Kärppien joulutodistukset 2023-24

  • 2 610
  • 18

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harvassa on kiitettävät numerot, mutta kyllä niitäkin on. Arvosanan perässä vähän perusteluja. Numerot olen antanut vähän sillä ajatuksella, että miten pelaaja on vastannut odotuksiini. Jonkun rotaatiopelaajan arvosana voi olla korkeampi kuin ykköskorin jätkän, mutta se ei tarkoita sitä, että pelaaja olisi parempi kuin se ykkösen mies. Hän on vain hoitanut hommansa vähintäänkin tyydyttävällä tasolla.

Maalivahdit:

Niklas Kokko 8 (90,64%, yksi 0-peli) - Väläytellyt välillä, mutta ei ole pystynyt ottamaan joukkuetta harteilleen.

Niclas Westerholm - 8+ (91,26%, kaksi 0-peliä) - Selkeä ykkösveska. Taso on laskenut loppuvuotta kohden.

Puolustajat:

Victor Berglund 6- (26 ottelua, 3+5=8, -7) - Ollut iso pettymys minulle. Ei tuo joukkueelle minkäänlaista erityisosaamista mihinkään suuntaan.

Martin Jandus 7 (3+6=9, +3) - Luistelu ok, mutta pelillinen anti on ollut keskinkertaista. Jäähyherkkä, kun ei oikein fyysisessä pelissä pärjää, niin huitoo, koukkii ja kampittaa.

Tommi Kivistö 7- (0+7=7, +4) - Parantanut otteitaan kauden edetessä. Peruspakki.

Miika Koivisto 6 1/2 (1+11=12, -1) - Miten voi miehen pelillinen taso romahtaa näin paljon? Alokasmaisia vastustajan maaliin johtaneita virheitä koko kauden ajan. Muka ykköspakki?

Atte Ohtamaa 9+ (4+12=16, +10) - Kärppäpakkien tehotilaston ylivoimainen ykkönen. Pelaa todella hyvää kautta ja johtaa joukkojaan omalla esimerkillään. Kapteeni.

Joel Olkkonen 6+ (0+0=0, -6) - Välillä koirankopissa ja ihan aiheesta, mutta on ehkä hitusen parantanut peliään kauden edetessä. Peruspakki, mutta unohtaa sen aina välillä.

Arttu Paaso 8 (2+5=7, +1) - Pieni suuri mies. Minä tykkään Paason pelirohkeudesta ja periksiantamattomuudesta. Välillä tulee virheitä, mutta niin niitä tulee kaikille.

Emil Pieniniemi 7 1/2 (0+4=4, -5) - Pieniniemellä on hieno tulevaisuus edessään. Nappasi paikan pelaavassa seitsikossa ihan omilla ansioillaan, vaikka välillä huilasikin jonkun pelin tai kävi A:n puolella.

Hyökkääjät:

Joose Antonen 6 1/2 (3+7=10, -2) - Tämän miehen kohdalla en ole koko kaudella pystynyt käsittämään, että hänen on sanottu olevan maalintekijä, jolla on hyvä kuti? Tuhnu se on, kuten koko mieskin tähän asti.

Aleksi Antti-Roiko 8+ (5+6=11, +10) - Tuuppasi edeltään kokeneemmat kaverit poppareille ja nappasi paikan pelaavasta kokoonpanosta. Loistokausi tähän mennessä.

Marko Anttila 8+ (6+5=11, +6) - Konkari on joukkueen kolmanneksi paras maalintekijä. Montakohan kiekonriistoa Stretsi on pitkällä mailallaan tällä kaudella tehnyt?

Kasper Björkqvist 6 1/2 (4+5=9, -7) - Loukkaantumisherkkä. Kiekollinen anti vähäinen ja fyysinen preesens jää vähän HMV-osastolle.

Connor Bunnaman 6 (3+8=11, -10) - Löysä kanadalaistuhnu. Tähän asti. Varaa parantaa ja paljon.

Noel Gunler 6- (4+3=7, -4) - Oikeastaan aivan helvetin näkymättömäksi heittäytynyt prospekti. Ei ole löytänyt paikkaansa Kärpissä.

Ville Heikkala 6+ (1+0=1, -2) - Taklaa ja nakuttaa luistimilla minkä kerkiää, mutta ei se taso Liigaan riitä. Hyvä arvosana siitä, että hoitaa roolinsa ja oikeasti yrittää ilta toisensa jälkeen.

Julius Hermonen 6 1/2 (2+1=3, -2) - Rooli on ollut tosi pieni, mutta mun mielestä on hoitanut hommansa hyvin.

Arttu Hyry 9 1/2 (5+9=14, +7) - Ei Arttu Hyrä voi lukita häkkiin, Hyry käyttää kaltereita hammastikkuina. Miksi ei saa lisää vastuuta? Mulle ei riitä valmennuksen selitykset perusteiksi.

Julius Junttila 7+ (5+10=15, -5) - Ei mulla hirveät odotukset Jullesta ole tällä kaudella olleet. Vauhti hiipunut, mutta ihan ok-pelejä mies on pelannut.

Joonas Kemppainen 7+ (4+8=12, -2) - Kepuhan ei ole pelaajatyypiltään mikään pistelinko, vaan pikemminkin luotettava aloittaja, joka parhaimmillaan luo tilaa taitavammille ketjukavereille. Siinä roolissa mies on pelannut ihan ok-kauden. Silti vaihtaisin hänet vaikka päittäin Hyryn kanssa tällä hetkellä. Nelonen ei kärsisi, mutta ykkönen saattaisi nousta ihan toisiin sfääreihin?

Ville Koivunen 9 1/2 (10+14=24, -6) - Ei nyt ihan Liigan supertähden status, mutta erittäin hyvän Liiga-pelaajan status kuitenkin. Raja on Killen kohdalla häilyvä. Erinomainen kausi takana toistaiseksi.

Nick Ritchie 6 1/2 (1+3=4, -7) - Mietin, että annanko Ritchielle vielä arvosanaa ollenkaan, mutta menköön nyt tämän kerran. Keskenkuntoinen, Liigan mikkihiiri-linjaan totutteleva pelaaja, jonka peliotteissa näkyy pelaamattomuus ja huono kunto. Toisaalta pelissä näkyy myös nopeisiin ratkaisuihin pystyvän todellisen pelimiehen vinkeet esimerkiksi syötöissä ja vaikka viime pelin maalin viimeistelyssä.

Peter Tiivola 5- (0+3=3, -8) - Kärppä-hyökkäyksen suurin pettymys ja mies tietää sen. Nyt kun Marjamäki sai potkut, niin "yllättäen" Tiivolankin peli on parantunut alkukaudesta. Minä en arvosta pelaajaa, joka ei anna joka pelissä tee kaikkensa joukkueen eteen. Oli valmentajana kuka tahansa. Varsinkaan, kun ei ole minkäänlaisia meriittejä, jotka "oikeuttaisivat" kiukutteluun. Loppukauteen 10+10 niin nostan arvosanan ehkä kutoseen?

Teemu Turunen 10- (14+11=25, -1) - Joukkueen paras ja tärkein pelaaja. Mies on kannatellut tätä joukkuetta harteillaan illasta toiseen. Ylivoimalla ja alivoimalla. Tasakentällisin. Uskaltaa haastaa, ei pelkää laitanahinoita, taklaa, karvaa, ei luista puolustusvelvotteista. Ainoa joululahjatoiveeni on, että Turunen tekisi jatkosopimuksen Kärppien kanssa.

Näin minä näen joukkueen pelaajat tällä hetkellä. Jos olet eri mieltä, niin ei haittaa. Kerro omasi.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
En sulata kyllä sitä, että Heikkalalla on parempi arvosana kuin Gunlerilla. Heikkala on ollut vielä viime kauttakin huonompi. Ei mitään käyttöä.

Gunler on kärsinyt lähes koko kauden Koivusen sentteröinnistä, ja nyt kun on päässyt muiden kavereiden kanssa pelaamaan, on heti ollut paljon näkyvämpi.

Laatulohi Liiga-tasolle, joka ei valitettavasti ole vielä realisoitunut pisteiden osalta. Itse antaisin 7-, koska kyllä siellä taitoa on. Tapparassa/Ilveksessä olisi lähes ppg-ukko.

