En minä siitä tiedä, mutta kyllä Poromafia edustaa kulmauksessa ns. "ydinryhmää" ja paljon heistä kiinni, että miten äänekästä siellä on. Seison korjattuna, mutta näin aistin asian sivusta katsottuna.What? Siis kahden kerroksen väkeä? Ei hyvä !!
En minä siitä tiedä, mutta kyllä Poromafia edustaa kulmauksessa ns. "ydinryhmää" ja paljon heistä kiinni, että miten äänekästä siellä on. Seison korjattuna, mutta näin aistin asian sivusta katsottuna.What? Siis kahden kerroksen väkeä? Ei hyvä !!
En tiedä asiasta mitään, mutta ehkäpä Poromafian poikia oli Luleåssa tänään.En minä siitä tiedä, mutta kyllä Poromafia edustaa kulmauksessa ns. "ydinryhmää" ja paljon heistä kiinni, että miten äänekästä siellä on. Seison korjattuna, mutta näin aistin asian sivusta katsottuna.
En tiedä asiasta mitään, mutta miksi he ehkä siellä olivat?En tiedä asiasta mitään, mutta ehkäpä Poromafian poikia oli Luleåssa tänään.
Monesti on yritetty saada muita katsomonosia myös mukaan kannustamaan huonolla menestyksellä, vaikka H-I- katsomot välillä osallistuvatkin. Poromafia ei ollut Luulajassa vaan Kärppäkannattajien kanssa juhlimassa, mm. poikien loistava bändi soitti juhlissa. Ei ole mitään "kahden kerroksen väkeä". Yhdessä reissataan ja kannustetaan.Kyllä sinne katsomoon on tervetulleita muutkin kuin Poromafian jäsenet. Uusia nuoria tulee joka ikinen kausi, mutta vanhempaa väkeä ei käy fanikatsomossa kourallista enempää. Huvittaa aina kun samasta seurasta välittävät ihmiset ihmettelee "miksei kuulunut mökää". Jokainen katsomossa ollut antaa varmasti kaikkensa, sirkustemppuja ei pysty äänen lisäämisen kanssa tekemään, tarvitaan vaan lisää väkeä katsomoon. Tulkaa siis sinne, jos haluatte parempaa meininkiä.
Jos se olisi vaikka koko päädyn kokoinen niin olisiko sinne tarpeeksi tulijoita, että se olisi täynnä? Mitään järkeähän isossa seisomakatsomossa ei ole jos sinne tulee muutamia kymmeniä katsojia ja tilaa olisi 1500:lle.Tässä tullaankin taas siihen, että raksilaan kaivattaisiin kipeästi iso seisomafanikatsomo päätyyn. Luulen, että fanitoiminta lähtisi sitäkautta pikkuhiljaa laajenemaan ja kehittymään. Satunnaisillakin äänenpitäjillä olisi pienempi kynnys liittyä joukkoon pitämään meteliä, kun fanikatsomona ei toimisi hallin pimein ja ahtain nurkka.
Jos hinnat laskettaisiin järkevälle tasolle, niin ennenpitkään pääty olisi juurikin se katsomo, joka täyttyy ensimmäisenä.Jos se olisi vaikka koko päädyn kokoinen niin olisiko sinne tarpeeksi tulijoita, että se olisi täynnä? Mitään järkeähän isossa seisomakatsomossa ei ole jos sinne tulee muutamia kymmeniä katsojia ja tilaa olisi 1500:lle.
Epäilen, mutta eipä minun epäilylläni liene mitään painoarvoa. Sen tiedän, että jos itse matsiin menen niin istumaan pitää päästä.Jos hinnat laskettaisiin järkevälle tasolle, niin ennenpitkään pääty olisi juurikin se katsomo, joka täyttyy ensimmäisenä.
Asia on juurikin näin. Imua sinne varmasti olisi hyvän tunnelman ja sopivan alhaisen hinnan vuoksi. Tällä hetkellähän päätykatsomo kumisee uusittuine penkkeineen lähes tyhjyyttään pelistä toiseen.Jos hinnat laskettaisiin järkevälle tasolle, niin ennenpitkään pääty olisi juurikin se katsomo, joka täyttyy ensimmäisenä.
Niinpä näyttää. Seuraavaan peliinkin päätyyn myyty vasta 177 lippua + varmaan jonkin verran seisomapaikkoja.Asia on juurikin näin. Imua sinne varmasti olisi hyvän tunnelman ja sopivan alhaisen hinnan vuoksi. Tällä hetkellähän päätykatsomo kumisee uusittuine penkkeineen lähes tyhjyyttään pelistä toiseen.
Keski-Eurooppalaista kulttuurina ihailevana haaveilijana tykkään ajatella, että nuorempi väki suosisi päätyä muiden katsomoiden sijaan hinnan ja tunnelman vuoksi, mikä houkuttelisi ennen pitkään muitakin ihmisiä sinne, mikäli tunnelma olisi selkeästi parempi kuin muussa hallissa. Itsekkin tykkään istua nykyään, mutta lähinnä vain siksi että hallin pimeimmässä nurkassa kyyhöttäminen ei kiinnosta.Epäilen, mutta eipä minun epäilylläni liene mitään painoarvoa. Sen tiedän, että jos itse matsiin menen niin istumaan pitää päästä.
Tämä. Luulaja on käytännössä kaikilla mittareilla samankaltainen kuin Oulu, mutta yksi asia siellä on osattu tehdä oikein. Luulajassa (kuten myös muualla Ruotsissa) toimintaa on lähdetty kehittämään nimenomaan fanien ja tunnelman näkökulmasta, jossa koko päädyn seisomakatsomot on ollut varmasti tärkein asia. Ja se näkyy nyt kun länsinaapurissa hallit on täynnä ja tunnelma katossa.Jotta kannattajatoimintaa saataisiin kehitettyä ja laajennettua, elintärkeää olisi saada kunnollinen seisoma fanikatsomo hallin päätyyn. Tämä muutos kun tehtiin Luulajassa, tunnelma parani merkittävästä. Niin kauan, kun seurajohto ei tästä parannusehdotuksesta lämpene, kannattajatoiminta junnaa aikalailla paikallaan. Seura ei nykyisellään luo kunnollisia laajenemis ja toimintaedellytyksiä. Itse olen aikalailla menettänyt toivoni, jotta tällainen elintärkeä muutos tehtäisiin. Ne muutama päädyn kausikorttipaikka toiminee hyvänä tekosyynä jatkossakin.
Toki sillä erotuksella, että Oulussa on n. 150 000 asukasta enemmän. Pitäisihän sitä parempaan ja kokoluokkaa isompaan pystyä, jos populaatioita verraataan.Luulaja on käytännössä kaikilla mittareilla samankaltainen kuin Oulu,
Hyvä huomio! Jos olis osaava johto Kärpillä, niin voisi olla yhteisöllisyys ja toiminta aivan eri sfääreissä.Toki sillä erotuksella, että Oulussa on n. 150 000 asukasta enemmän. Pitäisihän sitä parempaan ja kokoluokkaa isompaan pystyä, jos populaatioita verraataan.
Eivätpä nämä tietenkään monesti korreloi edes ylesömääriinkään. Joku Leksand vetää 8k hallin täyteen ja kylässä on 5900 asukasta.
Mulla on ollut kyllä tuontapainen ajatusmalli, toki kannustan omien kykyjeni mukaan, eli tuuletan maaleja aina seisaaltaan, palkitsen hyvistä suorituksista vähintään nahkahanskojani yhteen lyöden ja tietenkin suojelen joukkuetta erotuomareiden epäoikeudenmukaisuuksilta. Viikonloppupeleihin on helpompi syttyä, kun taas viikolla joku KooKoo ei välttämättä ole niin helppo. Yleensä kuitenkin tunnelma vie mennessään, vaikka valmistautuminen olisi ollut huono ja voin olla lopulta tyytyväinen suoritukseeni. Joskus harvoin tulee ohipeli, eli sulkapallo vie voiton, enkä saavu paikalleni D-katsomoon lainkaan. Tulta munille!Joku vierasjoukkueen fani sanoi ainakaan hyvin kiekkoradiossa, ”ei voi vaatia joukkueeltakaa hyvää esitystä jos ei itse anna kaikkiaan katsomossa” voi kun ton sais kaikkien oululaisten päähän
Kyllähän se näin oli, taisi olla vitonen hiljaa. Syy jäi tällä kertaa epäselväksi sillä välillä ovat tehneet näitä tempauksia ennenkin. Avaisitko joku jos tietää, mikä oli syy?Twitterissä luki että oli ollut fanikulma/poromafia hiljaa kolmannen erän alussa? Jos näin oli, niin pelin katsoneena ihan oikeutettua. Ja heh, saattoihan se vähän herätellä joukkuettakin kun kahdesti erässä tasoihin ja sitten vielä ohi.. Cmore lähetykseen raikasi laulut äänekkäästi, siitä taasen isot pisteet kannattajille.
Omaan silmään näytti että capo/rumpali ei ehtinyt erän alkuun katsomoon ja tästä syystä oli hiljaisempaa. Seison korjattuna toki.Kyllähän se näin oli, taisi olla vitonen hiljaa. Syy jäi tällä kertaa epäselväksi sillä välillä ovat tehneet näitä tempauksia ennenkin. Avaisitko joku jos tietää, mikä oli syy?
Aijjaa, ihmeen hyvin se sitte pamahti käyntiin juuri sopivasti ku 5min oli mennyt!Omaan silmään näytti että capo/rumpali ei ehtinyt erän alkuun katsomoon ja tästä syystä oli hiljaisempaa. Seison korjattuna toki.