla tappelukin, mutta en ollut silloin paikalla.

Nalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon SiniKeltainen
Ennen kuin voi suoraan vastata kysymykseen täytyy miettiä mikä on ylilyönti ja mikä kuuluu peliin. Mielestäni tappelut ovat osa peliä ja tietyissä määrin jopa joukkotappelut tyyliin HIFK-Lukko.

Ylilyönteinä pidän tahallisia vahingoittamisyrityksiä, eli täydellistä vastapelaajan kunniottamattomuutta. Levokarin poikittainen, törkeät selkään taklaamiset, päähän kohdistuneet taklaukset (tahalliset) yms.

Naurettavapana pidän tahallisen vahingoittamisen jälkeen lehdistölle annettuja kommentteja että loukkaantunut onkin yhtäkkiä ämmä, samalla logiikalla kaikki peleissä loukkaantuneet, oli tilanne mikä tahansa, ovat ämmiä.

Morgoth

Jäsen
Kyllä kaipaa, ainakin jollakin tavalla. Esim. TPSn mieleenpainuvimpina mestaruuksia ovat 1995 ja 1999. 1995 "käskytetty joukkotappelu" ja 1999 finaalit käskyttyneineen maalivahtien ajelemisineen yms.

Ei nyt ehkä mitään Allu vs. Lampinen episodeja, mutta tuollaisia Lukko-HIFK episodeja yms. niin kyllä kansa niitä kaipaa.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
En nyt lähtisi mistään 2000 vuotta vanhasta perinteestä puhumaan. Itse todellakin katsoisin sivilisaation kehittyneen tuossa väliin jääneenä aikana.

Toki, sinähän oletkin vain IFK:n "koulukuntaa", joten sallittakoot se siis sinulle.

Hänninen-Kahlos pitivät väkivaltavideoita hyvänä esimerkkinä tämän tapaisen viihteen suosiosta nykypäivänä. Minusta jääkiekko live-tapahtumana on paljon parempi esimerkki.

Hra Zamboni-kuskille tiedoksi, että Juhani Tamminen ei oikeasti keksinyt jääkiekkoa 1990-luvun lopussa valmentaessaan Kärppiä, vaikka Oulussa niin kai luullaan.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti JV
Oletteko huomanneet että pelikieltojen pituudet riippuvat usein siitä miten paljon tapahtuma saa julkisuutta lehdissä&töllöttimessä? Jos esim. ottelua ei ole televisioitu, tapahtumat vaietaan kuoliaaksi. Samoin isot otsikot vedetään helpommin suurseurojen pelaajien teoista, kuin vaikkapa JyP:n miehien tempauksista.
En ole huomannut. Norosesta ja Nylanderista julkisteltiin mielestäni vähintäänkin riittävästi. Kumpikaan ei saanut pelikieltoa. Mikä tapaus vaikkapa kuluvalta tai viime kaudelta olisi sellainen jossa julkisuus toi lisää sanktiota? Jarkko Ruudun jäähyt? Niin varmaan.

Tuollaista mainitsemaasi mielikuvaa on helppo ylläpitää, mutta eivät sitä mitkään faktat tue. Sihvonen vs Ruutu on ainoa muistamani tapaus viime vuosilta jossa voi ajatella julkisuudella olleen merkitystä ja sen jälkeen rangaistuskäytäntö sekä linja on muutettu.

Itse otsikon aiheesta sen verran että itse tulin hyvälle tuulelle ja aplodiseerasin railakkaasti kun Josh Holden mätkäisi pari kertaa Vykoukalia Turussa hävityn puolivälierän jälkeen. Ei se tietenkään tappiota korvannut, mutta tuntui kivalta. Ja sitten sama minä paheksuin voimakkaasti HIFK:n pelleilyä Raumalla. Kummallinen on ihmismieli.

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
En kaipaa ylilyöntejä vaan lähinnä lisää tunnetta kokonaisvaltaisesti. Ei se saa yleisöä halliin, että vältetään virheitä ja jäähyjä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy