Kahvitauolla

  • 5 983
  • 54

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Suomalaisethan juovat keskimäärin eniten kahvia maailmassa. Kahvit tauottavat elämäämme. Töissä ei ole vesitaukoa, maitotaukoa, vaan kahvitauko.

Kahville on oma ketjunsa Jatkoajassa, mutta tässä ketjussa pääosassa ei ole pelkästään kahvi, vaan kahvin kanssa vietetty taukohetki kotona, työpaikalla tai missä vaan.

Mitä me siis samalla teemme ja tuumimme, kun juomme kahvia?

Minä juon nyt kahvia kirjoitan ketjunavausta Jatkoaikaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Litkin Nescafen pikakahvia ja katselen samalla futista Viaplaylta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kahvitauolla katselen puhelintani tai katson tyhjyyteen. Haluan olla rauhassa yleisesti.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tungen laadukkaita papuja työpaikan DeLonghiin, painan kahden kupin nappulaa ja lisään tuotokseen hitusen maitoa. Sitten otan kuppini ja menen rasittamaan setämiehen jorinoilla jotain kollegaa - tai jos on paljon töitä, niin menen juomaan kahviani oman työpöydän ääreen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En pidä kahvitaukoja. Pidän ajoittain vesihuikan mittaisen vesitauon. Lisäksi pidän joskus pienen keskustelupalstatauon, koska en pidä esim. tupakkataukoja enkä facebooktaukoja.

No, vaihdan kohtsillään työpaikkaa, ehkä siellä on enemmän kahvitaukokulttuuria. Kahvittelut on vähän kiusallisia, kun ei juo kahvia eikä teetä. Konjakkiakaan ei kehtaisi työajalla hirveästi ottaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Töissä monesti luen Soundia, Urheilulehteä yms. Välillä näprään luuria. Riippuu fiiliksestä, välillä juttelen muiden kanssa. Erään vanhemman vannoutuneen HPK-fanin kanssa on monesti hyvät turinat. Kirjastossa on loppupeleissä niin introverttia sakkia, että omassa ajatuksissaan lukeminen on melkein jokaisella työntekijällä aika perinteinen taukopuuha ja sitä ei ainakaan katsota kieroon. Mikään pakko ei tuolla ole mitään standup-esitystä/autopuheita joka aamu pitää. Onneksi.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nautin kahvini aina irlantilaisittain, irish coffee. Tämän nautinnon kanssa kuuntelen aina U2:ta ja luen iirin kielellä kirjoitettuja tarinoita kelttiläisyydestä. Tämä oli minun kahvihetkeni.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minä en juo kahvitauolla kahvia. Uskokaa tai älkää, mutta tämä paatunut natsi juo vihreää teetä. Ja sitten pari kolmioleipää. Kinkkua/salamia, salaattia ja majoneesia. Olen kova veli heittään läppää. Lukasen aamulehden ja sieltä sitten keksin aamun vitsit. Usein myös kehun Kulmunin tissit ja Pärmäkosken pyllyn. Hölötän yleensä aika yksin, muut pitävät aika usein turpansa kiinni. Kaiketi säälistä, Tekonauruakin joku heittää joskus väliin. Silloin mua masentaa. Tämmönen JBG on duunipaikan kaffetauolla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minä en juo kahvitauolla kahvia. Uskokaa tai älkää, mutta tämä paatunut natsi juo vihreää teetä. Ja sitten pari kolmioleipää. Kinkkua/salamia, salaattia ja majoneesia. Olen kova veli heittään läppää. Lukasen aamulehden ja sieltä sitten keksin aamun vitsit. Usein myös kehun Kulmunin tissit ja Pärmäkosken pyllyn. Hölötän yleensä aika yksin, muut pitävät aika usein turpansa kiinni. Kaiketi säälistä, Tekonauruakin joku heittää joskus väliin. Silloin mua masentaa. Tämmönen JBG on duunipaikan kaffetauolla.

Tulee ihan varastoajat mieleen. Vähän tiukkaa toisinaan teki mennä aamukuudeksi, mutta joskus yhdeltätoista oli jo hereillä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
En vietä enkä ole viettänyt koskaan kahvitaukoja. Enkä tupakkataukoja. En juo kahvia tai polta tupakkaa.

Useassa paikassa olen saanut suurta ihmetystä osakseni osakseni siitä, että en juo kahvia. Minua pidetään kummajaisena nyky-yhteiskunnassa koska kyllähän kahvia on pakko juoda. Pahoittelen sopeutumattomuuttani osaksi suomalaista yhteiskuntaa mutta en aio jatkossakaan parantaa tapojani.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En vietä enkä ole viettänyt koskaan kahvitaukoja. Enkä tupakkataukoja. En juo kahvia tai polta tupakkaa.

Useassa paikassa olen saanut suurta ihmetystä osakseni osakseni siitä, että en juo kahvia. Minua pidetään kummajaisena nyky-yhteiskunnassa koska kyllähän kahvia on pakko juoda. Pahoittelen sopeutumattomuuttani osaksi suomalaista yhteiskuntaa mutta en aio jatkossakaan parantaa tapojani.

Varmaan ihan syrjityksi olette joutunut kun tällainen erikoisuus on luonteessa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Työpaikalla mulla on se vartti aikaa, mitä välitunti kestää. Tai kymmenen minsaa, koska teen omat kahvit pressopannulla, mulle ei mikään prolekahvi kelpaa. Viimeistä edellisessä työpaikassa oli tummemman paahdon ystäviä sen verran, että se huomioitiin kahvihuoneessa erikseen, oli jopa nespressolaitteita parit peruskeittimien lisäksi. Nyt tosiaan roudaan omat kahvini ja saan siitä osakseni pääosin hyväntahtoista kuittailua - tosin se kerta riittäisi samoilta henkilöiltä. Mutta siinä sitten ryystelen ja ihmettelen, mitä aikaa jää. Joskus ihan vain tuijottelen kännykkää, joskus miehityksestä riippuen höpöttelen mukana.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on yleensä lounastauko samalla myös kahvitauko. En mitään hirveän isoja lounaita syö, joten joku voileipä tai vastaava ja kahvi siihen kylkeen on hyvä. Lounastauko on kuitenkin tunnin mittainen, joten ajelen himaan ja keittelen omalla keittimellä kaffet itselle ja vaimolle. Vaimo keittää omastakin mielestään kitkerää paskaa, joten se on aina hyvillään kun käyn tauolla sumpit keittämässä.

Yleensä duunista tullessa tulee myös kahvihetki pidettyä ja vaikka vain selailtua uutisia sun muuta.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun koronavirus jyllää ja uusi pakolaistulva tulossa samaan aikaan eurooppaan, niin ei hätiköidä, vaan juodaan kahvit.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti palstalaiset eivät nyt luule että olen Harri Holkeri.
Tuskin, eikä sitä kukaan ainakaan ääneen uskalla arvuutella. Ja onneksi menin tässä vaiheessa googlettamaan, etten enempää paljasta tietämättömyyttäni. Holkerihan on kuollut. Tuli sellainen etiäinen, että elääköhän se enää, eikä se elänyt.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Toivottavasti palstalaiset eivät nyt luule että olen Harri Holkeri.
Ai onko kuolleilta jotenkin kielletty tänne kirjoittaminen? Ihme natsisäännöt taas!

Avausviestissäni jo viittasin juuri Holkeriin, kun kirjoitin: "minä juon nyt kahvia".

Minä juon nyt kahvia ja luen uusinta Alibia. Sain sen toissa päivänä (palstaveljeltä) tuparilahjaksi. Hieno lahja, arvostan suuresti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No niin, nyt on kahvi valmista. Ketään muuta ei ole vielä huudeilla näkynyt. Taitaa olla asiakaskäyntejä, joku on muistaakseni vielä lomalla. Keitin kahvia vain itselleni kun turha sitä on tehdä tuohon painumaan kun en yhtään tiedä milloin joku muu tulee juomaan. Tuli kyllä vähän vahvaa kahvia mutta menee kun laittaa kunnolla maitoa. Ihan vaan tässä istun ja selailen Jatkoaikaa... kahvi jäähtyy vieressä pöydällä. Pitäisi varmaan hörpätäkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kävin just kahvitauolla. Teetä ja salamikolmioleipiä. Aamulehden lukasin. Ei pillujuttuja tällä kertaa. Edes aamulehdessä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kahvitauko ja yleisesti hetki milloin saa kahvia on päivän kohokohtia.
Tännekin kirjoitin nyt aamulla kun duunissa avasin koneen, tsekkaan meilit, iso kuppi moccamasterilla suodatettua Juhla Mokkaa ja aamiaisleivät. Ajatus taas kulkee. En jaksaisi kirjoittaa ilman kahvia.

Seuraava kahvi automaatista vaihteluksi, tuplaespresso, ei kovin hyvä, mutta vaihtelua. Reilun tunnin päästä.

Iltapäivällä noin klo 13-14 vielä yks, päivän viimeinen kahvi, varmaan tuplaespresso tuosta koneesta. Nämä on jaloittelutaukoja toimistotyöläiselle.

Olen paljon myös liikenteessä ja silloin kahvi otetaan huoltoasemalta, autoilijan turvasatama. Kahvi vaihtuu ja on siten suhteellisen tuoretta. Ja taas ajatus kulkee. Sen kahvin monesti juon pihalla auton vieressä jos aurinko paistaa, jos paska ilma niin autoillessa on mukava siemailla take away kupista musaa kuunnellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös