Mainos

Kai Rautio – päävalmentaja

• 18 503
  • 40

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muakin kiinnostais kuulla millä taktiikalla Rautio aikoo joukkuetta peluuttaa. Jossain haastattelussa muistaakseni Rautio totesi, että ei pelityyleillä kauheasti eroa ole eri valmentajien kesken.

Itse en ole vielä pelejä nähnyt mutta raportit hallilta kertovat, että sama kiekko päätyyn punaiselta ja perään-taktiikka on edelleen voimissaan tälläkin kaudella. Rintamahyökkäykset loistavat poissaolollaan ja kiekko luovutetaan vapaa-ehtoisesti vastustajalle ja lähdetään perään karvaamaan se sitten pois. En mä sano, että se väärä taktiikka olisi toivoisin vain, että olisi jotain edistystä viime kauteen verrattuna, kun hyökkäys tuntuisi hieman vahvistuneen. Tiukkoja maalin erolla ratkeavia pelejä on odotettavissa siis tälläkin kaudella.

Niinkuin moneen kertaan on jo todettu, Selin palautti urheilullisuuden ja uskottavuuden tekemiseen ja siitä tietysti iso kiitos hänelle. Mutta ei kukaan viime kaudella pelejä nähnyt voi väittää vastaan etteikö hyökkäyspelaaminen olisi ollut täysin mielikuvituksetonta. Mä melkein väittäisin, että Kerhon pelaaminen hyökkäysalueella oli liigan huonointa. Yrittämistä ja luistelua kyllä löytyi mutta niin oli pakkokin, kun piti jatkuvasti karvata kiekko pois vastustajilta.

Puolustuspelaaminen oli hyvää ja vastustaja ohjattiin monesti kulmiin tai heittämään kiekko päätyyn omista hyökkäyksistään. Ja niin pitikin, kun oma maalinteko oli enemmän ja vähemmän totaalisesti jumissa. Kaikki tämän varmasti muistavat. Suoria tappioita taisi myös kertyä vähiten, joka on tietysti loistava saavutus. Toki sitten taas suorat voitotkin jäivät vähiin.

Kyllä mä Rautiolle kuitenkin haluan antaa mahdollisuuden näyttää osaamisensa liigassa ja tehdä sitten vasta lopulliset päätelmät miehen kyvyistä, kun on muutamia pelejä alla. Toivoisinpa vain, että hyökkäys pelaisi monipuolisesti ja ihan rintamahyökkäyksiäkin, koska mielestäni juuri tämän puutteen vuoksi viime kaudella kärsittiin maalinteko-ongelmista.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olen tähän vastannut jo aiemminkin. Ei ole kyseessä se mikä näkyy taululla tai loppujen lopuksi runkosarjassa. Viimekaudella meillä seisoi Järvinen päällään ja pelasti pisteitä. Putoaminen jopa pleijareista ei kuitenkaan äärimmäisen tasaisessa sarjassa jäänyt kauaksi. Lisäksi jos kattoi kuinka joukkue pelasi muutaman viimeisen kiekan kun Vili oli kiellossa, niin ei kai kukaan voi rehellisesti tulla ja väittää, että Selin vei HPK: pleijareihin? Ilman Viliä olisi ollut kausi ihan samaa tasoa kuin oli edellinen kausi muuan Kivan johdolla. Niin karmeeta se touhu oli, HPK nyt vaan ei ole eikä tule olemaan mikään kusipääkiekko SaiPa.

Olen edelleen sitä mieltä että viimekauden ryhtiliike lähti organisaatiosta, ei valmentajasta. En toki ota osaa siitä Seliniltä pois, mutta en todellakaan anna Selinille mitään meriittejä viimekauden touhusta. Peli ei parantunut missään vaiheessa, hyökkäykset ei missään vaiheessa johtaneet muualle kuin kulmiin ja ne kolmannen erän sulamiset oli aivan karmeita.

Pakko ihmetellä mitä ihmeen henkilökulttia täällä muutama vetää, Selin ei ole koko urallaan saanut mitään aikaiseksi, ihan sama millainen materiaali on ollut käytettävissä, lisäksi mies on suorastaan legendaarisen kuuluisa noista sulamisista. Mistä te uskovaiset vedätte ne suoritukset? SaiPa vaihto koutsia myi ykkös veskan ja pelas silti pleijareissa, heti kun Selin lähti. Tilalle tuli muuten täys nyyppä. Minä odotan innolla mitä tuolla nykysellä materiaalilla saa KaiRa aikaan, nyt kun riippakivestä päästiin eroon. Eikä materiaali ole viimekauden tasolla edes oletusarvosesti. Siellä on kolme arpaa maalille, pakistosta puuttuu liideri, kakkosessa ei ole sentteriä edellenkään, ei edes Narsia. Johtuko kakkosen floppi ja Narsin ja Luomalan synkkyys miehistä vai siitä kiekko kulmaan sonnasta? Kuka tietää, aika monta kovaa pelimiestä katos täysin kuvasta.

Minä veikkasin viimevuonna Kerhon sijalle 6, materiaalin perusteella vai olikohan 8. Tosin kakkonen oli tosi pettymys, mutta muutoin niin materiaali oli oikeestikkin sitä tasoa. En ole vielä kummemmin käyttänyt aikaa muiden lopullisten kokoonpanojen katteluun. Veikkauksen löytää sitten tuolta ketjusta ja tulevaisuus sen kertoo.

Viimeksi muokattu:

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Olen tähän vastannut jo aiemminkin. Ei ole kyseessä se mikä näkyy taululla tai loppujen lopuksi runkosarjassa. Viimekaudella meillä seisoi Järvinen päällään ja pelasti pisteitä.
---
Ilman Viliä olisi ollut kausi ihan samaa tasoa kuin oli edellinen kausi muuan Kivan johdolla. Niin karmeeta se touhu oli
Eli siis väärin voitettu, kun ainoa huippujätkä pelasi tasollaan ja kantoi joukkuetta? Ja Järvisestä saatiin kunnon veskari, niin se siis vääristi tuloksia?

Olen edelleen sitä mieltä että viimekauden ryhtiliike lähti organisaatiosta, ei valmentajasta.
---
Johtuko kakkosen floppi ja Narsin ja Luomalan synkkyys miehistä vai siitä kiekko kulmaan sonnasta? Kuka tietää, aika monta kovaa pelimiestä katos täysin kuvasta.
Kyllä tietää. Ja voit luetella ne monet kovat pelimiehet. Jos jotenkin saat käännettyä Luomala-Piispanen -kombon tason Selinin syyksi, niin ehdotan Nobelia. Edelleen ihmettelen miten lähes kaikki mitä Pallokerhossa tehdään voi olla niin paskaa, kuin mitä annat ymmärtää. Paitsi muihin joukkueisiin verrattuna.

TJ MACKEY

Jäsen
Pakko ihmetellä mitä ihmeen henkilökulttia täällä muutama vetää, Selin ei ole koko urallaan saanut mitään aikaiseksi, ihan sama millainen materiaali on ollut käytettävissä, lisäksi mies on suorastaan legendaarisen kuuluisa noista sulamisista. Mistä te uskovaiset vedätte ne suoritukset? SaiPa vaihto koutsia myi ykkös veskan ja pelas silti pleijareissa, heti kun Selin lähti. Tilalle tuli muuten täys nyyppä. Minä odotan innolla mitä tuolla nykysellä materiaalilla saa KaiRa aikaan, nyt kun riippakivestä päästiin eroon.
Ehkä on parempi lopettaa tämä vääntäminen Selinistä, niin eri linjoilla olemme. Sinä kutsut Seliniä riippakiveksi, itse kutsuisin häntä yhdeksi HPK:n hahmoista viime kaudelta, hyvässä ja pahassa. Kukaan ei kiellä viime hetkien sulamisia. Tämä pelikirjajuttu, siitä voidaan vääntää vaikka eri ketjussa lisää, en itse nähnyt Selinin pelitapaa ihan niin yksioikoisena kuin suurin osa täällä.

Mutta, Kerholla taisi olla liigan toiseksi vähiten tappioita, ja Selinin aikaista sitoutumista joukkueeseen näin viimeksi Rautakorven aikana. Atu oli helvetin määrätietoinen ja pidetty joukkueen sisällä, vaatimustaso oli ihan tapissa koko ajan, tämä ei jokaiselle hieman pehmoisemmalle pelurille sopinut. Itse näkisin että Selin oli tärkeimpiä hahmoja Viitaluoman, Järvisen ja Veteläisen ohella Kerhon menestykseen, kyllä, menestykseen kun puhutaan HPK:n resursseilla kuudennesta sijasta.

Pahaa pelkään että Rautio ei ole Selinin tasoinen valmentaja, siis joka valmentaa vielä jonakin päivänä maajoukkueessa ja saa miljoonapestin Venäjälle. Mutta aikahan sen näyttää, olen erittäin mielelläni väärässä.
kakkosessa ei ole sentteriä edellenkään, ei edes Narsia. Johtuko kakkosen floppi ja Narsin ja Luomalan synkkyys miehistä vai siitä kiekko kulmaan sonnasta? Kuka tietää, aika monta kovaa pelimiestä katos täysin kuvasta.
Piispanen ei ole tähän päivään mennessä ymmärtänyt mitä huippu-urheilu vaatii, sama koskee Luomalaa. Kyllä näiden jätkien kanssa tehtiin kaikki voitava viime kaudella. Luomala on nyt vailla pelipaikkaa ja Arsi lähti Ruotsin divariin, en puhuisi kovista pelimiehistä.

Mutta, voihan se olla että Rautio breikkaa oikein kunnolla ja Selinin käsissä olleella poppoolla on edellytyksiä kiekollisempaan peliin ja monipuoliseen hyökkäämiseen, tämä siis ilman sarvia ja hampaita. Vähän vaan olen huolissani siitä, löytyykö riittävä vaatimustaso ja samalla moderni pelitapa. Tässä ketjussa olisi mukava keskustella lisää Raution pelitavasta ja toiminnasta noin muutenkin joukkueensa parissa.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vastataas nyt molemmille samalla kertaa niin pääsee helpommalla ilman quoteja ja pätkimisiä.

Siis totta kai oli hienoa että Vili huippujätkänä hoiti homman kotiin. Sehän oli just sitä mitä tuolla tarvittiin, sama mies hoiti yhden muuan Kivan kaudenkin, sitten taas keväällä nähtiin että missä kunnossa se touhu oli oikeesti. Sama nähtiin Selinin aikana, että kun Vili oli poissa oli porukka kuin luovuttanut etukäteen. Eihän se nyt oikeesti niin voi olla, että joukkue pelaa jollekkin pelaajalle. Vaikka Vili onkin huikee pelaaja, niin ei yksi mies voi olla se ratkaiseva asia voittamisen ja häviämisen välillä. Kyllä sillon on vikaa jossain ja pahasti, ihan sama minkä Selin lasien läpi kattoo.

Toinen asia on Järvinen, kyllä minä oletin että Järvinen pelaa ok peliä, samaa odotin Tolvasesta, mutta ei kai nyt kukaan realistisesti odottanut että Järvinen on yhtäkkiä EHT tason veska?

Olet Mackey oikeassa Selin toi sen työmoraalin ja urheilijamaisuuden takas jota oli viimeksi Rautakorven aikaan, mutta se kun minun mielestä on ns. oletusarvo. Ei silloin voi antaa jotain ihme meriittiä valmentajalle jos välissä on joku miuniinpuhaltelija, jonka ei pitäis ikinä edes valmentaa. Kyllä se asenne on ollut samanlainen ihan sama kuka siellä on ollut puikoissa, kahta herraa lukuunottamatta. Se nyt vaan on se normaali taso ihan normaalille liigakoutsille että siellä mennään eikä meinata. Nyt Selin saa jotain ihme ylistystä siitä että toimi ammattimaisesti, kun niitä jätkiä löytyy koutseissa 13 tusinaan. Valitettavasti HPK:ssa vaan onnistuttiin löytään kaks sellasta jotka ei ole ja melkein putkeen.

Selin ei tuonut mitään sellaista joukkueeseen, mitä siellä ei olisi ollut jo aiemminkin. Muutti pelin vaan puolustusvoittoseksi roiskimiseksi ja muiden perssäjuoksemiseksi. Minusta on muutenkin aina hauskaa kun haukutaan että ei ole kiekollista taitoa jne. ja siellä on kuitenkin ollut finaaleissa pelaamassa oranssissa nutussa pakkipari Mäkelä - Honkanen, jotka nekin osas vetää sitä pakkipakkia ja antaa syötön lapaan. OPG on tälläkin hetkellä hyvä esimerkki siitä, kuinka perusvarman pakin ei tarvi olla kentällä kummonen kun tekee oikeita asioita. Antaa helpon syötön ja hoitaa oman tontin. Ei noi ole mitään mystisiä suorituksia.

Se että Selin on käynyt maajoukkueessa jossain varakoutsina ei myöskään ole meriitti, kun ei tiedä taustoja, samaten KHL pesti voi olla mitä vaan viikosta kuukausiin, aika sen kertaa ja sen että kuinka suuri floppi Selin on kun saa oikeasti taitavia kavereita käsiinsä, joita ei ole aiemminkaan osannut johtaa muuhun kuin siihen samaan "kusipää" kiekkoon. Aikahan sen kertoo että mitä kaneja sen hatusta löytyy... Kivakin sai pestin junnumaajoukkueesta. Wow mitkä meriitit.

Mitä tulee Narsiin, Luomalaa, Santavuoreen ja Saariseen, niin jokainen on noista näyttänyt että kiekkoa ovat myös osanneet pelata. Se on ihme jos edelliskauden ykköskentän tykistä tai edellisen kauden 17 maalia jne. kaverien taso putoaa kuin lehmän häntä... tai no ei se ihme ole, mutta kun se tapahtuu 4! odotusarvoisesti kunnon pelimiehelle, niin joko se valmennus ei sitten ole vaatinut tarpeeksi tai ei osaa valmentaa. Ei se pelaaja muutu huonommaksi yhdessä yössä. Hauska kun joku Narsikin oli toissakauden valopilkkuja synkkyydessä, niin nyt onkin yhtäkkiä joku maanpetturi, vaikka menetti pernansakkin joukkueelle. Liian isot sappaat juu, mutta kyllähän Naru veti parilla edellisellä kaudella ihan eri touhulla, samaten Luomala. Saarinen oli SaiPassa todella hyvä, että kyllä oikeesti ihmetyttää. Mackey ilmeisesti tietää sitten sen mitä joukkueen sisällä tapahtuu paremmin kuin minä, koska minä en tiedä etäkannattajana ollenkaan, jostain pitämisistä yms. ja siitä että kuka on "pehmeä" ja sitten jos annetaan raippaa niin ei reenaa tms.

Edelleen resursseista on täyttä paskaa puhua kun finaaleissa oli liigan 8 ja 7 kalleimmat joukkueet ja molemmat oli about sen HPK:n tekemän voiton verran kalliimpia.

Kaikista puusilmäsintä olisi väittää että HPK pelasi viimekaudella jollain modernilla pelitavalla, siinä ei ollut hevon vattua modernia, vaan just sellasta vanhan ajan kusipääpasketta missä roiskitaan kiekkoa vastustjalle ja sitten juostaan ympäri kenttää niitten perässä ja annetaan niitten päättää mitä kentällä tapahtuu. Minä en KaiRan pelikirjasta tiedä ja kyllä minuakin pelottaa mitä tuleman pitää, varsinkin tuon täällä mainitun haastattelun takia. Pahinta tuossa on se että kun toi ei nyt vaan oikeesti toimi, ei jääkiekkoa voi valmentaa viemällä sitä 20v ajassa taakseppäin. Kai mua eniten *tuttaa Selinissä ja tuossa KaiRa:n ajatustavassa se että mä haluan kattella HPK:ta en mitään saatanan SaiPaa, HPK on mulle taitokiekko joukkue, ei mikään repivä ja raastava ajokoira pikku Blues.

Mutta en tuomitse ennen kuin näen, Selinin näin niin monta vuotta ja tiesin jo etukäteen, että mitään annettavaa ei ollut, että en häntä koskaan Kerhoon halunnut, voi käydä vaikka lukeen SaiPan Selinille kenkää ketjusta, en pitänyt kaverista silloinkaan. Ihan vaan siksi että ei ollut edes hauskaa käydä hallilla peleissä hommissa kun sen kiekon ja sulamisien kattelu otti pattiin ihan vaan sen takia että sitä ei yksinkertasesti ollut hauskaa katsoa. Sama sitten realisoitui myös Kerhossa, kun ei ole minkään merkkistä pelikirjaa, niin on yksinkertaisesti aika paskamaista pelata, saati seurata sitä pelaamista, sitä pään hakkaamista seinään jaksaa vaan määrättyyn rajaan asti, varsinkin jos ei ole tunteita joukkueiden puolesta. Toki HPK yritti viimekaudella sinnikkäästi ja sinällään sitä rimpuilua oli jollain asteella viihdyttävää seurata mutta olihan se yhtä tuskaa kuitenkin.

Mutta jokainen on oikeutettu mielipiteeseen, minäkin kai omaani?

Viimeksi muokattu:

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Mielestäni Selinin ajokoirakiekko oli oikeaa lääkettä Kivan jälkeen, jotta saatiin vaadittava ryhtiliike aikaiseksi pelaajistossa ja koko organisaatiossa. Puhun Me-hengestä, siitä kuuluisasta moraalista. Usealla tasolla HPK on nostanut päätänsä organisaationa sekä urheiluseurana ja suunta on mielestäni edelleen oikea.

BW:tä ja Sallyä komppaan siinä että ei Selinin eväillä pärjätä ratkaisupeleissä. Selinin hyökkäykseenlähdöt olivat järjestäen hitaita, vaikka joukkueesta löytyi luistimella nopeita pelaajia. Tämä näkyi järjestäen loppukaudesta, kun HPK takoi päätänsä vastustajan keskialueen trappiin.

Millä pelaajista saisi enemmän irti? Jalosen SKA antoi mainion esimerkin nopeasta suunnanmuutospelistä, jossa vastustaja ei ehdi ryhmittämään puolustustaan keskialueella. Tällä variaatiolla SKA kykeni jatkuvasti pelaamaan kiekollisen pelaajan "seinäsyötöllä" läpi HPK:n ryhmityksen siniviivan tuntumassa. Mikäli puolustaja pysyi mukana, hyökkäävä pelaaja kykeni neppaamaan kiekon kulmaan ja luistella perään täydellä vauhdilla voittamaan irtokiekkoa. Kiekollisena pysyessään hyökkäävä pelaaja kykeni pyörähtämään laidan tuntumassa (puolustajan liikesuunta kulmaan päin = pelistä ulkona) ja pelaamaan toiseen aaltoon pakeille tai sentterille tai maalille nousevalle laiturille.

Vaikka SKA:ssa on taitavampia yksilöitä, niin väitän että Jalosen valmentaessa HPK:ssa kykenisi hän peluuttamaan näitä "puukäsiä" aivan samalla pelisysteemillä. Kysykää vaikka Suikkaselta, millä HPK lannistettiin keväällä 2010.

Mielestäni Suomessa on jämähdetty liiaksi "Meidän peliin", puolustusvoittoisuuteen ja viivelähtöihin. Tapetaan luovuus ja ei uskalleta enää hyökätä. Vedetään kaavan mukaan tappiin asti. Menetetään itseluottamus ja purraan tuppea, vai mitä sanoo Santavuori?

Kairasta en vielä osaa sanoa yhtään mitään, joten katsotaan miten hän saa joukkueesta oman näköisensä jouluun mennessä. Tuomitaan keväällä.

Viimeksi muokattu:

TJ MACKEY

Jäsen
BW:tä ja Sallyä komppaan siinä että ei Selinin eväillä pärjätä ratkaisupeleissä. Selinin hyökkäykseenlähdöt olivat järjestäen hitaita, vaikka joukkueesta löytyi luistimella nopeita pelaajia. Tämä näkyi järjestäen loppukaudesta, kun HPK takoi päätänsä vastustajan keskialueen trappiin.

Millä pelaajista saisi enemmän irti? Jalosen SKA antoi mainion esimerkin nopeasta suunnanmuutospelistä, jossa vastustaja ei ehdi ryhmittämään puolustustaan keskialueella.

Vaikka SKA:ssa on taitavampia yksilöitä, niin väitän että Jalosen valmentaessa HPK:ssa kykenisi hän peluuttamaan näitä "puukäsiä" aivan samalla pelisysteemillä. Kysykää vaikka Suikkaselta, millä HPK lannistettiin keväällä 2010.

Mielestäni Suomessa on jämähdetty liiaksi "Meidän peliin", puolustusvoittoisuuteen ja viivelähtöihin. Tapetaan luovuus ja ei uskalleta enää hyökätä. Vedetään kaavan mukaan tappiin asti. Menetetään itseluottamus ja purraan tuppea, vai mitä sanoo Santavuori?
Siis eikös Jukka Jalonen ole juurikin Meidän Pelin ja viivelähtöjen (lue: monta hyökkäysrytmiä) oppi-isä Suomessa? Jalosen SKA ei todellakaan ole mikään pystysuunnan ja jatkuvasti nopeasti rynnivä joukkue. Se hyökkää monella rytmillä, aina nopeasti kun on paikka, mutta myös hitaasti. Kyllä keskialueen sumppujakin vastaan voi hyökätä hitailla lähdöillä, mikäli vauhti on kiihtyvä ja riittävän kova keskialuetta ylittäessä.

Väittäisin että HPK loi viime kaudella ihan riittävän määrän tekopaikkoja ottelua kohti, maalinteon tehokkuudessa olikin sitten paljon toivomisen varaa ja se on totta, että välillä hyökkääminen puuroutui liikaa kulmiin. En nähnyt Selinin Kerhoa mitenkään ääripuolustavana prosenttilätkäjoukkueena.

Mutta, se Raution lätkä, mitä se sitten tulee sisältämään? Tänään ilmeisesti Rinkulalla saadaa lisää vastauksia pelikirjaan, kun vastaan asettuu "hitaan pelitavan" messiaan, Pekka Virran Ässät. Kaira höpisi itsestäänselvyyksiä otteluennakossa ja mainitsi myös rotvallinreunan, eli eiköhän se pelitapa pidä todeta ihan livenä sitten.

Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mielipiteet ovat oikeutettuja ja jopa suotavia, mutta sun jatkuva negatiivinen asenne vituttaa.
Mielenkiintoinen näkökohta, kun minä ollut tuppuuttelemassa että antaa ajan näyttää ja että innolla odottelen tulevaa, niin siitä sitten vedetään negailua? Selin läks vittuun.... Woohoo Bileet! Lähenpä klapeja vuoleen, oliks tarpeeks hyvä?

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Woohoo Bileet! Lähenpä klapeja vuoleen, oliks tarpeeks hyvä?

Täydellistä ja onhan jokainen mielipide arvokas. Itse odottelen vielä sarja-avaukseen niiden visakoivujen kanssa. Hyvin ovat kuivuneet tässä, joten täällä ollaan valmiita.

Todella mielenkiintoista tosiaan sitten nähdä millaista peliä Rautio haluaa lopulta peluuttaa. Ei suoranaista muistikuvaa Kari Jalosen joukkueiden pelitavasta, mutta eikös se kohtuu hyökkäävää kuitenkin ollut?

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Mielenkiintoinen näkökohta, kun minä ollut tuppuuttelemassa että antaa ajan näyttää ja että innolla odottelen tulevaa, niin siitä sitten vedetään negailua? Selin läks vittuun.... Woohoo Bileet! Lähenpä klapeja vuoleen, oliks tarpeeks hyvä?

Joo nyt ei ole kyse tästä ketjusta, vaan yleensä sun kirjotuksistas. Kaikki on viturallaan ja yhyy.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joo nyt ei ole kyse tästä ketjusta, vaan yleensä sun kirjotuksistas. Kaikki on viturallaan ja yhyy.
No mikös nyt on niin viturallaan? Suosittelen ammattiapua jos ei elämä suju muiden kanssa samalla foorumilla. En toki kiellä lukemasta, se kun tuskin toimisi, mutta koita vaikka vierotusta, siellä on kaunis päivä ulkona niin käyt vaikka lenkillä.

Olishan tää nyt aika saamarin tylsä foorumi jos täällä kaikki vaan rinkirunkkais, eikä olis elttoneita tai minua jne. piristämässä päivää.

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
No mikös nyt on niin viturallaan? Suosittelen ammattiapua jos ei elämä suju muiden kanssa samalla foorumilla. En toki kiellä lukemasta, se kun tuskin toimisi, mutta koita vaikka vierotusta, siellä on kaunis päivä ulkona niin käyt vaikka lenkillä.

Olishan tää nyt aika saamarin tylsä foorumi jos täällä kaikki vaan rinkirunkkais, eikä olis elttoneita tai minua jne. piristämässä päivää.

Suosittelen ottamaan hiekkaa pois perseestä niin alkaa HPK:n touhu näyttämään hieman positiivisemmalta. Jostain kumman syystä sun kirjotukset aiheuttaa HPK palstalla aika paljon vääntämistä ja kääntämistä. Tämän ovat panneet merkille myös ihmiset, jotka eivät tänne kirjottele.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosittelen ottamaan hiekkaa pois perseestä niin alkaa HPK:n touhu näyttämään hieman positiivisemmalta. Jostain kumman syystä sun kirjotukset aiheuttaa HPK palstalla aika paljon vääntämistä ja kääntämistä. Tämän ovat panneet merkille myös ihmiset, jotka eivät tänne kirjottele.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2
No sehän on heidän asiansa, he voivat sitten joko rekisteröidä nimimerkin tai jättää lukematta jos niin sieppaa, onko susta tullut joku palstan moraalinvartija vai mikä nyt näin kaivaa kun kausikaan ei ole vielä alkanut. Pessimistit nyt vaan elää pidempään, niin se katsos maailma makaa. Relaa nyt hyvä mies vähän, ihme nillitystä.

PS. Mua ei ihan kauheesti nappaa mitä joku tuntematon foorumille kirjoittamaton on minusta mieltä, ei muuten nappaa foormille kirjoittavienkaan mielipide minusta persoonana tai henkilönä. Aika mielenkiintoinen asenne jos tarvii muka ihmisen mielistellä muita, eikä voi perustellusti esitää omaa mielipidettään, olkoonkin vaikka kuinka väärä jonkun toisen mielestä. Asiathan täällä keskustelee, ei tietääkseni ihmiset toisistaan.

Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kerholla on aika kivasti ollut koutseja maajoukkueessa viime vuosina mikäli tämä toteutuisi. Jukka Jalonen, Selin ja nyt vielä sitten olisi Rautio. Kai nuo jotakin osaa, kun tuonnekin pyydetään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy