Kärppien peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 330 533
  • 25 669

hestadius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Habs
Livenä olen nähnyt ainoastaan Luulaja pelin. PAPP on parantunut siihen verrattuna. Itse näen ongelmana puolustuksessa, että edelleen se on liian staattista. Sitten jos ukot karkaa , niin ollaan kusessa.
Hyökkäyspelissä ollaan enemmän kujalla. Jalkanopeus ei yksinkertaisesti riitä kääntämään peliä tarpeeksi nopeasti. Siitä johtuu, että hyökätään alivoimaisesti. Yksittäiset pelaajat pystyvät haastamaan kyllä näissä tilanteissa. Tällä kaudella yleensä ollaan menetetty kiekko.
Kärpillä on vielä tekemistä siinä, että saadaan kaikki samalle sivulle pelitavallisesti. Pystytäänkö edes siihen, kun jalkanopeus ei riitä kaikilla ukoilla tähän mihin valmennus nyt pyrkii? Karvauspeli on ollut hyvää, mutta kun ollaan saatu kiekonriisto, niin usealla menee sormisuuhun tai sitten kun pitäisi olla tyly, niin ratkaisut ovat sinnepäin.

Luottamus omiin kykyihin on koetuksella. Maalin häviöstä on pitkä matka maalin voittoon. Kuten tolppa laukauksesta siihen, että laittaa kiekon tylysti maaliin.


Jokaisella on halu tehdä maaleja, tottakai. Jos et ole sinut pelitavan kanssa tai et pysty toteuttamaan sitä, niin peli menee pakottamiseksi.
Kärpät on pehmeä, juuri laitojen lähettyvillä. Onko roolit ketjuissa vielä selvät? Onko Kärpillä sellaista pelaajatyyppiä? Kuka sen kiekon voittaa?
Kenellä on Kärppäsydän tuossa jengissä?

Eilen Kärpät sai maalipaikkoja. Kakkoserän Kärpät oli köysissä kuitenkin. Peli näyttää mihin Kärpät on menossa? Jos ja toivottavasti kun, kiekko alkaa löytämään maaliin nostaako se pelintasoa? Jos ei löydä, niin riittääkö pelaajilla kärsivällisyyttä kokea epävarmuutta.
Liika staattisuus v*ttuun pelistä ja alettaisiin pelaamaan vaistolla.
Nyt kun Vuokatin kanssa tehdään yhteistyötä, niin voisi ottaa kenties mallia tj/pj Kuosmasen sanoista "me haistettiin veri, ei oltaisi muuten pärjätty". Jos ei Marjamäki tuo näitä juttuja esille, niin se olisi johtavien pelaajien tehtävä.
 

alcostaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eniten ihmettelen mikä hekatti sekoittaa joukkueen pelaamisen pelin sisällä..

Eilen hyvä peliin tulo luotiin paikkoja mutta 1 saatiin vain tehtyä. Toka erä aivan sekasin alkoi taas viimekauden ropellikiekkojen, pitkäpäätyyn, ja täysin sokkosyöttöjen viljely..
Kolmannessa eka 10min samaa kuraa kunnnes taas viitsittiin alkaa pelaamaan..
Lopun paniikkia lukuunottamatta jolloin kupongit sekosi taas..
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Itse sanoisin, että pelin sisällä tapahtuvia huonoja hetkiä kyllä tulee mille tahansa joukkueelle, jopa Tapparalle. Siellä jäällä on kuitenkin toinenkin joukkue joka lähtökohtaisesti tekee kaikkensa, että toisella joukkueella ei olisi helppoa. Siksipä ne omat flow-tilat olisi tärkeää kapitalisoida maaleiksi ja sitten yrittää pitää vastustajan hyvät hetket minimissä ja rikkoa heidän hyvän kierre mahdollisimman nopeasti - tähänkin keinoja on monia: vastustajan kultakypärän naaman hierominen, pari kovaa taklausta tai vaikkapa vaarallinen™ vastahyökkäys.
 

Redimor

Jäsen
Livenä olen nähnyt ainoastaan Luulaja pelin. PAPP on parantunut siihen verrattuna. Itse näen ongelmana puolustuksessa, että edelleen se on liian staattista. Sitten jos ukot karkaa , niin ollaan kusessa.
Hyökkäyspelissä ollaan enemmän kujalla. Jalkanopeus ei yksinkertaisesti riitä kääntämään peliä tarpeeksi nopeasti. Siitä johtuu, että hyökätään alivoimaisesti. Yksittäiset pelaajat pystyvät haastamaan kyllä näissä tilanteissa. Tällä kaudella yleensä ollaan menetetty kiekko.
Kärpillä on vielä tekemistä siinä, että saadaan kaikki samalle sivulle pelitavallisesti. Pystytäänkö edes siihen, kun jalkanopeus ei riitä kaikilla ukoilla tähän mihin valmennus nyt pyrkii? Karvauspeli on ollut hyvää, mutta kun ollaan saatu kiekonriisto, niin usealla menee sormisuuhun tai sitten kun pitäisi olla tyly, niin ratkaisut ovat sinnepäin.

Luottamus omiin kykyihin on koetuksella. Maalin häviöstä on pitkä matka maalin voittoon. Kuten tolppa laukauksesta siihen, että laittaa kiekon tylysti maaliin.


Jokaisella on halu tehdä maaleja, tottakai. Jos et ole sinut pelitavan kanssa tai et pysty toteuttamaan sitä, niin peli menee pakottamiseksi.
Kärpät on pehmeä, juuri laitojen lähettyvillä. Onko roolit ketjuissa vielä selvät? Onko Kärpillä sellaista pelaajatyyppiä? Kuka sen kiekon voittaa?
Kenellä on Kärppäsydän tuossa jengissä?

Eilen Kärpät sai maalipaikkoja. Kakkoserän Kärpät oli köysissä kuitenkin. Peli näyttää mihin Kärpät on menossa? Jos ja toivottavasti kun, kiekko alkaa löytämään maaliin nostaako se pelintasoa? Jos ei löydä, niin riittääkö pelaajilla kärsivällisyyttä kokea epävarmuutta.
Liika staattisuus v*ttuun pelistä ja alettaisiin pelaamaan vaistolla.
Nyt kun Vuokatin kanssa tehdään yhteistyötä, niin voisi ottaa kenties mallia tj/pj Kuosmasen sanoista "me haistettiin veri, ei oltaisi muuten pärjätty". Jos ei Marjamäki tuo näitä juttuja esille, niin se olisi johtavien pelaajien tehtävä.
Jalkanopeuttahan voi arvioida pelkästään sillä, miten usein kokonaiskuvassa päästään hyökkäämään 3-2 tilanteita puolustusta vastaan. Jos tulee enemmän lähtöjä omasta päästä tasakentin kuin ylivoimahyökkäyksiä niin silloinhan hyökkäysvalmius, -nopeus ja avaukset ovat puuttelliset.

Mutta kuten sanottua, jalat tällä joukkueella puuttuu. Ei oo kärppä tarpeeksi nälkäinen.
 

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näytti jo lupaavalta, silti onnistuttiin häviämään.
Tähän se tiivistyy voittava jääkiekko. Voittavassa jääkiekossa niinä huonoinakin iltoina pisteitä onnistutaan raapimaan kasaan. Tämä siis TPSn näkökulmasta.

Kärppien näkökulmasta voidaan jo tässä vaiheessa kysyä, mitä jää kouraan jos ei pelillistä menestystä? Savuavat rauniot, ei olla rakennettu mitään eikä ole mitään millä rakentaa. Tietenkin täällä voi olla joku joka näkee tässä jonkin prosessin, minä näen elinkaaren päässä olevan palkka-armeijan, jolta sielu puuttuu.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Kärpät on kolmen pelatun kierroksen jälkeen tehnyt vähiten maaleja Liigassa.
Kuulostaa ihan Marjamäen kiekolta..
Ei kuulemma, ainakaan Marjapuuron mukaan.
Paljastui muuten Laten asenne Ahmista kohtaan lähes jokaisessa vastauksessa missä Ahmia koitti vähän hiillostaa. Late ärsyyntyi ja oli kuin tulisilla hiilillä. Kertoo kyllä isoista paineista harteilla ja se ei voi olla myös näkymättä joukkueelle.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Kuulostaa ihan Marjamäen kiekolta..
Viime kauden otannalla joo. Mutta aikaisempina vuosina Marjamäen joukkueet tekivät suhteellisen paljon maaleja, mukaanlukien edellinen kärppäaika. Vähämaalisuus ei ole mikään Marjamäen kiekkofilosofian peruskivi. Kyse on siitä, että Marjamäellä on viime aikoina ollut vaikeuksia pysyä pelin evoluution mukana sekä taktisessa että johtamisen katsannossa. Valitettavasti kauden alku ei ole ollut erityisen lupaava. Minäkin luulen, että jos trendi ei lokakuun aikana lähde selkeään nousuun, niin marraskuun maaottelutauon tietämillä voi tapahtua muutoksia henkilöstössä.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Viime kauden otannalla joo. Mutta aikaisempina vuosina Marjamäen joukkueet tekivät suhteellisen paljon maaleja, mukaanlukien edellinen kärppäaika. Vähämaalisuus ei ole mikään Marjamäen kiekkofilosofian peruskivi. Kyse on siitä, että Marjamäellä on viime aikoina ollut vaikeuksia pysyä pelin evoluution mukana sekä taktisessa että johtamisen katsannossa. Valitettavasti kauden alku ei ole ollut erityisen lupaava. Minäkin luulen, että jos trendi ei lokakuun aikana lähde selkeään nousuun, niin marraskuun maaottelutauon tietämillä voi tapahtua muutoksia henkilöstössä.
Meinasin tuohon kirjoittaakki, että varmasti joku nostaa tämän vasta-argumentin framille koska tätä aihettahan on useasti täällä käsitelty.

Mutta niin kuin itse vastasit koskien Laten jäämisestä vähän pelin evoluution kelkasta tarkoitin juuri tätä. Nykypäivänä Laten valmennusmetodit eivät enää toimi ja se näkyy myös maalisarakkessa, oikeastaan molemmissa päissä.

Silloin ennen, kuten aiemmalla stintillään Laten perusajatus oli "portit kiinni". Nyt edes PAPP ei toimi koska siltä nykyään vaadittaisiin muutakin kuin valumista tiukkaan ytimeen.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Itse näen kiekollisessa ja kiekottomassa pelaamisessa selvästi enemmän aktiivisuutta ja toisteisuutta, kuin viime kaudella. Välillä eri osa-alueet toimii loistavasti ja välillä ei ollenkaan.

Papp toimii paremmin koska se on vähän aktiivisempi kuin viime kaudella. Nyt pyörityksiä pystytään katkomaan, eikä TPS päässyt kovin monesti ykkös sektorilta koittamaan.

Kiekollisena omista lähdöt ovat paremmin ajoitettuja ja esim. Kemppainen haki hyvin alhaalta ensimmäistä avaavaa syöttöä liikkeeseen joka johti pari kertaa vahvaan keskialueen ylitykseen.

Ylivoima näyttää saaneen roimasti aktiivisuutta ja aloitteellisuutta viime kauteen verrattuna. Kiekon alueelle vienti saatiin näyttämään välillä jopa lapsellisen helpolta. Siellä oli selkäydin pelaamista havaittavissa, kun aina ei anneta sitä ilmiselvää syöttöä laitaan vaan mennään jalalla keskeltä luottaen omaan taitoon ala Turunen Koivunen. Itse ylivoima pyöritys näyttää aktiiviselta, mutta kaipaa vähän lisää sitä maalinteon itseluottamusta mitä todellakin pelaajilta vielä puuttuu.

Kyllä tämä mun silmään paljon raikkaammalta näyttää, kuin viime kaudella. Aika näyttää kehittyykö peli tarpeeksi. TPS-pelin toinen erä oli pitkän vaihtomatkan takia vielä liian kova pala tälle joukkueelle ja puolustamaan jouduttiin aivan liikaa.

Ottaen huomioon, että Pelsu ja TPS ovat vastuksina yhdet kovimmista tähän alkukauteen, voin vielä hyväksyä tappiot.. Olettaisin että lauantaina Kärpät saalistaa täyden pistepotin, kun vastaan tulee perjantaina pelannut Lukko
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Itse näen kiekollisessa ja kiekottomassa pelaamisessa selvästi enemmän aktiivisuutta ja toisteisuutta, kuin viime kaudella. Välillä eri osa-alueet toimii loistavasti ja välillä ei ollenkaan.

Papp toimii paremmin koska se on vähän aktiivisempi kuin viime kaudella. Nyt pyörityksiä pystytään katkomaan, eikä TPS päässyt kovin monesti ykkös sektorilta koittamaan.

Kiekollisena omista lähdöt ovat paremmin ajoitettuja ja esim. Kemppainen haki hyvin alhaalta ensimmäistä avaavaa syöttöä liikkeeseen joka johti pari kertaa vahvaan keskialueen ylitykseen.

Ylivoima näyttää saaneen roimasti aktiivisuutta ja aloitteellisuutta viime kauteen verrattuna. Kiekon alueelle vienti saatiin näyttämään välillä jopa lapsellisen helpolta. Siellä oli selkäydin pelaamista havaittavissa, kun aina ei anneta sitä ilmiselvää syöttöä laitaan vaan mennään jalalla keskeltä luottaen omaan taitoon ala Turunen Koivunen. Itse ylivoima pyöritys näyttää aktiiviselta, mutta kaipaa vähän lisää sitä maalinteon itseluottamusta mitä todellakin pelaajilta vielä puuttuu.

Kyllä tämä mun silmään paljon raikkaammalta näyttää, kuin viime kaudella. Aika näyttää kehittyykö peli tarpeeksi. TPS-pelin toinen erä oli pitkän vaihtomatkan takia vielä liian kova pala tälle joukkueelle ja puolustamaan jouduttiin aivan liikaa.

Ottaen huomioon, että Pelsu ja TPS ovat vastuksina yhdet kovimmista tähän alkukauteen, voin vielä hyväksyä tappiot.. Olettaisin että lauantaina Kärpät saalistaa täyden pistepotin, kun vastaan tulee perjantaina pelannut Lukko
Hyviä pointteja joita ei ite jaksa/osaa jakaa. Kyllä tämä tästä lahtee nytkähtään etiäpäin.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ylivoima suht hyvän näköistä, vaikka tulosta ei tälläkään kertaa tullut.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari tolppaa tähän ottelun alkuun.

Kestääkö jänne, jos tulosta ei tule?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös