Todellakin ja korkealle. Duuni ei ole edes mitään ihan kevyttä, terveys voi mennä minä päivänä hyvänsä pysyvästi ja vieläpä pikkupaikkakunnilla, kuten Vaasassa saat vielä paineetkin niskaasi. Kovia jätkiä ovat, jokainen.
Ei yhtään ihmetytä, jos ei aina nappaa ja marraskuussa tulee useamman ottelun tappioputkia. Sitten me vielä vittuillaan foorumeilla, joita faktana tiedetään suurimman osan pelaajista lukevan.
Itse olen tätä harrastanut jokusen vuoden, tosin eri lajissa, mutta kuitenkin. Hommastahan ei jää kauden jälkeen juuri mitään käteen ja eletään niin sanotusti kädestä suuhun. Työn ja harjoittelun/pelaamisen yhdistäminen on lähes mahdotonta, varsinkin kun yleensä työt tuppaavat olemaan eri paikkakunnalla. Varsinkin jos tekee fyysisistä työtä, niin kuin esimerkiksi minä, niin voin kertoa, että ei vaan meinaa jaksaa. Ensin olet parhaimmillaan 10 tuntia paperitehtaalla ja sen jälkeen painut vielä iltatreeneihin - rankkaa puuhaa. Helpoin tapa on tietysti saada jonkinlainen diili työnantajan kanssa, mutta näihin aikoihin kukaan ei kyllä palkkaa 20h töissä käyvää äijää, ellei kyse ole näistä paskahommista, kuten telemarkkinointi...
Jos ei tee töitä, niin helpompihan se on treenata, mutta silloin kyllä kauden jälkeen tulee otettua takkiin, koska rahaa menee enemmän kuin mitä sitä tulee. Pahin skenario tässä on se, että jos ei opiskele, vaan pelaa nimellistä korvausta vastaan ja treenaa kuin ammattilainen on se, että syrjäytyy täysin normaalista työelämästä. Eli kun jäätkin tyhjän päälle, niin sinulla ei ole joko koulutusta taikka työkokemusta omalta alaltasi moneen vuoteen. Ei mitkään häävit lähtökohdat.
Loukkaantumisten pelko nyt ei ole kovin suuri, koska jumalauta johan tuossa tekee hurjaa tiliä verrattuna omiin, kun saisi vaikka vakuutuskorvauksia ym.
Itseltäni lähtee kova arvostus niitä kohtaan, jotka pystyvät treenamaan ja töissä käymään samaan aikaan Mestiksessä. Se on henkisesti ja fyysisesti aivan järkyttävän rankkaa ja vapaa-aikaa jää päivässä sellainen 1-2h, jonka jälkeen on jo vedettävä ne 8h yöunet, että jaksaa taas painaa. Viikonloppunakaan ei paljoa lepäillä, kun pelejä ja treenejä riittää. Itse lopetin tämän homman viime vuoteen ja ei ole kadottanut, vaikka vielä tulee suht kovaa höntsäiltyä, niin silti hei, mulla on nyt muutama tunti vapaa-aikaa jo päivässä ja voin käydä jokaisessa KooKoon matsissa.