Kärppien sairastupa 2016–2017

  • 101 609
  • 390

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harvoin harmittaa näin paljon olla oikeassa, mutta osaa terveysongelmaisen pelaajan hankkiminen hirvitti jo alkuunsa. Tai siis jotkut hehkuttivat Olaussonia jopa suunnilleen liigan kovimpana kaappauksena, mutta onhan se nähty, että toistuvat terveysongelmat vievät ihan järkyttävän ison osan hyvänkin pelaajan hyödystä.
Minä pidin Olaussonia aikalailla Liigan kovimpana kaappauksena. Se, miten hyvin hän on vallitsevissa olosuhteissa pystynyt suorittamaan, kertoo paljon siitä, miten järkyttävän kova pelaaja on kyseessä. Se, miten paljon hän pystyy jatkossa pelaamaan ja millä tasolla, on meille vielä epäselvää. Voihan olla, että tilanne menee myös parempaan suuntaan. En jaksa uskoa, että tämä välilevyn pullistuma on "aktivoitunut" vasta nyt; siis, jos hänellä nyt sellainen on. Kuntoutus ja hoitosuunnitelma on lienee ollut selvä kokoajan. Sen mukaan mennään. Ei sillä, hankalaltahan tilanne näyttää ja on kaukana optimaalisesta.
Oppirahoja taas maksetaan, mutta pakkohan tuohon on ykkössentteri hankkia mikäli Olaussonin suhteen on isoja kysymysmerkkejä. Jos Olausson sitten pystyy pelaamaan jonkin verran keväällä on se pelkkää plussaa.
Minusta on aika huvittavaa tämä viesteistäsi usein kumpuava Kärppien seurajohdon yläpuolelle asettuminen, tyyliin oppirahoja maksellaan. Vaikuttaa siltä kuin sinä olisit mestareiden mestari, joka käy Junnoa opastamaan. Eikä siinä mitään, kritiikki on hyvästä. Jotenkin vain niin hupainen on tuo kirjoitustyylisi.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta on aika huvittavaa tämä viesteistäsi usein kumpuava Kärppien seurajohdon yläpuolelle asettuminen, tyyliin oppirahoja maksellaan. Vaikuttaa siltä kuin sinä olisit mestareiden mestari, joka käy Junnoa opastamaan. Eikä siinä mitään, kritiikki on hyvästä. Jotenkin vain niin hupainen on tuo kirjoitustyylisi.

Ymmärrän jos tuntuu hupaisalta. Ei tässä ole tarkoitus kenenkään yläpuolelle asettua, harmi jos sellainen kuva välittyy. Paikoin tulee oltua kriittisempi, mutta kyllä minä olen pyrkinyt kehujakin antamaan. Pitää muistaa tuoda noita vielä paremmin esille silloin kun aihetta on. Tiedät, etten ole ollut innoissani siitä, että joukkue koottiin loppuun vasta loppukesän ja syksyn aikana. Uskon, että Olausson hankittiin vähän pakon edessä kun syksyä jo pukkasi ja tekijämiehiä tarvittiin. Sen myötä jouduttiin ottamaan uskoakseni tietoinen riski terveystilanteen kanssa. Ja jos joukkue hankkii avainpaikoille kaksi kovan loukkaantumishistorian omaavaa pelaajaa onhan se luonnollista olettaa, että keskimäärin toinen näistä on koko ajan sivussa. Leskisen alku on ollut toki tällä kaudella parempi terveyden suhteen, vaikka mistä sitä tietää onko vaisumpien esitysten takana jotain pikkuvammaa.

En tykkää aina sinun kirjoitusten sävystä. Siitä kuinka aina aika ajoin asettaudut muiden yläpuolelle ja haukutkin niitä, jotka ovat eri mieltä. Itsekin olen saanut osani terävästä kynästäsi. Sitten kun annan pitkän perustelun hieman alentavaan sävyyn esitettyyn kysymykseesi (Ahon, Nutin ja Puljun sopimukset) et vaivaudu vastaamaan lainkaan. Eikä tuo ollut ensimmäinen kerta. Itse olet käytännössä aina tilanteesta riippumatta pitänyt toimiston puolia ja uskonut menestykseen jostain Aran ja HaapaMikon ajoilta. Yhden poikkeuksen muistan hämärästi ja mietin (siis vitsaillen) vieläkin kuka nimimerkilläsi kävi kirjoittamassa :) Sitten jaksat muistuttaa kuinka hupaisia muiden kirjoitustyylit ovat. Katso itsekin välillä peiliin. Minä ainakin koitan sitä harrastaa, näkyi se sitten kirjoitustyylissä tai ei. En tiedä onko sulla jokin läheinen linkki esim. Junnoon tai Ahoon, mutta jos on ymmärrän kyllä mikäli heitä arvostelevat kommentit ärsyttävät sinua. Ellei näin ole pahoittelen kysymystäni, mutta ymmärrät varmasti fiksunkin puolen omaavana, että tuollainen voi tulla mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä pidin Olaussonia aikalailla Liigan kovimpana kaappauksena. Se, miten hyvin hän on vallitsevissa olosuhteissa pystynyt suorittamaan, kertoo paljon siitä, miten järkyttävän kova pelaaja on kyseessä.

Tuossa olit ihan oikeassa eli sinänsä toki kova kaveri kyseessä. Itselläni vaan soi väkisinkin hälytyskellot kun pelaaja on missannut suuren osan parista edellisestä kaudesta. Ihan yhtä lailla hälytyskellot soivat jos pelaaja ei ole tehnyt kunnon tehoja viiteen edelliseen kauteen. Jos tämäkin kuulostaa ylimieliseltä en mahda mitään. Ei se sitä tarkoita että kuvittelisin olevani aina oikeassa, mutta mielestäni jokut asiat on kyllä pääteltävissä etukäteen. Jos ajatellaan vaikkapa kauden alun hankintojen ennakko-odotuksia (edellisten kausien tilastojen perusteella):

Olausson: Terveenä todella kova pelimies, mutta kahden kauden aikaiset terveysongelmat tuovat isoja riskejä.
Albert: Puolustustava sentteri, joka on tehnyt parilla viimeisellä kaudella kohtalaiset tehot AHL:ssä.
Lehtonen: Monta vähätehoista kautta takana Ruotsissa, pienet maalimäärät usean kauden ajalta. Huolestuttavat tehotilastot viime kaudella.
Kähkönen: Ei juurikaan maaleja Ruotsissa viime kausilla.
Leskinen: Seitsemän maalia kahdella Sport-kaudella, joista jälkimmäisellä syntyi viisi. Terveysongelmia taustalla.
Heshka: Varsin hyviä kausia taustalla, vaikka viimeisellä Ruotsin kaudella ei paljoa tehoja syntynytkään.
Saarinen: On/off-pelaajan maineessa. Saattaa paukuttaa yhdellä kaudella 40 pistettä ja toisella 15. Takana kohtuulliset KHL-pisteet.
Mikkola: Jonkinmoiset kaudet takana Raumalla, joskin tehotilastossa miinuksia usean kauden ajalta. Edellisen Oulun visiitin sylkykuppi.


Aika hyvinhän nämä on oletusarvojen mukaan menneetkin. Toki etenkin Albertin ja Saarisen kohdalla kaikki on vielä mahdollista. Leskinen on onneksi saanut olla varsin terveenä, ellei taustalla ole sitten jotain vaikuttamassa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tykkää aina sinun kirjoitusten sävystä. Siitä kuinka aina aika ajoin asettaudut muiden yläpuolelle ja haukutkin niitä, jotka ovat eri mieltä. Itsekin olen saanut osani terävästä kynästäsi. Sitten kun annan pitkän perustelun hieman alentavaan sävyyn esitettyyn kysymykseesi (Ahon, Nutin ja Puljun sopimukset) et vaivaudu vastaamaan lainkaan. Eikä tuo ollut ensimmäinen kerta
Silloin, kun uskoo omaan asiaansa ja mielipide on vankka, voi käydä juuri niin kuin kirjoitat minulle käyneen. Tarkoitusperäni eivät kuitenkaan ole ilkikuriset, vaan pyrin aina kunnioittamaan vastaväittelijää. Aina en siinä onnistu ja se harmittaa.
Itse olet käytännössä aina tilanteesta riippumatta pitänyt toimiston puolia ja uskonut menestykseen jostain Aran ja HaapaMikon ajoilta. Yhden poikkeuksen muistan hämärästi ja mietin (siis vitsaillen) vieläkin kuka nimimerkilläsi kävi kirjoittamassa :)
Kyllä minä pystyn kriittiseen ajatteluun. Hienoa, että yksi kriittinen kirjoitus on jäänyt mieleesi. Minä annan yleensä kritiikkini kauden jälkeen, kun on selvillä, miten asetettujen tavoitteiden suhteen on käynyt. Matkan ollessa kesken, olen taipuvainen enemminkin kannustamaan. Enkä siis sano, että kritiikin antaminen matkan varrella olisi jotenkin väärin.

Sitten jaksat muistuttaa kuinka hupaisia muiden kirjoitustyylit ovat. Katso itsekin välillä peiliin.
Käviköhän meillä tässä nyt klassinen väärinkäsitys. Tarkoitukseni ei ollut olla kärkäs. Kritiikkisi on poikkeuksetta hyvin perusteltua ja mielipiteesi tuovat mukavasti mielenkiintoa tälle palstalle. Vankkaa asiaa on sinulla tapana kirjoittella, vaikkei mielipiteemme aina kohtaakaan. Tarkoitukseni oli vain kertoa, että koen "hassuna" tapasi torua Junnoa ja Ahoa kirjoittaessasi tyyliin, "toivottavasti on otettu opiksi" tai "tässä maksetaan oppirahoja". Enkä siis sano, että siinä on mitään pahaa.
En tiedä onko sulla jokin läheinen linkki esim. Junnoon tai Ahoon, mutta jos on ymmärrän kyllä mikäli heitä arvostelevat kommentit ärsyttävät sinua. Ellei näin ole pahoittelen kysymystäni, mutta ymmärrät varmasti fiksunkin puolen omaavana, että tuollainen voi tulla mieleen.
Toki tuollainen voi tulla mieleen, eikä sen kysymisessä mitään pahaa ole. Vastaus on kuitenkin kovin tylsä ja ilmeinen eli ei ole minulla mitään sidettä Junnoon ja Ahoon, ellei sattumalta tapahtuneita kohtaamisia lasketa. Minä olen aika innokas jututtaja, jos sopiva mahdollisuus on. Eivätkä minua kriittiset kirjoitukset ärsyttä. On hyvä, että kritiikkiä on, sillä muuten tämä foorumi olisi perin tylsä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käviköhän meillä tässä nyt klassinen väärinkäsitys. Tarkoitukseni ei ollut olla kärkäs.

Ehkäpä sitten näin. Olen ottanut jo useamman viestisi kärkkäänä, joten ehkäpä asiaa voi pohtia hieman puolin ja toisin. Joka tapauksessa kiitos asiallisesta vastauksesta ja kauniista sanoistakin, hyvä jos et ole pitänyt ihan kaikkea sanomaani skeidana. Asiaahan sultakin tulee yleensä. Joskus vaan tuntuu, että edes pienikin kriittisyys (myös kesken kauden) voisi tuoda pointtejasi paremmin esille. Tai siis tarkoitan, että minun mielestäni uskottavuus vähän kärsii jos kuulostaa, että lähes aina kaikki on hyvin ja toimisto on tehnyt vain viisaita päätöksiä. Sinänsä kuitenkin heitän kiitokset takaisin, eli paljon hyvää annat palstalle ja itselläsikin on paljon hyviä ja perusteltuja näkemyksiä. Rauha siis ja tästä etiäpäin. Pahoittelut vähän hopusta hetkestä niin en ehdi oikein kommentoida muuta viestiäsi tähän hätään!
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olausson siis kaksi kuukautta sivussa. alkaa olla tämä herra nähty, valitettavasti.
 
Saarisen tilanteesta ei vieläkään mainittu sanallakaan. Myöskään Anttilan tilanteesta ei muistaakseni ole tullut pitkään aikaan mitään uutta.

Saarisen poissaolon arvioitiin olevan kahdesta kolmeen viikkoa n. kuukausi sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Tors-10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Ei tällä kaudella näköjään päästä pelaamaan ns. täydellä kokoonpanolla ollenkaan. Samaa tahtia kun toiset tervehtyy, lappaa äijää sisään lasarettiin ovista ja ikkunoista.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Olausson on nyt näistä ainoa, jonka seura voi ottaa omaan piikkiinsä, vamma oli ihan julkisesti tiedossa, mutta silti otettiin riski. Sama on vähän Tlustyn kohdalla, jolle NHL-lekurin ei antaneet edes treenilupaa. Muuten tuo on kyllä äärimmäisen vittumainen tilanne Suikkaselle.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei tällä kaudella näköjään päästä pelaamaan ns. täydellä kokoonpanolla ollenkaan. Samaa tahtia kun toiset tervehtyy, lappaa äijää sisään lasarettiin ovista ja ikkunoista.
Täytyy varmaan koputtaa tässä vaiheessa puuta tuon pakkikaluston kanssa. Siellä kuitenkin kaks pakkia, joilla oli leikkaus kesällä ja pitkä kuntoutus takana sekä kaks pakkia, jotka oli viime kaudella useamman kuukauden loukkaantumisten takia sivussa. Lisäksi Ronkainen oli alkukaudesta pois ja yllättävän pitkään senkin jälkeen pienillä minuuteilla ja "toipilaana". Heshka taitaa olla ainoa, joka on saanut viime vuodet terveenä pelata. Kunhan nyt vaan ei sattuis mitään, ennen kuin saadaan vihdoin se uusi puolustaja tänne.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Olausson on nyt näistä ainoa, jonka seura voi ottaa omaan piikkiinsä, vamma oli ihan julkisesti tiedossa, mutta silti otettiin riski. Sama on vähän Tlustyn kohdalla, jolle NHL-lekurin ei antaneet edes treenilupaa. Muuten tuo on kyllä äärimmäisen vittumainen tilanne Suikkaselle.
Juuri näin. Eihän esim. Albertin kohtaloa voinut tietää etukäteen vaikka jotku sitä etenkin tuolla yleisellä puolella huuteleekin.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Juuri näin. Eihän esim. Albertin kohtaloa voinut tietää etukäteen vaikka jotku sitä etenkin tuolla yleisellä puolella huuteleekin.

Mielestäni ei mene seuran piikkiin, vaikka huhut Albertin heikosta kesäkaudesta pitäisikin paikkaansa. Hän onn pelannut täysiä kausia AHL:ssä ilman suurempia vammoja.
 

Zinetula

Jäsen
Viisi hyökkääjää siis sivussa maaottelutauon jälkeen. Olaussonin huili arviolta 3 kuukautta ja Sailion 2kk. Saarisen päävammasta aikaa jo reilut 5 viikkoa, eikä paluun aikataulusta ole tietoa kenelläkään. Kuitenkin positiivisina uutisina, että viimeisen viikon aikana Jessen tilanne mennyt parempaan suuntaan. Kestilän pitäisi olla ensi viikon aikana mukana ja Anttilan kahden viikon päästä.
 

Petr Vousky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puutarhatonttu-Saarinen jäällä Anttilan ja Välimaan kanssa ennen joukkuetreeniä. Kestilä täysillä mukana.
 

Zinetula

Jäsen
Puutarhatonttu-Saarinen jäällä Anttilan ja Välimaan kanssa ennen joukkuetreeniä. Kestilä täysillä mukana.
Hyviä uutisia! Välly on siis luovuttanut paikan 13 hyökkääjän joukosta Akulle. Jeppe Saarisen kuntoutuminen on kivaa kuultavaa. Suikkanenhan sanoi viime viikolla, että kuluneen viikon aikana on tapahtunut edistystä Saarisen kunnossa. Nyt alkaa tulla sitä tarvittavaa kilpailua rosteriin ja lisää variaatioita. Etenkin Lehtosen on viimeistään huomenna näytettävä pystyykö olemaan millään tapaa hyödyllinen joukkueelle. Viimeisissä peleissä ei ole sitä ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös