Kärppien peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 1 019 254
  • 19 703

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toki joukkueemme alisuorittaa rajusti. Silloin katse kääntyy päävalmentajaan.
Olen samaa mieltä. Sitä ihmettelen, että missä nämä näkemykset olivat viime kaudella, kun Kärpät veti alle kaiken arvostelun. Silloin Mikkolasta ei löytynyt vikaa, ennen kuin aivan potkujen kynnyksellä.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Ei taso riitä.

Kauden alussa sanoi Leskisen olevan korkeintaan kolmoskorin äijä. Turusta pidän pitkässä juoksussa kyvykkäämpänä pelaajana pisteiden tekoon.
Leskinen viimeiset 245 peliä Liigassa, joissa iskenyt 224 pistettä eli n. 0,91 pistettä per peli tahdilla. Kun pelataan n. 250 ottelun aikana reilun 0,9 P/O tahdilla, niin aika kovasta kaverista voidaa tähän kotoiseen Liigaan puhua. En kyllä ihan Leskistä miksikään Liigan kolmoskorin kaveriksi kutsuisi, jolla ei suurta pistepotentiaalia ole. Tai kuten sinä sen muotoilit, "korkeintaan" kolmoskorin kaveri, heh. Kovan on Liigan taso kyllä standardeillasia, aika huima itse asiassa, jos sinun papereissasi Leskinen on kolmoskorin kaveri tähän sarjaan.

Jeps..
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, näyttää pahasti siltä, ettei Marjamäki tällä hetkellä osaa tai viitsi valmistaa joukkuetta kunnolla otteluihin, mutta eipä kyllä kapteenistokaan.
Jep. Marjamäen pitää näemmä kumartua enemmän enemmän, jotta löytää kadonneen nöyryytensä. Pelaajien syyllistämisellä julkisuudessa on hintansa. Muutoinkin takki auki on Marjamäellä ollut. Ongelmien ulkoistamisella itsestään pois ei tämä homma käänny. Nöyryys on iso sana, luulen.
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
No niin... Kärppien oma Halloween-speciaali.

Onko joku muukin pistänyt merkille millaisella pelitavalla vastustajat kairaavat pisteitä Kärpiltä?
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Hankala sanoittaa, mutta yritetään.

Mä odotan tältä joukkueelta ihan helvetisti enemmän. Mielestäni tässä ei nyt kaaduta maalivahteihin, vaan siihen että Kärpät ei pysty riittävästi pelaamaan sillä tasolla, mitä materiaali antaisi olettaa. Jos pelaisi, se selviäisi välillä heikommallakin maalivahtipelillä.

Odotan sitä, että Kärpät pystyisi pelaamaan sellaisia eriä, että vastustaja ei saa paljoa paikkoja / maaliodottamaa luotua. Nyt vastustaja saa yllättävänkin paljon laatupaikkoja. Toisaalta Kärppien pitäisi pystyä luomaan enemmän. Oma hyökkäysalueen hyökkäyspeli on todella vaisua.

Ensinnä kun saataisiin enemmän tällaisia eriä, niin sitten voisi odottaa tällaisia otteluita.

Etenkin kotikaukalossa olisi ihan perusteltua odottaa, että Kärpät veisi peliä ja olisi selvästikin aktiivisempi osapuoli. Sen sijaan me hinkataan erittäin tasaväkisesti materiaaliltaan heikompia joukkueita vastaan tai pelataan jopa altavastaajahokia.

Ei näytä, että olisi ihan pienestä kiinni, vaan töitä on tehtävä aika paljonkin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen samaa mieltä. Sitä ihmettelen, että missä nämä näkemykset olivat viime kaudella, kun Kärpät veti alle kaiken arvostelun. Silloin Mikkolasta ei löytynyt vikaa, ennen kuin aivan potkujen kynnyksellä.
Miljoonaa halvempi joukkue oli tuolloin. Samoin päävalmentaja oli ensikertalainen, eikä ollut ylpeillyt ennen kauden alkua sillä, että minäpä se laitan tämän organisaatio taas kuntoon. Konteksti määrittää tässä paljon. Toki kyllähän minulla lopulta Mikkolaan kärsivällisyys loppui.
 

Nokkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Kärpillä on liian useana vuonna ollut maalivahti ongelma. Ollaan luotettu "omiin" jotka ei sillä tasolla kuin muu joukkue. Pakkien peli muuttuu varovaiseksi kun et luota maalivahtiin, jos ei pian hommata oikeaa maalivahtia, turha odotella mitskuja tänäkään kautena.
Toki tänäänkin joukkue oli täysin telineissä pelin alkaessa kun taululla oli 0-2, ei Kärpillä ollut ainuttakaan laukausta kohti vastustajan maalia.
Hyvät jätkillä liksat ja tuntuisi että noilla liksoilla työtkin tehtäisiin ammattimaisesti, tänään oltiin kahvipaussilla eka erä.
 

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Otetaan jäähyjä niin saadaan takaa-ajo käyntiin eikun....
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Voisiko kunnon turpasauna herättää joukkueen? Voisi olla melkein parempi hävitä kunnolla, jos kerran pitää hävitä. Voittokin kelpaa toki.
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä en jaksa tästä pelistä enään pahemmin stressata. Mielenkiinnolla seuraan onnistuuko Kärpät tekemään edes sitä yhtä maalia,jatkuuko fyysinen peli loppuun asti ja mitkä numerot taululla summerin soidessa näkyy
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miljoonaa halvempi joukkue oli tuolloin. Samoin päävalmentaja oli ensikertalainen, eikä ollut ylpeillyt ennen kauden alkua sillä, että minäpä se laitan tämän organisaatio taas kuntoon. Konteksti määrittää tässä paljon. Toki kyllähän minulla lopulta Mikkolaan kärsivällisyys loppui.
Kärpät suoritti materiaalinsa nähden alakanttiin viime kaudella, ja samaa se tekee nytkin. Mutta se siitä.
 

Micol

Jäsen
Vuodet vierii, kaudet vaihtuu ja myöskin päävalmentajat sekä osa pelaajistosta. Yksi asia on kuitenkin mikä pysyy sitkeästi - heikko valmistautuminen. Muistan aika hyvin tässä deja vu tilassa taas, että tätä samaa paskaa nähtiin toistuvasti myös Mannerin viimeisellä kaudella ja Mikkolan viime syyskaudella, että hupsista keikkaa - ollaankin taas yhtäkkiä pari maalia perässä, eikä ottelu ole vielä edes kunnolla alkanut, eikä pelaajilla hiki. Mites sitten toisinpäin eli milloin viimeksi Kärpät päässeet aivan puoli-ilmaisella parin maalin johtoon aivan ottelun alussa? Eipä muistu hirveästi mieleen ja varmaan jotain ihan satunnaisia pelejä voi olla muutamalta viime kaudelta. Muut kärkiseurat ainakin osaavat tämän henkisen valmistautumisen puolen helvetin paljon paremmin nähtävästi kuin Oulun Kärpät.

Mistä vitusta se sitten johtuu? Pelaajatkin osin vaihtuneet, mutta samat (asenne)ongelmat vaan toistuu. Ei osata valmistautua riittävän hyvin ja olla hereillä heti ekalla 5-10 minuuttisella. Johtajuuttakin pitäisi löytyä, mutta ei vaan toimi. Aivan uskomatonta touhua!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Kärppien tilanne on paljon syvemmällä kuin maalivahdeissa. Tuo joukkue on pelannut aivan upeita pelejä välillä ja sitten taas välillä tällaista sontaa. Minä luulen vahvasti, että Marjamäki on pelaajia syyllistävillä julkisilla puheillaan tehnyt joukkuehengelle ison haitan. Ja mitä se puhe on ollut sitten joukkueen sisällä, en tiedä. Pelitapa ei toimi ja joukkue on huonossa henkisessä iskussa. Päävalmentaja haloo! Nöyryys ja ammattitaito ovat päävalmentajan menestyksen resepti. Toinen uupuu, vielä. Tappioiden kautta sitä taas oppii.
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Tätä olen jo hetken miettinyt, että riittääkö pukuhuoneessa johtajuus? Kukkonen oli herra Hidalgo pukukopissa, mutta onko Ohtamaa sitä?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätä olen jo hetken miettinyt, että riittääkö pukuhuoneessa johtajuus? Kukkonen oli herra Hidalgo pukukopissa, mutta onko Ohtamaa sitä?
Minusta mennään harhapoluille, jos haetaan syytä heikkoon esitykseen johtajuuden puutteesta. Ohtamaa ja Anttila ovat kipparoineet myös Leijonia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös