Miten vertaisitte Kakkoa TPS:n viime vuosien kirkkaimpiin hyökkääjälupauksiin Mikko Rantaseen tai Arsi Lehkoseen? En tarkoita välttämättä verrata pelityylejä vaan potentiaalia. Lehkonen pelaa NHL:ssä vakioroolissa ja tullee tekemään hyvän uran siellä. Rantasella on ainekset olla jopa huippupelaaja NHL:ssä. Onko Kakko saman tason lupaus?
Itse odotan miehestä kovinta prospektia sitten näiden kahden. Suora vertailu on sellainen jota itse hieman kartan, koska otan aina esimerkiksi kuinka esim. Tanus oli 15-16 vuotiaana monen mielestä lahjakkaampi kuin Barkov. Se kehittyminen menee kaikilla niin eri vaiheissa.
Mikko Rantanenhan ei oikeastaan koskaan dominoinut junnusarjoja. Lisäksi kärsi hieman nopeasta kasvusta siinä 17 ikävuoden tienoilla. Kehitys ikävuosina 18-20 oli kuitenkin jotain aivan häkellyttävää ja mies on ottanut paikan Coloradossa paljon paremmin kuin osasin odottaa.
Arsi taas oli junnuissa todella kova ja tuli isosti pinnalle Kalpassa. euraavat kaksi katta kuitenkin polki melko hidasta kehitystä, vaikka se nyt kantaakin hedelmää. Arsin kohdalla se voimatreenin panttaaminen osaltaan hidasti kulkua, mutta kuten hänen kohdalla on sanottava, hiljaa hyvä tuli. Varmasti siis vain oikea ratkaisu että mentiin terveys edellä. Mutta tosiaan täysin päinvastainen oli ajankohdallisesti kehitys kuin Mikolla.
Sitten on vaikka Pulju Jesse joka taas oli näitä molempia edellä junnuna, mutta hänellä taas onglemat ovat olleet ilmeisiä Jenkkilässä, ottamatta ny Edmontonin peluutukseen mitään kantaa.
Itse odotan että Kakko on ykköskierroksen varaus. Kaikki reaaliteetit on sitä olla. Koon puolesta ei anna tasoituta ja pelinluku ominaisuudet ovat hyvät. Mies on myös ikäisekseen melko tunnollinen molempiin suuntiin. Seuraavat 2 vuotta sen osoittaa, mutta kyllä poika minusta lähtökohtaiseesti on ykköskierroksen varaus. Viimeinen kausi ennen varausta sen kuitenkin tarkemmin osoittaa minne asettuu.