Sain pähkäiltyä omat valintani ketjuun:
Seinfeld
Aivan selkeä valinta numero yksi. Seinfeld on tullut katsottua alusta loppuun useita kertoja. Viimeksi katsoin loka-marraskuun vaihteessa kaikki jaksot viidessä viikossa läpi. Tähän ei vain kyllästy koskaan. Seinfeld iski pöytään loistavan hahmokattauksen lisäksi mm. useita uudissanoja sekä viljeli kiertoilmauksia (esim. S4E11: The Contest) ja sarjan vaikutus populaarikulttuuriin oli muutenkin todella suuri. Aika hyvin sarjalta, joka ei kertonut mistään. Seinfeld on mielestäni kestänyt aikaa melkoisen hyvin, vaikka päätösjaksosta on kulunut jo yli 25 vuotta.
Pulmuset
Tämä on toinen ikisuosikkini. Sarjaa on tullut vahdattua jo lapsesta saakka. Al Bundy on alfojen alfa! Nykyään elän itse päähenkilön kanssa samassa elämänvaiheessa ja olen suunnilleen saman ikäinen. Tämän vuoksi samaistun Aliin täysin. Pulmuset on siis edelleenkin hyvin ajankohtainen minulle. En ole kuitenkaan kenkäkauppias!
Frasier
Tätäkin on tullut vuosien varrella katsottua paljon ja aivan alusta saakka olen ollut mukana. Eläköityneen poliisi-isän tärkeilevät ja hienostelevat akateemiset pojat Frasier ja Niles tuovat melkoisen kontrastin sukupolvien välille. Frasier on myöskin kestänyt aikaa hienosti. Uusi versio sarjasta tuli aloitettua vastikään. Eihän se alkuperäisen veroinen tietenkään ole, mutta on mielestäni katsomisen arvoinen sekin.
Aika monta hyvää sarjaa jäi tietenkin mitalisijojen ulkopuolelle. Mieleen tulevat ainakin Kolmas kivi auringosta, Kellarin kunkku, 70's Show, Pokka pitää, Benny Hill sekä Monty Pythonin lentävä sirkus.
Kotimaisiakin on tullut vuosien varrella vahdattua: mm. Hymyhuulet, Velipuolikuu, Reinikainen, Tankki täyteen, Kummeli, Lapinlahden Lintujen eri sarjat, Isänmaan toivot, Vintiöt, Pulttibois, Manitbois, Studio Julmahuvi, to name a few.