No kerro minulle ne pelaajat tuosta rosterista, joissa on nähtävissä selvää Liiga-potentiaalia? Kuiri saattaa kehittyä Liiga-tason täytejätkäksi, mutta en itkisi perään vaikka siirtyisi toisaalle. Sitä paitsi, ei tämän tason kavereiden ympärille rakenneta sitä seuraavaa menestysjoukkuetta, siihen tarvitaan oikeasti lupaavia yksilöitä.
Minun mielestä nämä Hermoset, Launoset, Virtaset, Karppiset, Leskiset ja Rönköt ovat ihan tusinajätkiä. Sitä en poissulje, että joku näistä saattaisi muutaman Mestis-kauden jälkeen kolkutella Liiga-portteja, mutta suoraan Liiga-sopimukseen ei tässä vaiheessa ole mitään aihetta.
Uskoisin, että Koskenkorva ja Luusuaniemi ovat seurajohdon seurannassa, mutta mielestäni on liian aikaista puhua Liiga-sopimuksesta, kyse ei kuitenkaan ole mistään huippulupauksista. Mikäli kehitys jatkuu suotuisana, niin keväällä sitä sopimusta voi toki sitten harkita jos pelaajilla on halua jatkaa seurassa.
Granlundien, Saarijärven ja Kuokkasen kohdalla Kärpille jäi luu käteen, mutta ei tarvitse pelätä että tämän tason lupauksia löytyisi tämän kauden A-junnuista. Ja Kokkilan, Tiuraniemen ja Isokankaan tasoiset junnut saavat minun puolesta lähteä jatkossakin kasvamaan korkoa jonnekin huitsin-Nevadaan.
Toivotaanko Stultus sitten yhdessä että Kärpät ei tee jatkoa kenenkään näiden junnujen kanssa? Kaikki ovat paskoja mutta johtavat silti SM-sarjaa vaikka joukkue on nuori... :)