Carey Price teki saman tempun Sotshissa 2014 välierissä ja finaaleissa, ja Kanadakaan ei tehnyt noihin peleihin kuin neljä maalia ja voitti silti kultaa. Toki on se enemmän kuin Tshekillä, mutta silti 120 minuuttia nollilla USA:ta ja Ruotsia vastaan on aika kova.Hasek piti olympiakisojen välierissä ja finaalissa maailman parhaiden eri joukkueiden pelaajat 120 minuuttia ilman yhtään päästettyä maalia. Tsekki teki noissa kahdessa pelissä varsinaisella peliajalla yhden maalin ja voitti sillä kultaa. Ja tämä aikakaudella jossa ei pelattu villapaidoissa lippahatut päässä luonnonjäällä.
Näissä äänestyksissä tuntuu aina hölmöltä, jos äänestää pelaajaa, jonka pelejä ei itse ole nähnyt. Kolmen kärjessä Brodeur, Roy ja Hasek.
Näistä paras on Jukka Tammi.
Nikke oli viimeisellä kaudellaan Kärpissä ehdottomasti maailman eliittiä. Siis yksi sen hetken parhaista veskareista kaikki sarjat mukaanlukien.
Ihan sama kuka on ollut kova 70- tai 80-luvuilla kun pelaajatkin oli heinähattuja.
Ja itse asiassa vielä tarkennus tuohon Hasekiin, pitihän mies maalinsa puhtaana siinä Naganon välierässä maalinsa puhtaana pidempään kuin 60 minuuttia, koska se peli meni jatkoajalle ja rankkareihin silloin. Oliko se jatkoaika 10 minuuttia?
Ai perskales, tää oli oma moka. Muistin itse että Hasek olisi nollapelin kairannut tuostakin pelistä, mutta olikin väärä mielikuva. My bad.Välierä Kanadaa vastaanhan päättyi varsinaisella peliajalla 1-1 Naganossa. Kanada muistaakseni tasoitti ottelun melko lopussa.
Ja oli sitä aikanaan myös änärissä. Oliko jopa Vezina äänestyksen top3 joskus?
Itse äänestin Hasekia.
E: 08-09 Vezina-äänestyksen toinen Tim Thomasin jälkeen.
Juu. Pointtini oli "paras livenä näkemäni" veskari.
Tämä on kyllä totta, ei yllättänyt yhtään, että mies otti nopeasti änäristäkin sen pelaavan veskan roolin. Itse ketjun aiheeseen, oikea vastaus on Dominik Hasek.Aikansa kontekstissa ehkä :) . Omat livenä näkemäni parhaat lienee Niklas Bäckström ennen änäriin lähtemistä, Petri Vehanen ja ketäs näitä nyt onkaan. Nikke oli viimeisellä kaudellaan Kärpissä ehdottomasti maailman eliittiä. Siis yksi sen hetken parhaista veskareista kaikki sarjat mukaanlukien.
Kuka on Michel Laracque?
Anteeksi typo. En ollut Larocquesta tai Laracquesta koskaan kuullut. Se siitä jääkiekkotietämyksestäni!En tiedä, mutta vaihtoehtona oleva Michel Larocque on nelinkertainen Vezina että Stanley Cup voittaja.