Käyttövalmiit tietokonepaketit!

  • 1 817
  • 26

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Juu, tuli siinä sitten taas lyötyä pää aunariin oikein huolella!

Ostin Fujitsu-Siemens Scenic T:n(1,5 giganen pentium 4:nen) ja viiden tunnin aherruksen jälkeen formatoin sitä paskaa toista kertaa.

Ensin yski Fujitsu-Siemensin windows 98-asennusohjelma, virheilmoituksia tämän tästä, ja lopullisten näyttöajurien ajo onnistui mykistämään näytön totaalisesti - perkele!

Myyjä totesi kylmän rauhallisesti, että joko koneessa on jotain vikaa tai sitten ajuri-romppu on sökö - sviddu nääs!

No, se siitä - rauhallisena miehenä käskin kauppiaan hakea romunsa pois nurkista kuleksimasta!

Tyhjän saa pyytämättäkin...
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Itse ostin(sain) Cittarista fujitsun 1.8ghz(?) koneen ja voi pojat mikä mylly! Kaikki pelit ja muutkin toimii kuin rasvattu. Et nyt kaikki joukkorynnäkköön cittariin ostamaan kunno myllyjä!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni on ollut kaksi "nykyaikaista" konetta, joista ensimmäinen oli vuonna 1997 Academicasta ostettu "räätälöity paketti". Rahvaanomaisesti ilmaistuna se vehje oli alusta asti täysi paska. Tilttaili jatkuvasti, kovalevy toimi välillä käsittämättömän hitaasti ja jurnutteli omia aikojaan, tuntui vielä jotenkin hylkivän koneessa valmiina ollutta modeemia, kun nettiyhteys oli välillä aivan toivoton. Se juttu (osittain) parani kun hankin uuden modeemin. Eivät huollossa löytäneet mitään vikaa, kun se siellä kerran syynättävänä oli.

Kyseisen romun kotelo rupesi olemaan aika huonossa kunnossa, kun yllämainitut "ominaisuudet" aiheuttivat lieviä tunteenpurkauksia. Jotenkin oli niin helppo tarjota vähän monoa, kun se keskusyksikkö oli pöydän alla ihan jalkojen juuressa. :cool: Kun siitä koneesta poksahti virtalähde, sain vihdoin tarpeeksi hyvän tekosyyn raapia rahaa kokoon uuden koneen hankkimista varten.

Tällä kertaa ostin valmispaketin, Compaq ja joku numero perässä, eikä tosiaankaan tarvinnut tehdä muuta kuin laittaa piuhat kiinni ja johto seinään. Avot! On pelittänyt ainakin kuukauden päivät kuin unelma.

Eli minulla kokemus on ollut ikäänkuin päinvastainen...

EDIT: Masentavaa, kuinka nopeasti nuo koneet vanhenevat. Päivälleen kuukausi sitten sen ostin ja äsken kävin katsomassa saman liikkeen sivua. Vehkeen hinnasta oli pudonnut pois 740 mk... :mad:
 
Viimeksi muokattu:

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuntuu olevan toimivan koneen saanti tuurista kiinni sekä valmispakettia, että osista kasattua hankittaessa. Minulle on kertynyt kokemusta n.40-50 koneen hankinnasta, käyttöönotosta ja ylläpidosta ja kummastakin ryhmästä on löytynyt koneita, jotka eivät missään nimessä olisi saaneet päästä asiakkaalle saakka.
 
Valmispaketeissa itselläni on mennyt hermo varsinkin _ohjelmanpalautuslevyihin_. Se ei toimi tietenkään, jos ei ole kaikki lisälaitteet alkuperäisillä paikoilla, ja sehän on todella mukavaa hommaa, kun tämän koneen ostamisen jälkeen koneen on laitettu mm. lisämuistipalikoita, cd-asema ja verkkokortti. Tässä vain lyhyesti jotain. Sen verran on ollut ongelmia, että päätin, etten ikinä osta (kun on rahaa) ns. merkkikonetta/valmispakettia, vaan kokoan koneeni itse tai kootutan (?) sen itse.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Viestin lähetti Jaska85
Itse ostin(sain) Cittarista fujitsun 1.8ghz(?) koneen ja voi pojat mikä mylly! Kaikki pelit ja muutkin toimii kuin rasvattu. Et nyt kaikki joukkorynnäkköön cittariin ostamaan kunno myllyjä!

Hei mies.. Mä haluun ton sun myllyn.. Maailman kiinnostavin peli I.G.I. Project pätkii kuin pirun hevoslauma. Siis alussa aina.
Swat 3 taas pyörii kuin rasvattu, ihmeellistä... :confused:
 

Tuamas

Jäsen
Sulla on koneessas joku pullonkaula jonka takia igi ei pyöri. Näytönohjain, muistin määrä tms.

Itselläni pyörii täysillä kyseinen peli 700mhz:n Athlonilla.


Jos meinaatte joskus tehdä koneellenne jotain, niin älkää ikinä ostako compaqin konetta.
Tai sama pätee oikeastaan lähes kaikkiin merkkeihin.

Paras on että pyytää koneen liikkeestä rahat käteen-kone päälle systeemillä. Kyllä suurin osa liikkeistä sen koneen pistää käyttökuntoon ilman ihmeempiä lisäveloituksia.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm itsellä osin osista kasattu mahtava
Tb1400 geforce 2 512mb kammalla ja 40+10 gigasilla kovoilla, 19monitori ja hyvin pyörii, eikä kaatuile kuin joskus, ja silloinkin kaatajana
jo legendaksi muodostunut windows2000pro :)
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kokoonpanoja on varmasti kysytty jo pariinkin kertaan, mutta mulla on Dellin kone. Muuten on loistovehje, kotelo on kätevästi avattavissa ja väljä, näyttö on hyvä ilmeisesti Nokian lisenssituote. Näytönohjaimen vaihdoin alkuperäisestä TNT2/m64:stä GF2mx:ään, keskusmuistit on vaihdettu ja nyt löytyy 768 megaa. Kiintolevy on lisätty, kooltaan 60Gigaa ja vauhtia 7200 rpm sen vanhan 13G 5600rpm luuskan lisäksi. Käyttöjärjestelmä on päivitetty win2kprohon (otappas Tunkki herne nenään tuosta lyhenteestä! :))

Ongelmilta ei ole vältytty, mutta kaikista on jotenkin selvitty tähän asti. Nyt rassaa (vieläkin) ilmeisesti koneen muistiväylän ajoittainen tukkeutuminen pelatessa 3dpelejä. FPS ei ole hyvä jos se on alle 5.

Ainoa miinus on se, että prosessorin kellotaajuutta ei pysty muuttamaan. Mutta jospa tällä p3@500 vehkeellä vielä pärjäisi ensi kesään...
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
hyvänen aika mitä koneita! itselläni on vanha 300MHZ :)
pitäs kyl hankkii kunnon kone mutta rahaa pitäs saada about 5k lisää :(
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Allekirjoittaneella alkoi mennä hermot kesällä, kun 350 MHz koneeni teki kaiken käsittämättömän hitaasti. Parin kuukauden kynsienpureskelun jälkeen tilillä oli sen verran rahaa, että sain laitettua vajaat kaksi tonnia koneen päivittämiseen. Nyt on 800 Celeron, 384 muistia ja 40 gigainen kovalevy. Hyvin toimii. :)
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Tatzka
Hmm itsellä osin osista kasattu mahtava
Tb1400 geforce 2 512mb kammalla ja 40+10 gigasilla kovoilla, 19monitori ja hyvin pyörii, eikä kaatuile kuin joskus, ja silloinkin kaatajana
jo legendaksi muodostunut windows2000pro :)


Vaihda Xp:hen. Tämä minulla oleva ei ole kaatunut yhtään kertaa ja asennuksen aikana haukottelin, kun ei ollut mitään tekemistä. Myös kaikki vanhat dos-ohjelmat toimivat, samoin emulaattorit etc.


Edit: Ja mitä merkkimikroihin tulee, niin yhtään kunnollista sellaista, jossa myös HINTA olisi ollut kohdallaan en ole nähnyt. Kaikki on koottu moeltymysteni mukaan. Nyt minulla on "tämä vanha paska" PIII 500, Leadtek Riva TNT 2 ja 256 mb muistia + 16 Gt levy.
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jet Ace, katsopas tämän hetken suosituinta tietokonemerkkiä Delliä, joka myy vallan hyvin mietittyjä kokoonpanoja postitoimituksella kohtuuhintaan. Mukana tulee sopivasti ohjelmistoa ja ainakin joihinkin paketteihin lätkäistyt Altec Lansingin testivoittajakaiuttimet ovat normaaliin tietokonetilaan vallan loistavat kaiuttimet.

Toki halvemmalla pääsee jos kokoaa itse koneen, mutta jos on laiska pass kiainen, Dell on suositukseni. Merkkikoneista minulla on jonkinasteisia kokemuksia Scumbageista (tunnetaan myös nimellä Compaq), AST ja IBM eikä näiden epästandardit ominaisuudet kyllä nosta pisteitä minun kirjoissa...
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Macintosh-käyttäjää hymyilyttää moinen tuskailu...:D
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti vilpertti
Jet Ace, katsopas tämän hetken suosituinta tietokonemerkkiä Delliä, joka myy vallan hyvin mietittyjä kokoonpanoja postitoimituksella kohtuuhintaan. Mukana tulee sopivasti ohjelmistoa ja ainakin joihinkin paketteihin lätkäistyt Altec Lansingin testivoittajakaiuttimet ovat normaaliin tietokonetilaan vallan loistavat kaiuttimet.

Toki halvemmalla pääsee jos kokoaa itse koneen, mutta jos on laiska pass kiainen, Dell on suositukseni. Merkkikoneista minulla on jonkinasteisia kokemuksia Scumbageista (tunnetaan myös nimellä Compaq), AST ja IBM eikä näiden epästandardit ominaisuudet kyllä nosta pisteitä minun kirjoissa...

Jos tarvitsisin konetta ja pitäisi valita merkkikoneista, niin Dell se todennäköisesti olisi. Niissäkin on lähes jokaisessa mainoksessa mukana jokin ei-mieluisa komponetti. Compag on paska, minulla on ollut erittäin hyviä kokemuksia AST:n salkuista.

Tosin "joudun" nyt ottamaan työsalkkumikrokseni IBM Thinkpadin 1,13 GHz + 512 mb + 48 Gt + DVD + Cdr-rw + langaton optinen hiiri ja langaton näppis. On siinä kestämistä:D

Edit: Tietenki 1,13 GHz tai 1130 MHz eikä Khz;)
 
Viimeksi muokattu:

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vuosi sitten, kun meidän talouteen hommattiin ISDN, hankittiin ensin uudeksi nettikoneeksi Compaqin Presario, johon vaihdettiin tehtaalla asennetun 56k modeemin tilalle ISDN-kortti. Tulos: atk-firman äijät kävivät varmaan kymmenkunta kertaa yrittämässä ties mitä konsteja, mutta ei vaan suostunut nettiyhteys toimimaan.

Sitten purettiin kauppa ja ostettiin toisesta firmasta komponenttikone. Siinä toimi ISDN-korttikin moitteetta, eikä mitään ongelmia ole ollut. Ilmeisesti noita valmiita paketteja ei juuri kannata mennä peukaloimaan, saa vaan koko koneen sekaisin...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jet Ace, ihanko on prosessorin taajuus ilmotettu kilohertseissä vai mikä tuo Khz -lyhenne on? :)
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Parin sadan koneen kokemuksella (koko konsernissa n.1000) suosittelen Delliä. Hyviä koneita niin kannettavista Cad työasemiin, toimistomikroista kotikoneeseen. Oma kotikone tosin rupesi toimimaan hyvin vasta kun heitti Windows ME:n tilalle XP:n. Henk. koht. käytössä on työasema töissä, kannettava ja kotikone, kaikki Delliltä, pahaa sanottavaa ei pahemmin ole.
 

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
Mulla on kokemusta kahdesta Sonera Internet PC:stä, molemmat Fujitsu Siemes koneita, kummassakaan ei tarvinnut muuta kun laittaa piuhat kiinni ja hyvin wörkkii. Muistia ovat vaan laittaneet kovin heikosti ko. koneisiin. Koneiden edullisuudesta en tiedä, n. 200 mk kk + alussa liittymismaksu. Kolmen vuoden sopimus, sitä en tiedä saako koneet lunastaa omaksi sopparin päätyttyä.
 

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Ei ainakaan Compaqia

On sitä hulluna yritetty niitä Compaqeja täällä(kin) hommissa yritetty korjailla, vähän väliä. Suorastaan loistavat integroidut näytönohjaimet tilttailevat, ja välistä romppuasemat kytkeytyvät mystisesti pois päältä. Aargh. Merkkikoneita tukee ainakin se, että joissain on hyvä puhelintukikin. Palvelun hinta on taas eri juttu. Koneiden itsekokoaminen ja koottaminen liikkeessä taitavat olla se paras ratkaisu.

Mites sen XP:n laita, onko jollain se käyttis oikein päivittäisessä käytössä ja toimii kuin unelma? Kummasti laantui päivityshalut, kun päivitin vanhan koneen ysikasin ME:hen, sitten tuli sitä virheilmoitusta sen verran, että heikkoa teki.

Nääh, jatkan hommia...
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Compaqista sen verran, että minäpä olen nähnyt BIOS:in kaatuvan. Tästä tosin on aikaa nelisen vuotta, mutta kuitenkin. Yritimme asentaa silloisen kämppäkaverini Compaqiin uutta äänikorttia, ja lopulta tajusimme että se integroitu kortti pitää käydä laittamassa BIOSista pois päältä. No, menin sinne Windows-tyyliseen BIOS-ruutuun, ja hiiri lakkasi toimimasta. Samoin näppäimistö. Kahta niin hölmistyneen näköistä rillipäätä ei varmaankaan ole maa päällään kantanut sitten sen kuuluisan ranskalaisen kantoraketin räjähtämisen jälkeen.
 

Jet-Ace

Jäsen
Re: Ei ainakaan Compaqia

Viestin lähetti merzyk

Mites sen XP:n laita, onko jollain se käyttis oikein päivittäisessä käytössä ja toimii kuin unelma? Kummasti laantui päivityshalut, kun päivitin vanhan koneen ysikasin ME:hen, sitten tuli sitä virheilmoitusta sen verran, että heikkoa teki.

Minulla on XP päivittäisessä käytössä. Käytön aikana koneen kaatumisia tai muitakaan ongelmia ei ole ollut yhtään kertaa. Muutamia kymmeniä kertoja käyttöjärjestelmien asentamisia on tullut tehtyä ja tämä oli se kaikkein helpoin.

Minulla on pentium III 500 ja 256 mb muistia ja hyvin pyörii. Taitaa olla aika lähellä suosituksen alarajaa.
 

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Lähinnä siinä XP:ssä kiusaa se aktivoimisjutska sun muut hässäkät. Kaipa sitä on jollain tapaa tottunut, ettei MikkiSoftan käyttisten ensimmäiset versiot ole ihan käypiä(ainahan niitä Special Editioneita ja muita korjauksia tulee jälkikäteen).
Saisivat laskea hintaa ja pistää jäihin sen aktivoimisen muutaman osan vaihtelun jälkeen. Ehkäpä laittomien kopioiden määrä Windowseista laskisi? Linuxia en ole edes harkinnut, siinähän tarttis lähinnä koota kone Linuxin ympärille, näin olen viisailta kuullut. Ja harjoitukset jatkuu
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
XP

Kuukauden on XP ollut asennettuna ja hyvin toimii. Kone ei ole kaatunut kertaakaan ja asennuksen aikana ei tarvinnut tehdä oikeastaan muuta kuin painaa nextiä muutaman kerran. Jostain syystä windows ei osaa enää sammuttaa konetta vaan valitessa shutdown, kone käynnistyy uudestaan. Mistäköhän johtuu, vika tuli vasta viikko sitten?

Aktivointi ei ole iso ongelma, kannattaa hommata corporate versio joka ei rassaa turhilla ongelmilla.

Omassa koneessa (1Ghz, 128Mb) XP toimii muuten jouhevasti, mutta muistia saisi olla ainakin tuplasti enemmän. 128Mb:n muistilla levy raksuttaa lähes jatkuvasti ja virtual memoryn käyttö ei ole ikinä ollut mitään nopeaa Windows maailmassa.

Kaikki pelit joita olen kokeillut toimii hyvin, itseasiassa paremmin kuin Windows ME:llä jota en suosittele kenellekään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös