Mainos

Kärppien kannattajatoiminta 2024–2025

• 60 974
  • 430
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä on se haaste, ettemme pääse alkujuuresta varmasti yhteisymmärrykseen. Jos katsotaan jalkapalloon ja Englantiin saamme esimerkkejä puolesta ja vastaan. Tuolla on varmasti paljon kannattajuuden alkujuurta. Jos nostan esimerkiksi Saksasta FC St.Paulin, huomaamme, että hurmoksellinen tuki on taustalla, vaikka huonosti menee. Jos menemme pieneen kroatilaiskylään tai italiaskylään kyllä siellä viimeiseen pisaraan kannustetaan omaa porukkaa lajista riippumatta. Oulussa näin ei ole, eikä Suomessa. Lappeenranta heräsi eloon menestyksen myötä. Sellaisia me olemme ja sille on oma sanansa.
En usko, että tässä tapauksessa menestymättömyys on suurin asia miksi kannattajat ja ihmiset ikään kuin hylkäävät seuran. Kaikista eniten vituttaa se, että seura ei tee oikeasti yhtään mitään sen eteen, että kurssi kääntyisi. Viiteen vuoteen seura ei ole kyennyt, tai halunnut tekemään niitä oikeita kovia ratkasuja, jolla mestaruusjuna saataisiin takaisin raiteilleen.

Sitten kun vielä mietitään niitä yhteisöllisyyttä rakentavia asioita, joita Kärpät seurana on laiminlyönyt vuosikaudet, niin totta helvetissä ihmiset näinä aikoina protestoi, vastustaa ja jopa hylkää kokonaan. Esimerkiksi ei IFK ole urheilullisesti juuri menestynyt vuosikymmeniin ja silti myyvät hallin täyteen harva se ilta. Siellä on osattu pitää yhteisöstä huoli.

Oksettaa katsoa sivusta, kun laiskanpulskeat saamattomat pukumiehet, joita ei selvästi kiinnosta pätkääkään seuran arvot, brändi, tulevaisuus, menestys ja kannattajat, tappaa itselle niin rakasta urheiluseuraa, etten millään pysty antamaan minkäänlaista tukea enää moiselle toiminnalle.

Viimeksi muokattu:

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näinpä. Jos tuo vertaus ihmisten innostuttua curlingin yksittäisestä olympiamenestyksestä tarkoittaa syvää kannattajuutta, joka kestää läpi vuosikymmenten, on tämä keskustelu saavuttanut pisteen, jolloin minä sanon hyvää yötä.
Minusta on erittäin söpöä, että vastasit eri käyttäjälle viitaten minun viestiini, jossa pääpointtini ei ollut tuo.

Ja kuitenkin voisin kaivaa omasta viestihistoriastasi varmasti kymmeniä kertoja, missä koet kyseisen mallin keskustella ala-arvoisena ja/tai toista vähättelevänä.

Höh.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta on erittäin söpöä, että vastasit eri käyttäjälle viitaten minun viestiini, jossa pääpointtini ei ollut tuo.
Mikä sitten oli pääpointtisi? Minä halusin kommentoida kirjoitustasi siitä, että tukea annettaan, kun se ansaitaan ja käytit esimerkkinä curlingin yksittäistä olympiamenestystä ja kuinka se ansaitsi kannustuksesi. Minä näen asian niin, että rakasta seuraa ja joukkuetta kannustetaan myös vaikeuksien keskellä. Joku hetken curling-hype on ihan samanlainen juttu kuin leipäkone. Hetkeksi koko kansan suosio ja sen jälkeen ikuisiksi ajoiksi unholaan.

Se, että irvailit mulle jostain paremmasta kannattajuudesta, on sitten sun oma juttu. Minä en noin ajattele.

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Poromafia julkaisi Instagramissa vielä huomisesta hiljaisuudestaan tiedotteen, joka kannattaa käydä lukemassa, asiaa joka sana.

Linkki: https://www.instagram.com/p/DC97PgZO510/
Tämä on hieno tapa protestoida. Tänään en siis ujuttaudu fanikatsomoon tai yleensäkään hallille peliä katsomaan. Tiedän etten malttaisi olla huutelematta törkeyksiä seurajohdolle yms. Seuraavan kerran ostan lipun peliin, kun puikoissa on uusi päävalmentaja.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä minä ainakin olen ollut Kärppäfani jo vuodesta 1987 (6 vuotiaasta). On tullut käytyä katsomossa aikoinaan jopa suomi-sarjapelejä ja nähtyä myös huippuvuodet. Fanina olo ei ole minulle valinta vaan Rakkaus seuraa kohtaan! Viha rakkaus-suhde seuraa kohtaan on ja pysyy, tällä hetkellä se on viha noita pöhöttyneitä seurajohtajia kohtaan, jotka tekee työnsä ihan puolivaloilla ja nauttii konsernin antimista ilman mitään todellista nöyryyttä päivittäistä työtä kohtaan. Juha Junno on henkilö, jolla myös tämä rakkaus seuraa kohtaan on ja myös se nöyryys taustalla, koska hän on ollut mukana sieltä vaikeista ajoista asti ja tietää mitä se vaatii. Hän on vuodattanut hikeä ja kyyneleitä seuraa kohtaan. Myllykoski ja Havu edustaa itselle aivan toista maata eli he ovat näitä nousukkaita, jotka ovat pesiytyneet seuraan seuran menestyksen myötä. Lasse Kukkonen on Kärppämies, mutta hän on aivan liian yksioikoinen johtotehtäviin eli mitään käyttöä Kehitysjohtajaksi (täysin ansaittu pelaajalegendan suojatyöpaikka!) Tommi Virkkunen ja kilpaurheilu, hyi helvetti, limainen bisnesmies, joka kilpailee ainoastaan lompakon paksuudella. Virkkusen aikana Kärpät on menettänyt kaikki urheillulliset arvot ja tilalle on tullut nuoleskelijoiden kööri. Suurin syyllinen siihen, että joukkue on urheilullisesti täysfarssi, mutta talous rokkaa. Herra voisi mennä konsernin hommiin ja pyörimään salonkeihin, koska se luonnistuu. Raksilan halliin ei pitäisi olla asiaaa edes pelin aikana!

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikä sitten oli pääpointtisi? Minä halusin kommentoida kirjoitustasi siitä, että tukea annettaan, kun se ansaitaan ja käytit esimerkkinä curlingin yksittäistä olympiamenestystä ja kuinka se ansaitsi kannustuksesi. Minä näen asian niin, että rakasta seuraa ja joukkuetta kannustetaan myös vaikeuksien keskellä. Joku hetken curling-hype on ihan samanlainen juttu kuin leipäkone. Hetkeksi koko kansan suosio ja sen jälkeen ikuisiksi ajoiksi unholaan.

Se, että irvailit mulle jostain paremmasta kannattajuudesta, on sitten sun oma juttu. Minä en noin ajattele.
Se pääpointti oli tekstin ensimmäisessä kappaleessa, kuten yleensä tavataan tehdä. Eli väite siitä, että palstalaiset olisivat omasta mielestään parempia valintoja seuran tärkeimpiin rooleihin. Ammattilaisten perään täällä niihin hommiin nimenomaan huudellaan, ei sinne olla nimetöntä ja kokematonta palstalaista vaatimassa.

Minäkin rakastan seuraa ja siksi olenkin näin huolissani. Joukkuetta sen sijaan en rakasta, se ei ole minulle suuria elämyksiä tarjonnut, toisin kuin esim. Liiganousuun ja mestaruuksiin kyenneet joukkueet.

Kuten sanoit curlingista, niin sama homma pätee tämänhetkisen Kärppäjoukkueenkin kanssa. Hetken tuo tämänhetkinen joukkue tuolla operoi, jonka jälkeen se päätyy ikuisiksi ajoiksi joko unholaan tai sitten se kirjoittaa kauniin tarinan, jota muistellaan vielä vuosi(kymmeni)en päästä. Jälkimmäiseen mun usko on kuitenkin tällä seuran reagoimattomuudella tasan nolla. Ensi kaudella on sitten taas uusi joukkue, jolla on uusi tarina.

Voihan tuon hiljaisen mielenilmauksen ajatella myös tukena joukkueelle. Lähtökohtaisesti, joskaan PM:n motiiveja tuntematta, itse osoittaisin omalta osaltani tuon mielenilmauksen nimenomaan valmennukseen ja johtoon, jos nyt sattuisin olemaan kaupungissa sekä paikan päällä peliä katsomassa. Joukkue ei ole syyllinen tähän sekoiluun, he tekevät vain mitä käsketään. Siksi kannattajat haluavat heitä tukea ottamalla julkisesti kantaa siihen, miten heitä välillisesti ja välittömästi esihenkilöidensä johdolla kohdellaan. Tällä hetkellä heidän ei anneta harjoittaa ammattiaan taitojensa sallimalla tasolla.

Ei yksittäiseen joukkueeseen seuran pian 80 vuotisessa historiassa kannata minun mielestäni rakastua - ei ainakaan ennen kuin se antaa siihen aihetta.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei yksittäiseen joukkueeseen seuran pian 80 vuotisessa historiassa kannata minun mielestäni rakastua - ei ainakaan ennen kuin se antaa siihen aihetta.
Tässä on se meidän iso ero. Näemme kannattajuuden ytimen eri tavoin. Eikä tässä ole kysymys siitä, kuka kannattaa paremmin. Tuollaiset heitot voidaan toivottavasti jättää suosiolla pois keskustelusta. Tässä on kysymys perustavanlaatuisesta erosta siinä, miten suhtaudumme kannattajuuden ja rakkauden käsitteisiin. Kyse ei siis ole paremmuuden vertailusta, vaan erilaisuudesta ja se on rikkaus.

Minulle edustusjoukkue on aina iso osa seuraa. Se on urheiluseuran urheilun ydin. Sen vuoksi koko seura on olemassa, siis urheilun ja menestyksen tavoittelun. Minusta kannattajuuteen kuuluvat niin hyvät kuin huonot ajat. Rakkaus sitten pitää kannattajuuden koossa myös huonoina aikoina. Minä koen Kärppien kulloisenkin joukkueen merkityksellisenä ja rakkauden arvoisena itsessään. Muistoja jää niistä jokaisesta, osasta maukkaita, osasta kirpeitä. Rakkaita ne ovat olleet kaikki, niin nykyinenkin.

Edit. Ajatusvirhe, heikot -> hyvät

Viimeksi muokattu:
Tai voisiko olla niin, että rakasta seuraa kohtaan fanit vaalii rajoilla ja rakkaudella. Nyt fanit antavat voimannäytteen katsomossa, että joku raja on nyt ylitetty. Kun ensin seurassa on osin toivottu parasta (lue: erinäisillä valinnoilla). Toki joukkue tehnyt parhaansa ja sitä on tuettu, mutta tulostaulu kertoo jo pidemmältä ajalta faktat.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Iso peukku Poromafian tempaukselle. Mitta on täynnä ja kärsivällisyys loppu joten tällainen kirjaimellisesti hiljainen protesti on paikallaan, ja kyllä se viesti tulee menemään tällä tavalla myös johdolle perille. Kyllä sielläkin varmasti tiedostetaan että alavireisesti on menty, mutta nyt kun asia tulee vielä alleviivattuna eteen ja nöyryyttävällä tavalla omassa hallissa, asian ymmärtävät kaikki osapuolet kasuaalikatsojia myöten, ja heitä Kärpillä ei ole vara menettää. Ehkä riski siitä pistää johdonkin kohdalla pyörät oikeasti pyörimään ja raksutuksen päälle.

Millään tavalla en itse koe että tämä oli kannattajilta jotenkin vääränlaista toimintaa tai joukkueen hylkäämistä, kuten täällä on vähän esitetty. Päinvastoin, tämähän toimii kuin interventio eli kun ollaan katsottu liian kauan sivusta kun läheinen ja rakas ystävä tekee hallaa itselleen, joskus tätä täytyy vaan ravistella ja kertoa suoraan että tämä ei ole enää okei, nyt asioiden täytyy muuttua ihan vain sinun itsesikin parhaaksi. Välittämisenä moinen itselleni välittyy, ei minään selän kääntämisenä ja hylkäämisenä silloin kun on vaikeinta. Tässä ollaan kuitenkin vielä aika kaukana siitä että joukkueelle buuattaisiin pelistä toiseen, pelaajille vittuiltaisiin henkilökohtaisesti tai nakeltaisiin roinaa jäälle.

Nokkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän Huuhkajien fanitkin olleet isossa roolissa kun Kanerva savustettiin ulos. Oli tifoja, heiteltiin kenkiä ,pidettiin ääntä, ja "kannustettiin" perseet kentälle päin. Suuri pomo joka oli juuri tehnyt rahakkaan sopimuksen Kanervan kanssa joutui nöyrtymään. 6 tappiota riitti joista 4 selvästi Suomea paremmille maille.
Kärpillä on 8 tappiota 9 pelistä ja puhutaan Suomen sisäisestä sarjasta johon Kärpillä on laadukas miehistö mutta penkin takana ja joukkueen kokoamisessa mikkihiiret, kuten oli AC Oulussakin joka vaihtoi valmennusta kahteen kertaan jotta sarjapaikka säilyi keksinkertaisella joukkueella.
Mielensä pahoittaja meininki ei toimi vaan selkeä näkyvä ja kuuluva ainut mitä tulee tehdä. Turha selitellä rttä minäkin olin sitä mieltä, nyt on tekojen aika.
Eikö nämä Porojutut ole Rollon asia ja siellä onkin savuavat rauniot.

Beni49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä on se meidän iso ero. Näemme kannattajuuden ytimen eri tavoin. Eikä tässä ole kysymys siitä, kuka kannattaa paremmin. Tuollaiset heitot voidaan toivottavasti jättää suosiolla pois keskustelusta. Tässä on kysymys perustavanlaatuisesta erosta siinä, miten suhtaudumme kannattajuuden ja rakkauden käsitteisiin. Kyse ei siis ole paremmuuden vertailusta, vaan erilaisuudesta ja se on rikkaus.

Minulle edustusjoukkue on aina iso osa seuraa. Se on urheiluseuran urheilun ydin. Sen vuoksi koko seura on olemassa, siis urheilun ja menestyksen tavoittelun. Minusta kannattajuuteen kuuluvat niin hyvät kuin huonot ajat. Rakkaus sitten pitää kannattajuuden koossa myös huonoina aikoina. Minä koen Kärppien kulloisenkin joukkueen merkityksellisenä ja rakkauden arvoisena itsessään. Muistoja jää niistä jokaisesta, osasta maukkaita, osasta kirpeitä. Rakkaita ne ovat olleet kaikki, niin nykyinenkin.

Edit. Ajatusvirhe, heikot -> hyvät

Lopeta jo se itsesi jalustalle nostaminen ja kunnioita myös muiden tapaa osoittaa välittämistä seuraa kohtaan. Aina kun ei ole kyse vain sinusta.

Iso respect Poromafialle.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oma ajatukseni tämän kauden osalta on seuraava: Kausi on jo menetetty minkään suuremman osalta. Tällä hetkellä Kärpät pelaa uskottavuuden ja tulevaisuuden vuoksi. Olen tyytyväinen, jos päästään 12. joukkoon. Kesällä tulee olemaan iso perkaminen tämön jälkeen ja yhteenvedon paikka. Rotat ja syövät on poistettava Kärppien sisäpiiristä!

Nokkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Iso peukku Poromafian tempaukselle. Mitta on täynnä ja kärsivällisyys loppu joten tällainen kirjaimellisesti hiljainen protesti on paikallaan, ja kyllä se viesti tulee menemään tällä tavalla myös johdolle perille. Kyllä sielläkin varmasti tiedostetaan että alavireisesti on menty, mutta nyt kun asia tulee vielä alleviivattuna eteen ja nöyryyttävällä tavalla omassa hallissa, asian ymmärtävät kaikki osapuolet kasuaalikatsojia myöten, ja heitä Kärpillä ei ole vara menettää. Ehkä riski siitä pistää johdonkin kohdalla pyörät oikeasti pyörimään ja raksutuksen päälle.

Millään tavalla en itse koe että tämä oli kannattajilta jotenkin vääränlaista toimintaa tai joukkueen hylkäämistä, kuten täällä on vähän esitetty. Päinvastoin, tämähän toimii kuin interventio eli kun ollaan katsottu liian kauan sivusta kun läheinen ja rakas ystävä tekee hallaa itselleen, joskus tätä täytyy vaan ravistella ja kertoa suoraan että tämä ei ole enää okei, nyt asioiden täytyy muuttua ihan vain sinun itsesikin parhaaksi. Välittämisenä moinen itselleni välittyy, ei minään selän kääntämisenä ja hylkäämisenä silloin kun on vaikeinta. Tässä ollaan kuitenkin vielä aika kaukana siitä että joukkueelle buuattaisiin pelistä toiseen, pelaajille vittuiltaisiin henkilökohtaisesti tai nakeltaisiin roinaa jäälle.
Turhan kevyttä meininkiä, ei toimi. Kärppien tapa olla hiljaa ettei kenellekään tule paha mieli ja samat pellet jatkaa ala-arvoisella osaamisella kohtuullisen ryhmän kanssa. Pelaajat on riittävät, heidät kun roolittaa oikein ja helpottaa pelaamista kuten Raipekin tekee, niin tulosta tulee. Hyvä syntyy kautta työn, tuskan, tahdon ja hien...Kiekko on yksinkertaisten miesten yksinkertainen laji. Perusasiat kuntoon; Helpot lähdöt, taklaukset ja maskit puuttuu täysin...

Nokkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oma ajatukseni tämän kauden osalta on seuraava: Kausi on jo menetetty minkään suuremman osalta. Tällä hetkellä Kärpät pelaa uskottavuuden ja tulevaisuuden vuoksi. Olen tyytyväinen, jos päästään 12. joukkoon. Kesällä tulee olemaan iso perkaminen tämön jälkeen ja yhteenvedon paikka. Rotat ja syövät on poistettava Kärppien sisäpiiristä!
Junno sen voisi ja uskaltaisi tehdä mutta syöpä ei tahdo lähteä edes sytöstaateilla! Liian paljon on niitä ns joojoo kavereita joilla ei annettavaa sekä näitä joilla päivämäärä mennyt ohi...

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Turhan kevyttä meininkiä, ei toimi. Kärppien tapa olla hiljaa ettei kenellekään tule paha mieli ja samat pellet jatkaa ala-arvoisella osaamisella kohtuullisen ryhmän kanssa. Pelaajat on riittävät, heidät kun roolittaa oikein ja helpottaa pelaamista kuten Raipekin tekee, niin tulosta tulee. Hyvä syntyy kautta työn, tuskan, tahdon ja hien...Kiekko on yksinkertaisten miesten yksinkertainen laji. Perusasiat kuntoon; Helpot lähdöt, taklaukset ja maskit puuttuu täysin...
Menee nyt vähän ja puurot ja vellit sekaisin, tässä ketjussa puhutaan kannattajista ja heidän toiminnastaan. Ei heillä sentään niin paljoa vaikutusvaltaa ole että voisivat sanella joukkueelle kokoonpanot, määrittää pelitavan ja päättää siirroista. Se on johdon ja valmennuksen tehtävä, ja tällä tempauksella kannattajat haluavat herätellä näitä tahoja reagoimaan ja tekemään työnsä paremmin.

Nokkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Menee nyt vähän ja puurot ja vellit sekaisin, tässä ketjussa puhutaan kannattajista ja heidän toiminnastaan. Ei heillä sentään niin paljoa vaikutusvaltaa ole että voisivat sanella joukkueelle kokoonpanot, määrittää pelitavan ja päättää siirroista. Se on johdon ja valmennuksen tehtävä, ja tällä tempauksella kannattajat haluavat herätellä näitä tahoja reagoimaan ja tekemään työnsä paremmin.
Eiköhän tuo viittaa Poromafiaan jonka toiminta anteeksi että olen olemassa ei kyllä toimi. Laitetaan ämyrit taas kaakkoon niin kukaan ei huomaa äänekkäiden kannattajien puutetta. Hyvä se on herätellä myös faktoilla mistä kyse kun kannattajille ei ole kukaan kertonut. Meininki on kuin "kuuluisan" futislegendan sanoja lainaten: "Katsojat on mikkihiirejä, aivan sama onko niitä" , näin myös Kärpät toimii , ainakin siltä se näyttää ulospäin.

Suosikkijoukkue
Oulu
Eiköhän tuo viittaa Poromafiaan jonka toiminta anteeksi että olen olemassa ei kyllä toimi. Laitetaan ämyrit taas kaakkoon niin kukaan ei huomaa äänekkäiden kannattajien puutetta. Hyvä se on herätellä myös faktoilla mistä kyse kun kannattajille ei ole kukaan kertonut. Meininki on kuin "kuuluisan" futislegendan sanoja lainaten: "Katsojat on mikkihiirejä, aivan sama onko niitä" , näin myös Kärpät toimii , ainakin siltä se näyttää ulospäin.
Paskan vitut. Aivan satavarmasti kaikki joukkuetta, toimistoa ja Kärppäklubilla katkarapuleipiä nauttivia sponsoreita myöten huomaavat hallissa sen, että kannattajakatsomosta kuulu äännähdystäkään pelin aikana. Tämä on PM:ltä juurikin se tapa reagoida, mikä näkyy joukkueen lisäksi myös sinne toimistolle. Mitkään sähköpostit Junnolle eivät tässä tilanteessa auta vaan sellaiset teot, mitkä ovat näkyvissä koko yhteisölle. Protestointi ei kerro välinpitämättömyydestä, vaan välittämisestä.

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Erittäin hyvä julkaisu poromafialta ja hienoa, että protestoitte. Toimisi vielä paremmin, jos vielä hajautuisitte muihin katsomonosiin, niin et kulmaus ois tyhjänä. Nyt on se riski, että jos kärpät onnistuu pari ohhoh-maalia tekemään, niin porukka alkaa taas kannustamaan.

Anyway, peukkua teille.

Imsamiz50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt kun ihmisten pointteja tässä lukenut niin ihan hyvä protesti, tosin oisin sitä tifoa kanssa kaipaillut :D

No mutta ainakin selvää on se, että tänään ei aukea peli todennäkösesti peli on paskaa ja se isoin syy miksi on ees katsomon avannut on ollut tunnelma ja nyt sitäkään ei oo niin ootellaan tonne klo 19.00 ja pääsee katsomaan miten tuolla Luulajassa hommat on osattu hoitaa kunnolla..

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Jokainen kannattaa tavallaan. Hyvä ja nousujohteinen meno on ollut Poromafialla ja Kärppien kannattajakulmauksella ylipäätään liittyen ottelutapahtumassa kannustamiseen. Siitä ovat olleet kiitollisia muut halilla olleet katsojat, seurajohto sekä joukkue.

Minä kuuluun siihen koulukuntaan, jossa tuen määrä nousee sitä mukaa, kun joukkueen ongelmat kasaantuvat. Hankalissa paikoissa tarvitaan kaikkien eniten tukea. Tässä suhteessa näen asian aivan eri tavoin kuin Poromafia. Mielestäni hiljaisuus tärkeässä pelissä ei ole joukkueen edun mukaista. Nyt isketään joukkueeseen, vaikka tarkoitus on iskeä johtoon. Siinä mielessä väärä tapa on tämä. Sitäpaitsi päättäjät tietävät kyllä muutoinkin, ettei hyvin mene. Näillä kahdella perusteella mielestäni turha boikotti Poromafialta.

Joukkue tarvitsee nyt tukea. Vaikeuksien keskellä meitä mitataan kaikkein eniten. Jos haluaa vaikuttaa, keinoja on muitakin ja sellaisia, jotka eivät iske tuskissaan olevaan joukkueeseen.
Lässyn lässyn lää. Lopeta jo. Paskat on jo housussa

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mites tää kannattamattomuus vertautuu normaaliin Raksilaan? Joensuun Jesse ainakin yksin voitti Kärppäkatsomon äänet.

Ja jos totta puhutaan niin tälläinen aallonpohja on ihan normaalia jääkiekossa. Hyviä aikoja tulee ja menee. Kysykää vaikka Turusta tai kyllähän Tampereen seuratkin pitkään kyntivät 90 -luvulla kun TPS hallitsi. Pienemmillä seuroilla aallonpituus on jopa lyhyempää, JYP ja HPK ovat molemmat voittaneet mestaruuksia 2000 -luvulla ja sen jälkeen ovat olleet alemmassa porukassa. Kyllä se Kärpätkin sieltä vielä nousee.

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Tässähän on viimeiset viisi kautta kai aika äänekkäästi kannustettu joukkuetta ja seisottu tukena. Ja se on eittämättä kantanut joukkuetta ja seurayhteisöä yli vaikeiden aikojen ja kohti nykyistä menestystä. Tai siis niinku... Eiku...

Joo, ehkä joukkuetta on hyvä herätellä edes yhdessä ottelussa jollain selvästi tavanomaisesta erottuvalla. Muutenhan on riskinä, että homma jatkuu seuraavatkin 5 vuotta vanhaan malliin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy