Kaikkien aikojen paras maalivahti?

  • 9 708
  • 41

Kaikkien aikojen paras maalivahti on..


  • Äänestäjiä
    194
  • Poll closed .

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näissä äänestyksissä tuntuu aina hölmöltä, jos äänestää pelaajaa, jonka pelejä ei itse ole nähnyt. Kolmen kärjessä Brodeur, Roy ja Hasek.

Näistä paras on Jukka Tammi.
 
Hasek piti olympiakisojen välierissä ja finaalissa maailman parhaiden eri joukkueiden pelaajat 120 minuuttia ilman yhtään päästettyä maalia. Tsekki teki noissa kahdessa pelissä varsinaisella peliajalla yhden maalin ja voitti sillä kultaa. Ja tämä aikakaudella jossa ei pelattu villapaidoissa lippahatut päässä luonnonjäällä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hasek piti olympiakisojen välierissä ja finaalissa maailman parhaiden eri joukkueiden pelaajat 120 minuuttia ilman yhtään päästettyä maalia. Tsekki teki noissa kahdessa pelissä varsinaisella peliajalla yhden maalin ja voitti sillä kultaa. Ja tämä aikakaudella jossa ei pelattu villapaidoissa lippahatut päässä luonnonjäällä.
Carey Price teki saman tempun Sotshissa 2014 välierissä ja finaaleissa, ja Kanadakaan ei tehnyt noihin peleihin kuin neljä maalia ja voitti silti kultaa. Toki on se enemmän kuin Tshekillä, mutta silti 120 minuuttia nollilla USA:ta ja Ruotsia vastaan on aika kova.

Joo, ei ole verrattavissa millään muotoa koska Kanadalla on "hitusen" kovempi nippu ollut Sotshissa kun vertaa sitä Tshekin joukkueeseen Naganossa, mutta kunhan mainitsin asiasta kun otit esille tuon 120 minuutin nollaputken. :) Kyllähän Kanadan maalilla nollapelejä olisi varmaan torjunut muutkin, sen verran tiivis nippu oli kasassa.

Ja itse asiassa vielä tarkennus tuohon Hasekiin, pitihän mies maalinsa puhtaana siinä Naganon välierässä maalinsa puhtaana pidempään kuin 60 minuuttia, koska se peli meni jatkoajalle ja rankkareihin silloin. Oliko se jatkoaika 10 minuuttia?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Näissä äänestyksissä tuntuu aina hölmöltä, jos äänestää pelaajaa, jonka pelejä ei itse ole nähnyt. Kolmen kärjessä Brodeur, Roy ja Hasek.

Näistä paras on Jukka Tammi.

Aikansa kontekstissa ehkä :) . Omat livenä näkemäni parhaat lienee Niklas Bäckström ennen änäriin lähtemistä, Petri Vehanen ja ketäs näitä nyt onkaan. Nikke oli viimeisellä kaudellaan Kärpissä ehdottomasti maailman eliittiä. Siis yksi sen hetken parhaista veskareista kaikki sarjat mukaanlukien.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Nikke oli viimeisellä kaudellaan Kärpissä ehdottomasti maailman eliittiä. Siis yksi sen hetken parhaista veskareista kaikki sarjat mukaanlukien.

Ja oli sitä aikanaan myös änärissä. Oliko jopa Vezina äänestyksen top3 joskus?

Itse äänestin Hasekia.

E: 08-09 Vezina-äänestyksen toinen Tim Thomasin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kysymyksen voisi asetella niin että mistä lähtien maalivahdille oli vaikeinta tehdä maaleja. Hasekin olen tuonne jo tainnut laittaa, mutta haussa on muitakin pointteja. Ihan sama kuka on ollut kova 70- tai 80-luvuilla kun pelaajatkin oli heinähattuja.
 

Anzi

Jäsen
Ihan sama kuka on ollut kova 70- tai 80-luvuilla kun pelaajatkin oli heinähattuja.

Meneppäs 70-80-luvun maalivahdin varusteilla maaliin ja ota joku oikea kiekkoilija lämimään sulle puumailalla kiekkoja vaikka b-pisteen tasalta. Luulen, että et enää puhu heinähatuista.

Esim. Vellu Ketola 175 kg penkistä ja sulla on kehon suojana 1,5 cm huopaa ja päätä suojaa 1cm lasikuitua, siitä voi vähän miettiä, että kannattako sieltä näppäimistön äärestä paljon kitistä.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja itse asiassa vielä tarkennus tuohon Hasekiin, pitihän mies maalinsa puhtaana siinä Naganon välierässä maalinsa puhtaana pidempään kuin 60 minuuttia, koska se peli meni jatkoajalle ja rankkareihin silloin. Oliko se jatkoaika 10 minuuttia?

Välierä Kanadaa vastaanhan päättyi varsinaisella peliajalla 1-1 Naganossa. Kanada muistaakseni tasoitti ottelun melko lopussa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Välierä Kanadaa vastaanhan päättyi varsinaisella peliajalla 1-1 Naganossa. Kanada muistaakseni tasoitti ottelun melko lopussa.
Ai perskales, tää oli oma moka. Muistin itse että Hasek olisi nollapelin kairannut tuostakin pelistä, mutta olikin väärä mielikuva. My bad.

Kanada tosiaan tasoitti ajassa 58.57 tuon pelin.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Aikansa kontekstissa ehkä :) . Omat livenä näkemäni parhaat lienee Niklas Bäckström ennen änäriin lähtemistä, Petri Vehanen ja ketäs näitä nyt onkaan. Nikke oli viimeisellä kaudellaan Kärpissä ehdottomasti maailman eliittiä. Siis yksi sen hetken parhaista veskareista kaikki sarjat mukaanlukien.
Tämä on kyllä totta, ei yllättänyt yhtään, että mies otti nopeasti änäristäkin sen pelaavan veskan roolin. Itse ketjun aiheeseen, oikea vastaus on Dominik Hasek.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Dominik Hasek on aivan legendaarisen mahtava monen muun maalivahdin ohella. Siksi äänestin häntä.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tretjakia äänestin, kun häntä silloin nuorempana poikana televisiosta katselin ja ihmettelin, ja sain ja luin jopa "Maalissa Tretjak" -kirjankin, joka oli minulle hyvin rakas. Vaikea häntä kai on verrata NHL-molareihin, kun hän ei NHL:ssä pelaillut.

Hasekia kaikki tuntuvat ylistävän maasta taivaisiin. Minulla ei ole oikein mitään muistikuvaa hänestä, joten en voi häntä äänestää.

Kuka on Michel Laracque?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Hasek, eikä tee edes tiukkaa. Roy tai Brodeur ei pääse lähellekään saman ajan maalivahdeista. Sawchuk tulee kakkosena Dominatorin perässä.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
En tiedä, mutta vaihtoehtona oleva Michel Larocque on nelinkertainen Vezina että Stanley Cup voittaja.
Anteeksi typo. En ollut Larocquesta tai Laracquesta koskaan kuullut. Se siitä jääkiekkotietämyksestäni!

Jaaha, siis Ken Drydenin kakkosmaalivahti Montrealissa 70-luvun gloorivuosina. Miksi hän on tällä "kaikkien aikojen paras maalivahti" -listalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös