Kärppien liveseuranta kaudella 2024–2025

• 969 068
  • 23 450

estsince64

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos ja kun pelaajat ovat aneemisia, peli ei suju eikä tulostakaan tule, on valmentajan asia tehdä muutoksia ja herätellä joukkuetta. Rohkeaa olisi kokeilla erilaisia komboja. Heikkala-Kovarcik-Tardif vaikka esimerkiksi. Tänään ei tapahtunut mitään. Ei sitten yhtään mitään. Ja se jos mikä on huolestuttavaa.

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Sain vapaalipun matsiin, niin tuli käytyä ekaa kertaa Raksilassa tällä kaudella (ja muutenkin moneen vuoteen eka kerta). Oli kyllä todella heikko esitys Kärpiltä, ei oikein minkäänlaista punaista lankaa ollut nähtävissä. Siihen kun laitetaan päälle syväjäässä olevat huippuyksilöt, niin tulos on tällainen. Huonosti valmennettu ja alistuneen oloinen joukkue. Jotenkin muuten kruunasi illan, kun maskottien lämärikisassakin Kärppien maskotti Peto hävisi Kuninkuusravien maskotille Kunkulle. Tekemättä maaliakaan. Luonnollisesti :)

Jurkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mahatifot, Poronhoito, Näätäeläimet
Ei jumalauta tuosta tule mitään! Kyllä oli nyt taas niin heikko ja aneeminen esitys, että ei mitään järkeä.
Koko peli oli aivan yhtä junnaamista ja päämäärätöntä kiekon perässä luistelua. Tuntuu, että kenelläkään ei ole minkäänlaista johtoajatusta siitä, miten pitäisi pelata.

HPK rokotti 2 kertaa Kärppien ylihyökkäämisestä. Molemmat aivan D-junioritason virheitä.
Joukkueen selkäranka katkesi pariin takaiskuun, eikä asennekaan riittänyt enää nousemaan tasoihin.

Maalivahtipeliä ei voi kehua yhtään. Karhusesta ja Westerholmista ei ole auttamaan joukkuetta vaikeissa paikoissa. Lipsahtelee aivan luvattoman paljon tuollaisia sutaisuja ilman maskia.

Björk on hyvä, samoin Kovarcik. Kivistö myös hoiti tonttinsa ihan kohtuudella eilen. Muita ei voi oikein nostaa esiin. Tasaisen huonoa tekemistä.

Ylivoima on pelkkä vitsi tällä hetkellä. En muista, että se olisi koskaan ollut niin huonoa kuin nyt. Alle 8 %.
Aiemmilta kausilta tuttu vedenpitävä alivoimakin on muisto vain.

Mäntymaan olisi pitänyt lähteä jo 2 kuukautta sitten, mutta siellä se vain toistelee illasta toiseen, kuinka luottoa on ja tehtaan takuut, ym. täysin absurdia soopaa. Vanha mummokin tietää, että tuo joukkue pelaisi paremmin vaikka ilman valmentajaa, kuin Mäntymaan johtamana.

nihilisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Juventus
On myös merkille pantavaa, että niin eilen kuin parissa aiemmassakin ottelussa (Jukurit-peli ja mielestäni jokin toinenkin, ainakin TPS?) se aneemisuus on ollut aistittavissa jäältä jo lämmittelyjen aikana. Jokin tietty lataus puuttuu. Meinasinkin eilen niitä katsellessa tänne asiasta kommentoida, että saapa nähdä mitä tästä tulee. Oikeastaan syy miksi sitä en eilen tai aiemmillakaan kerroilla tehnyt, on ollut se, että joka kerta kun on tällainen olo ollut, olen ollut itse väsynyt tai flunssasta parantuneena, ja olen ajatellut että kokemus varmaankin vaan heijastelee omaa olotilaani. Tai ehkä minä onnistunkin tartuttamaan väsymyksen joukkueeseen ja ei pitäisi väsyneenä mennä hallille? :)

E: Lainaus jäi uupumaan mutta viittaus edelliseen viestiin.

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On myös merkille pantavaa, että niin eilen kuin parissa aiemmassakin ottelussa (Jukurit-peli ja mielestäni jokin toinenkin, ainakin TPS?) se aneemisuus on ollut aistittavissa jäältä jo lämmittelyjen aikana. Jokin tietty lataus puuttuu. Meinasinkin eilen niitä katsellessa tänne asiasta kommentoida, että saapa nähdä mitä tästä tulee. Oikeastaan syy miksi sitä en eilen tai aiemmillakaan kerroilla tehnyt, on ollut se, että joka kerta kun on tällainen olo ollut, olen ollut itse väsynyt tai flunssasta parantuneena, ja olen ajatellut että kokemus varmaankin vaan heijastelee omaa olotilaani. Tai ehkä minä onnistunkin tartuttamaan väsymyksen joukkueeseen ja ei pitäisi väsyneenä mennä hallille? :)

E: Lainaus jäi uupumaan mutta viittaus edelliseen viestiin.
Saman oon huomannut. Kotipeleissä sisääntulokin on vain jäälle saapuminen. Menestysvuosina sieltä tuli porukka räjähdysmäisesti jäälle ja oikeasti lähti "tappamaan" vastustajansa. Koko ajan oli selvä päämäärä alusta asti, että tänään ollaan tultu voittamaan.

Kuten tuossa itseesikin peilasit tätä asiaa, niin noinhan se juuri on. Minäkin muistan omilta pelivuosiltani ja ihan yhtälailla sama homma on nykyään höntsäpeleissäkin, että jos en lähde jäälle itseluottamusta koko kropastani puristaen "tänään ne ei vittu tee yhtään maalia", niin plörinäksi se menee. Voihan sinne mennä lunkisti ottamaan ja ajatella, että torjun mitä torjun, mutta vajaaksi se ainakin mulla sitten aina jää.

Tämä toki voi olla ihan lajin murroksessa aiheutunut muutos ammattilaisten keskuudessa, en ole niinkään ajatellut että koskeeko vain Kärppiä vai onko koko lajin ympärillä tapahtunut muutos, jonka myötä pelaajat menevät vain työpaikalleen jäälle. Pitääpä alkaa kiinnittää huomiota sarjan kärkipään joukkueisiin tässä.

Mutta oli miten oli, niin siltikin väitän että psykologisesti ihminen ei ole 20 vuodessa muuttunut niin paljoa, etteikö itsensä psyykkaamisella olisi edelleenkin iso merkitys lopputulokseen sen osalta, että paljonko saa itsestään irti urheilusuorituksen aikana.

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Saman oon huomannut. Kotipeleissä sisääntulokin on vain jäälle saapuminen. Menestysvuosina sieltä tuli porukka räjähdysmäisesti jäälle ja oikeasti lähti "tappamaan" vastustajansa. Koko ajan oli selvä päämäärä alusta asti, että tänään ollaan tultu voittamaan.

Kuten tuossa itseesikin peilasit tätä asiaa, niin noinhan se juuri on. Minäkin muistan omilta pelivuosiltani ja ihan yhtälailla sama homma on nykyään höntsäpeleissäkin, että jos en lähde jäälle itseluottamusta koko kropastani puristaen "tänään ne ei vittu tee yhtään maalia", niin plörinäksi se menee. Voihan sinne mennä lunkisti ottamaan ja ajatella, että torjun mitä torjun, mutta vajaaksi se ainakin mulla sitten aina jää.

Tämä toki voi olla ihan lajin murroksessa aiheutunut muutos ammattilaisten keskuudessa, en ole niinkään ajatellut että koskeeko vain Kärppiä vai onko koko lajin ympärillä tapahtunut muutos, jonka myötä pelaajat menevät vain työpaikalleen jäälle. Pitääpä alkaa kiinnittää huomiota sarjan kärkipään joukkueisiin tässä.

Mutta oli miten oli, niin siltikin väitän että psykologisesti ihminen ei ole 20 vuodessa muuttunut niin paljoa, etteikö itsensä psyykkaamisella olisi edelleenkin iso merkitys lopputulokseen sen osalta, että paljonko saa itsestään irti urheilusuorituksen aikana.
Voi kyllä kompata tätä täysin. Sisääntulo ylipäätään on vaisu ja laimea omaan makuun sekä kaiken lisäksi jätkät luistelee jäälle nipin napin. Ennen muinoin sieltä tultiin tuolla tappamisvimmalla sisään räjähdysten ja liekkien voimalla.

Omilta pelivuosilta sama, ja voi peilata vaikka siihen, että lähet kaverin kans sulkapalloa läpsimään. Jos menet ajatuksella "katotaampa mitä tulee", niin tietää että tukka pöllyää ja mies on pehmeä kaikin puolin.

Mitä on muiden joukkueiden pelejä tvstä ja halleilla tällä kaudella katsonut, osalla on tuo sisääntulo semmonen, että koko halli raikaa ja pelaajista näkyy se voitonhimo. Eihän se tieten aina voittoon johda, mutta pitäis siinä nyt vähän näkyä munaa, että tämä on meidän kaupunki.

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Voi kyllä kompata tätä täysin. Sisääntulo ylipäätään on vaisu ja laimea omaan makuun sekä kaiken lisäksi jätkät luistelee jäälle nipin napin. Ennen muinoin sieltä tultiin tuolla tappamisvimmalla sisään räjähdysten ja liekkien voimalla.

Omilta pelivuosilta sama, ja voi peilata vaikka siihen, että lähet kaverin kans sulkapalloa läpsimään. Jos menet ajatuksella "katotaampa mitä tulee", niin tietää että tukka pöllyää ja mies on pehmeä kaikin puolin.

Mitä on muiden joukkueiden pelejä tvstä ja halleilla tällä kaudella katsonut, osalla on tuo sisääntulo semmonen, että koko halli raikaa ja pelaajista näkyy se voitonhimo. Eihän se tieten aina voittoon johda, mutta pitäis siinä nyt vähän näkyä munaa, että tämä on meidän kaupunki.
Mä en tiedä mitä tuolle sisääntulolle pitäisi tehdä, mutta jotenkin aneeminen se on muutenkin. Ei liekkejä ja se video biiseineen, vaikka ihan kiva onkin, jää jotenkin pliisuksi. Onhan se sen nähnyt jo monta kertaa, mutta ei se enää sytytä ja ne punaiset silmät, wtf.

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu, sokea mummo
Mä en tiedä mitä tuolle sisääntulolle pitäisi tehdä, mutta jotenkin aneeminen se on muutenkin. Ei liekkejä ja se video biiseineen, vaikka ihan kiva onkin, jää jotenkin pliisuksi. Onhan se sen nähnyt jo monta kertaa, mutta ei se enää sytytä ja ne punaiset silmät, wtf.
Se viime vuoden video oli paljon parempi.

Ne punaiset silmät edustavat vastustajajoukkuetta, jota Kärppä lähtee nitistämään ottelussa. Ottelun jälkeen tulee jatkoa tuolle jos Kärpät voittaa - Raksilan halli vapautuu örrimörrin piinasta ja Kärppä nostaa routasydämen ilmaan. Omasta mielestä ihan hauska.

Skvortsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cmon boys, ass down, ass down, kohta mennään!
Sisääntulo biisiksi vois vaihtaa" those were the days my friend". Ai niin, ja Villelle vielä selvennyksenä. Tuo tarkoittaa "oi niitä aikoja".

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Sisääntulo biisiksi vois vaihtaa" those were the days my friend". Ai niin, ja Villelle vielä selvennyksenä. Tuo tarkoittaa "oi niitä aikoja".
Viime kaudella soi jokaisen pelin jälkeen "Haaveissa vainko oot mun" mikä sopi tilanteeseen loistavasti.

Ehdotankin että tästä lähtien pelien jälkeen kuultaisiin "Haaveet kaatuu".

Karhustomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oma suosikki on kun routasydän oli biisinä alkushowssa, olisko ollut 2010-luvun vaihteessa. Sitä ennen näytettiin ainakin pätkiä Kärppien huippuhetkistä mestaruusvuosilta, kokonaisuutena se ainakin katsojana sytytti ja valmisti otteluun. Sen jälkeenkin taisi olla ihan pätevää settiä joskus 10 vuotta sitten. Nykyään aika aneemista tosiaan ja sitä vaan oottelee että se on ohi, ja pääsee seuraamaan itse ottelua. :D

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kriisi-Kärpät, Canes, Jokerit (tämän kevään)
Tavallaan ihan kiva nähdä tänään Koiviston "last dance" Kärpissä. Ei kai se huomenna enää kokoonpanossa kuitenkaan ole?

Toivottavasti viimeisiä piirtoja Kärppäpaidassa ei tarvitse hävetä.

Toki paljon mieluummin katsoisin Juusolaa, mutta häntä ei seiskapakkina päästetä kentälle, toisin kuin eräitä.

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Alle minuutti pari pitkää kiekkoa ja kaksi huippupaikkaa omiin. Tuttu alku.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy