Kyllä tuo Kivihalme on ollut liekeissä.. Kuuluisi saada eniten jääaikaa joka ottelussa. Mielestäni Lindsten on myös päässyt paremmin peliin kiinni. Hänestäkin varmasti saadaan enemmän irti kevättä kohden
Viikonlopun pelit pelattu ja omat pelikiellot lusittu.
Itse asiassa melko erikoinen vastustaja tuo HIFK muutenkin, tuntuu että vaikka siellä olisi minkälainen perseilykausi menossa niin aina ovat Kärpille hankala vastustaja
Noh, sanotaanko että ihan tyytyväinen olen näin jälkeenpäin että tässä sai vähän aikaa huilata. Oli nimittäin etenkin eilisen pelin aikana sellaista tekstiä että olisi luultavasti itselläni lähtenyt ihan täysin henkseleistä ja pelkkä viikon pelikielto ei olisi riittänyt...Teretulemasta takaisin vahvuuteen. Sulle olis ollut tilausta otteluseurannassa viikonloppuna.
Ilman muuta näin ja onhan se toki tuosta tämän hetken HIFK:sta sanottava että ehjällä kokoonpanolla pelatessaan sieltä löytyy mm. Thorellia, Kangasniemeä, Erosta ja Santalankin kyllä vielä verkkaisesta luistelunopeudestaan huolimatta luokittelisin vastustajan kannalta vaaralliseksi pelaajaksi kokemuksensa myötä noin muutamia laadukkaita pelaajia mainitakseni. Ihan Liigan kärkipään yksilötaitoa löytyy siis rosterista.Siinä mielessä oikeastaan täydellinen viikonloppu, eli tuli hyvä oppitunti siitä että edes tämän hetken IFK ei ole niin huono joukkue etteikö pitäisi ihan tosissaan pelata se koko 60 minuuttia ja lisäksi tuo perseily saatiin kuitattua heti.
Nooh, pitää jatkossa pysyä pois banaanisaarilta...
Ei IFK tuossa Kärppien kotipelissä ainakaan ollut mitenkään edellä. Kärpät kyllä oli kuskin paikalla melko suvereenisti siihen 4-1 maaliin saakka. IFK toki laukoi enemmän, mutta Kärpät onnistui siihen saakka pelaamaan tehokkaasti ja kliinisesti, eikä IFK:lla ollut oikein jakoja. Saivat sitten nopean 4-2 kavennuksen, Kärpiltä hylättiin yksi maali ja pian IFK latoi nopeasti pari häkkiä. Enemmän tuo johtui kuitenkin siitä että Kärppien selkä suoristui aivan totaalisesti. Lisäksi Rynnäs oli todella epävarma maalissa.Itse en reissun takia nähnyt kumpaakaan matsia. Molemmista kuitenkin pistää silmään se, että tilastojen valossa HIFK oli Kärppiä edellä. Miten nuo pelit meni? Mistään en pysty lukemaan itse pelistä, kun joka paikassa on vain itkua ilkeistä Kärpistä, jotka kiusaa ja kohtelee kaltoin taito-HIFK:ta, joka vain haluaisi pelata.
Eli miten itse pelit meni? Taisi HIFK:lla jalka liikkua kuitenkin hyvin?
No ei näissä suurta eroa mielestäni ollut. Helsingin pelissä IFK oli kiekossa enemmän, mutta Kärppien viisikkopuolustus oli murhaavan hyvää. Kärpät oli todella tehokas hyökkäyspäässä ja ainakin sen perusteella voi sanoa että voitto oli ansaittu. IFK:lla ei kuitenkaan kamalasti huipputontteja ollut, toki Veiniltä nähtiin tuttuun tyyliin ainakin yksi kunnon gamesaver.Miten kiekonhallinta ja jos nyt nyrkkeilytermein kuvailisi hyökkäysalueen pelaamista, niin kumpi hallitsi keskikehää :)
Olihan kyllä sellainen hallitsevan ja tulevan Suomen mestarin arvolle vallan mainiosti sopiva runkosarjan kliininen vierasesitys. Tuollaista Jussia näkisin mielelläni lisääkin tolppien välissä. Jo ottelun alusta asti näki, että tänään on sellainen parempi päivä tiedossa. Onnistuneet torjunnat mukavasti ruokki itseluottamusta jonka seurauksena maalivahtirintamallakaan ei ollut oikeastaan mitään hätää.Suorastaan dominoiva esitys. Missään vaiheessa ei ollut mitään hätää. Hyvin mennee.
Rynnäkseltä tänään taas parempi päivä, ja sehän vain kelpaa.
Ei jaksa Pelicans noin kovaa painaa 60 minuuttia. Kärpät ottanee jo tähän toiseen erään ryhtiliikkeen.Vähän taas ohipelin makua. Tilanne vois olla 5-1 ekan erän perusteella.
Tämmösellä hyökkäyspelillä Kärpät jää muuten nollille tänään. Kaks erää kohta pelattu eikä oikeastaan tontin tonttia. Kulmissa pörrätään ja siellä hävitään jatkuvasti.