Mainos

Kaikkien aikojen helle...

• 19 084
  • 103

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä en pukeudu väärin - nytkin asusteenani on vain ja ainoastaan kullin ympäri kietaistu kuminauha ja silti hiki valuu, vaikka en tee mitään. En leiki edes sillä kuminauhalla.
Mikäs tämän "asusteen" funktio on? Lämmittääkö vai viilentääkö? Vai näyttää hyvältä?

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Etsinnässä
Kyllä ovat olleet ainakin meidän perheelle erittäin haasteellisia aikoja. Itse otan suhteellisen kepeästi, mikäs tässä. Yöt on erittäin kuumia ainakin meidän asunnossa ja öisin on itselläkin vaikeampi saada unta, mutta kun vaimo on raskaana ja hänellä on omat ongelmansa raskauteen liittyen, siihen päälle tukala kuumuus jne.. tuntuu että alkaa passaamaan. Auto meni myös uusiksi, sillä en kehdannut edes ehdottaa pidempiä reissuja ( Pohjoisessa välimatkat ovat tunnetusti isoja ja pitkiä ) sillä autossamme ei ollut ilmastointia vaikka suhteellisen uusi olikin. Auton vaihdon jälkeen on mennyt paremmin.

Eli helteistä oli myös konkreettista hyötyä, sillä nyt autonvaihoksesta ei tarvinnut käydä suurempia keskusteluja. Pelkkä ilmastoinnin puute riitti erittäin hyväksi syyksi vaihtaa auto... Ilman helteitä ei olisi ollut ehkä niinkään itsestään selvää, vaimolla kun on lähtökohtaisesti negatiivinen kanta lähes jokaista muutosta kohtaan :)

Itse olen jotenkin erikoinen ihminen, mutta pidän erityisen paljon talvesta. Rakastan suorastaan pakkasia ja jäätävää kylmyyttä. Minä otan tämän ajan siten, että nyt kun hikoilen ja tuskailen, osaan taas nauttia entistä enemmän talven ankaruudesta, julmuudesta ja karuudesta :)

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
YLE uutisoi, että Lapissa on tullut lunta. Mihin se kesä hävisi? Sen kerran kun Suomessakin tarkenee niin kaiken maailman vänisijät valittavat kun on muka liian kuuma. Teidän syynne, saatana. Seuraavaa paleltumattomuusjaksoa saadaan taas odottaa se 50 vuotta.

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Viikon päästä alkaa kesäloma ja toivottavasti helteitä jatkuisi vielä pitkälle elokuuhun. Olen kyllä nytkin kerinnyt nauttimaan ja vihaamaan helteitä, mutta olisihan se lomillakin mukavaa.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viikon päästä alkaa kesäloma ja toivottavasti helteitä jatkuisi vielä pitkälle elokuuhun. Olen kyllä nytkin kerinnyt nauttimaan ja vihaamaan helteitä, mutta olisihan se lomillakin mukavaa.

Minulla alkaa tänään, ja "yllättäen" eilen oli jo lehdissä juttua että "Helteet on ohi, sää viilenee koko Suomessa". Ei siinä, lomalla menee keli kuin keli mutta olisihan se nyt mukavaa että lomallekin riittäisi aurinkoa ja lämmintä kun tässä on saanut töissä hikoilla muutaman viikon oikein kunnolla.

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Täällä myös loma tj 0 ja Iltasanomilta rohkaisevaa uutista: "Lämpöaalto jatkuu syksyyn", itselleni riittää toki tuollainen +20 mutta lomalla eivät lisäasteetkaan haittaa niin pahasti.

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Minulla alkaa tänään, ja "yllättäen" eilen oli jo lehdissä juttua että "Helteet on ohi, sää viilenee koko Suomessa". Ei siinä, lomalla menee keli kuin keli mutta olisihan se nyt mukavaa että lomallekin riittäisi aurinkoa ja lämmintä kun tässä on saanut töissä hikoilla muutaman viikon oikein kunnolla.

Jos katsot viiden vuorokauden ennustuksia, niin kohtalaisen lämpimää luvataan monelle paikkakunnalle heti maanantaista alkaen. Yli kolmea kymmentäkin. Jotta eiköhän noita kesäpäiviä jatkossakin riitä.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mihin se kesä hävisi?
Forecan ennusteet lupailevat pitkälle ensi viikkoonkin päivälämpötiloja +30 asteen molemmin puolin aina Oulun korkeudelle asti. Öisinkin pysytellään parinkympin hujakoissa.

Toista se on etelä-amerikkalaisessa Perussa, jossa kärsitään kylmimmistä säistä puoleen vuosisataan. Ainakin sata ihmistä on jo paleltunut kuoliaiksi. Aiheesta lisää Iltalehden verkkosivuilla.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos katsot viiden vuorokauden ennustuksia, niin kohtalaisen lämpimää luvataan monelle paikkakunnalle heti maanantaista alkaen. Yli kolmea kymmentäkin. Jotta eiköhän noita kesäpäiviä jatkossakin riitä.

Joo, onneksi näytti nyt jo muuttuneen ihan koko ensi viikon ennuste päälaelleen. Eli nyt näyttäisi että hyviä lomakelejä on siis tulossa ainakin vielä ensi viikoksi.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kesän lämpöennätys rikki! Tällä hetkellä ilmatieteen laitoksen Joensuun säähavaintopisteen lämpötila on +35,8C astetta. Ulkona on aivan vitun kuuma. Kuumuutta pahentaa Venäjältä tuleva kitkerä savu. Tuulikin tuntuu kuumalta. Mikä kesä - tai sitten ei.

Edit: lämpötila nousee ja nousee. Kaikkien aikojen lämpöennätys on enää 0,1 asteen päässä. Meneeköhän rikki? No, iltakuuteen mennessä sen sitten tietää...

Viimeksi muokattu:

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Jatketaanpa tätä monologia. Uusi SE lukema on tällä hetkellä +36,2C astetta. Jiihaa?!

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Se on siinä sitten:

Liperi Joensuun lentoasema
Tuorein säähavainto: 29.7.2010 15:20 Suomen aikaa
Lämpötila 36,2 °C; kosteus 23 %; kastepiste 11,8 °C;

Täytyy sanoa, että aika perseestä on olla nyt Joensuussa. Mutta pitihän tämäkin päivä sitten kokea.

Suosikkijoukkue
KalPa
Joensuun lentoaseman virallinen mittauspiste (ilmatieteenlaitos) klo 15.20 = 36.2 celsiusta eli KAIKKIEN AIKOJEN KUUMIN PÄIVÄ SUOMEN MITTAUSHISTORIASSA!

e. Hitaat syö nopeet vai miten se nyt oli :)

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olin tulossa sanomaan samaa, mutta tehdään nyt kuitenkin lisäys. Uusi ennätys syntyi, se on nyt +36.3.

Venäjän metsäpalot ovat ilmeisesti lämmittäneet ilmaa entisestään...

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Uskomaton nousu... +36,7 C!

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viimeksi muokattu:

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Joensuun kaupungin puolella Pyhäselän rannan tuntumassakin on rikottu sitten jo vanha SE-lukema:

Joensuu Linnunlahti
Tuorein säähavainto: 29.7.2010 15:50 Suomen aikaa
Lämpötila 36,0 °C; kosteus 30 %; kastepiste 15,6 °C;

Tuo lentoaseman säähavaintopistehän on siis aivan täpärästi Joensuun kaupungin rajojen ulkopuolella Liperin kunnan puolella, jos pilkkua oikein viilataan. Itse lentokentälle ei ole kuitenkaan matkaa Joensuun ydinkeskustasta kuin kymmenen kilometriä.

EDIT: Joensuun lentoasemalla nyt +37,2 °C ja Linnunlahtikin jo +36,5 °C.

Liperi Joensuun lentoasema
Tuorein säähavainto: 29.7.2010 16:20 Suomen aikaa
Lämpötila 37,2 °C; kosteus 19 %; kastepiste 9,8 °C; kaakkoistuulta 6 m/s;
puuska 9 m/s; paine 1005,6 hPa; pilvisyys: selkeää (0/8); näkyvyys yli 20 km.

Viimeksi muokattu:
Tukala viikko ollut töissä kun joutunut järjestelemään uutta hallia, joka on vanha rottelo ja jossa on pään päällä pelkkä peltikatto. Katosta hohkaa nii julmetusti lämpöä kun päivän aurinko sitä lämmittää, että sisällä on varmaankin lähemmäksi +50 astetta. Kyllä tarkenee.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jokohan ensi kesänä Suomessa mennään yli +40 celsiusasteen ? Ehkä ei, mutta tuskin pitää odottaa seuraavaa 96 vuotta että uusi helle-ennätys syntyy, kuten tämä nyt tullut uusi enkka.

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Täytyy sanoa, että aika perseestä on olla nyt Joensuussa. Mutta pitihän tämäkin päivä sitten kokea.

Perseestä??! Aivan mahtava keli, ihana ilma.

Joensuu oli muuten jossain vaiheessa päivää maapallon neljänneksi lämpimin paikka.

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olishan se kiva jos täällä etelärannikollakin näkisi vähän aurinkoa. Lämmintä on toki, mutta aurinko tuppaa pysyttelemään pilvien takana.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy