Mainos

Kärppien kokoonpanot ja ketjukoostumukset kaudella 2024–2025

• 174 689
  • 1 080

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun Kärpät on lähtenyt sille tielle, että ennen vaihdetaan pelaajia kuin kenkitään valmentaja, niin voisiko seuraava rakennuskohde olla kolmos- ja nelosketju? Neloseen Anttilan ja Korpimäen rinnalle kunnon laituri ja kolmoseen kunnon sentteri liimaamaan nämä ketjut yhtenäisiksi? Joku Victor Ujcik klooni neloseen ja Kalle Sahlstedt klooni kolmoseen olisivat kyllä mun mielestä sitä mitä lekuri määräisi tähän kohtaan. Kärpissä on aivan liikaa nyt noita diipadaapajätkiä, jotka eivät vaan riitä nykyistä tasoa korkeammalle.

Myllykoski voisi aloittaa siitä, että millä palasella saisi liimattua tuosta Kärppien nelosesta toimivan. Yksi palanen siinähän on jo olemassa, eli Mörkö Anttila, sentterin tonttia siihen tyrkytän Korpimäelle (mutta vaihtoehtoisesti myös pettymys-Melnickille), mutta tuon toisen laiturin tontin pelimiehen hankkimisen jättäisin Myllykoskelle.

Jäljelle jäisi tuo ehkä Kärppien hyökkäyksen suurin murheenkryyni: kolmosketju. Kärpät on täynnä surffaajia, jotka parhaimmillaan tekevät pinnan silloin ja toisen tällöin, mutta tasaisuus, pistepotentiaali sekä tasaisen varma parantaminen puuttuu otteista. Kolmonen ja nelonen pitäisi tuota energiaa kärkiketjuiille, mutta eipä ne paljoa sitä tuo.

Maustemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jäljelle jäisi tuo ehkä Kärppien hyökkäyksen suurin murheenkryyni: kolmosketju. Kärpät on täynnä surffaajia, jotka parhaimmillaan tekevät pinnan silloin ja toisen tällöin, mutta tasaisuus, pistepotentiaali sekä tasaisen varma parantaminen puuttuu otteista. Kolmonen ja nelonen pitäisi tuota energiaa kärkiketjuiille, mutta eipä ne paljoa sitä tuo.
Olen vahvasti eri mieltä. Kolmosketju on ollut ainoita ketjuja, jossa jokainen pelaaja taistelee tilanteet loppuun asti joka vaihdossa. Korpimäki on viime aikoina kauhonut aloituksia jollain 55+ prosentilla pelistä toiseen ja kokonaisuudessaan kolmosketju on saanut vietyä peliä ja painetta vastustajan päätyyn paremmin kuin yksikään muu ketju. Jos Havu älyäisi peluuttaa tämänhetkistä kolmosketjua vastustajien kärkiketjuja vastaan, niin uskon, että Kärppien kolmonen saisi hiljennettyä aika monta ketjua pelkän jatkuvan työnteon voimalla.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eilen alaketjut kantoivat, kun kolmonen iski pelin tasoihin ja nelonen niittäsi voittomaalin. Kovarcik tuohon takaisin, niin saadaan kärkiketjut taas balanssiin. Kylläpä näyttää hyvältä.

Erityisen iloinen olen Antti-Roikon paluusta. Oli kuin eri mies alkukauteen verrattuna. Hyvä näin, mulla olikin jo ikävä sitä tuttua Antti-Roikoa.

Turunen-Kovarcik-Gardiner
Tardif-Virta-Rueschoff
Hermonen-Korpimäki-Heikkala
Antti-Roiko-Melnick-Anttila

Tuossa on kyllä ihan kelpo vitjat, ehkäpä se kakkossentteriä vielä huutais. Kolmonen on tosiaan jättimäisen paljon enemmän kuin osiensa summa. Nelonen aivan liigan kärkilaatua nyt, kun Melnick ja Antti-Roiko ovat vapautumassa koomastaan.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Eilen alaketjut kantoivat, kun kolmonen iski pelin tasoihin ja nelonen niittäsi voittomaalin. Kovarcik tuohon takaisin, niin saadaan kärkiketjut taas balanssiin. Kylläpä näyttää hyvältä.

Erityisen iloinen olen Antti-Roikon paluusta. Oli kuin eri mies alkukauteen verrattuna. Hyvä näin, mulla olikin jo ikävä sitä tuttua Antti-Roikoa.

Tardif-Virta-Rueschoff

Tuossa on kyllä ihan kelpo vitjat, ehkäpä se kakkossentteriä vielä huutais. Kolmonen on tosiaan jättimäisen paljon enemmän kuin osiensa summa. Nelonen aivan liigan kärkilaatua nyt, kun Melnick ja Antti-Roiko ovat vapautumassa koomastaan.
Rosteri on ihan riittävä hyökkäyksen osalta, jos peli olisi kuosissa. Niin kauan kun perusta antaa periksi ei ketjukoostumuksilla ole juuri mitään merkitystä "isossa kuvassa". Yksi semi ok peli yhdeltä tai kahdelta pelaajalta tai ketjulta ei tätä faktaa muuta yhtään miksikään. Meinickin ja AAR:n yhden pelin kohtuullinen onnistuminen ei millään tavalla muuta ketjua liigan parhaaksi nelosketjuksi. Arvostan torson lojaalisuutta ja optimistia, mutta vähän tuota fanitushöttöä ja toiveunta voisi ottaa pois. Kaikella kunnioituksella. Mutta, jokainen tavallaan. Kyllä tänne mielipiteitä mahtuu.

Eemil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Tardif-Virta-Rueschoff

Kokoonpano huutaa vielä ykkösmaalivahtia ja ykköskakkossentteriä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy