Kahvimukin logot

  • 1 691
  • 27

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitä logoja on kahvimukeissa, jotka ovat aktiivikäytössäsi?
Omien mukien logot järjestyksessä sen perusteella miten usein käytössä:
Green Bay Packers, Taiwan, Washington Redskins,muumimuki Mörkö (tosin vain jos Anttila pelaa).
Packers-mukin suosioon vaikuttaa sen täydellinen koko, 4,5 dl.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Vihreä perusmuki, varmaan jostain Tiimarista joskus ostettu!!

Kuka viddu kattoo mitä logoja mukissa on?
Vähän sama kun jotkut joskus hankkivat skinejä Avastiin tai Winamppiin. Tsiisus niitä GUI:ta katota vaan on taustalla ja sisältö merkkaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vihreä perusmuki, varmaan jostain Tiimarista joskus ostettu!!

Kuka viddu kattoo mitä logoja mukissa on?
Vähän sama kun jotkut joskus hankkivat skinejä Avastiin tai Winamppiin. Tsiisus niitä GUI:ta katota vaan on taustalla ja sisältö merkkaa.
Joillakin on jopa kokoelma vitriinissä.
Minulla ei ole kokoelmaa, mutta astiakaapin perukoilla on mm. KooKoo-, Iceland-, Faija-, Jatkoaika- ja Praha-muki.
On siellä myös muutama lahjaksi saatu Arabian muumi-muki, Iittalan design-muki ja muutama "Tiimari"-muki.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Jokerit-muki on aktiivi käytössä tai sitten on vain joku perus muki missä ei ole mitään logoja.
 

Jeffrey

Jäsen
Lempparikahvimuki on ihan tuollainen iso valkoinen blankko Iittalan Teema. Muumimukeja on tullut elämän mittaa lahjaksi ja nekin ihan mieluisia. Näiden lisäksi vaihto-opiskelujen yliopiston logomuki tietysti aina lämmittää mieltä ja eksältä vahingossa pöllitty leopardikuppi kelpaa vallan mainiosti kahvikoneen sakkakupiksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Todella maukas aihe! Näitä arjen pieniä juttuja, joissa kiinnostus urheiluun näkyy.

KooKoo - aika monta
IFK
Jokerit
TPS
Ässät
KalPa
HPK
SaiPa
KTP
Kouvot
IFK Fotboll
Chelsea
Manchester City
Juventus
Lazio
Roma
Borussia Dortmund
VfB Stuttgart
Barcelona
Boca Juniors
DFB eli Saksa

On noita välillä hajonnutkin, mutta tässä nyt arvaus ehjistä.

Iittalaan siirtymistä olen joutunut harkitsemaan nimenomaan sosiaalisen paineen takia. Mutta koska muut astiat ovat Iittalaa, suurta painetta ei ole.

Vielä kerran, ihan mahtava ja kiinnostava kepeä aihe @finnjewel :)
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Aktiivikäytössä on yhteensä neljä kahvikuppia ja niiden logot ovat:

Lahen Pelicans
Leksands IF
Pokémon
Horoskooppimerkit ja niiden tähtikuviot (Värit näkyvät vasta kun kuppiin kaataa kuumaa juomaa. Siksi olen nimennyt tämän "taikakupiksi")
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei mulla mitään raflaavaa ole. Tollanen löytyy:
 

Liitteet

  • IMG_5077.jpeg
    IMG_5077.jpeg
    186,1 KB · kertaa luettu: 74

444

Jäsen
Täällä Tampereella on vähän mitä sattuu, kirpputoreilta löydettyjä mukeja. Yhdessäkään ei ole mitään logoa, mutta eri aikakausilta sekalaista settiä. Toki pari lahjaksi saatua muumimukia. Kahvia en tosin juo, mutta kupit ovat täällä isompia kuin lasit, joten käytän mieluummin niitä lasien sijaan. Eikun joo, onhan täällä pari siskoltani lahjaksi saatua mukia, joissa on lapsemme kuva. Siis minun ja puolisoni, ei minun ja siskoni… senkin pervot. Kuva ei kylläkään ole erityisen edustava, kivempiakin olisi ollut. Mutta 3,5dl vetoisena ihan passelin kokoisia.

Lohjalla olen itse hankkinut ainoastaan Arabian Koko-sarjan mukeja. Eri väreissä. Isompaa ja pienempää. Ilman logoja nekin. Tykkään lähinnä muodosta. Pinoutuvat todella huonosti, joten vievät paljon tilaa. Jos en olisi laiska loinen ja tekisin töitä, saattaisin pitää toimistokäytössä jotain hassunhilpeää huumorimukia.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Arkisin juon aamukahvit punaisesta mukista, jossa on isoin valkoisin kirjaimin FCB ja pienellä Bayern Münchenin logo. En ole fani, mutta jostakin syystä tykkään tuosta mukista. Juhla(peli)päivänä käytössä on Liverpoolin SAS-muki. Meillä on kymmenittäin muumimukeja, mutta ne ovat mielestäni liian pieniä kahvimukeiksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Unohtui mainita, että mulla on myös Juha Oinonen -fanimuki, jossa on kyljessä Jussin kokovartalokuvan (full frontal) lisäksi sitaatti Mestarilta itseltään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen jo aika pitkään juonut kahvini HPK:n mestaruusmukista. Mukissa on mestareista joukkuekuva ja tuon alla lukee Suomen mestarit 2019. Mukissa on myös HPK:n logo. Näin HPK-fanina tykkään juoda kahvini tästä mukista. Mukin miinuspuolena tosin se että mukin sisäpuoli on väriltään valkoinen ja siihen jää kiinni helposti kahvin jättämät likajäljet. No, onneksi ihmesienellä nuo tahrat puhdistuu.

Tietenkin vaihtelu voisi virkistää ja voisin juoda kahvini välillä jostain muustakin mukista. Kotoa löytyy ainakin jo tuollainen Emmerdale-muki ja vanhempaa laatua oleva HPK-muki. Tuo HPK-muki taitaa olla jo niin vanha että siinä on logona se ritarin pää. Tätä ritarimukia käytän usein vieraskuppina jos asunnossani joskus vieraita sattuu käymään.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Kahvia en juo, koska se on pahaa, mutta työpäivinä teeni juon Lenin-museon kaupan tms. valikoimasta lahjaksi saadusta mukista jossa lukee isolla "TYÖN ORJA" ja pienemmällä "sorron yöstä nouskaa". Aatetta en tunnusta vaan menee ihan huumorikategoriaan. Viikonloppuisin käytössä on joku perusmuki josta löytyy oma nimi (ettei unohtuisi).
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Logon tunnusmerkit ei taida täyttää kuin työpaikalta vuosia sitten saatu muki, jossa on firman logo ja Backstage Rock Shopin muki, olikohan se joku kaupanpäällinen vai puoli-ilmainen tarjoustuote tuomaan lisää katetta postikuluille.

Ehkä Manic Street Preachersin ensimmäiseltä Suomen keikalta (Nordis '99) ostattu muki sopii myös, vaikka siinä on vain joku sitaatti ja bändin nimi. Tuo oli pitkään kaapissa lähes käyttämättömänä keräilykappaleena, mutta otin vakituisempaan käyttöön, kun joku muu muki meni rikki. Ei olisi varmaan pitänyt, kun on värit vähän ruvenneet haalistumaan ja pieni lohkeamakin tullut.

Ai niin, ja HIFK-futiksen muki löytyy useamman vuoden takaa.

Olen pidempään "haaveillut" Pulp Fictionia siteeraavasta "Serious gourmet shit"-mukista, mutta ei ole sopivasti tullut vastaan. Amazonissa esimerkiksi sellaisia on paljonkin, mutta postikulut Suomeen on sen verran tähtieteelliset, etten ole viitsinyt tilata. Mahtaisiko jostain Suomesta sitten löytyä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minulla on kahvimukina ihan saatanan ruma Paavo Väyrysen muki (kruunu päässä) ja tämän mestariteoksen olen saanut itse Väykältä jossain tähtiliikkeen vaalikampanjassa, joka järjestettiin mun duunipaikalla. Tuolla taisi olla noin viisi henkilöä yleisössä. Nimmarikin oli pohjassa, mutta astianpesukone huuhteli tietty sen pois.

Kun Väykky ui koneessa, juon kahvini HPK-mukista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Löysin joskus jostain kirpparilta parin Arabian Kesti-malliston mukeja, joita koristaa teksti "Marlboro" sekä tähän tuotemerkkiin perinteisesti liitettävä cowboy hevosineen, lienevät peräisin jonkun huoltsikan jäämistöstä. Hieno kasarimeininki on siinä mukissa (niissä mukeissa), tykkään ja tuollaisesta tulee aamukahvi usein juotua.

Mikäli haluan käyttää isompaa mukia, on valintani forssalaisen hyväntekeväisyysyhdistys Asenne Ry:n logolla varustettu muki. Näitäkin on kaksi, mutta siinä missä nuo Marlboro-mukit ovat identtiset, on näissä kummassakin erilainen logo.
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
Taistelen näköjään isomukimiehiä(ja -naisia) vastaan, mutta kahvini juon vallan sopivan kokoisesta JYP-mukista. Juuri päivitin juhlakauden kunniaksi.

Vink @nummenkallio - komean kokoelman jatkeeksi auttaisitteko tätä rahapulassa rypevää puuhastelukerhoa joka myös nimellä JYP tunnetaan ja hankkisitte myös kauneimman mukin mitä maa tällä hetkellä päällään kantaa? Kiitos tuestanne jo etukäteen.

Muki-linkit vievät JYP-fanikauppaan mukiosastolle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Töissä mulla on musta SaiPan muki. Oon toimistolla aika harvakseen, ja usein se mun muki on kadonneena jossain sieltä astiakaapista. Kerran etsin sitä sieltä, enkä löytänyt, mutta sitten yks uusi intialainen jamppa tuli esittelemään itsensä ja sillä oli toisessa kädessä sen mun SaiPa-kuppi, teepussiaan siinä huljutteli muikeasti hymyillen. Sanomattakin on selvää mitä sen jälkeen tapahtui.

Ei yhtään mitään.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Blankkojen lisäksi geneerinen lahjamuki teemalla Touring England and Wales. Sitten oli Tähtien sota -muki Vaderilla mutta hajosi, kele. Eniten retro on kasarilta, Jaska Jokunen pesisaiheella ja mietelauseella ”Winning isn’t everything, but losing isn’t anything".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös