Ymmärrän pointtisi asiassa, mutta en nyt tiedä onko tässä järkeä alkaa veisaamaan huonoista hankinnoista, kun ollaan sarja kolmonen tällä hetkellä ja mikä helvetinmoinen lasarettipaketti meillä on paikoin ollut. Itsekin olen odottanut jo Plihalin potkimista ja tiedän varsin hyvin, että Aho on kyseistä heppua yrittänyt myydä roppakaupalla pois. Ymmärrät varmaan, että ostajia ei ole kauheasti. Miksi ihmeessä Aho tai Ara haluaisi pitää tuollaisen pelaajan. Sano se ja kysy miksi hän reissaa jatkuvasti muualla ja yrittää hankkiutua eroon hänestä.
Ja kyllä, omat junnut esiin! Sitä vielä, että Mäenalanen pelasi vielä parikautta sitten Laserissa, eikä ollut edes viimevuonna valmis kokeilemaan liigaa. Ei myöskään Leskinen. Tällä kaudella odotan hetkeä, kun Leskinen tulee sen tekemään. Se on varma.
Näkökanta-asioita nämä on. Eikö sarjasijoitus ja hankintojen onnistuminen ovat kuitenkin kaksi ihan eri asiaa. Kaikki kunnia valmentajille, pelaajille ja toki muillekin (Aho ja kumppanit) siitä, että sijoitus on noinkin hyvä loukkaantumisista huolimatta. Osa tästä menee tosin mielestäni änäriapujen piikkiin. Itse kuitenkin odotin tämän kauden olevan pitkästä aikaa kausi, johon Kärpät voi koota lähtökohtaisesti liigan parhaan joukkueen. Valtakunnan lahjakkaimmat junnut kun olisivat jo valmiita kohtalaiseen vastuunkantoon ja kärkimiehiksi voitaisiin hankkia liigan ehdottomaan huippuun kuuluvia pelaajia. Hyvä, että olet fiiliksissä kolmannesta sijasta, mutta itselleni sen tekee erityisen hyväksi sijoitukseksi vain se, että tämä sijoitus on saatu pidettyä yllä loukkaantumisista huolimatta.
Plihal on ollut kallis floppi, Kähkönen sitä mitä odotettiinkin eli korvaa Kossun mutta ei ole ollut suuri ratkaisija liigassa, Normanista on paha sanoa kun ei ole pelannut paljoa, mutta tehot 2+1 eivät ole vielä kummoiset, Backlund puolestaan ei ole ollut palkkansa arvoinen ja tulee olemaan melkoinen riskitekijä loukkaantumisherkyytensä vuoksi. Asioista saa olla eri mieltä, mutta jos joku on sitä mieltä ettei hankinnat ole menneet putkeen pitäisi se saada sanoa ääneen. Tässähän yritetään myös vaikuttaa periaatteeseen, jolla tulevien kausien joukkueet rakennetaan (vaikken nyt väitäkään että Aho pohjaisi päätöksensä näihin viesteihin). Vai oletko itse sitä mieltä, että ensi vuodelle olisi hyvä mennä samalla kaavalla, ykkös- ja kakkossentterit, kakkospakki ja ykkösmolari hankitaan isolla sijoituksella mutta silti melkoisella riskillä terveyden sekä taitojen suhteen?
Ihan varmasti Plihalia on yritetty kaupata, en ole sitä epäillytkään. Ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että hän oli jo etukäteen melkoinen riski ykkössentterin tonttia ajatellen. Aina voidaan myös ajatella, että ei ne junnut kuitenkaan olisi olleet valmiita pelaan liigassa. Onhan niitä kuitenkin muitakin edullisia pelajia tyyliin Junnila ja Alikoski. Itse olen sitä mieltä, että pari Perrin+Junnila hyödyttäisi joukkuetta enemmän kuin Plihal+Norman (toki Junnila ei ole sentteri, mutta tämä esimerkkinä). No makuasioita, kunhan purin pitkästä aikaa omia ajatuksiani. Hienoa kuitenkin, että joukkue on kärkikahinoissa loukkaantumisista huolimatta!
E: Tämä ei ole ihan paras mahdollinen ketju tähän aiheeseen, joten nyt kun olen saanut purettua omat ajatukseni jätän aiheen tähän. Asioista saa olla eri mieltä kanssani. Lähinnä pointtini oli se, että näkisin ensi(kin) vuonna mieluummin, joukkueen, jossa pari ensimmäistä kenttää olisivat äärimmäisen hyviä ja lopuissa annettaisiin rohkeasti vastuuta nuorillekin, verrattuna joukkueeseen, jossa kärki on kapea kakkoskentän koostuessa "ihan hyvistä pelaajista" ja alemmissa kentissä on joitain muualta hankittuja täytemiehiä syömässä junnujen peliaikaa.