Kai Tervonen HPK:n toimitusjohtajaksi, Korpela Golfliittoon

  • 7 474
  • 54

AutoBiography

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jää-Ahmat, Jets, Eagles
Tulevan kauden kujeisiin:

http://www.hpk.fi/service/gpublisher/action.do?operation=getonenew&newsid=250

Risto "Riiva" Korpela on poistunut joukkueen kokoonpanosta! Kiitos riivalle näistä menneistä vuosista ja tervemenoa uusiin haasteisiin. Itse en jää kaveria kaipaamaan vaikka jotain aikaan saikin hämeenlinnassa. Niin monia heikosti hoidettuja asioita ja niin paljon täyttämättömiä lupauksia.

Nyt vain on uusi kysymys, mihin odotellaan vastausta: Kuka on uusi TJ? Raimo Summanen?
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
AutoBiography kirjoitti:
Itse en jää kaveria kaipaamaan vaikka jotain aikaan saikin hämeenlinnassa. Niin monia heikosti hoidettuja asioita ja niin paljon täyttämättömiä lupauksia.

Kenties haluat meille muillekin hieman valottaa näitä asioita? Ainakaan näin ulospäin ei ole näkynyt mitään ongelmia mutta voihan se toki olla eri asia yhteistyökumppaneiden ja muiden osalta.

Kyllähän Riivan aika on ollut kerhon kautta aikain menestyksekkäintä joten ihan huonosti ei kai kaveri ole töitään hoitanut. Kenestäs me tehdään seuraava TJ? Savolainen? Ulkopuolinen? Itse olen ainakin Hannu Savolaisen puolella. Sydämeltään kerholainen ja koko ikänsä ollut tässä hommassa mukana. Tosin jos jotain uutta vibaa haetaan organisaatioon niin silloin tuskin tulee Savolainen kyseeseen.
 

AutoBiography

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jää-Ahmat, Jets, Eagles
J.Petke kirjoitti:
Kenties haluat meille muillekin hieman valottaa näitä asioita? Ainakaan näin ulospäin ei ole näkynyt mitään ongelmia mutta voihan se toki olla eri asia yhteistyökumppaneiden ja muiden osalta.

Sanotaan näin, että ulospäin ei onneksi ole näkynyt ongelmia mutta pitkässä juoksussa Korpelalla on takanaan monia lupauksia joita ei täytetty ja myös muutamat pelaajat ovat ilmaisseet tyytymättömyytensä siihen, miten Korpela tiettyjä asioita hoiti.

Kuitenkin Korpela sai kerhosta Lintumäen ja Savolaisen kanssa menestyvän paketin ja myyvän tuotteen. Kiitos nyt siitä.

Seuraavaksi TJ:ksi ites ehdottaisin Summasen lisäksi Savolaisen. Molemmat vahvoja kiekkovaikuttajia vaikkakin kerhosydän vie Hanskin edelle tässä kilvassa.

UGH, olen puhunut.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Tämä uutinen tuli kyllä aivan puskista. Aiheutti lievän shokin, mutta kaippa pieni uudistuminen on aina paikallaan. Korpelan aika on todellakin ollut HPK:n menestyksekkäintä aikaa ja eikä minunkaan silmiini ole näyttänyt olevan mitään suurempia ongelmia, vaikka eräät niin tuntuvat vihjailevankin. Savolainen tuli meikäläisellekin ekana mieleen loogisena jatkajana, mutta ehkä joku täysin uusi kasvo voisi olls kanssa ihan paikallaan. Kunhan se ei vaan ole Jorma Hassinen.

Kiitoksia Risto Korpelalle näistä hienoista vuosista tästäkin suunnasta.

edit: Ok, ylempänä tulikin jo vähän selvennystä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, että Korpelakin vielä lähti. Mistäköhän HPK saa tähän hätään uuden toimitusjohtajan? Savolaisestako? Tämä oli kyllä kieltämättä yllättävä ja kova menetys.

Kiitos Korpelalle menneistä kausista.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Mistä tämä nyt on ilmaantunut, että Summasesta tulisi Kerhon toimitusjohtaja?

Harri Lintumäki ja Raimo Summanen samassa seurassa vuonna 2007.. ja sit mä heräsin.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
dude kirjoitti:
Harri Lintumäki ja Raimo Summanen samassa seurassa vuonna 2007.. ja sit mä heräsin.

Ei olis ainakaan tylsää ens kaudella, jos nää kaks saataisin saman seuran johtoon.

Mutta kiitoksia Riivalle vuosista ja onnea uuteen tehtävään. Katotaan kuka tulee tilalle, pahin painajainen olisi että Jorma Hassisesta tehtäisiin Kerhon puheenjohtaja... ei pitäis tollasista painajaisista edes puhua.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onkohan tämä Korpelan lähtö Golfliiton hommiin tullut jotenkin yllätyksenä, koska voisin kuvitella, että jatkajan nimi olisi julkistettu samassa yhteydessä kuin Riivan lopettaminen ilmoitettiin.
Sen verran olen antanut itseni tänään ymmärtää, että uutta nimeä haetaan nimenomaan ulkopuolelta, joten Savolainen ei tule kysymykseen. En tosin ymmärrä, miten Hanskia jotkut ovat pitäneet vaihtoehtona, jos postiin aidosti pätevää, eikä vain sopivaa haetaan. Pitäköön Hanski paikkansa markkinointipäällikkönä, jonka handlaa erinomaisesti.

Kylläpähän tulee muutoksia tulevalle kaudelle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sinällään mielenkiintoista kun sattuvat valmentajavaihdos ja tämä samalle kaudella. Kuinka paljon hommat sitten muuttuvat, tuleeko takatalvi, testataanko nyt enemmän organisaation sopeutumista uusiin kasvoihin vai uusien kasvojen sopeutumista organisaatioon?

Veikkaan tosiaan että toimitusjohtajan valinta tehdään samaan tyyliin kuin koutsin valinta, eli valitaan samantyylinen jätkä, joka jatkaa hommaa luontevasti samaan tyyliin.

Tekisi myös mieli avata Kierrätykseen äänestys seuraajasta, mutta todennäköisesti laittaisin vaihtoehdoksi itseni ja muita paikallisia nimimerkkejä, joten taidan jättää (toistaiseksi) väliin. Jos seuraajaa ei ole löytynyt Juhannukseen mennessä, tarjoan toki itseäni ko. pestiin, hyvältähän tuo nimeni näytti viime kesänä kaupunginhallituksen listassakin (tositarina!).
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tami ja Rami, vaikka enemmän tai vähemmän läpällä olivatkin heitettyjä, ovat mielestäni malliesimerkkejä siitä, millaista ei tarvita Kerhoon. Jo pelkästään sen takia, että nyt ei todellakaan tarvita mitään nopeaa boostia kuopasta, vaan jatkajaa hyvälle työlle. Toinen juttu on tietysti se, että liian vahva persoona Lintumäen kanssa samassa joukkueessa ei välttämättä toimisi. Ei sillä, etteikö Harri noilla rameilla ja tameilla pyyhkisi lattioita.

Urheilullinen puoli luulisi organisaatiossa olevan valmennustrion, ynnä Savolaisen, Lintumäen ja Arvosen johdolla kunnossa. Uuden TJ:n pitäisi mielestäni olla varsinkin talouspuolella kova tekijä, toki jonkinlaisella urheiluvainulla varustettuna. Hanski jatkakoon omassa duunissaan. Muutama uusi yhteistyökumppani uuden tj:n myötä ei olisi myöskään pahitteeksi.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Siirsin tänne vähän paremmin osuvaan ketjuun:
Devin kirjoitti:
miksei Hanski vielä pitemmällä Kerho kokemuksella voisi olla uusi Kerhon TJ ???!!!
Vastaan nyt omalta osaltani, koska olen myös sitä mieltä, ettei Hanskista tj:tä. Toistohan on tehokeinojen eliittiä:
Urheilullinen puoli luulisi organisaatiossa olevan valmennustrion, ynnä Savolaisen, Lintumäen ja Arvosen johdolla kunnossa. Uuden TJ:n pitäisi mielestäni olla varsinkin talouspuolella kova tekijä, toki jonkinlaisella urheiluvainulla varustettuna. Hanski jatkakoon omassa duunissaan. Muutama uusi yhteistyökumppani uuden tj:n myötä ei olisi myöskään pahitteeksi.
Hanski on toki pitkän linjan kerholainen, mutta ei se voi olla mikään valintaperuste ammattilaisorganisaation ehkä tärkeimmälle paikalle. Kilpailu on koko ajan kovenemassa, varsinkin talouspuolella, jossa Suomi on tällä hetkellä jäämässä kelkasta muun Euroopan rynniessä. Ihan turha alkaa vertaamaan viime vuosikymmenen puolella hommiinsa tulleita autokauppiaita ja sillä perustella vuoden 2007 nimityksiä. Eikä kaikilla autokauppiailla hommat ole ihan yhtä hyvin skulannut kun Riivalla.

Kuten sanottu, uuden tj:n pitää mielestäni olla nimenomaan kovan luokan talousguru. Pikkuhiljaa tässä on myös väistämättä edessä OY:ksi muuntuminen. En kyllä noista hommista tiedä edes vähää alusta, mutta väittäisin, että siinä prosessissa tarvitaan ihan oikea ammattilainen. Mitään nimiä en osaa heittää, mutta jos nyt päädytään johonkin seuran sisäiseen hyväveli-siirtoon, niin olen pettynyt.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täysin samaa mieltä. Nyt tarvitaan talousmiestä ja kaveria joka osaa myydä ja markkinoida. Se että tulee ulkopuolelta ja omaa suhteet bisnesmaailmaan ja omaa myös uusia,erilaisia näkemyksiä on mielestäni se mitä pitää etsiä. Jos Kalpa onnistui houkuttelemaan paljon laadukkaita hakijoita niin sen pitäisi olla täällä vielä helpompaa.
 

Luiro

Jäsen
Palkataan sekä toimitusjohtaja että urheilutoimenjohtaja. Se on mielestäni paras tapa toimia kun muututaan osakeyhtiöksi.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Luiro kirjoitti:
Palkataan sekä toimitusjohtaja että urheilutoimenjohtaja. Se on mielestäni paras tapa toimia kun muututaan osakeyhtiöksi.


Eiköhän kerholla utj jo löydy. Hauska kyllä odotella, että kuka tuulee toimitusjohtajaksi. Itse en osaa sanoa mitään, mutta olen itsekkin sitä mieltä että hänen pitää tulla HPK:n ulkopuolelta.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Pasi Arvonen.
 

Luiro

Jäsen
Mieshän nyt ei taida kuitenkaan missään tekemisissä olla liigaporukan kanssa, vaan toimii ainoastaan junioripuolella.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
No kyllä hän myös liigan puolella on. UTJ nimikkeellä kuitenkin HPK:n organisaatioissa. Tiedä sitten hänen toimenkuvaansa paremmin.

EDIT: Joo, Luiro olet ihan oikeassa minun mokani. Pasihan on junioreiden UTJ!
 

Devin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jyrki

blazee kirjoitti:
Eiköhän kerholla utj jo löydy. Hauska kyllä odotella, että kuka tuulee toimitusjohtajaksi. Itse en osaa sanoa mitään, mutta olen itsekkin sitä mieltä että hänen pitää tulla HPK:n ulkopuolelta.

Muistaako kukaan !!! Toivottavasti muistaa edesmenneen Jyrki Kovasiiven...Hän jos kukaan oli luomassa Kerhon nousua ja ...ILMAN...erikoisempia meriittejä ! Yhä painotan Kerho sydäntä JA SE ON NIMENOMAA HANSKILLA !!!
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Devin kirjoitti:
Muistaako kukaan !!! Toivottavasti muistaa edesmenneen Jyrki Kovasiiven...Hän jos kukaan oli luomassa Kerhon nousua ja ...ILMAN...erikoisempia meriittejä ! Yhä painotan Kerho sydäntä JA SE ON NIMENOMAA HANSKILLA !!!

Nykyään raha ratkaisee. Raaka raha ei Kerho sydämiä kumartele, nykyään tarvii osata pyöritellä pennejä.

Ulkopuolelta joku tunteeton ja kylmä kaveri siihen.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Gagne kirjoitti:
Ulosottomies teejiinä? Ja Pietilän Pena ravintoterapeutiksi? Kerhosydäntä on ja tietää perunasta paljon.

Tähän putosin täysin... en oikeasti muista nauraneeni ainakaan kymmeneen vuoteen näin makoisasti - eikä se todellakaan ollut ilkeää naurua Hannua ja Penaa kohtaan. Ilmeisesti oma mieliala, lukuajankohta ja viestin sisältö perunoineen osuivat täydellisesti yksiin. Kiitos Gagne! :-D

* * *

Asiaan. Olen ehdottomasti samaa mieltä niiden kanssa jotka toivovat uudeksi toimitusjohtajaksi vahvaa talousmiestä(/naista), mielellään sellaista, joka on myös valmis sitoutumaan seuraan ja sen kehittämiseen pitkälläkin tähtäimellä. Eihän se haittaisi jos hän tietäisi jotain jääkiekostakin tai muusta kilpaurheilusta (ja omaisi vähän kerhosydäntäkin) mutta itse laittaisin ehdottomasti etusijalle liiketoiminnan johtamiskyvyt ja hyvät suhteet elinkeinoelämään. Ekonomi tms. voisi olla paras koulutustausta.

Esimerkiksi seuran rahoituspohjan vahvistaminen on todella haasteellinen tehtävä SM-liigassa. Nythän jo Virmanenkin myöntää, ettei edes Jokerit pysty enää rahallisesti kilpailemaan esimerkiksi ruotsalaisseurojen kanssa pelaajasopimimusasioissa. Lintumäki hoitaa kyllä suhteet jääkiekkopiireihin ja pelaajien valintaankin organisaatiosta löytyy varmasti riittävästi osaamista ilman toimitusjohtajan panosta.

* * *

Otsikon vierestä totean sen verran, etten itse kyllä ymmärrä tätä jatkuvaa osakeyhtiöhössötystä. Eikös Ruotsissa jyllää yhä yhdistysmalli ja hyvin menee...? Ainakin jossakin vaiheessa taisivat osakeyhtiöt olla kiellettyjäkin Elietserienissä - korjatkaa, jos olen väärässä!
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tolppa kirjoitti:
Otsikon vierestä totean sen verran, etten itse kyllä ymmärrä tätä jatkuvaa osakeyhtiöhössötystä. Eikös Ruotsissa jyllää yhä yhdistysmalli ja hyvin menee...? Ainakin jossakin vaiheessa taisivat osakeyhtiöt olla kiellettyjäkin Elietserienissä - korjatkaa, jos olen väärässä!
Lyhyt vähän off-topic välihuuto vieraisiin pöytiin, mutta Ruotsissa yhdistystaustalla ja liigasurojen taloudellisella menestyksellä ei ole mitään tekemistä keskenään.

Sanotaanko niin, että Suomessa jääkiekko osakeyhtiötä hoidetaan kuten yhdistyksiä (jos edes niinkään hyvin) ja Ruotsissa yhdistyksiä johdetaan kuten osakeyhtiöitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös