Kärppien uusi tunnuslaulu

  • 35 144
  • 141
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Hehheh :) Vai halutaan me kärppäfanit leimautua natseiksi.

Anton muuten, miltä siellä pohjalla näytti kun siellä oot selvästikin käyny?
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Loco
Mielestäni koko Kärppä-logo ja nimi pitäisi kieltää. Kyseessähän on PETOeläin joka huvikseen "raatelee" viattomia luontokappaleita. Vaihdetaan nimeksi vaikka Lampaat. Nehän ei tapa ketään paitsi syöväthän ne ruohoa. Mitähän nyt aktivistit ajattelevat...

Tuolla vapaata keskustelua viestiketjussa on löydetty saatanoita joka joukkueessa, käykääpä kattoon.

Tässä on nyt malliesimerkki siitä, miten tässä asiassa on puksuteltu sivuraiteelle jo ajat sitten.

Ylempi kappale kuvaa luonnonvaraisten eläinten toimintaa. Mitenkäs se Kärppä huvikseen ketään raatelee? Mitkä eläimet ovat viattomia? Eri eläimet ovat ravintoketjun eri päissä. Jotkut ovat lihansyöjiä ja jotkut kasvissyöjiä. Tässä nyt ei pitäisi olla mitään kovin epäselvää tai ihmeellistä. Natsit taas...

Alemmassa kappaleessa puhutaan Saatanasta. Saatana on henkimaailman olento, jonka pahuuden taso tai edes olemassaolo on jokaisen ihmisen pääkopassa erilainen. Itse en syyttäisi Saatanaa mistään, vai oliko vihtahousu sitten organisoimassa esimerkiksi holocaustia? Mene ja tiedä, sanoisi Juha Jokinen. Saatanan syyttäminen ihmisten tekemisistä on kumminkin melko absurdia, satuolento koko ukko. Natsit taas...

En nyt muutenkaan syyttäisi kohun nostamisesta uskovaisia tai lestadiolaisia. Kyllä kai natsit ja natsisymboliikka vituttaa muitakin tervejärkisiä ihmisiä kuin uskovaisia. Ymmärrän täysin ihmisten mielipahan. En ymmärtäisi, jos lässytettäisiin Kärppä-logosta tai jääkiekon uskonnonvastaisuudesta tai jostain. Eri asioita aika selkeästi kuitenkin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Sen vielä ymmärrän että joku pistää pahakseen tuosta laulusta ja siinä esiintyvistä muutamista sanoista, mutta kerroppa Anton miten saat kappaleesta rasistisen? Ei kyllä mene millään minulle miten tuosta kappaleesta voi saada rasistisen. Enkä kyllä puhuisi räkäisestäkään. Vai onko se vain niin että metallia pidetään rasistisena musiikkilajina? Kiintoisaa kyllä, jos näin on, koska sen verran kummaa kulkijaa metallimusiikin maailmassa liikkuu, että ei siitä kyllä rasista saa mitenkään.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rasimi

eagle: "Ei kyllä mene millään minulle miten tuosta kappaleesta voi saada rasistisen."

On tietysti aika arveluttavaa aina, kun käytetään sanaa rasismi. Niin vaikeasti määriteltävä ja historian saatossa monimuotoistunut on tuo käsite.

Mitä tulee sitten Routasydämen "rasismiin", niin minusta on ihan loogista ajatella sitä rasistiseksi, jos se käsitetään jollain tavoin natsistiseksi. Vai?

Millään tapaa en nyt tässä ota kantaa itse kiisteltyyn kysymykseen eli siihen, onko se kappale natsistinen. Tämä ei ole muuten edes kovin hyvä ympäristö siitä keskustelemiseen.
 
Kävin tänään ostaan tän levyn ja kuuntelin sitä ajan kans ja tätä nimenomaista Routasydäntä.
Kyllä tämä kohu on niin tuulesta temmattu että ensimmäiset kerrat meni ohi missä edes mainittiin sisu veri ja kunnia.
Kyllä on niin asiayhteydestään irroitettu juttu että ei paremmasta väliä.

Eipä muutako täytyy toivottaa tsemppiä ja periksiantamattomuutta Sentencedin pojille.
 

Loco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings
Viestin lähetti Dave
Tässä on nyt malliesimerkki siitä, miten tässä asiassa on puksuteltu sivuraiteelle jo ajat sitten.


Nimenomaan. Tässä asiassa on puksuteltu sivuraiteelle siinä vaiheessa, kun joku löysi sanaparin veri ja kunnia ja veti herneen nenään.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sivuraiteelle? On se kuule hyvä että asiat jauhetaan perinpohjaisesti. Ajattele Loco (ja miksei muutkin) että miten olisi käynyt jos tämä asiayhteys natseihin olisi huomattu vaikka vuoden päästä?! Siinä olisi Sentencedin pojat onnistuneet syöttämään pienen murusen natsiaatetta tuhansien pohjois-suomalaisten mieleen kenenkään huomaamatta!

Kuulin muuten mielenkiintoisen huhun että alkuperäinen, Hitlerin käyttämä iskulause olisi nimenomaan kuulunut:

Sisu, veri ja kunnia

eikä 'Veri ja kunnia',kuten monet epäilevät. Jos tämä juttu pitää paikkaansa niin sitten on kyllä "piru merrassa". Pystyykö kukaan kertomaan ettei tuo huhu pidä paikkaansa? Onko 'sisu' suomalainen sana tai löytyykö sille saksankielistä vastinetta?
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Ei kyllä se alkuperäinen oli Sizu, Veri ja Kunnia, mutta ovelasti on tähän vielä saatu ujutettua koodi SS, mikä vaan pahentaa tilannetta entisestään, kuten kaikki itseään kunnioittavat ihmiset hyvin ymmärtävät.

Ampukaa alas!
 

Ratt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
mitä hell! eikös "SISU" olekkaan aito suomen joutsenmerkin omaava tuote? mulla on aina ollu sellanen käsitys että sisu on suomalaisten suomalainen käsite, sen kääntämistähän joutuu aina arpomaan kun vastaavaa käsitettä ei muissa kielissä pahemmin ole. kait?
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Nyt on sitten kirkonkellotkin otettu pois vastustajan luistellessa kentälle. Päätöksen teki hallituksen pj Arponen, koska se ei ole kivaa. Vastustajalle voi tulla vaikka paha mieli.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ei terve!

Tässä alkaa kypsymään tähän linjaan ihan kunnolla. Miksei samalla joukkueen nimeksi tule Oulun kristilliset Kärpät?
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kuulin jostain, että sentencedin poijjaat ois ehdolla vuoden oululaiseksi tai jotain kaikesta huolimatta tai juuri siksi.
 

Viima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Täytyy sanoa (kirjoittaa...), että kun itse kuulin tuon biisin hyllytettävän niin puskahti limpparit suusta.

Ja tuo kellojen poistaminen oli jo aika tyhmää.

Otetaanpa nyt saman tien pois se Verkko heiluu biisikin, vastustalijjahan tulee siitäkin itku, kun hallissa raikuu "Ja verkko heiluu!".

Jääkiekko ei ole mitään lällyä, eli ei tarvitse olla biisienkään.

Ja vielä Routasydämeen.
Kun itse kuuntelin biisin, voin sanoa menettäväni jotain itsestäni siihen. Se nostattaa minulla tunnelmaa paljon.
Voitetun ottelun jälkeen tuota on mahtava kuunnella melkein täysillä.

Kaukaa haettua, sanon minä.
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa,niin pelleillyltä tuntuu Seppo Arposen toiminta.Oikeastaan katsojien huutaminen otteluissa tulisi kieltää sakon uhalla..
 

numB62

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KoTU, Jets, Ville Rajala
saapa muuten nähdä, jos JA KUN Kärpät tuo pojan pohjoiseen, JOUTUUKOHAN Sentencedin pojjat soittaan biisin livenä? mietitäänpä sitä! mutta iha sukasta toi pannaan pisto, ei mitään järkeä sanon MINÄ!
 
Viestin lähetti numB62
saapa muuten nähdä, jos JA KUN Kärpät tuo pojan pohjoiseen, JOUTUUKOHAN Sentencedin pojjat soittaan biisin livenä? mietitäänpä sitä! mutta iha sukasta toi pannaan pisto, ei mitään järkeä sanon MINÄ!

Toivomme uuden kirjoittajan numB62 kertaavan säännöistä erityisesti kohdat -kirjoittajien koeaika- ja -viestien kielellinen ulkoasu-. Ylläoleva teksti tavaksi otettuna on varoituksen väärtti, ja johtaa jatkettuna 'lyhyeen oppimäärään' Jatkoajan kirjoittajana.

Moderaattorit
 

Viima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti numB62
saapa muuten nähdä, jos JA KUN Kärpät tuo pojan pohjoiseen, JOUTUUKOHAN Sentencedin pojjat soittaan biisin livenä?
Tuskin ne joutuu, vaan suostuu ihan vapaaehtosesti :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös