@LOFIN
Kyllä Kakosta odotettiin ihan hyvällä syyllä tuollaista jopa Mikko Rantasen tasoista pelimiestä NHL:ään. Ei ne mitään katteettomia odotuksia minun mielestäni ole olleet ja kyllä hänellä olisi edelleenkin kaikki edellytykset nousta sen tason pelaajaksi.
Vielä hänellä on todella paljon varaa parantaa ja ne parannuskohteet ovat nimenomaan siinä, että tulosta pitäisi ruveta tulemaan selvästi enemmän. Ei hänen ole minun mielestäni mitään syytä tyytyä miksikään 2-3 kolmosketjujen hyväksi rouhijaksi ja duunariksi, kun potentiaalia olisi paljon enempäänkin.
En kiistä ollenkaan, samaa minäkin sanoin aiemmassa viestissäni. Otin vaan kantaa tuohon "ei riitä peruspelaaminen, tulosta on tultava". Noh, kyllä ja ei. Tietenkin kakkosvaraukselta pitää odottaa tulosta, mutta jos ajatellaan itse pelaamista niin tulos on kirjaimellisesti se ainoa puuttuvat palanen. Muuten Kakko on erinomainen NHL-pelaaja, ja aika paljon tuollaisiakin siinä liigassa pelaa.
Siksi lähinnä vituttaa kun jotkut puhuvat täällä miten Kakon pitäisi ehkä tehdä joku Euroopan kiertue tässä vaiheessa uraansa. Ehkä, jos se peli ei olisi NHL-tasoa. Mutta kun se on, ja ainoastaan tuloksenteko sakkaa. Siitä ei hyödy mitään että Kakko lähtee tuossa vielä kiusaamaan jotain kehnompia liigoja. Kyllä, se voisi teoriassa avata henkistä lukkoa (jos sellainen on, itse en usko siihen), mutta kyllä nuo tuloksenteon ongelmat voidaan ratkaista ihan joukkueen sisällä pistämällä Kakko (ja myös Lafreniere) sellaisiin tilanteisiin missä sitä tulosta on optimaalista tehdä. Strome ja Panarin eivät vaan pelityyliltään sovi Kakolle, ja Kakko yrittää muutenkin olla liian epäitsekäs. Ja miksei olisi, varmaan tulisi huutia valmennukselta ja ketjukavereilta jos sitä kiekkoa ei leipämiehelle pelata.
Ongelmat olisi helppo ratkaista ihan ketjukavereita sumplimalla. Kakko sellaisiin ketjuihin, missä on tukea sille rouhimiselle ja sitten joku joka osaa laukoa, eikä toista kiekkotaituria joka myös elää kiekosta. Ilmiselvä ratkaisu olisi lyödä Kakko Zibanejadin ja Kreiderin ketjuun, tai pistää taas "lapsikenttä" Lafreniere - Chytil - Kakko kasaan. Mutta ei, edelleen jaksetaan lyödä päätä seinään Panarin - Strome - Kakko -ketjun kanssa, jossa Kakko on se ainoa joka puolustaa, tekee likaista työtä, ja Strome ja Panarin pyrkivät pelaamaan enemmän sellaista vastaiskukiekkoa. Ei sovi Kakon profiiliin.
Onhan se toki vähän huvittavaa kun pitää kritisoida ettei yksi maailman parhaista laitureista ole hyvä ketjukaveri, mutta ei tarvitse kovin montaa peliä katsoa kun näkee nämä ongelmat. Ja ne on kyllä nähty myös toimittajien ja HFBoardsin "asiantuntijoiden" toimesta.