Kaikkien aikojen pelaaja

  • 2 046
  • 24

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Taitaa Sorva olla uusi kirjoittaja. Onko näitä uusia ketjuja todellakin pakko avata noin paljon, näistähän on ollu juttua jo niin monessa ketjussa.
Jokatapauksessa oma mielipiteeni on Wayne Gretzky ja Mario Lemieux tasavahvoja.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos tänne vaan huudellaan nimiä niin tästä tulee kyllä äärimmäisen mielenkiintoinen ketju...

Sanotaan nyt Gretzky, saavutukset puhuvat puolestaan. Ei ole Lemieux`lle mikään vertailua vaikeuttava etu, että hän ei ole kyennyt pelaamaan koko ajan terveenä ja saamaan noita maagisia ennätyksiä haltuunsa. Olisi pitänyt pystyä jos haluaisi olla se PARAS. Samoilla perusteilla putoaa myös Orr, pelityyli ja pieni koko vaikuttivat enemmän kuin huono tuuri. Maalivahdeistakaan ei Gretzkymaiseen ylivoimaan pystynyt kukaan, ainakaan yhtä pitkän uran ajan. Heh, tyhjentävä vastaus... ;-)
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Teacup

...putoaa myös Orr, pelityyli ja pieni koko vaikuttivat enemmän kuin huono tuuri.

Tätä ei nyt ihan purematta niellä; useimmissa lähteissä Bobby Orrin mitoiksi kerrotaan "Height 6.00, weight 200 pounds" eli 183 cm, 90 kiloa.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Okei, en tiedä mistä toi tuli mieleen. Sorry. Ajatusvirhe, syvälle juurtunut.

Edit: Nyt muistan mistä toi on päähän jäänyt. Joskus tuli luettua noita ikivanhoja Suuria Jääkiekkoteoksia ja yhdessä niistä käytetään Orrin yhteydessä seuraavia ilmauksia: "Näppärä, mutta pienikokoinen", "... parhaaksi pelaajaksi nimettiin tuo pienikokoinen pisamanaama Bobby Orr." ja "pienikokoinen kihartavatukkainen pisamanaama oli sensaatio". Nuo ovat vaan jääneet joskus päähäni vaikuttamaan.
 
Viimeksi muokattu:

punisher

Jäsen
Niinpä niin Teacup. Marion olisi pitänyt olla sairastumatta syöpään.
Käsittämätön kommentti. Marion suuruutta kuvaa juuri se että hän on pystynyt jatkamaan peliuraansa aivan kohtuuttomista vastoinkäymisistä huolimatta. Hän on mielestäni ylivoimaisesti kaikkien aikojen paras pelaaja. Mitä vastoinkäymisiä pikku Waynellä oli urallaan? Ei mitään. Ja sitäpaitsi Super-Marion ura jatkuu edelleen. Oletko sattumalta seurannut kauden 2002-2003 pistepörssiä?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Taasko tänne on tulossa yks uus ketju jossa tapellaan Mario vs Wayne..prkl sentään. Sellaisia ketjuja on jo paljon täällä.

Mä sanon että minun mielestäni kaikkien aikojen pelaaja on Rick Tocchet. Siis minun mielestäni.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ilman muuta Teemu Selänne, sillä katsokaa alla olevaa tekstiä, joka löytyy MTV3:n nettisivuilta. Harva pelaaja saa moisia lukuja aikaan 82 ottelun runkosarjan aikana!!! Pelannu vissiin monen joukkueen laskuun kyseisellä kaudella...

MTV3:n internet-sivuilta:

"San Josen sisäistä pistepörssiä tehoin 21+21 johtava Selänne tehtaili Wilsonin alaisuudessa kaudella 1996-97 106 pelissä 67 maalia ja antoi 78 syöttöä. Nähtäväksi jää, millaiseen lentoon mies nyt suomalaistähden saa."
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kaikkien aikojen NHL-pelaaja on luonnollisesti Timo Jutila. Nimi kertoo kaiken, turha tätä on ruveta perustelemaan..

Iker: Eikös tuossa juuri sanota, että Wilsonin alaisuudessa pelaamissaan 106 ottelussa Selänne on tehnyt pisteet 67+78. Kattaa siis koko sen ajan, kun Selänne oli Anaheimissa Wilsonin alaisuudessa. Toki siinä puhuaan kaudesta 96-97, mutta se lienee virhe toimituksen taholta.

EDIT: typo
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vakioääni Stiiv Jatsermanille ( Ja terveiset Leksalle )
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde:
Iker: Eikös tuossa juuri sanota, että Wilsonin alaisuudessa pelaamissaan 106 ottelussa Selänne on tehnyt pisteet 67+78. Kattaa siis koko sen ajan, kun Selänne oli Anaheimissa Wilsonin alaisuudessa. Toki siinä puhuaan kaudesta 96-97, mutta se lienee virhe toimituksen taholta.

Vissiin liikaa vaadittu toi huumorintaju ihmisiltä. Mä melkein ihan itse ymmärsin kyllä mitä siinä tarkoitettiin, mutta päätinpähän vaan laittaa ton, kun siinä kerran se kirjoitusvirhe oli.

Huonoa huumoriani syvästi pahoitellen...
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Iker
Viestin lähetti Pärde:


Vissiin liikaa vaadittu toi huumorintaju ihmisiltä. Mä melkein ihan itse ymmärsin kyllä mitä siinä tarkoitettiin, mutta päätinpähän vaan laittaa ton, kun siinä kerran se kirjoitusvirhe oli.

Huonoa huumoriani syvästi pahoitellen...

Sori, mun moka. Olet vielä sen verran uusi kirjoittaja, enkä ole juttujasi pahemmin nähnyt etten tiedä millaista tekstiä tulee ja onko se huumoria vai mitä. Täytyy muistaa ensi kerralla, että olet huumormiehiä..

Kaikkien aikojen pelaajaksi pienen pohdinnan jälkeen valitsin Patrick Royn. Pidän maalivahdeista ja mies, joka rikkoo Terry Sawchuckin ennätykset ei ole mikään pilipalijätkä. Eli St. Patrick on minun valintani.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde:
Sori, mun moka. Olet vielä sen verran uusi kirjoittaja, enkä ole juttujasi pahemmin nähnyt etten tiedä millaista tekstiä tulee ja onko se huumoria vai mitä. Täytyy muistaa ensi kerralla, että olet huumormiehiä..

No problem, eipä tässä mitään suurempaa vääryyttä päässy käymään!

Ja hei, Alpo Suhonen valmentaa HIFKiä, joten pakko tässä on ollut kehittää edes huumorintaju, muuten sekoais pää pelejä katellessa...
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Punisher:
"Niinpä niin Teacup. Marion olisi pitänyt olla sairastumatta syöpään.
Käsittämätön kommentti. Marion suuruutta kuvaa juuri se että hän on pystynyt jatkamaan peliuraansa aivan kohtuuttomista vastoinkäymisistä huolimatta. Hän on mielestäni ylivoimaisesti kaikkien aikojen paras pelaaja. Mitä vastoinkäymisiä pikku Waynellä oli urallaan? Ei mitään. Ja sitäpaitsi Super-Marion ura jatkuu edelleen. Oletko sattumalta seurannut kauden 2002-2003 pistepörssiä?"

No mielipidejutut on mielipidejuttuja. En todellakaan yritä mielipidettäsi kumota -> jos pidät Marioa parhaana niin mikäs siinä, kiistatta terävintä kärkeä kautta aikain jääkiekkoilijana.

Mutta oman perusteluni ymmärsit valitettavasti väärin. Tarkoitukseni ei ollut syyttää Mariota syövästä. Arvostan suuresti hänen parantumistaan, Koivun tavoin loistava suoritus. Se kuvaa mielestäni kuitenkin hänen vahvuuttaan ja sitkeyttään ihmisenä, jääkiekkoilullinen meriitti se ei ole. Syöpä oli kova isku Marion uralle. Vertailu Gretzkyyn on nyt todella vaikeaa rikkonaisen uran vuoksi.

Silti pidän Gretzkyä parempana, parhaimman pelaajan titteliin vaaditaan näyttöjä pitkästä urasta huipputasolla. Gretzkyllä nämä saavutukset ovat parempia kuin Mariolla, selkeästi. Ennätykset puhuvat puolestaan. Lisäksi Gretzkyn parhaimpien kausien tulokset ovat kovemmat (pisteiden valossa) kuin Marion vastaavat. Ehkä kukaan ei vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa, lienee tuo teksti vähän sekavaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Gordie Howe on kaikkien aikojen ykkönen.Pelas pitkän uran aikana jolloin miehet olivat vielä rautaa ja laivat puuta.
Monipuolinen,tarvittaessa kova ja kaikin puolin täydellinen kiekkoilija.
 

Steelers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins,
Jim Paek Etelä Koreassa syntynyt kaveri joka tuli ja voitti stanley cupin Pittsburgh Penguinseissa (näin ainakin muistelen?) joten ei mikään ihan turha jätkä =)
 

Petrick

Jäsen
Tämä on taas näitä ikuisuusjuttuja.. Top 5 olisi kai Gretzky, Howe, Orr, Lemieux ja Roy. Yhtä selkeää kärkimiestä en mainitse ja Top 5:teen saan ujutettua pakin ja maalivahdinkin tasapuolisuuden vuoksi. Roy lähinnä sen takia, että maalivahdeistakin joku noteerattaisiin ja mies on suosikkipelaajiani. Gretzky ja Howe ovat selvät kärkinimet, mutten halua miehiä tarkemmin vertailla, kun niin eriaikoina pelasivat.
 

Luka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
1.Wayne Gretzky
2.Gordie Howe
3.Bobby Orr
4.Mario Lemieux
5.Jari Kurri
 

Twister

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Calgary Flames
Viestin lähetti Parker27


Mä sanon että minun mielestäni kaikkien aikojen pelaaja on Rick Tocchet. Siis minun mielestäni.

Tuohon ei voi kun yhtyä!! Täytyy vielä mainita toinen suosikkini eli Cam Neely.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tomi Kallio...on niin hyvä pelaaja että päätti lähteä etsimään parempia sarjoja kun nhl
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Arto Javanainen, nyt ja aina ja ikuisesti. Aamen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös