Ilves - en tiedä miksi, mutta viime kausien rämpimisen aikaan olen vähän alkanut sympatiseeraamaan tätä joukkuetta. Siinä ei ole sitä ärsyttävää Timo Jutila, Kiira Korpi -meininkiä, vaan ihan sympaattinen kissaeläin, josta on vain yksinkertaisesti puhti poissa. Toisi buumia uuteen halliin, jos Ilves veisi mestaruuden.
Sport - loppui liigajoukkueet kesken niin oli pakko nostaa Mestiksestä. Siis se on toinen IFK:n jälkeen selkeästi suomenruotsalainen joukkue ja sympaattinen sellainen. Koko alue on siellä pitkään ollut vähän syrjässä liigatouhuista, mutta joitain pelaajia ovat kuitenkin tuottaneet. Lisäksi viime keväänä oli aikamoinen into Törmäsen aikoihin ja todella suuret faniryhmät liikkeellä ilmeisesti myös vieraspeleissä, joten kyllähän Sport mestaruuden ansaitsisi, jos se joskus tulisi. Tämä toki vie varmaan 30 vuotta ainakin.
Kuka nyt sitten ärsyyntyy mistäkin. Ite oon joutunut olemaan tosin vähän hallilla kummamkaan, Timon tahi Kiiran kanssa tekemisissä, kun olen Tapparaa käynyt seurailemassa. Enkä varmasti edes ärsyyntyisi, vaikka Kiira seuraa tarjoaisikin...
Sinänsä jännä, että Tampereen kohdalla sympatisoit Ilvestä, vaikka muuten diggailet enempi suomenruotsalaisuudesta. En nyt edes väitä Tapparaa suomenruotsalaiseksi seuraksi, mutta kyllä sillä taitaa olla jopa suomenruotsalaisempi historia takanaan, kuin Hifk:lla tai Sportilla.
Ja sitten se kaappiosuus:
Ykkösenä tulee fiiliksen mukaan IFK tai Ilves. Ja juu, kaivan esiin myöskin legendaarisuus kortit ja sen että rämpimisistään huolimatta ja laihasta menestyksestä viimeisen 60 vuoden aikana, ovat kutenkin aina olleet liigassa ja koittaneet pelata perinteiden velvottamilla tyyleillään.
Sitten tulee pitkä väli kun koittaa miettiä seuraavaa eli kolmatta suosikkia...
TPS se taitaa olla, ja onkin, mutta jotenkin se turkulaisuus vaikuttaa niin paljon negatiivisesti kokonaiskuvaan, vaikka ne symppaavat faktat ovatkin samoja, kuin kahdella muullakin kaapitusjoukkueella.
Kaikki muut ovat enempi tai vähempi muovia. Espoo ja Lahti ehkä eniten.
Lappi ja muu länsirannikko vähiten.