Kärppien kokoonpano ja ketjukoostumukset kaudella 2022–2023

  • 149 588
  • 1 022

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tällä hetkellä sanoisin että kaksi "tutkaparia" on jo löytynyt ja tulevat ns. normiolosuhteissa saamaan sementoidut pelipaikat itselleen:

Turunen-Tiivola
Hyry-Anttila

Turunen ja Tiivola ovat löytäneet hyvin yhteispelillä toisensa ja itse asiassa kyllä se Björkqvist on ollut myös sen verta hyvä että en välttämättä lähtisi tätä kolmikkoa rikkomaan. Nelosketjussa puolestaan Hyry jatkaa siitä mihin jäi viime keväänä ja tuosta on tulossa nyt vähintään sellainen Keränen 2.0 Marjamäelle, eli todella rouhea nelosen sentteri joka pystyy paikan tullen myös tekemään maalin. Lisäksi näkisin että potentiaalia isompaankin rooliin on, mutta nyt hoitaa hyvin tonttinsa tuolla nelosessa.

Ylemmissä ketjuissa onkin sitten vähän mietittävää, esim. Emanuelssonin pitäsi kyllä pian saada maalihanat auki, muuten alkaa näyttää vähän uhkaavalta. Junttila-Kemppainen-Leskinen kyllä hakee myös itseään, en tiedä pitäisikö tässä kokeilla sitä että Leskisen ja Eman paikkoja vaihtaisi päikseen.

Noh, kaksi oikeaa peliä vasta takana joten eiköhän tässä syksyn mittaan ala koostumukset löytyä. Se mikä on positiivista niin kamppailuvoimaa löytyy kyllä jokaisesta ketjusta ja esim. keskikaista on sillä mallilla että se riittää kunhan laidoille löytyy oikeat pelaajat. Aloituksia tosin pitää parantaa, eilen oltiin niissä aika kujalla.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
En olisi ennen kauden alkua uskonut, että eteen tulee Hyry vs Koskenkorva-tilanne, sillä kyse on lähtökohtaisesti eri pelipaikkojen pelaajista. Koskenkorva ei sittenkään sementoinut asemaansa nelossentterinä, sillä Hyry on hoitanut sen(kin) roolin älyttömän hyvin. Häntä ei tulla juuri kampeamaan tuosta, korkeintaan laitaan.

Koskenkorvaa en peluuttaisi kuitenkaan harjoituskauden tapaan laidassa, sillä hänen arvonsa on puhtaasti keskikaistalla. Hänen pelatessaan siirtäisin Hyryn laitaan, mikä tuskin on kummaltakaan pois.

Hermonen ja Kalapudas jäävät rotaatioon. Särkymävaraa ja syvyyttä on kuitenkin löydyttävä, enkä ihmettelisi vaikka Marjamäki heittäisi kauden aikana jonkun nimimiehenkin katsomoon, kuten Eman. Late pystyy tähän surutta jos tarve vaatii.
 

Beni49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Enpä ihmettelisi, jos Kalapudas saisi ensi viikolla näyttöpaikan Koivusen tilalla. Ei ole Koivunen vielä pystynyt esittämään läheskään parastaan, vaikkei nyt mitenkään huonostikkaan ole pelannut. Saattaisi jopa lyhyt viltitys piristää Koivusta.

Yvlle puolestaan tässä tilanteessa vaihtaisin ehdottomasti Björkqvistin. Mielestäni Koivunen menee hukkaan maalin edessä, johon puolestaan Björkqvist sopisi kuin nenä päähän.

Positiivista kuitenkin, että peli näyttää jo tässä vaiheessa todella hyvältä ja tällaisia pieniä viilauksia voi huoletta tehdä ja kokeilla.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Enpä ihmettelisi, jos Kalapudas saisi ensi viikolla näyttöpaikan Koivusen tilalla. Ei ole Koivunen vielä pystynyt esittämään läheskään parastaan, vaikkei nyt mitenkään huonostikkaan ole pelannut. Saattaisi jopa lyhyt viltitys piristää Koivusta.
Tuskimpa piristäisi. Ei Koivunen mielestäni ole huono ollut, maalit ja tehot vain kiertävät, niin kuin koko ketjua. Ema ja Koivunen, miksei Kunyk myös, tarvitsevat vain onnistumisen tai pari, ja Kärpillä on kasassa kolme *neljä pirun hyvää ketjua. Mitä Kalaputaaseen tulee, niin luulen että hänen sopimus puretaan tämän kauden aikana, ja mies löytää itsensä jostain Sportin, Saipan sentteristöstä. Ei edes pelannut huonosti harjoituskaudella, mutta ei oikein sovi tuohon Kärppien palapeliin.
 
L

luigitar

Tuskimpa piristäisi. Ei Koivunen mielestäni ole huono ollut, maalit ja tehot vain kiertävät, niin kuin koko ketjua. Ema ja Koivunen, miksei Kunyk myös, tarvitsevat vain onnistumisen tai pari, ja Kärpillä on kasassa kolme *neljä pirun hyvää ketjua. Mitä Kalaputaaseen tulee, niin luulen että hänen sopimus puretaan tämän kauden aikana, ja mies löytää itsensä jostain Sportin, Saipan sentteristöstä. Ei edes pelannut huonosti harjoituskaudella, mutta ei oikein sovi tuohon Kärppien palapeliin.

Itse näkisin Kalaputaan olevan hyvä palanen Pikkaraisen sapluunaan. Repisi hänestä varmasti parhaimman irti.

Paljonko Kalapudas nettoaa Kärpissä?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä Kalaputaaseen tulee, niin luulen että hänen sopimus puretaan tämän kauden aikana, ja mies löytää itsensä jostain Sportin, Saipan sentteristöstä. Ei edes pelannut huonosti harjoituskaudella, mutta ei oikein sovi tuohon Kärppien palapeliin.
Minä luulen, ettei Kalapudas lähde minnekään, ellei itse erityisesti halua. Pitkä kausi ja laadukas omakasvatti, joka pystyy sekä sentteröimään että pelaaman laidalla, on arvokas lisä kokoonpanossa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Paljonko Kalapudas nettoaa Kärpissä?
Paha sanoa, mutta vuonna 2020 ansiotulot oli reilu 90 000 euroa ja tuolloin mies pelasi JYPissä. En usko että se on tuota enempää nykyäänkään, koska vuoden 2020 lopulla JYP sai leikattua pelaajiensa palkkoja ja Kalapudaksen sopimus kattoi tuolloin kevääseen 2022 asti.

Toki en sitten tiedä miten mottipäisen jatkopahvin Kärpät teki Kalikselle, mutta en nyt kyllä suoraan usko että ihan mihinkään älyttömiin on menty.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Minä luulen, ettei Kalapudas lähde minnekään, ellei itse erityisesti halua. Pitkä kausi ja laadukas omakasvatti, joka pystyy sekä sentteröimään että pelaaman laidalla, on arvokas lisä kokoonpanossa.
Juuri tätä ajattelin, että Kalis saattaa itse haluta isompaan rooliin. Ykkössentteristä vilttiin, ei varmasti ole tyytyväinen.
Itse näkisin Kalaputaan olevan hyvä palanen Pikkaraisen sapluunaan. Repisi hänestä varmasti parhaimman irti.

Paljonko Kalapudas nettoaa Kärpissä?
Nyt kun sanoit, niin voisi kyllä HPK:ssa toimia aika hyvinkin hänellä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ykkössentteristä vilttiin, ei varmasti ole tyytyväinen.
Tuotahan me emme tiedä. Voi olla erittäinkin tyytyväinen ollessaan osa voittavaa joukkuetta. Muutama vuosi meni Kalaputaalla ilta toisensa jälkeen tappioita sulatellessa. Kuten olen sanonut, Kalaputaalla on oma roolinsa joukkueessa ja pelaamaan hän pääsee varmasti kymmeniä pelejä. Omista näytöistä sitten loput kiinni. Mulla on sellainen kutina, että Marjamäki on saanut myytyä joukkueelle hyvin ajatuksen siitä, että jokainen on tärkeä ja niinhän oikeasti myös on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Koskenkorvaa en peluuttaisi kuitenkaan harjoituskauden tapaan laidassa, sillä hänen arvonsa on puhtaasti keskikaistalla. Hänen pelatessaan siirtäisin Hyryn laitaan, mikä tuskin on kummaltakaan pois.
Minä itse asiassa luulen ettei Hyry tule pahemmin laidassa pelaamaan, mies on nimittäin pelannut viime kevään ratkaisupeleistä asti Marjamäen paletissa sentterinä ja hyvin onkin pelannut. Toki se on totta että Hyry pystyy pelaamaan myös laidalla, mutta kyllä viime ajan näytöt nelossentterin tontilta on niin hyvät ettei miestä yksinkertaisesti kannata lähteä tuosta siirtämään.

Tällä hetkellä itse asiassa jopa Koskenkorva saattaa olla enemmän liipasimella sen lähdön suhteen, Kalapudasta pystyy kuitenkin jokseenkin luonnollisemmin laidalle siirtämään mutta Kossu ei kyllä oikein sinne istu. Toki mikään pakko ei ole luopua kenestäkään, jos nämä veljet ovat tyytyväisiä rotaatiomiehen rooliin niin olkoot mukana vaan. Pelatkoon sitten satakymmenen lasissa kun joskus pelaamaan pääsevät.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Tuotahan me emme tiedä. Voi olla erittäinkin tyytyväinen ollessaan osa voittavaa joukkuetta. Muutama vuosi meni Kalaputaalla ilta toisensa jälkeen tappioita sulatellessa. Kuten olen sanonut, Kalaputaalla on oma roolinsa joukkueessa ja pelaamaan hän pääsee varmasti kymmeniä pelejä. Omista näytöistä sitten loput kiinni. Mulla on sellainen kutina, että Marjamäki on saanut myytyä joukkueelle hyvin ajatuksen siitä, että jokainen on tärkeä ja niinhän oikeasti myös on.
Niin, eihän sitä ikinä tiedä. En minä toivo, että Kalapudas tuosta lähtisi, kunhan mies on itse sen asian kanssa fine että pelejä ei tule samaa tahtia kuin aikaisemmin. Kunhan heitin arvauksen oman mutuiluni perusteella. Tosiaan hyvä on, jos jokainen joukkueesta kokee itsensä tärkeäksi ja kuuluvan joukkueeseen. Silloinhan se on joukkue isolla J:llä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin ja joo, hyvä nyt muistaa sekin että takana on vasta kokonaiset kaksi peliä. Jollain tasolla jopa harvinaisen hyvä tilanne kun se optimikokoonpano on täydessä tikissä tässä vaiheessa, onhan tuota usein sitäkin että alkukaudesta saattaa vielä pikku remppaa olla. Anyway, kauden aikana esim. Anttila tulee raskasrakenteisena pelaajana varmasti huilaamaan joitain pelejä ja en ihmettelisi jos vähän samasta puusta veistetty 34-vuotias Kemppainenkin olisi jonkun back-to-back pelin pois, riippuen toki vastustajista yms. Siinä mielessäkin hyvä että siellä on kuitenkin Kalaputaan ja Koskenkorvan tasoisia pelaajia mukana.

Ensi viikolla antaisin kyllä ainakin Kalaputaalle peliaikaa vasemmassa laidassa, joko Koivusen tai Hermosen tilalla.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Minä itse asiassa luulen ettei Hyry tule pahemmin laidassa pelaamaan, mies on nimittäin pelannut viime kevään ratkaisupeleistä asti Marjamäen paletissa sentterinä ja hyvin onkin pelannut. Toki se on totta että Hyry pystyy pelaamaan myös laidalla, mutta kyllä viime ajan näytöt nelossentterin tontilta on niin hyvät ettei miestä yksinkertaisesti kannata lähteä tuosta siirtämään.

Tällä hetkellä itse asiassa jopa Koskenkorva saattaa olla enemmän liipasimella sen lähdön suhteen, Kalapudasta pystyy kuitenkin jokseenkin luonnollisemmin laidalle siirtämään mutta Kossu ei kyllä oikein sinne istu. Toki mikään pakko ei ole luopua kenestäkään, jos nämä veljet ovat tyytyväisiä rotaatiomiehen rooliin niin olkoot mukana vaan. Pelatkoon sitten satakymmenen lasissa kun joskus pelaamaan pääsevät.
Kossun tilanne on varsin mielenkiintoinen. Laidassa hän menee ehdottomasti hukkaan. Viime kaudella oli kuitenkin koko kauden otannalla se varmin sentteri ja tasaisin suorittaja roolissaan. Pistelinkoa Kossusta tuskin koskaan tulee, mutta potentiaalia on yhä kasvaa sellaiseksi köyhän miehen kemppaiseksi Liiga-tasolle.

Sekä Kossu että Hermonen tekivät viime vuonna pitkät jatkot Kärppiin ja olisivat olleet iso pala Mikkolan suunnitelmia. Molemmat ovat olleet Liiga-kuvioissa jo Suikkasen kaudesta lähtien, mutta rooli on jäänyt pieneksi ja lopullinen läpimurto tekemättä. Koskenkorva nosti viime kaudella kuitenkin reilusti tasoaan. Marjamäen paletissa kilpailu pelipaikasta on kuitenkin jälleen sen verran kova, että en ihmettelisi jos rotaatiossa tapahtuisi liikkuja toiseen Liiga-seuraan. Voin toki olla väärässä ja kaksikko voi viihtyä pienessäkin roolissa, missä he ovat myös tarpeellisia.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kolme ensimmäistä viikkoa Kärpät pelaa vain kaksi ottelua viikossa. Sen vuoksi rotaatioon ei ole suurta tarvetta ilman loukkaantumisia. Kolme sitä seuraavaa viikkoa mennään sitten kolme peliä viikossa tahdilla niin, että pelit painottuvat loppu viikkoon. Kahdesti jopa niin, että neljään päivään tulee kolme peliä. Eiköhän viimeistään tuossa ruuhkassa nähdä enemmän kierrätystä.
 
Viimeksi muokattu:

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Minä luulen, ettei Kalapudas lähde minnekään, ellei itse erityisesti halua. Pitkä kausi ja laadukas omakasvatti, joka pystyy sekä sentteröimään että pelaaman laidalla, on arvokas lisä kokoonpanossa.

Jos miettii Kalaputaan tilannetta niin eihän se tosiaan hullumpi ole. Mahdollisuus imeä oppia huippupelaajilta ja voittaa mestaruus kasvattiseurassa. Fakta on kuitenkin se, että Kalapudas on yhdessä Koskenkorvan kanssa ensimmäisenä listalla, kun aletaan miettimään paikkaajaa loukkaantuneille/sairastuneille (ja niitähän lätkässä kyllä tulee). Sen jälkeen saakin sitten kentästä riippumatta pelata KHL-tason kavereiden kanssa. Miksipä sitä ei tuossa tilanteessa jaksaisi odotella muutamaa viikkoa?

Se, että Kalapudasta ei ole lähetetty lainalle muihin liigajoukkueisiin kertoo, että miehen kanssa on selvät sävelet sovittuna. Jos ukkoa loukkaantuu tai kierrätetään, niin Antti on varmasti ensimmäisenä Laten listalla kokoonpanoon. Siellähän se joukkuueen mukana treenaa ja elää. Tärkeä palanen myös Kärpille leveyden suhteen kun pitkä kausi edessä. Kossu ja Kalapudas voidaan heittää kentälle mihin rooliin tahansa kun tarvitaan.
 

Eemil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppien ylivoima tökkii, vaikka muuten peli kulkee. Mielelläni näkisin Topi Niemelän isossa roolissa ylivoimalla. Pelin tason pitää parantua koko ajan ja niin pitää ylivoimankin, jossa on tarve parantaa nopeasti!
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei muutoksia kokoonpanoon.

Junttila - Kemppainen - Leskinen
Ohtamaa - Rundblad

Koivunen - Kunyk - Emanuelsson
Byström - T.Niemelä

Turunen - Tiivola - Björkqvist
Kivistö - M.Niemelä

Hermonen - Hyry - Anttila
Paaso

MV: Blomqvist, (Meriläinen)
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Ei muutoksia kokoonpanoon.

Junttila - Kemppainen - Leskinen
Ohtamaa - Rundblad

Koivunen - Kunyk - Emanuelsson
Byström - T.Niemelä

Turunen - Tiivola - Björkqvist
Kivistö - M.Niemelä

Hermonen - Hyry - Anttila
Paaso

MV: Blomqvist, (Meriläinen)
Mahtavaa, että Late ei lähde siihen "happy family" kierrätys pelleilyyn mukaan, jota esim Mamba harrasti. Pelaat hyvin, niin saat jatkaa kokoonpanossa, jos et pelaa niin laitetaan tilalle sellainen kaveri joka siinä pystyy pelaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mahtavaa, että Late ei lähde siihen "happy family" kierrätys pelleillyyn mukaan, jota esim Mamba harrasti. Pelaat hyvin, niin saat jatkaa kokoonpanossa, jos et pelaa niin laitetaan tilalle sellainen kaveri joka siinä pystyy pelaamaan.

Jep. Tuo Mamban ja Mikkolan kierrätysruletti meni aivan överiksi. Rotaatiossa oli aivan liikaa pelaajia. Lisäksi rotaatiossa pyöri vain 3-4 ketjun pelaajat, jotka muutenkin pelasivat vähiten. Hyvillä peliesityksillä saattoi joutua katsomoon.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Kauankohan vapaamatkustajat M.Niemelä, Ville
Leskinen ja Emanuelsson saavat siimaa,,,, aika paskaa tekemistä illasta toiseen.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muutama muutos rosterissa, HPK klo 17:00.

Junttila - Kemppainen - Emanuelsson
Koivunen - Kunyk - Leskinen
Turunen - Tiivola - Björkqvist
Kalapudas - Hyry - Anttila

Ohtamaa - Rundblad
Byström - T. Niemelä
Kivistö - M. Niemelä
Paaso

Meriläinen (Blomqvist)

Leskinen ja Emanuelsson vaihtaneet paikkoja. Hermonen vilttiin, ja Kalapudas tilalle. Mise sen sijaan ei päässyt ansaitulle katsomokomennukselle. Meriläiselle kauden ensimmäinen liigamatsi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Junttila - Kemppainen - Emanuelsson
Koivunen - Kunyk - Leskinen
Turunen - Tiivola - Björkqvist
Kalapudas - Hyry - Anttila

Ohtamaa - Rundblad
Byström - T. Niemelä
Kivistö - M. Niemelä
Paaso

Meriläinen (Blomqvist)
Ihan ymmärrettäviä muutoksia. Toivottavasti Emanuelssonin ja Leskinen tuovat uusin ketjuihinsa uutta pontta. Kalaputaalle toivon häikäisevän hyvää peliä. Nyt on se hetki, kun näyttöjä isketään pöytään, sama Meriläisen kanssa. Tulta munille!
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Muutama muutos rosterissa, HPK klo 17:00.

Junttila - Kemppainen - Emanuelsson
Koivunen - Kunyk - Leskinen
Turunen - Tiivola - Björkqvist
Kalapudas - Hyry - Anttila

Ohtamaa - Rundblad
Byström - T. Niemelä
Kivistö - M. Niemelä
Paaso

Meriläinen (Blomqvist)

Leskinen ja Emanuelsson vaihtaneet paikkoja. Hermonen vilttiin, ja Kalapudas tilalle. Mise sen sijaan ei päässyt ansaitulle katsomokomennukselle. Meriläiselle kauden ensimmäinen liigamatsi.
Ai-ai kun järkeviä ratkaisuja, kyllä Late osaa.
Todellakin hyvä ajatus herätellä Emanuelsson ja Leskinen joilla on ollut tukkoista tekemistä.
Molempien potenttiaalit tiedetään. Hyvä juttu myös että Kalapudas saa mahkut, oli harkkapeleissä hyvä.
Leevin entree on myös huippujuttu, molemmat veskarit lämpiminä niin hyvä tulee.
Harvoin, varsinkin lähivuosina on ollut tilannetta että voisi tällä tavoin kokeilla koostumuksia.
Aina löytyy huippujätkä rooliin kuin rooliin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös