Mikä sitten oli pääpointtisi? Minä halusin kommentoida kirjoitustasi siitä, että tukea annettaan, kun se ansaitaan ja käytit esimerkkinä curlingin yksittäistä olympiamenestystä ja kuinka se ansaitsi kannustuksesi. Minä näen asian niin, että rakasta seuraa ja joukkuetta kannustetaan myös vaikeuksien keskellä. Joku hetken curling-hype on ihan samanlainen juttu kuin leipäkone. Hetkeksi koko kansan suosio ja sen jälkeen ikuisiksi ajoiksi unholaan.
Se, että irvailit mulle jostain paremmasta kannattajuudesta, on sitten sun oma juttu. Minä en noin ajattele.
Se pääpointti oli tekstin ensimmäisessä kappaleessa, kuten yleensä tavataan tehdä. Eli väite siitä, että palstalaiset olisivat omasta mielestään parempia valintoja seuran tärkeimpiin rooleihin. Ammattilaisten perään täällä niihin hommiin nimenomaan huudellaan, ei sinne olla nimetöntä ja kokematonta palstalaista vaatimassa.
Minäkin rakastan seuraa ja siksi olenkin näin huolissani. Joukkuetta sen sijaan en rakasta, se ei ole minulle suuria elämyksiä tarjonnut, toisin kuin esim. Liiganousuun ja mestaruuksiin kyenneet joukkueet.
Kuten sanoit curlingista, niin sama homma pätee tämänhetkisen Kärppäjoukkueenkin kanssa. Hetken tuo tämänhetkinen joukkue tuolla operoi, jonka jälkeen se päätyy ikuisiksi ajoiksi joko unholaan tai sitten se kirjoittaa kauniin tarinan, jota muistellaan vielä vuosi(kymmeni)en päästä. Jälkimmäiseen mun usko on kuitenkin tällä seuran reagoimattomuudella tasan nolla. Ensi kaudella on sitten taas uusi joukkue, jolla on uusi tarina.
Voihan tuon hiljaisen mielenilmauksen ajatella myös tukena joukkueelle. Lähtökohtaisesti, joskaan PM:n motiiveja tuntematta, itse osoittaisin omalta osaltani tuon mielenilmauksen nimenomaan valmennukseen ja johtoon, jos nyt sattuisin olemaan kaupungissa sekä paikan päällä peliä katsomassa. Joukkue ei ole syyllinen tähän sekoiluun, he tekevät vain mitä käsketään. Siksi kannattajat haluavat heitä tukea ottamalla julkisesti kantaa siihen, miten heitä välillisesti ja välittömästi esihenkilöidensä johdolla kohdellaan. Tällä hetkellä heidän ei anneta harjoittaa ammattiaan taitojensa sallimalla tasolla.
Ei yksittäiseen joukkueeseen seuran pian 80 vuotisessa historiassa kannata minun mielestäni rakastua - ei ainakaan ennen kuin se antaa siihen aihetta.