Kahvi vai makkara?

  • 5 421
  • 21

Kumpaa arvostat enemmän?

  • Grillimakkara

    Ääniä: 61 61,6%
  • Kahvikuppi

    Ääniä: 38 38,4%

  • Äänestäjiä
    99

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Hei kaikki! Kävin tuossa perjantaina katsomassa KalPa-JYP-ottelun. Ostin siinä tytöiltä grillimakkaran ja kahvin. Grillimakkaran hinta oli 1,50 euroa ja kahvikupin 1,80. Rupesin siinä tuumailemaan, onko hinnoittelu nyt mennyt kohdilleen, vai onko kannattajien - etenkin omien - vihaama Sami Kapanen jälleen kerran sortunut kardinaalimunaukseen. Minun mielestäni grillimakkara, tuo herrain herkku, on yksittäisenä esineenä arvokkaampi kuin kahvikuppi. Varsinkin kun tässä tapauksessa myyjän jättämä maitovara oli noin kolmannes kupista.

Mutta mitä mieltä sinä olet? Kumpi on arvokkaampi tuote: grillimakkara vai kahvi? Tule sano oma mieli pide heti miten!
 
Viimeksi muokattu:

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvokkuudesta en tiedä, mutta ainahan "kisamakkara" jonkun pahvimukikahvin voittaa, tosin Kouvolan hallissa kyllä lihapiirakka on melko varma ykkösvalinta.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kahvihan nyt on muutenkin täysin yliarvostettua paskaa, niin makkara vie tässä kategoriassa ylivoimaisen voiton.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Mieluummin juon kupillisen kuumaa kuin syön teurasjätettä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä ostan hallissa molemmat, kahvin ja makkaran sekä vielä munkin ja lihapiirakankin. En osaa oikein sanoa kumpaa enemmän arvostan, kahvia vaiko makkaraa. Jätän toistaiseksi äänestämättä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuppi kahvia kaupasta ostettuna maksaa 10 snt, makkara kaupasta ostettuna maksaa vähän alle euron. Peli on selvä.

Molemmat ketjun avaajan mainitsemat hinnat ovat minusta nykytasolle edulliset, mutta ehkäpä tosiaan kääntäisin ne toisinpäin.

Minä juon hallissa vain kalajaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kahvi. Osittain myös sillä että olen vähentänyt rasvaisia syötäviä, etenkin turhia sellaisia.

Kahvi tulee pelissä joskus juotua, yleensä en osta Resteliltä yhtään mitään.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Näistä varmaankin kahvi, koska hotsi/lihapiirakka tulee pelissä syötyä. Harvemmin kyllä kahviakaan juon, mutta näistä vaihtoehdoista ottaisin kahvin.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä se niin on että kaffesta revitään todella kova kate. Vielä kun myyjät ei täällä Oulussa tee asian eteen muuta kuin ottavat rahan vastaan, eli kaffe otetaan itse isosta termarista. Monesti ihmetellyt tuota kahvin hintaa verrattuna moneen muuhun juttuun niin onhan se kallista. Mutta minkäs teet, eihän halliin saa omia juomiakaan viedä..

Jos makkaraan vertaa niin kyllä mun mielestä tuo kahvi on yllättävän kallista. Makkarassa on paljon enemmän työtä, ne pitää lämmittää, myyjä joutuu annostelemaan noi yksitellen asiakkaalle. Lisäksi makkaran sisäänostohinta on varmaan monikertainen kahvikupin hintaan. Kyllä makkaran pitäisi maksaa varmaan jotain 2,5-3€ jotta oltaisiin edes suunnilleen kahvin hinnoissa. Tai toisaalta kahvikuppi voisi maksaa jotain 0,5€ jotta oltaisiin linjassa.

Itse kyllä useammin juon ton kaffekupin kuitenkin. Mä en oo oikeen viime vuosina tykännyt syödä hallilla mitään,ei ole oikeen mun juttuja noi (Oulussa) tarjolla olevat safkat.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Periaatteessa arvostan enemmän grillimaggaraa koska se muistuttaa etäisesti ruokaa. Tampereella mustamaggara ajaa kaiken mahdollisen otteluherkun ohitse jalolla maullaan.

Kahvia juodaan jossain väsyneessä arkipelissä kun ollaan jo syöty ennen matsia hyvin.


_
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Totta kai kahvin kuuluu olla kalliimpaa kuin yhden ainokaisen makkaran.
- Yksi kahvikuppi = suodatinkahvia+suodatinpaperi+keittoaika+pahvimuki+maitoa+laktoositonta maitoa maitovammaisille+sokeria+servetti
- Yksi makkara= repäistään paketti auki ja nakataan lerssi grilliin/kuumaan veteen+servetti+sinappi+ketsuppi. Helppo homma.

Monelle ihmiselle yksi kahvikupponen riittää, kun taas makkaroita pitää olla vähintään kaksi, että tarve täyttyy, eli kahvikupin kate täytyy olla suurempi kuin makkaran, että suht. sama voitto kääräistään.

Näistä kahdesta lätkämatsissa valitsisin makkaran, mutta hinnan suhteen kahvin kuuluu olla kalliimpaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ainakin Espoon Baronalla kahvi on usein niin helvetin pahaa (lue: seissyt tonkassa tuntikaupalla?), etten siitä enää maksaisi juuri mitään.

Ja kysymykseen: tokihan nyt makkara vie voiton!
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Kahvihan aiheuttaa riippuvuutta, makkara taas vähemmän. Sama kun kysyisi heroiinivajareissa olevalta otatko herskaa vai makkaran. Perus suomalainen narkkari ottaa siis kahvin. Sen takia kahvista voi pyytääkin noin paljon ja se voi maistua kuselta kun sitä kuitenkin ostetaan.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Molemmat ketjun avaajan mainitsemat hinnat ovat minusta nykytasolle edulliset, mutta ehkäpä tosiaan kääntäisin ne toisinpäin.

Vai 1,80? Helsingin jäähallissa kahvikupponen kustantaa 2,50, että revipäs siitä. Liigan kalleimmat sumpit?

Joo, hinnoissa ei sinänsä ole vikaa, mutta suhde, että kahvi on kalliimpaa, on minusta väärin. On myös ymmärrettävää, että Raumalla ja Helsingissä kahvi on kalliimpaa kuin Savossa, koska aallot tuovat koko ajan seteleitä mereltä 24-7. Itä-Suomi taas on vähän tällaista kehitysaluetta, joten omien kannattajien halveksiman Sami Kapasenkin pitää tulla vähän vastaan hinnoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Kahvin nautin yleensä ilman maitoa ja sokeria huolimatta sen mausta, joten aikamoisia "makuelämyksiä" on tullut välillä maistettua ja juotua siitä huolimatta sitkeästi loppuun asti. Joten vastaan, että makkara.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kas kun tässä ei ole vielä tuotu esille sellaista aspektia, että makkaran syöminen tulee usein huomattavasti kalliimmaksi koska se vaatii rinnalleen jonkun juoman (limsan, oluen, pillimehun tms). Minua ainakin alkaa syödessä janottaa. Tulee siis huomattavasti kalliimmaksi.

Espoossa myytävän kahvin mausta samaa mieltä (=paskaa), tosin vertailukohtia ei minulla oikein ole. Joutuu kaatamaan pussillisen sokeria niin kyllä sen alas saa.

Aika kämäsiä ne liigapeleissä myytävät makkaratkin ovat, tosin eivät niin kämäsiä kuin hodarit (jotka ovat usein vieläpä kylmiä). Espoossa ehkä parhaita eväitä ovat olleet HK:n makkarabaarin vierasjoukkueen mukaan vaihtuvat eväät - jos Tappara/Ilves on ollut mustaa makkaraa, Kärpät niin kärkkäriä, Kalpa niin on saanut paistettuja muikkuja - nam!
 

JTK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Kama
Pari vuotta sitten, olisin vastannut notta makkara. Nyt vastaus on kahvi. Syynä pyrkimys vähentämään tota makkaran syöntiä. Kaiken lisäksi Isomäen keitetyt makkarat alkoivat tympimään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Valitsin kahvin, sillä ilman kahvia minut yksinkertaisesti talutettaisiin kunnaille kalman.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Totta kai kahvin kuuluu olla kalliimpaa kuin yhden ainokaisen makkaran.
- Yksi kahvikuppi = suodatinkahvia+suodatinpaperi+keittoaika+pahvimuki+maitoa+laktoositonta maitoa maitovammaisille+sokeria+servetti
- Yksi makkara= repäistään paketti auki ja nakataan lerssi grilliin/kuumaan veteen+servetti+sinappi+ketsuppi. Helppo homma.

Yhden kahvikupin hinta on varmaan jossain kymmenen sentin kieppeillä, ehkä kakskyt senttiä. Eipä se paljon maksa, vaikka kahvin hinta on noussutkin. Helppo tuote myydä hyvällä katteella, mutta pieni yksikköhinta tekee sen, että sitä pitää myös myydä paljon.

Eipä se grillimakkarakaan tukusta ostettuna juuri mitään maksa.

Edit. 2,50e pahvimukikahvista on kyllä törkeä hinta, ihan puhdasta ryöstöä. Omalla duunipaikalla Helsingin kantakaupungissa kahvi on 2,40e, kunnon kupista ja pöytiintarjoiltuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös