Asioita voi tosiaan katsoa täysin eri silmin. Minun mielestäni Akun kauden aloitus on taasen ollut todella väkevä. Tykkään itse todella paljon Akun pelaajaprofiilista ja siitä, miten kokonaisvaltainen pelaaja on kyseessä. Pari kautta on Aku opetellut Liigan ja Kärppien tavoille, pelin ollessa paikka paikoin jopa "selviytymistä", kuten nuorilla usein toki on, kun ensiaskeleitaan Liigassa ottavat.
Mutta tällä kaudella näyttää, että Aku on jämäköitynyt, pärjää hyvin ja entistä paremmin kamppailuissa ja pystyy tarjoamaan pelille, jopa mutuakin kuin pelkän "kentällä kääntymisen ja vaihtoon" -mentaliteetin. Aku on kyllä kova raataja, omaa tulisen laukauksen, yllättävän pehmeät kädet ja se mikä tekee minun suurimman vaikutuksen: omaa todella hyvän luistelun ja ennen kaikkea liun. Itse asiassa, kun katsoo miten Aku luistelee ja käsittelee kiekkoa, tulee minulle hänestä hyvin paljon mieleen Rasmus Kupari. Aku käyttää luistelua ja sulavaa liukuaan samalla lailla hyväksi ja kiekonkäsittelyssäkin on paljon yhtäläisyyksiä. Nyt kun, hän näyttää saaneen lisää voimaa ja jäntevyyttä, niin minulla on tunne, että täm voisi jopa olla se Akun "the kausi", kun tekee läpimurtonsa sinne ydin/runkopelaajien joukkoon.
Minusta Aku on pelannut sen verran hyvin ja on nyt niin siinä läpimurron kynnyksellä, että antaisin hänelle jopa isompaa vastuuta. Koittaisin istuttaa Akua kenties meidän P-Amerikan apujen vierelle. Omaa myös hyvän pelikäsityksen ja voisi jopa toimia hyvänä tarjoilijana Wellmanille. Eväät on olemassa Akun breikkaukselle ja nyt ollaan mielestäni ihan siinä kynnyksellä. Toki tällä kaudella edessä voi olla vielä liikaa kilpailua, kun oikealla laidalla on Leskinen-Wellman-Aaltonen trio hänen edellään lähtökohtaisesti. Aku vaikuttaa kaverilta, joka voi noista vielä isompaan ja kovempaan rooliin pudotuspeleissä.
Mutta loukkaantumisten ja maajoukkuekutsujen myötä, jos tonttia aukeaa ylempää (sekä ylivoimalta) sellainen +25 pisteen kausi ei ole lainkaan mahdottomuus. Ensi kaudella sitten kärkiketjuissa se eturivin suunnannäyttäjä, ennen lähtö P-Amerikkaan.