Käsittämätöntä toimintaa elyseellä!!!

  • 1 679
  • 28

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Me emme tule luultavasti koskaan saamaan vastausta siihen, miksi noinkin iso rähinä loppujen lopuksi syntyi. Siitä olen kuitenkin varma, että se palveli Turun Palloseuraa. Minulla on ottelu videolla ja aika hiljattain katselin sen pitkästä aikaa. Olin suorastaan ymmälläni siitä, kuinka hyvin Jokerit pelasi siinä ottelussa. Tepsillä ei ollut pienintäkään mahdollisuutta.
<BR>
<BR>Jos tuon pelin perusteella olisi pitänyt arvioida kumpi mestaruuden vie, Jokerit olisi ollut ylivoimainen suosikki. Katson toki asioita Jokeri-lasien läpi, mutta väitän silti, että Jokerit pelasi juuri tuossa ottelussa yhtä historiansa parhaista peleistä.
<BR>
<BR>Sen verran kokenut valmentaja Jursinov on, että en pitäisi täysin poissuljettuna harkittua tappelun aloittamista. En lähde väittämään, että näin oli, mutta tappelun seurauksena Jokerien peli sekosi jo kyseisessä pelissä, jota oli tuolloin muutama minuutti jäljellä. Sen jälkeen molemmat finaalipelit olivat täysin TPS:heiniä. Jos se oli harkittua, se oli erittäin viisas veto Jursilta.
<BR>
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep. Tappelu palveli Tepsiä, sitä ei kukaan varmaan ole kiistänytkään. Fakta on myös se, että Jursinov on kokenut ja taitava valmentaja. Näillä perusteilla on helppo järkeillä, että kyseessä olisi ollut harkittu ja onnistunut taktinen veto. Jos kuitenkin viitsit yhtään tarkemmin asiaa pohtia, niin huomannet varsin nopeasti, että muita perusteita suunnitelmallisuudelle on sangen vaikeaa löytää. Ensinnäkin voin viitata jo mainitsemaani pointtiin Summasen tärkeydestä joukkueelleen; jos Jursinov oli tempauksen takana, miksei hän älynnyt heittää tuleen yhtään vähäpätöisempää peluria? Toisekseen, Summasen luonteinen kuumaverisyys yhdistettynä Mikkolan täydelliseen luvunottoon Janeckyä vastaan suunnatun ryntäysyrityksen jälkeen antaa mielestäni melko kestävät perusteet pitää reagointia spontaanina. Kolmanneksi, en muista Jursinovin ajalta yhtään ainoata kertaa ennen tai jälkeen tuon kevään finaalien, joissa Tepsin ja vastustajan välille olisi tiukassa playoff-sarjassa syntynyt isompi tappelu. Jos kyse oli Jursin harkitusta taktiikasta, miksei sitä käytetty useammin?
<BR>
<BR>On myös varsin kyseenalaista väittää, että homma olisi kolmannen finaaliottelun jälkeen ollut täysin TPS:n heiniä. Jokerit johti neljättä finaalia kahteen otteeseen ja vielä toisella erätauolla tilanne oli tasan. Kolmannessa erässä Tepsi iski suht nopeaan tahtiin kaksi maalia, joihin peli lopullisesti ratkesi. Viidennessä ottelussa Jokerit romahti mielestäni vähintään yhtä paljon koko kauden ajan päälle kertyneiden paineiden kasaantumiseen ja neljännen ottelun johdon menettämiseen kuin joukkotappelun jälkivaikutuksiin.
<BR>
<BR>Uskokaa minua: se olisi voinut olla ja olisi ollut kannattavaakin, mutta se ei silti ollut. Harkittua nimittäin.
<BR>
<BR><BR><font size=-1>[ tätä viestiä on muokannut: Power 2001-02-10 11:46 ]</font>
 

snumi

Jäsen
olin paikalla kyseisessä pelissä eikä Mikkolan taklaus neiti-Ottoa vastaan kaatunut suinkaan kokoon vaan korkealle nostettuun kyynärpäähän. Tämän otin myös videolle ja voin sen halukkaille esittää. Mielestäni tämä Otto Janecky on kaikkien aikohen epäurheilijamaisin kiekkoilija Suomenmaalla kun muistetaan vielä eräs korkealla mailalla tehty mestaruusmaali jonka tuomarikin myöhemmin tunnusti.
 

snumi

Jäsen
Niin jos (kukaan) Ruutu ei osaa taklata oikein, niin sitä ei saa näyttää uusinnassa?
<BR>Käsittämätöntä järjen(?)juoksua!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös