Kadonneen jäljillä

  • 20 149
  • 61

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
Tuli tuossa aiemmin sarjaa moitittua, joten jaetaan nyt vähän kehujakin.

Thaimaa/Pauliina-jakso oli hyvä. Etsinnässä tuntui olevan loogisuutta ja lisäksi jakso oli aidonoloisesti tunnepitoinen.

Viimeisintä velipojan hakureissua tuli seurattua vähän puoliteholla, mutta koko ajan välittyi fiilis, että tässä tosiaan etsitään "kadonnutta" eikä vain täytetä ohjelma-aikaa. Tästäkin jaksosta välittyi aitoja tunteita, joka on aina positiivista kun puhutaan yhden sortin reality-sarjasta.

Parempaan suuntaan on sarja mennyt sitten Isä Saksassa-jakson jälkeen, mutta eihän tässä mistään ensiluokkaisesta ohjelmanteosta vieläkään voida puhua.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Thaimaa sekä USA-jaksoista tuli tosiaan aika aito kuva kotisohville ja erittäin haastavia paikkoja kumpainenkin maa löytää sieltä väen paljoudesta se tavoittelema henkilö, kun vihjeet/vinkit ovat mitä ovat.
Tämä turkulainen kaveri vaikutti hyvin avoimelta ja ei mennyt ihan takalukkoon, kun näki veljensä vaikka liikutus oli varmasti suuri. Jaksossa kaikki kävi loppupeleissä yllättävän nopeasti, vaikka alkuun etsinnät näyttivät erittäin tuskaisilta ristiin rastiin sompailuilta. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Jaksot ovat tosiaan edistyneet tuosta Saksa-jaksosta, silloin nimittäin sain alkuun vähän väärän kuvan sarjasta, kun ko. jakso oli ensimmäinen minkä näin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaksot ovat tosiaan edistyneet tuosta Saksa-jaksosta, silloin nimittäin sain alkuun vähän väärän kuvan sarjasta, kun ko. jakso oli ensimmäinen minkä näin.

Saksa-jakso olikin näistä se heikoin. Itse en ole vielä tätä viimekertaista jaksoa nähnyt, mutta pitää paikata asia tänään. Omasta mielestäni sarjan kaksi ensimmäistä jaksoa (Unkari ja Kanada) ovat olleet edelleen ne parhaat. Kanada ehkä se kaikkein kovin. Saksa-jaksossa taso putosi aika paljon.

Sikäli hauskaa, että täälllä jengi (en nyt suoraan viittaa sinuun, Pavlikovsky) vertailee sarjan kehittymistä Saksa-jaksosta alkaen, kun kuitenkin ne kaksi kovinta pätkää olivat ihan alussa.
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
Sikäli hauskaa, että täälllä jengi (en nyt suoraan viittaa sinuun, Pavlikovsky) vertailee sarjan kehittymistä Saksa-jaksosta alkaen, kun kuitenkin ne kaksi kovinta pätkää olivat ihan alussa.

Keskustelua silmäiltyäni, otaksun sinun viittaavan edelliseen kommentiini, jossa mainitsin sarjan menneen parempaan suuntaan saksa-jakson jälkeen.

Sikäli hauskaa, että ihmettelet muiden näkemyksiä sarjasta ja samalla tuot itse esiin niinkin huikean faktan että ensimmäiset jaksot olivat "kovia".

Itse en ole nähnyt kahta ensimmäistä jaksoa, eikä sarja niin paljoa kiinnosta, että haluaisin ne jälkikäteenkään nähdä. Saksa-jakso nyt vain oli niin silmiinpistävän tökerö ja huonolaatuinen, että siihen vertaaminen on helppoa.

Keskustelusta päätellen jakso on myös nähdyin keskustelijoiden joukossa, joten on helppo käyttää sitä vertauskohteena, jolloin mielipiteen lukijan on helpompi luoda oma mielikuva kertomastani.

Voisit tuoda vaikka esiin mielipiteesi, miksi ekat jaksot olivat niin kovia, kun esimerkiksi Unkari-jaksoa on täällä jo hieman arvosteltukin.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisit tuoda vaikka esiin mielipiteesi, miksi ekat jaksot olivat niin kovia, kun esimerkiksi Unkari-jaksoa on täällä jo hieman arvosteltukin.

Vaikkei kommentti minulle ollutkaan niin ainakin siinä toisessa jaksossa, missä vanhempi herrasmies etsi sijoitusperhettään Kanadasta, niin oli jotenkin aidoimman oloista meininkiä, mitä missään jaksossa tähän mennessä on ollut. Herralla oli selvästi tunteet pelissä ja muutenkin homma pelasi niinkuin piti. Tykäsin ja se on mielestäni paras jakso, mitä on tullut. No, tämä vain oma mielipiteeni, mutta sitä jaksoa pidän parhaana.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sikäli hauskaa, että ihmettelet muiden näkemyksiä sarjasta ja samalla tuot itse esiin niinkin huikean faktan että ensimmäiset jaksot olivat "kovia".

Nopeasti kirjoitettua scheissea se meikäläiseltä oli, ei sen ihmeempää. Enkä ihmettele muiden näkemyksiä, vaan ainoastaan sitä, että ymmärsin - ilmeisesti jotenkin erheellisesti - ihmisten vertaavan sarjan kehittymistä Saksa-jakson jälkeen. Kehittymisellä minä ymmärrän sen, että hapuilevasta sarjasta ajan kuluessa muotoutuu jotain parempaa. Eli sarja ikään kuin ns. löytää oman tyylinsä ja muotoutuu paremmaksi. Minusta tavallaan on väärin miettiä kehitystä Saksa-jakson pohjalta, koska kyseessä oli minusta poikkeuksellisen huono jakso. Enemmänkin tuo jakso pitäisi nähdä "tilastovirheenä".

Itse en ole nähnyt kahta ensimmäistä jaksoa, eikä sarja niin paljoa kiinnosta, että haluaisin ne jälkikäteenkään nähdä. Saksa-jakso nyt vain oli niin silmiinpistävän tökerö ja huonolaatuinen, että siihen vertaaminen on helppoa.

Juurikin näin. Mutta jos sen perusteella tekee johtopäätöksen siitä, että "sarja parantaa kaiken aikaa, mitä pidemmälle se menee", ollaan tavallaan väärillä jäljillä.

Keskustelusta päätellen jakso on myös nähdyin keskustelijoiden joukossa, joten on helppo käyttää sitä vertauskohteena, jolloin mielipiteen lukijan on helpompi luoda oma mielikuva kertomastani.

Tässä minusta onkin se suurin ongelma. Ilmeisesti nuo kaksi aiempaa jaksoa ovat taas menneet ohi suurelta osalta. Sen vuoksi ihmisille tulee illuusio siitä, että Saksa-jakso on ollut ohjelman "alkupiste", ja sen jälkeen sarja on kehittynyt jatkuvasti, kun pikemminkin tuo jakso oli "notkahdus".

Voisit tuoda vaikka esiin mielipiteesi, miksi ekat jaksot olivat niin kovia, kun esimerkiksi Unkari-jaksoa on täällä jo hieman arvosteltukin.

Kanada-jakson osalta Humpauttaja oli aika samoilla linjoilla kanssani. Lisäksi siinä etsittiin vanhoja tuttuja muistaakseni 40 vuoden takaa, eikä lähtötietona ollut kuin henkilöiden silloinen osoite, sekä hämärästi mielessä ollut kesämökin sijainti. Unkari-jakso toimi osin samoilla elementeillä, ja ehkä siinä jaksossa myös sarjan uutuuden viehätys teki osaansa.

Siinä suhteessa olen monen kanssa samoilla linjoilla, että uskoisin ohjelmassa olevan ainakin jonkin verran jo ennalta sovittua ja selvitettyä. On myös mahdollista, että henkilöt joutuvat maksamaan matkansa itse, jotta ulkomaille asti lähdetään. Ja ohjelmassa tietenkin esitetään vain ne tapaukset, joissa kadonnut henkilö oikeasti löytyy.
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
No joo, keskustelussa nousee taas esiin jatkoajan tyypillisin ongelma eli tekstin ymmärtämisen erilaisuus. En omasta mielestäni missään kohtaa antanut ymmärtää, että "sarja parantaa kaiken aikaa, mitä pidemmälle se menee" , vaan yritin mainita, että aikaisemmin haukkumani jakson jälkeen tulleet uudet jaksot ovat olleet tasoltaan parempia.

Tarkoitukseni ei myöskään ollut luoda kuvaa sarjan kehityskäyrästä, sillä enhän mistään voi tietää vastaako jaksojen esitysjärjestys niiden tekojärjestystä. Eli kyllä sarjan lopullinen taso täytyy määrittää vasta koko tuotantokauden esittämisen jälkeen, eikä erillistä kehityskäyrää kannata luoda, koska se perustuisi korkeintaan jaksojen esitysjärjestyksen valinnan kehittymiseen.

Edelleen olen silti sitä mieltä, että sarja ei ole tehty kovinkaan kaksisella tasolla. Oikeastaan ohjelmaa kantaa pelkkä hieno ohjelma-idea, joka perustuu aitojen ihmisten aitoihin tunteiden purkauksiin.
Kaikenlainen järjestelmällisyys, mitä kadonneen löytymisen olettaisin vaativan, loistaa poissaolollaan. Viime jaksoon viitaten, kyllä heikoilla kantimilla on toimintasuunnitelma, jos aamulla etsintä startataan heitolla "Lähdetääs kiertämään muutama koulu". Olettaisin ryhmällä olevan takaiskuja varten valmiina myös suunnitelma B, joten näistä voisi katsojille kertoa myös enemmän.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kyllähän tuota on aika paljon käsikirjotettu. Ikinä ei löydetä henkilöä itseään, vaan aina päästään ensin tekemisiin lähipiirin kanssa ym. kaavamaista jaksosta toiseen toistuvaa. Olen tosin seurannut tätä vain sivusilmällä, kun herkkä luontoni saa minut muuten kyyneliin.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Edelleen olen silti sitä mieltä, että sarja ei ole tehty kovinkaan kaksisella tasolla. Oikeastaan ohjelmaa kantaa pelkkä hieno ohjelma-idea, joka perustuu aitojen ihmisten aitoihin tunteiden purkauksiin.
Kaikenlainen järjestelmällisyys, mitä kadonneen löytymisen olettaisin vaativan, loistaa poissaolollaan. Viime jaksoon viitaten, kyllä heikoilla kantimilla on toimintasuunnitelma, jos aamulla etsintä startataan heitolla "Lähdetääs kiertämään muutama koulu". Olettaisin ryhmällä olevan takaiskuja varten valmiina myös suunnitelma B, joten näistä voisi katsojille kertoa myös enemmän.

Samaa mieltä. En minäkään periaatteessa pidä noita etsimissuunnitelmia juuri minään. Varmasti joku tehokkaampi tapa olisi olemassa, ja siihen oikeammat henkilöt. Ja eiköhän niitä myös käytetä, mutta niistä ei kerrota. Sitäpaiti ottaako ne kuviin joka ikisen puhelinsoiton, mitä kännykkään tuli. Nyt sattui sopivasti olemaan kamera päällä, kun jenkkibroidin äiti soitti.

Sen sijaan juuri nuo tunteiden purkaukset vetoavat meikäläiseen. Parasta antia viime jaksosta oli juuri tuo tapaaminen, ja se nosti ohjelman hyväksi. Aika hassua, että ikinä en ole elokuvissa porannut (niinkuin emäntäni aika usein), mutta näissä tositapahtumiin perustuvissa jutuissa tulee useasti aika kylmät väreet. Niinkuin siinä Thaimaan jutussa. Ja nämä ovat ainoat mitä olen ko. sarjasta nähnyt.

Ei meikäläistä Jari Kurrikaan juuri nykyään liikuta, mutta ans olla kun tuli dokkari, missä mies puhui ääni väristen kiitospuhettaan hall of fame-tilaisuudessaan (vai missä se nyt oli). Oli aika helvetin hieno puhe. Kylmät väreet tulee vielä kun ajatteleekin. Siinä isompikin mies joutuu olemaan tarkkana ettei rupea vetistelemään.
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Tänään taas jatkui tv-sarja Kadonneen Jäljillä uusilla jaksoilla. Kuubasta etsittiin 46-vuotiaan Kirsin isää jotka eivät olleet koskaan tavanneet. Vai oliko niin, että ihan pienenä olivat olleet tekemisissä? Puhelu ohjelman alussa sotki vähän alun seuraamista.
Ei ihan niin koskettava jakso, kuten monet muut jaksot ensimmäisellä kaudella olivat, mutta taas ne kylmät väreet nousivat lopussa pintaan. Pakko myöntää, että muutamassa jaksossa ensimmäisellä silmät kostuivat ja kyynel vierähti poskelle. Ja jotkut väittää, että miehillä ei ole tunteita...

Miellestäni erittäin hyvä formaatti ja varmasti monella sohvalla tunteet nousevat pintaan varsinkin perheen aikuisväellä. Jenni on loistava juontaja tähän ohjelmaan. Hän on aidosti läsnä mukana tilanteissa ja liikuttuu selvästi itsekkin joissakin tilanteissa. Sympaattinen ja todella mukavan tuntuinen nainen, aivan nappivalinta ohjelmaan ja ainakin minua miellyttää kaikki tuossa naisessa.

Veikkaisin, että moni on alkanut jäljittää ohjelman innoittamana itsekkin omaista, läheistä tai menneisydestä tärkeää ihmistä. Harvoja onnistuneita MTV3:n formaatteja viime vuosina.
 

Turma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Tätä uuden tuotantokauden jaksoa en nähnyt, mutta aiempia tuli katsottu, ja ihan ok. Selväähän tuo on, että etsityn (useimmiten) olinpaikka on tiedossa, kun matkaan lähdetään. Aika turhaahan se olisi lähteä ulkomaille, toetamaan, että "kadonnut on".
Jossain palkintogaalassa Jenni lipsautti kiitokset henkilölle, joka nämä kadonneet jälljittää, huomasi kyllä heti virheensä. Sinänsä tällainen draaman teko jäljittämisen metodilla ei minua häiritse; olisihan se aika tylsää, jos heti mentäisiin kadonneet ovelle.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
...Pakko myöntää, että muutamassa jaksossa ensimmäisellä silmät kostuivat ja kyynel vierähti poskelle. Ja jotkut väittää, että miehillä ei ole tunteita...

Miellestäni erittäin hyvä formaatti ja varmasti monella sohvalla tunteet nousevat pintaan varsinkin perheen aikuisväellä. Jenni on loistava juontaja tähän ohjelmaan. Hän on aidosti läsnä mukana tilanteissa ja liikuttuu selvästi itsekkin joissakin tilanteissa. Sympaattinen ja todella mukavan tuntuinen nainen, aivan nappivalinta ohjelmaan ja ainakin minua miellyttää kaikki tuossa naisessa...

Kilpisydän puhuu nyt niin täyttä totta, kuin tästä aiheesta vaan voi puhua. Itse olen "tunteetonsatakiloinensuomalainenmies" ja tämä ohjelma on niitä todella harvoja ohjelmia missä itse oikeasti jotenkin eläytyy tilanteeseen ja tunteet pääsevät valloilleen. Ja Jenni todellakin on loistava juontaja tähän ohjelmaan. Muistaakseni joskus luin, että hänen jatkaminen sarjassa ei ollut kovin varmaa, mutta päätti sitten jatkaa. Liittyi muistaakseni ohjelmaan vaativuuteen, kotona pois vietettyjen aikojen takia ja onhan tuollaisen ohjelman tekeminen varmastikin "kovaa" henkisesti ja fyysisesti, vaikkakin maailmaa näkee...
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Eilen vähän erilainen jakso sarjassa. Seppo lähti etsimään Espanjaan kadonnutta siskoaan, jota ei kuitenkaan ohjelman aikana löytynyt. Kaksi siskontyttöä kuitenkin löytyi, jotka hekään eivät tienneet mitä äidilleen kuuluu. Ohjelman lopussa tuli sellainen kuva, että kadonneelle olisi tapahtunut jotain.
Puolisen vuotta ohjelman teon jälkeen tuli kuitenkin puhelu Madridin lähetystöstä, että kadonnut henkilö oli ollut uusimassa passia. Vielä ei kuitenkaan haastattelun mukaan ole Seppo eikä hänen siskonsa tyttäret tavanneet etsittyä henkilöä

Kadonnutta siskoa etsimässä ollut Seppokin oli haastattelun perusteella aika varma, että hänen siskolleen olisi jotain tapahtunut, kun ei näyttänyt kunnon jälkiä enää löytyvän. Hyvä kuitenkin, että löytyi ja kunnossa tuntuisi olevan.

Kuitenkin aika erilainen jakso tällä kertaa ja ei ne kaikki niin helposti löydy, kuten varmaan suuri osa ohjelmaa seuraavista kuvittelee. Yleensähän ennen pitkää sieltä on se kadonnut kaivettu esille. Ja on se kumma juttu, että joka kerta liikuttuu jollain tavalla.

Alla linkki kadonnutta etsimässä olleen Sepon haastatteluun.

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/kadonneen_jaljilla/taustaa_haastattelut?1175501
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kuitenkin aika erilainen jakso tällä kertaa ja ei ne kaikki niin helposti löydy, kuten varmaan suuri osa ohjelmaa seuraavista kuvittelee. Yleensähän ennen pitkää sieltä on se kadonnut kaivettu esille. Ja on se kumma juttu, että joka kerta liikuttuu jollain tavalla.
Oli kyllä paras jakso, jonka itse olen tätä sarjaa nähnyt. Ja mielenkiintoista olisi tietysti tietää tarkemmin, että miksi kateissa oleva henkilö on tosiaan jättänyt täysin yhteydenpidon myös lapsiinsa.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Eilinenkin oli aika tiukka jakso, jossa saksalaissotilaan äpärälapsi Pentti Suomesta lähti etsimään oikeaa isäänsä. Tunteellisuudessaan tämä jakso tosin hävisi esim. parin viikon takaiselle siskonetsinnälle tai taannoiselle Kanadan jaksolle, mutta aika ihmeellistä, että noin heikoilla lähtötiedoilla (isän nimi ehkä Oskar Fleich tai Fleisch, asui aikanaan Tirolissa) ihminen ensinnäkin löytyy ja toisekseen on vielä elossa, vaikka tapahtumasta oli kulunut aikaa jo yli 65 vuotta. Aika paljonhan tuossa tosin jälleen tuuria tarvittiin, että oikean ihmisen jäljille päästiin, mutta niin se tuntuu tuossa ohjelmassa usein olevan.

Aika pirteän oloinen 95-vuotias tuo Oskar muuten oli, mutta toinen Pentin elossaolevista velipuolista ei vaikuttanut kovinkaan innostuneelta salaisen veljen löytymisestä, kun ei isäpappa ollut Suomen ajan naisseikkailustaan perheelleen (luonnollisestikaan) kertonut. Toisen veljen kanssa puolestaan yhdennäköisyys oli suuri.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Eilisessä jaksossa toinen veljistä oli tosiaan erittäinkin innostunut Pentistä serkun lisäksi. Toinen veljistä ja 95-vuotias isä taas eivät mielestäni ollenkaan samassa määrin. Tietysti ymmärtäähän tuon, isä on salannut perheeltä koko jutun, joten ei varmasti innoissaan ole 95-vuotiaana, kun vanhat haamut nousevat pintaan. Mielestäni Pentti jopa hieman liian itsekkäästi oli liikenteessä, eikä ajatellut sitä, miten esim. isä ja muu perhe saattaisi asiaan suhtautua.
 

scholl

Jäsen
En ole katsonut ko. sarjaa, mutta sen mitä lehdestä luin niin tuossa taas nähdään se, että kannattaa olla koulussa hereillä saksantunneilla. Kaikki on helpompaa, kun kaikki puhuvat sujuvasti saksaa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Aika pirteän oloinen 95-vuotias tuo Oskar muuten oli, mutta toinen Pentin elossaolevista velipuolista ei vaikuttanut kovinkaan innostuneelta salaisen veljen löytymisestä, kun ei isäpappa ollut Suomen ajan naisseikkailustaan perheelleen (luonnollisestikaan) kertonut.

Tuli mieleen, että mahtoiko tuossa toisen veljen nyrpeydessä olla vähän vitutusta tulevan perinnön kaventumisesta kalkkiviivoilla? Ukko oli kuitenkin jo 95 eikä varmaan enää kovin pitkään sinnittele, vaikka hyväkuntoiselta vaikuttikin.

Erittäin kovakuntoisen oloinen kaveri oli kyllä Penttikin. Ei olisi uskonut 66-vuotiaaksi. Hyvät geenit näköjään ainakin faijan puolelta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli mieleen, että mahtoiko tuossa toisen veljen nyrpeydessä olla vähän vitutusta tulevan perinnön kaventumisesta kalkkiviivoilla? Ukko oli kuitenkin jo 95 eikä varmaan enää kovin pitkään sinnittele, vaikka hyväkuntoiselta vaikuttikin.

Vaikea sanoa, oliko kyse nyrpeydestä vai luonteenpiirteestä vai vaikkapa ihan siitä, että uutinen Pentin olemassaolosta tuli melkoisena yllätyksenä.

Kun tätä nykytilannetta kartoittavaa uutista lukee, saa sellaisen mielikuvan, että molempien veljien kanssa välit ovat kunnossa. Mutta mistäpä sitä oikeasti tietää, mikä on totuus:

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/kadonneen_jaljilla/taustaa_haastattelut?1176604
 

scholl

Jäsen
Entä jos ko. henkilö ei halunnut telkkariin. Kyllähän se saattaa nyrpeäksi laittaa, jos kamerat pyörivät kotiovella. Ehkä siinä olisi pitänyt vetää sellainen amerikkalainen tekoinnostus.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Entä jos ko. henkilö ei halunnut telkkariin. Kyllähän se saattaa nyrpeäksi laittaa, jos kamerat pyörivät kotiovella. Ehkä siinä olisi pitänyt vetää sellainen amerikkalainen tekoinnostus.

Ei olisi ollut mikään pakko olla telkkarissa. Kadonnutta etsineet suomalaiset kävivät ensin näiden veljesten serkun ovella. Ja serkku antoi osoitteen ja otti yhteyttä veljiin. Jos toinen veljistä ei olisi halunnut telkkariin, olisi tuo voitu ihan hyvin järjestää niin, että vain toinen veli otti porukan vastaan.

Edellisessä jaksossa pörrättiin Pietarin lähiöissä Suomeen adoptoidun tytön enolla. Eno ei halunnut näyttää naamaansa telkkarissa, joten naama oli sutattu tai sitten hän keskusteli kameran kuvan ulkopuolella.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kaikenlainen järjestelmällisyys, mitä kadonneen löytymisen olettaisin vaativan, loistaa poissaolollaan. Viime jaksoon viitaten, kyllä heikoilla kantimilla on toimintasuunnitelma, jos aamulla etsintä startataan heitolla "Lähdetääs kiertämään muutama koulu". Olettaisin ryhmällä olevan takaiskuja varten valmiina myös suunnitelma B, joten näistä voisi katsojille kertoa myös enemmän.

Minulle luulisin, että varmaan niitä käytetään ja joissain tapauksissa jopa etsitty on löydetty nähtyä helpommin. Draaman takia on sitten vaan juoksutettu etsijää ennalta sovitulla reitillä, ettei näytä liian helpolta ja saadaan ohjelmaan sitä salapoliisityön ja vihjeiden perässä juoksemisen tuntua. Voin olla väärässäkin, mutta kyynikko olen taatusti mitä näihin tositv- ohjelmiin tulee.
 

J.Petke

Jäsen
Minulle luulisin, että varmaan niitä käytetään ja joissain tapauksissa jopa etsitty on löydetty nähtyä helpommin. Draaman takia on sitten vaan juoksutettu etsijää ennalta sovitulla reitillä, ettei näytä liian helpolta ja saadaan ohjelmaan sitä salapoliisityön ja vihjeiden perässä juoksemisen tuntua. Voin olla väärässäkin, mutta kyynikko olen taatusti mitä näihin tositv- ohjelmiin tulee.

Minulla jäi ainakin tästä jaksosta sellainen fiilis, että tiesivät jo etukäteen mistä k.o herra löytyy. Kierrettiin vain pari vanhainkotia ja virastoa ensin. Etsittiin väärällä nimellä vaikka taatusti jo suomessa oli selvitetty, että Fleich nimisiä ei tuolta alueelta löydy ja nimi on erittäin todennäköisesti Fleisch. En muutenkaan usko, että tuota jaksoa olisi lähdetty tekemään noin hatarilla tiedoilla jos ei olisi ollut ns. varmaa reittiä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Minulla jäi ainakin tästä jaksosta sellainen fiilis, että tiesivät jo etukäteen mistä k.o herra löytyy.

Niinpä. Kokeilin huvikseni laittaa Googleen "Oskar Fleisch Austria" ja sain heti ensimmäisenä linkkinä tämän:

http://sulz.vol.at/news/tp:meinegem...tstag/cn/news-20100223-09263092/gemeinde/sulz

Tuossa siis onnitellaan Oskaria 95-vuotispäivän johdosta ja kerrotaan, että hän on aikanaan ollut sotilaana mm. Suomessa! Ja tämä on päivätty 23.2.2010, eli käsittääkseni ennen kuvauksia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuossa siis onnitellaan Oskaria 95-vuotispäivän johdosta ja kerrotaan, että hän on aikanaan ollut sotilaana mm. Suomessa! Ja tämä on päivätty 23.2.2010, eli käsittääkseni ennen kuvauksia.

Ainakin tuossa pari viikkoa sitten tulleessa Espanja-jaksossa kerrottiin ohjelman lopuksi, että puoli vuotta kuvausten jälkeen tuo kadonnut ja löytymättä jäänyt sisko olisi löytynyt. Aiheesta lisää ohessa:

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/kadonneen_jaljilla/taustaa_haastattelut?1175501

Eli taitaa olla niin, että sarjan jaksot on kuvattu jo viime vuoden puolella. En kiinnittänyt huomiota vuodenaikaan, mutta ainakin tämä MTV3-gallerian kuva kielii siitä, että vierailu olisi ajoittunut syksyyn:

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto...onneen_jaljilla/ohjelma_kuvagalleriat?1190547

Joissain kuvissa mennään taas lyhytihainen paita päällä, joten liekö myöhäinen syyskuu ajankohta? Itse olen ollut syyskuun puolivälissä juurikin tuossa ohjelmassa esitetyssä Bregenzissä, ja t-paitakeli siellä silloinkin oli.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös