Aika karua tekstiä viimeiset kolme-neljä sivua tätä palstaa. Ymmärrän sen itsekin, koska peli oli mitä oli ja voitto tuli ikään kuin vahingossa. Mutta... siinä olen erimieltä monen kanssa, jotka toivoivat Kärppien häviötä, kun harmittelivat voittoa??? Siis... oikeesti. Joo, pointti oli se., että valmentaja vaihtuisi. Itsekin sitä olen odotellut ja toivonutkin, mutta kun kerran näillä mennään, niin ainakaan itse en osaa siitä huolimatta, vaikka ymmärrän monien ajattelun mekanismin, toivoa Kärppien häviöitä ja mahdollisia karsintoihin ajautumista. Senkin ajan olen joskus kokenut ja siitä ei kovin mukavia muistoja ole. Toki välissä on ollut kivempiäkin ajanjaksoja.
Totuushan on se, minkä kaikki pelejä seuraavat on nähneet, että peli on kuraa ja tuska paistaa pelaajista sekä ennenkaikkea valmennuksesta. Kärppien pelien seuraaminen ei ole tällähetkellä, eikä oikeastaan koko kauden aikana ollut mikään suuri nautinto elämys.
Silti. Minä ainakaan en osaa, enkä halua olla omaa suosikkiani vastaan, vaikka osaan olla myös kriittinen kun siihen on aihetta. Ja tämä kausi on antanut aihetta olla myös kriittinen. Olisihan se erikoista jos sokeasti kehuisi ja olisi tyytyväinen näkemäänsä. Itse tykkään olla pääsääntöisesti positiivinen, mutta kyllähän sekin on tälläkaudella ollut koetuksella. Positiivisuudesta huolimatta nyt on ollut paljonkin syytä kriittisyyteen ja sitä kautta syvä huoli siitä mihin tässä oikeasti ollaan menossa?
Oli miten oli, itse olen kuitenkin tyytyväinen, että saatiin vaikeuksien kautta tänään kairattua se kolmen pisteen voitto. Pisteitä tarvitaan kipeästi ja vaikka kuin Havun potkuja täällä toivotaan, en näe niitä näköpiirissä ( ei NE niitä anna). Joten, kun kuitenkin kyseessä ollut tähän mennessä floppikausi, ja parempaan ei ole takeita, niin jos kuitenkin jotenkin edes siedettävästi saataisiin kausi päätyyn asti. Ei näillä näytöin lähellekkään maalia, mutta jos ei kuitenkaan täydelliseen mahalaskuun?
Valkeaa kevättä tuskin on luvassa...