Kätisyydet ja rukoileminen

  • 2 738
  • 37

Kädet ristissä, onko järkee vai ei?

  • Oikea kätinen ja oikea etusormi lähempänä peukaloita

    Ääniä: 83 31,8%
  • Oikea kätinen ja vasen etusormi lähempänä peukaloita

    Ääniä: 130 49,8%
  • Vasen kätinen ja oikea etusormi lähempänä peukaloita

    Ääniä: 14 5,4%
  • Vasen kätinen ja vasen etusormi lähempänä peukaloita

    Ääniä: 15 5,7%
  • Valitettavasti en erota vasenta oikeasta

    Ääniä: 19 7,3%

  • Äänestäjiä
    261

Ari-Matti

Jäsen
1Timer kirjoitti:
Onko katisyydella ja silla kummalla puolella "jolpa" lepaa mitaan yhtalaisyytta?

Ei ole. Herrasmiehellä on aina vasemmassa puntissa ja tosi herrasmiehillä lähempänä polvea, kun nivusta. Kysymykseen vastasin. Oikeakätinen ja vasen etusormi peukaloita lähinnä.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Oikea+Oikea=ainoa oikea.

Saunan taakse kaikki muut epäisänmaalliset, sukupuoliselta suuntautumiseltaan epäilyttävät väärässäolijat.

Että mä olen suvaitsevainen.
 

Betoz

Jäsen
Harmi, ettei tämä ole julkinen äänestys. Mielenkiintoista olisi nähdä, kuka mitäkin on ruksannut. Voitaisiin sitten porukalla nauraa noille yhdeksälle (tällä hetkellä), jotka eivät osaa ristiä käsiään oikein. Pakanat.

Itsehän menen taas valtavirran mukana.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oikea kätinen olen, ja oikea etusormi on lähempänä peukaloita. Tuntui nimittäin aivan luonnottomalta tuo kun kokeilin toisinpäin.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Betoz kirjoitti:
Harmi, ettei tämä ole julkinen äänestys. Mielenkiintoista olisi nähdä, kuka mitäkin on ruksannut. Voitaisiin sitten porukalla nauraa noille yhdeksälle (tällä hetkellä), jotka eivät osaa ristiä käsiään oikein. Pakanat.

Naurakaa minulle, minä olen kymmenes. Aikoinaan ei olisi päässyt sotaväkeen, vaan enpähän mene nytkään.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tätä ketjua voisi kai käyttää kysymään eräästä omituisesta asiasta, joka on häirinnyt itseäni ensimmäisestä ala-asteen pesäpallo-matsista alkaen.

Katsokaas kun olen oikeakätinen, mutta lyön pesäpalloa väärältä puolelta. Siis huitaisu lähtee vasemmalta, oikea käsi mailan alapäästä kiinnipitäen.

Kerran tapasin toisen oikeakätisen tyypin, joka löi myös väärältä puolelta, mutta kyseinen henkilö oli halutessaan kykeneväinen lyömään molemmilta puolilta niin halutessaan. Itse jos yritän mättää pesäpalloa siltä "oikealta" puolelta, ei hommasta tule sitten yhtään mitään.

Siis mikä ihme siinä on? Noin muuten olen ihan oikeakätinen. Myös Golffia taitaa porukka lyödä normaalisti eripuolelta kuin minä. En voisi kuvitellakaan itseäni huitomassa golfmailla muulla kuin jääkiekko-otteella.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Yksi maailman parhaista pelaajista, Phil Mickelson, on oikeakatinen, mutta pelaa vasurilta. Myos Tiger Woods aloitti vasurilta, mutta vaihtoi nopeasti kun faija huomasi, etta kundihan "peilaa" isansa swingia. Phil ei koskaan vaihtanut...

Itsekin alotin golfin muinoin ristiotteella (jolla muuten edelleenkin puttaan)... Johtuikohan latkasta? Vaikea sanoa. Toisaalta kaveri on vasuri ja pelaa oikealta, koska "kaikki muutkin pelaa". Ja pelaa ihan hyvin.

Naa on hassuja juttuja.
 

Viljuri

Jäsen
Selkeästi oikeakätinen ja vasen etusormi lähellä peukaloita.

Kuitenkin lätkässä rightin puolen mailat, kun taas esimerkiksi pesäpallossa ihan normaalisti eli vasen käsi alempana.

Kysymys on ainakin omalta osaltani siitä, että miten se aikoinaan oppi. Ainakin mailapeleissä näyttää varsin helpolta opetella perusotteet kummin päin vain, jos tarpeeksi nuorena aloittaa.

Sen sijaan taas esimerkiksi futiksessa vasemmalla jalalla vetäminen oli aina tuskaa...
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Oikea ja oikea. Käytän kuitenkin myös vasenta kättä siinä missä muut saattavat käyttää oikeaa. Mutta esim, kirjoitan oikealla ja hiirikäsi on oikea.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
floikkari kirjoitti:
Tätä ketjua voisi kai käyttää kysymään eräästä omituisesta asiasta, joka on häirinnyt itseäni ensimmäisestä ala-asteen pesäpallo-matsista alkaen.

Katsokaas kun olen oikeakätinen, mutta lyön pesäpalloa väärältä puolelta. Siis huitaisu lähtee vasemmalta, oikea käsi mailan alapäästä kiinnipitäen.
Hmm, itselläni on maila oikealla olkapäällä ja oikea käsi alempana mailassa. Tuossahan kädet menevät ristiin kun lyönnin saattaa loppuun. Joskus peruskoulussa kun pesistä lätkittiin, ei haitannut mitenkään, mutta nyt kun on pari kertaa yrittänyt, niin ranteethan siinä menee heti.

Tiedä sitten mistä tuo on jäänyt, ilmeisesti on sen verran mcsorleyn verta, että ei ehdi käsien asentoja vaihtamaan kun pitää huitaista.

Pituus- ja korkeushypyssä ponnistan vasurilla, vaikka se on selvästi heikompi jalka. Ääh, liian vaikeita lajeja muutenkin. Futiksessa voi sentään painaa kärkkäriä meneen molemmilla jaloilla.
 
Oikea kätinen ja vasen etusormi lähempänä peukaloita. Tai en täysin oikea kätinen ole. Esim. pelaan rightilta, myös molarina. Ja syön vasurilla. Mutta kirjoitan oikealla. Tosin sehän on loogisempaa kun kirjoitetaan vasemmalta oikealle.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Rukousasennossa pitää, tottakai, oikean etusormen olla lähempänä peukaloita. Muut tavat ovat luonnonlakien vastaisia, ja siksi tuomittavia.

Olen oikeakätinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös