Kärppien kannattajatoiminta 2023–2024

  • 67 106
  • 291

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Taisi sieltä vastakkaisestä päädystä joku yksittäinen Jukurit-fani yrittää saada Kärppien faneihin reaktiota huutamalla pari kertaa ”Kärpät on ihan paperia”. :D

Mutta taidanpa jatkossakin paikat ottaa fanikatsomon läheltä. Enemmän fiilistä seurata peliä sieltä kuin muualta.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olipahan tännään meininkiä Kärppäfanien päädyssä! Itsekin siellä lähettyvillä olleena. Samaa rattaa vaan loppuun asti!

Tänään saatiin kaksi asiaa päätökseen: Jukurit sarja 4-2 voitoin pakettiin ja vanha lakanaepisodi.



TV välityksellä tuntui kuin olisi Oulussa pelattu! Makiaa!

Joku paremmin perillä oleva voisi avata lakana casea? Oikeesti pöllitty ja nytte oikee "esitelty"?
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Joku paremmin perillä oleva voisi avata lakana casea? Oikeesti pöllitty ja nytte oikee "esitelty"?
Nämä ovat ns. "trophyja" jokaiselle faniryhmälle. Jokaiselta näitä löytyy. Raksilastakin on hävinnyt ties mitä vastustajan fanien mukaan. Tästä on nyt noussut paskamyrsky vesilasissa koska ilmeisesti se varastettu lakana paskottiin juuri tässä matsissa.

Todellisuudessa et löydä faniryhmää Suomesta joilla ei olisi hallussaan vähintään muutamaa vastustajan faniryhmältä vietyä kohdetta.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nämä ovat ns. "trophyja" jokaiselle faniryhmälle. Jokaiselta näitä löytyy. Raksilastakin on hävinnyt ties mitä vastustajan fanien mukaan. Tästä on nyt noussut paskamyrsky vesilasissa koska ilmeisesti se varastettu lakana paskottiin juuri tässä matsissa.

Todellisuudessa et löydä faniryhmää Suomesta joilla ei olisi hallussaan vähintään muutamaa vastustajan faniryhmältä vietyä kohdetta.
Miksi me emme voisi olla suunnan näyttäjiä ja lopettaa tälläinen. Vaikka meiltä viedään ei meidän tarvitse toimia samoin... Minä en arvosta yhtään.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Miksi me emme voisi olla suunnan näyttäjiä ja lopettaa tälläinen. Vaikka meiltä viedään ei meidän tarvitse toimia samoin... Minä en arvosta yhtään.
Helposti voitaisiin olla. Ongelmaksi tulee sama kuin kaikissa ryhmissä. Ikinä ei voida hallita jokaikistä siitä ryhmästä. Se että mennään vastustajan faneilta yrittämään viedä jotain on jokaisen oma valinta. Vähän samalla tavalla kuin se on jokaisen oma valinta mennä fanikatsomoon. Tai hallille. Tai kannustaa ääneen.

Jokainen tekee omat ratkaisunsa eikä se vaadi kun muutaman samanhenkisen ihmisen niin taas on saatu isomman ryhmän maine liattua.
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Itse katselin matsia 800km päästä Le*iltä TV:n välityksellä, mutta kun kuulin, että viikinkivelipojat olivat toisella erätauolla yrittäneet hyökätä Kärppien kannattajien baariin, niin annan tälle lakanaepisodille täyden siunauksen. Kuulemma Etisten vanha kaarti pääsi kunnolla kouluttamaan yli-innokkaita viikinkejä. Sama tilanne oli viikko sitten Oulussa, kun jo ennen peliä muutama ”VV17” paitainen nuorukainen tuli räksyttämään meille käytäväbaarissa ennen matsia. Seuraavan kierroksen vastustajista löytynee onneksi kypsempiä kokemuksia. Lahtelaisilla on toki oma futisrähinäjaostonsa, mutta yleensä Lahdessa saa nauttia jääkiekosta rauhassa ja IFK:lla ei taida juuri olla kuin yli 40v perhefaneja. Rauhaa ja rakkautta välieriin!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko tuo Botnia-ryhmä joku uusi kokoelma vai miksi ei oo tullu aikasemmin omiin silmiin vastaan?
Siitä päätellen, että ovat luoneet Instagram-tilinsä marraskuussa 2023 ja X-tilinsä (ent. Twitter) vain hieman aiemmin lokakuussa 2023 ja että näillä on varsin pieni seuraajakunta molemmissa, arvelen, että tämä on aika uusi ja pieni porukka.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Siis mitenniin ei ole? Mitä siellä pitäisi olla eri tavalla jotta speksit täyttyisivät?
Vastataan vanhaan viestiin, nyt kun kerta aikaa on. Eli tässä Nokia Areenan "koko päädyn" fanikatsomo. Eli siellä on huimat neljä riviä seisoville. Joo osan penkeistä saanee pois, mutta ei tuosta koko päädyn seisomakatsomoa saa.

Käytännössä Raksilasta otettaisiin pesäpallokentän puoleisesta päädystä kaikki penkit pois ja seisomakatsomo tilalle. Siinä olisi koko päädyn seisomakatsomo/fanikatsomo. Tuskin on realismia, koska Kärpissä harvoin kuitenkaan ymmärretään urheilun/urheilutapahtuman tunnelman päälle.

 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hallilla tapahtuu. Poliiseja reippahasti pillit päällä ajelee sinne. Kärppien fanikatsomosta yritetty juosta Pelsufanien luokse. Ja siitähän se sitten lähti, että Pelsufanit yrittivät myös Kärppien fanikatsomoon. Jne. Mm. joku lentänyt portaissa jo kyljelleen.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hallilla tapahtuu. Poliiseja reippahasti pillit päällä ajelee sinne. Kärppien fanikatsomosta yritetty juosta Pelsufanien luokse. Ja siitähän se sitten lähti, että Pelsufanit yrittivät myös Kärppien fanikatsomoon. Jne. Mm. joku lentänyt portaissa jo kyljelleen.
Vitun pellet. Helevettiäkö sinne Pelsufanien luokse ois tarvinnu kenenkään mennä?
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vitun pellet. Helevettiäkö sinne Pelsufanien luokse ois tarvinnu kenenkään mennä?
Iso kiitos teille että noiden muutaman pellen toimintaa ei sympata. Itse häpeäsin jos Pelsu fanit tekisi noin ja onhan sitäkin toki vuosien varrella sattunut. Mutta yhtä typerää se on tekee sen kenen fanit vain. Kyllä vastustajaa ja vastustajan faneja pitää aina kunniottaa. Lahessa en futispeleissä ole halunut paljoa käydä, kun silläpuolella näitä vastaavia ultra idiootteja.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Iso kiitos teille että noiden muutaman pellen toimintaa ei sympata. Itse häpeäsin jos Pelsu fanit tekisi noin ja onhan sitäkin toki vuosien varrella sattunut. Mutta yhtä typerää se on tekee sen kenen fanit vain. Kyllä vastustajaa ja vastustajan faneja pitää aina kunniottaa. Lahessa en futispeleissä ole halunut paljoa käydä, kun silläpuolella näitä vastaavia ultra idiootteja.
Minä oon sitä (vanhaa) koulukuntaa, jonka mielestä Suomen pitäisi olla maa, missä kuka tahansa saa kannattaa mitä tahansa urheiluseuraa ja sitä kannattamista pitää muiden arvostaa. Mun mielestä Suomen pitäisi olla myös maa, missä kuka tahansa voi liikkua missä tahansa turvallisesti. Nämä idiootit eivät ensinnäkään riko pelkästään noita kahta vaalimaani perusoikeutta, mutta myös vaarantavat sivullisten oikeuden edellämainittuun toiminnallaan. Siellä on jumalauta mun omakin ekaluokkalainen aika usein mukana ja nuo Raksilan portaat ovat jo pelkästään kompastuessa pahimmillaan hengenvaaralliset jyrkkyytensä vuoksi, puhumattakaan että siellä tönitään ja heilutellaan nyrkkejä. Ihan silkkaa idiotismia alusta loppuun moinen toiminta ja se pilaa - kuten tiedämme - Kärppien imagoa, mutta samalla myös koko kannattajakunnan muiden silmissä. Ei ehkä yksittäisissä tapauksissa, mutta näitä nyt on alkanut tulla huolestuttavan paljon esille milloin missäkin päin Suomea.

Eikä tämä tietenkään mikään Kärppien tai Kärppäfanien ongelma siis yksin ole vaan koko suomalaisen kiekkoyhteisön. Millon meistä tuli näin huonoja kannattajia? Mihin katosi se suomalaisen kiekkoilun ja urheilun arvostus, kun voittajille myönnettiin tappion hetkellä heidän olleen parempia, käteltiin ja jatkettiin eteenpäin. Tultiin vahvempana takaisin. Välissä käytiin Havis Amandan "poreissa" kylpemässä ja halailemassa tuntemattomia maajoukkueen menestyksen johdosta. Nykyään sielläkin vittu vedetään turpaan vastaantulijaa, jos tällä on "väärän" joukkueen pelipaita päällä.

Pahoittelut avautumisestani. Tänä iltana vituttaa noin kaikki.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Yhtään mitään ei tapahtunut. Kertoo tänne kirjotelleista nimimerkeistä paljon: pakko päästä tuomitsemaan ja hyveposeeraamaan ilman mitään pohjaa. Käykää vaikka joskus peleissä, niin ei tarvi kuulopuheiden perusteella kirjoitella paskaa jatkoaikaan?
Tänne on tasan yksi nimimerkki aiheesta kirjoittanut tasan yhden viestin. Siihen vastasin, koska minulla vituttaa, eikä olisi lyhyen ajan sisään ollut ensimmäinen kerta. Siksipä en edes kovin kyseenalaista etteikö jotain olisi mahdollisesti ollut.

Minä oon ajanut noin 2500 kilometriä tällä kaudella peleihin paikan päälle, paljonko sinä? Vaikka selkeästi minua parempi fani oletkin, koska en tänään jättänyt viisivuotiasta lastani yksin kotiin pelin takia, niin uskallan epäillä, että tuntimäärissä olen pelireissuilla vähintään yhtä paljon ollut.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Harmi jos siellä on pari satunnaista urpoa ottanut yhteen, sillä muilta osin tunnelma oli hallissa taas pirun hyvä. Nippu lampaanperseitä Pelsu-fanien nurkkaan josta yksi sankari karjui koko Maamme-laulun ajan omiaan, mutta valitettavasti tuosta hieman honottavasta ulvonnasta ei saanut oikein selvää. Oletan että liittyy yhteen tekstissä esiintyvään sanaan ja jotain muutakin se siellä vissiin huitoi, mutta mistäs näistä lahtelaisista tietää. Omituista sakkia.

Tovia myöhemmin sieltä suunnalta koitettiin viritellä sitä "Kuka vittu on Koivunen" tms-rallatusta, joka hiljeni kuitenkin pysyvästi viimeistään siinä vaiheessa kun Kille nakutti ne parit pinnat taas tilastoihin. Kaippa tuli sitten vastaus kyseiseen kysymykseen. Tuon jälkeen riidanhaasto sieltä suunnalta muuttui omien kannustamiseen, josta toki plussaa.

Kärppäfaneille myös peukkua siitä että ei lähdetty mihinkään lapselliseen Kokolle ulvomiseen tai ärsyttämiseen, vaan chatit keskittyivät taas tyylikkäästi omien kannustamiseen. Tästäkin syystä ikävää että pari urpoa onnistuu aina tahraamaan koko porukan tekemisen, vaikka tänäänkin faninurkkaus teki tästä ottelusta oikean tapahtuman.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Minä oon ajanut noin 2500 kilometriä tällä kaudella peleihin paikan päälle, paljonko sinä? Vaikka selkeästi minua parempi fani oletkin, koska en tänään jättänyt viisivuotiasta lastani yksin kotiin pelin takia, niin uskallan epäillä, että tuntimäärissä olen pelireissuilla vähintään yhtä paljon ollut.
No voin kertoa, että moninkertaisesti enemmän on tullut reissattua tänä vuonna Kärppien perässä. Aivan vitun naurettava viesti. Oon käynyt tällä kaudella katsomassa kaikki Kärppien kotipelit ja useamman vierasottelun. Lyödäänkö vetoa kumpi on pelireissuihin käyttänyt enemmän aikaa?
 

Karhustomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yhtään mitään ei tapahtunut. Kertoo tänne kirjotelleista nimimerkeistä paljon: pakko päästä tuomitsemaan ja hyveposeeraamaan ilman mitään pohjaa. Käykää vaikka joskus peleissä, niin ei tarvi kuulopuheiden perusteella kirjoitella paskaa jatkoaikaan?
Komppaan täysin. Huutelua oli puolin toisin kotifanikatsomosta vieraskatsomoon, mutta mitään näistä väitetyistä tapahtumista en havainnut.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Nippu lampaanperseitä Pelsu-fanien nurkkaan josta yksi sankari karjui koko Maamme-laulun ajan omiaan, mutta valitettavasti tuosta hieman honottavasta ulvonnasta ei saanut oikein selvää.
Huusi "lakki pois" parille jantterille meidän vieressä jotka lippis päässä selasivat puhelinta maamme -laulun aikana.

Sori teidän puolelle päteminen mulla on paluudösässä tylsää.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No voin kertoa, että moninkertaisesti enemmän on tullut reissattua tänä vuonna Kärppien perässä. Aivan vitun naurettava viesti. Oon käynyt tällä kaudella katsomassa kaikki Kärppien kotipelit ja useamman vierasottelun. Lyödäänkö vetoa kumpi on pelireissuihin käyttänyt enemmän aikaa?
Okei. Ei tarvitse lyödä vetoa, kysyin ihan aidosti kiinnostuneena. Olen elänyt käsityksessä, että asut Oulussa, joten oletin myös ettei enempää tule ehkä kilometrejäkään kuin mulla. Itse en ole yhtään vieraspeliä ainakaan vielä käynyt tällä kaudella katsomassa. Hattua nostan ja oon sen ennenkin myöntänyt, että jaksat reissata.

Myönnän tappioni ja oletan, että sullakin on päiväkoti- ja ala-asteikäiset lapset, kun kuitenkin pystyit itsesi nostamaan jalustalle ensimmäisessä viestissäsi?

Edit: lisään tähän vielä, että tarkoitukseni ei ollut mittailla pippeleitä noiden kilometrien suhteen. Sen oli tarkoitus muistuttaa siitä, että Kärpät on puolen Suomen joukkue ja siitä syystä joillakin meillä se pelireissu kotipeleihin kestää noin neljä-viisi tuntia pelin molemmin puolin.
 
Viimeksi muokattu:

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Kauhistelusta huolimatta, oman subjektiivisen näkemyksen mukaan aika pinen porukan juttuja taitaa nämnä nujakat olla. Vielä on allekirjoittaneelta näkemättä minkään näköinen haasto areenoilla, vaikka se +30 matsia tulee nähtyä vuosittain paikan päällä.

Hienoa meininkiä tänään taas kannattajakulmauksessa. Tuli tänään istuttua toisella puolen hallia M-katsomossa sattuneesta syystä ja hienosti kaikui tuonne chantit.
 
Suosikkijoukkue
Oulu
Tänään ei tapahtunut oikeastaan mitään, mistä tarvisi metakkaa nostaa. Näistä poliisisaattue -keskusteluista sen verran infoa tietämättömille, että ihan perusjuttuja. Esimerkiksi viime kesän AC Oulun reissulla Vaasaan oli poliisisaattue koko matkan Oulusta Vaasaan ja takaisin, eikä silläkään reissulla tapahtunut yhtään mitään mainitsemisen arvoista.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Tunteet pelissä (niin kuin pitääkin) ja matsi vielä varmasti vituttaa (niin kuin pitääkin), mutta rauha maahan ainakin meidän ”uskonveljien” keskuudessa. Itse ainakin nostan hattua erittäin korkealle teille molemmille @Angelo Bronte ja @avail. Kärpät herättää tunteita ja itsekin joskus nuorempana joutunut painimaan parhaan kaverin kanssa joka kannustaa luonnollisesti Kärppiä, eli näitä sattuu.

Itse pelistä. Hyvin piti varsinkin fanikatsomo taas ääntä. Ihan ei muu halli päässyt samanlaiseen tunnelmaan kuin siinä Jukuri-pelissä, mutta siihen varmasti vaikutti paljon pelin eteneminen. Toiselle puolelle hallia kuului muutaman kerran myös Pelsu-fanit silloin kun Kärppäfanien katsomo veti happea.

Itse en nähnyt pelissä mitään häiriökäyttäytymistä. Meidän katsomonosassa oli muutamia Pelsu-faneja, mutta niitä ei huomannut kuin maalien yhteydessä, eli ei tullut provoilua ym. vaan hyvässä hengessä oli kaikki. Oulussa pitäisi oikeasti miettiä vieraskatsomon sijaintia ja puitteita vähän tarkemmin varsinkin jos tänne tulee joku uusi halli. Nyt on koti- ja vierasfanit käytännössä samassa päädyssä, mikä on täyttä idiotismia.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Huusi "lakki pois" parille jantterille meidän vieressä jotka lippis päässä selasivat puhelinta maamme -laulun aikana.

Sori teidän puolelle päteminen mulla on paluudösässä tylsää.
”Vittu siellä on muitakin sanoja!”
”Hävetkää!”

Kuulostaako tutulta? Huvittavaa, että jeesustellaan ja pidetään ”pohjoisen” huutamista jonain maamme -laulun häpäisynä ja sitten ite ulistaan ja uhotaan päälle.

Upeasti kajahti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös