Kyllä ovat olleet ainakin meidän perheelle erittäin haasteellisia aikoja. Itse otan suhteellisen kepeästi, mikäs tässä. Yöt on erittäin kuumia ainakin meidän asunnossa ja öisin on itselläkin vaikeampi saada unta, mutta kun vaimo on raskaana ja hänellä on omat ongelmansa raskauteen liittyen, siihen päälle tukala kuumuus jne.. tuntuu että alkaa passaamaan. Auto meni myös uusiksi, sillä en kehdannut edes ehdottaa pidempiä reissuja ( Pohjoisessa välimatkat ovat tunnetusti isoja ja pitkiä ) sillä autossamme ei ollut ilmastointia vaikka suhteellisen uusi olikin. Auton vaihdon jälkeen on mennyt paremmin.
Eli helteistä oli myös konkreettista hyötyä, sillä nyt autonvaihoksesta ei tarvinnut käydä suurempia keskusteluja. Pelkkä ilmastoinnin puute riitti erittäin hyväksi syyksi vaihtaa auto... Ilman helteitä ei olisi ollut ehkä niinkään itsestään selvää, vaimolla kun on lähtökohtaisesti negatiivinen kanta lähes jokaista muutosta kohtaan :)
Itse olen jotenkin erikoinen ihminen, mutta pidän erityisen paljon talvesta. Rakastan suorastaan pakkasia ja jäätävää kylmyyttä. Minä otan tämän ajan siten, että nyt kun hikoilen ja tuskailen, osaan taas nauttia entistä enemmän talven ankaruudesta, julmuudesta ja karuudesta :)