Turunen ja Hyryhän Kärppien hyökkäyksestä ovat ainoat, jotka sitä rekeä vetävät perässään vaikka yksin. Puolustuksesta Ohtamaa. Jäädään seuraamaan, löytyykö loppukaudesta tukea muistakin.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Martin Jandus 7 (3+6=9, +3) - Luistelu ok, mutta pelillinen anti on ollut keskinkertaista. Jäähyherkkä, kun ei oikein fyysisessä pelissä pärjää, niin huitoo, koukkii ja kampittaa.
Jandus on siinä mielessä positiivinen yllätys, että on täyttänyt paikkansa Kärppien rosterissa! Vetänyt paremmin kuin moni Kärppiin about samoilla tilastoilla ja taustoilla tullut maanmiehensä. Alkukaudesta teki ne muutamat maalit, joista voisi sanoa, että innostuin kovasti. Toisaalta, jos Kärpillä olisi pykälää parempi puolustus, ei Jandus välttämättä mahtuisi kokoonpanoon. Täytyisi ottaa vielä kehitysaskel, pari, että täyttäisi tosissaan ulkomaalaisvahvistukselle asetetut vaatimukset.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En sulata kyllä sitä, että Heikkalalla on parempi arvosana kuin Gunlerilla. Heikkala on ollut vielä viime kauttakin huonompi. Ei mitään käyttöä.
Numerot olen antanut vähän sillä ajatuksella, että miten pelaaja on vastannut odotuksiini. Jonkun rotaatiopelaajan arvosana voi olla korkeampi kuin ykköskorin jätkän, mutta se ei tarkoita sitä, että pelaaja olisi parempi kuin se ykkösen mies. Hän on vain hoitanut hommansa vähintäänkin tyydyttävällä tasolla.
Arvasin, että joku tuijottaa vain numeroita, eikä lue tekstiä kuin hutaisemalla. Ei Heikkala ole Gunleria parempi pelaaja. On vain ollut rotaatiopelaajana kohtalainen. Gunlerin oletusarvoinen status pelaajana on vähintäänkin top-5 hyökkääjä. Siitä tasosta hän on todella kaukana.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
En sulata kyllä sitä, että Heikkalalla on parempi arvosana kuin Gunlerilla. Heikkala on ollut vielä viime kauttakin huonompi. Ei mitään käyttöä.
Minä kyllä sulatan. Jos odotusarvot pelaajalle on johtava kaveri hyökkäyspäässä vs. pelaaja joka parhaimmillaankin pelaa ihan ok tasolla nolla-nollaa, ja molempien pisteet olisivat kauden päätteeksi 5+5 +2, niin toinen olisi vetänyt ihan päin vittua, kun taas toinen olisi onnistunut helvetin hyvin.

Onhan tuolla muutama arvosana ja perustelu mistä olen eri mieltä, mutta kokonaisuutena samoilla linjoilla.

Tartun kuitenkin tuohon Tiivolaan, vaikka perusteluista olen samaa mieltä niin tuossa 5- pitäis olla 4. Ihan sama mikä sun suhteesi valmentajii(aa)n on, jos käyt "protestoimassa" asiaa näyttämällä persettä faneille ja joukkuekavereille niissä harvoissa näytönpaikoissa mitä sai, sekä viime kevään myrkyttämiset, niin ei pitäisi olla mitään asiaa kokoonpanoon enää missään vaiheessa. Kummastuttaa täälläkin lukea miten porukka toivoo Tiivolaa enemmän kokoonpanoon, niin hirveää paskaa on mies antanut Kärpille etten halua miestä nähdä enää ikinä Kärppäpaidassa, ihan sama tekeekö 50+50 tehot loppukauteen. En voi arvostaa tuommoista toimintaa mihinkään suuntaan.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harvassa on kiitettävät numerot, mutta kyllä niitäkin on. Arvosanan perässä vähän perusteluja. Numerot olen antanut vähän sillä ajatuksella, että miten pelaaja on vastannut odotuksiini. Jonkun rotaatiopelaajan arvosana voi olla korkeampi kuin ykköskorin jätkän, mutta se ei tarkoita sitä, että pelaaja olisi parempi kuin se ykkösen mies. Hän on vain hoitanut hommansa vähintäänkin tyydyttävällä tasolla.

Maalivahdit:

Niklas Kokko 8 (90,64%, yksi 0-peli) - Väläytellyt välillä, mutta ei ole pystynyt ottamaan joukkuetta harteilleen.

Niclas Westerholm - 8+ (91,26%, kaksi 0-peliä) - Selkeä ykkösveska. Taso on laskenut loppuvuotta kohden.

Puolustajat:

Victor Berglund 6- (26 ottelua, 3+5=8, -7) - Ollut iso pettymys minulle. Ei tuo joukkueelle minkäänlaista erityisosaamista mihinkään suuntaan.

Martin Jandus 7 (3+6=9, +3) - Luistelu ok, mutta pelillinen anti on ollut keskinkertaista. Jäähyherkkä, kun ei oikein fyysisessä pelissä pärjää, niin huitoo, koukkii ja kampittaa.

Tommi Kivistö 7- (0+7=7, +4) - Parantanut otteitaan kauden edetessä. Peruspakki.

Miika Koivisto 6 1/2 (1+11=12, -1) - Miten voi miehen pelillinen taso romahtaa näin paljon? Alokasmaisia vastustajan maaliin johtaneita virheitä koko kauden ajan. Muka ykköspakki?

Atte Ohtamaa 9+ (4+12=16, +10) - Kärppäpakkien tehotilaston ylivoimainen ykkönen. Pelaa todella hyvää kautta ja johtaa joukkojaan omalla esimerkillään. Kapteeni.

Joel Olkkonen 6+ (0+0=0, -6) - Välillä koirankopissa ja ihan aiheesta, mutta on ehkä hitusen parantanut peliään kauden edetessä. Peruspakki, mutta unohtaa sen aina välillä.

Arttu Paaso 8 (2+5=7, +1) - Pieni suuri mies. Minä tykkään Paason pelirohkeudesta ja periksiantamattomuudesta. Välillä tulee virheitä, mutta niin niitä tulee kaikille.

Emil Pieniniemi 7 1/2 (0+4=4, -5) - Pieniniemellä on hieno tulevaisuus edessään. Nappasi paikan pelaavassa seitsikossa ihan omilla ansioillaan, vaikka välillä huilasikin jonkun pelin tai kävi A:n puolella.

Hyökkääjät:

Joose Antonen 6 1/2 (3+7=10, -2) - Tämän miehen kohdalla en ole koko kaudella pystynyt käsittämään, että hänen on sanottu olevan maalintekijä, jolla on hyvä kuti? Tuhnu se on, kuten koko mieskin tähän asti.

Aleksi Antti-Roiko 8+ (5+6=11, +10) - Tuuppasi edeltään kokeneemmat kaverit poppareille ja nappasi paikan pelaavasta kokoonpanosta. Loistokausi tähän mennessä.

Marko Anttila 8+ (6+5=11, +6) - Konkari on joukkueen kolmanneksi paras maalintekijä. Montakohan kiekonriistoa Stretsi on pitkällä mailallaan tällä kaudella tehnyt?

Kasper Björkqvist 6 1/2 (4+5=9, -7) - Loukkaantumisherkkä. Kiekollinen anti vähäinen ja fyysinen preesens jää vähän HMV-osastolle.

Connor Bunnaman 6 (3+8=11, -10) - Löysä kanadalaistuhnu. Tähän asti. Varaa parantaa ja paljon.

Noel Gunler 6- (4+3=7, -4) - Oikeastaan aivan helvetin näkymättömäksi heittäytynyt prospekti. Ei ole löytänyt paikkaansa Kärpissä.

Ville Heikkala 6+ (1+0=1, -2) - Taklaa ja nakuttaa luistimilla minkä kerkiää, mutta ei se taso Liigaan riitä. Hyvä arvosana siitä, että hoitaa roolinsa ja oikeasti yrittää ilta toisensa jälkeen.

Julius Hermonen 6 1/2 (2+1=3, -2) - Rooli on ollut tosi pieni, mutta mun mielestä on hoitanut hommansa hyvin.

Arttu Hyry 9 1/2 (5+9=14, +7) - Ei Arttu Hyrä voi lukita häkkiin, Hyry käyttää kaltereita hammastikkuina. Miksi ei saa lisää vastuuta? Mulle ei riitä valmennuksen selitykset perusteiksi.

Julius Junttila 7+ (5+10=15, -5) - Ei mulla hirveät odotukset Jullesta ole tällä kaudella olleet. Vauhti hiipunut, mutta ihan ok-pelejä mies on pelannut.

Joonas Kemppainen 7+ (4+8=12, -2) - Kepuhan ei ole pelaajatyypiltään mikään pistelinko, vaan pikemminkin luotettava aloittaja, joka parhaimmillaan luo tilaa taitavammille ketjukavereille. Siinä roolissa mies on pelannut ihan ok-kauden. Silti vaihtaisin hänet vaikka päittäin Hyryn kanssa tällä hetkellä. Nelonen ei kärsisi, mutta ykkönen saattaisi nousta ihan toisiin sfääreihin?

Ville Koivunen 9 1/2 (10+14=24, -6) - Ei nyt ihan Liigan supertähden status, mutta erittäin hyvän Liiga-pelaajan status kuitenkin. Raja on Killen kohdalla häilyvä. Erinomainen kausi takana toistaiseksi.

Nick Ritchie 6 1/2 (1+3=4, -7) - Mietin, että annanko Ritchielle vielä arvosanaa ollenkaan, mutta menköön nyt tämän kerran. Keskenkuntoinen, Liigan mikkihiiri-linjaan totutteleva pelaaja, jonka peliotteissa näkyy pelaamattomuus ja huono kunto. Toisaalta pelissä näkyy myös nopeisiin ratkaisuihin pystyvän todellisen pelimiehen vinkeet esimerkiksi syötöissä ja vaikka viime pelin maalin viimeistelyssä.

Peter Tiivola 5- (0+3=3, -8) - Kärppä-hyökkäyksen suurin pettymys ja mies tietää sen. Nyt kun Marjamäki sai potkut, niin "yllättäen" Tiivolankin peli on parantunut alkukaudesta. Minä en arvosta pelaajaa, joka ei anna joka pelissä tee kaikkensa joukkueen eteen. Oli valmentajana kuka tahansa. Varsinkaan, kun ei ole minkäänlaisia meriittejä, jotka "oikeuttaisivat" kiukutteluun. Loppukauteen 10+10 niin nostan arvosanan ehkä kutoseen?

Teemu Turunen 10- (14+11=25, -1) - Joukkueen paras ja tärkein pelaaja. Mies on kannatellut tätä joukkuetta harteillaan illasta toiseen. Ylivoimalla ja alivoimalla. Tasakentällisin. Uskaltaa haastaa, ei pelkää laitanahinoita, taklaa, karvaa, ei luista puolustusvelvotteista. Ainoa joululahjatoiveeni on, että Turunen tekisi jatkosopimuksen Kärppien kanssa.

Näin minä näen joukkueen pelaajat tällä hetkellä. Jos olet eri mieltä, niin ei haittaa. Kerro omasi.
Eipä tässä kyllä tarvi itse juuri uhrata aikaa arvosanojen antamiselle, kun numerot ja perustelut ovat melkeempä juuri kuin allekirjoittaneen kynästä.

Ainoat pienet korjaukset mitä ehkä tekisin niin Kokolle ei ole mielestäni jaettu tarpeeksi vastuuta Westerholmin takana ja muutaman pelin hieman heikommat otteet aiheuttivat sen, ettei saanut mahdollisuuksia näyttää osaamistaan enään juuri ollenkaan ennen nuorten maajoukkueen leirille lähtöä. Miika Koiviston numeroa hilaisin vielä jopa hieman alemmaksi samoten kuin Junttilan roolitukseen suhteutettuna. Tämän kauden Jullen suorittamisesta tulee nimittäin mieleen omat otteet jalkapallon puulaakikentillä nykyään. Kun vastustaja on tarpeeksi heikko (Saipa, HPK,Sport) niin pystyy vielä tekemään tulosta ja hyviä ja peliä edistäviä ratkaisuja kentällä, mutta heti, kun pelin vaade kovenee eikä olekaan aikaa ja tilaa kentällä mielin määrin niin hukkuu täysin pelin ulkopuolelle.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Julius Junttila 7+ (5+10=15, -5) - Ei mulla hirveät odotukset Jullesta ole tällä kaudella olleet. Vauhti hiipunut, mutta ihan ok-pelejä mies on pelannut.
No nostetaan vielä tämä erikseen kun @Sardinho siihen tarttui. Mielestäni vauhti on ainoa asia missä Julle on parantanut tälle kaudelle, luistin liikuu taas hyvin. Siihenpä se sitten jääkin, ollut kohtuu näkymätön ja pisteitä ei ole tullut oiken mistään, vaikka aloitti kauden suht tehokkaasti.

Jos roolina olisi olla jossain kolmosketjussa niin menisi ihan mukavasti, mutta viimeistään nyt pitäisi tajuta ettei miehestä enää ole tuloksentekoon. Kaksi oikeasti tehokasta kautta joista toisessa johdatti Kärpät mestaruuteen, muut ansiot oli olla se heikoin lenkki JJJ-ketjussa. Hyvä pelaaja, mutta kovasti yliarvostettu.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Arvasin, että joku tuijottaa vain numeroita, eikä lue tekstiä kuin hutaisemalla. Ei Heikkala ole Gunleria parempi pelaaja. On vain ollut rotaatiopelaajana kohtalainen. Gunlerin oletusarvoinen status pelaajana on vähintäänkin top-5 hyökkääjä. Siitä tasosta hän on todella kaukana.
Tiesin kyllä että vertaat odotusarvoihisi. Eihön Gunler ole pisteillä mässäillyt, mutta ei mielestäni todellakaan ole ollut niin huono kuin jotkut täällä väittävät. Valitettavasti pelaa vielä ilmeisesti jonkun vamman kanssa.

Mutta nyt yön yli kun tätä sulatellut, niin kyllähän sää taidat oikeassa olla. Pisteitä ja maaleja on tultava enemmän, onneksi mieheltä sitä taitoa kuitenkin löytyy.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse nostaisi molempia maalivahteja 0,75 verran esim. Molemmat on pelannut keskiarvollisesti paljon paremmin kuin hyvin mielestäni ja sanallisesti numero 8 on hyvä. Kokon kohdalla kirjoitit ettei ole saanu joukkuetta reppuselkää, mutta itse en ainakaan tätä vielä edes odottanut. Ennemmin hyvää huiluuttajaa.

Mutta se siitä, pakko kysyä Hermosesta. Numero 6 1/2, rooli tosi pieni mutta hoitanut hommansa hyvin? Ei mielestäni teksti ja numero täsmää. Tekstin allekirjoitan, numeroa hilaisin vastuuseen ja peliesityksiin nähden kyllä ylöspäin?
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta se siitä, pakko kysyä Hermosesta. Numero 6 1/2, rooli tosi pieni mutta hoitanut hommansa hyvin? Ei mielestäni teksti ja numero täsmää. Tekstin allekirjoitan, numeroa hilaisin vastuuseen ja peliesityksiin nähden kyllä ylöspäin?
Lasken Hermosen samaan kategoriaan Heikkalan kanssa. Rotaatiopelaaja. Kumpikaan ei ole häikäissyt roolissaan, mutta eivät myöskään pettäneet. Omissa ei pahemmin soi ja hyökkäyspäähän pelatessa Hermonen on ollut yhden maalin verran tehokkaampi. Siksi plussan verran parempi numero. Myös Hermonen antaa kaukalossa kaikkensa, mutta kuten Heikkalan, niin ei myöskään Hermosen taso enää riitä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Voisin itsekin pientä arviointia tehdä, lähinnä vähän tällaisia yleisiä huomioita jne.

Maalivahdeille molemmille antaisin siihen hyvän-kiitettävän väliin menevän arvosanan, olkoon vaikka 8,5 nyt sellainen kultainen keskitie. Veskaripeli antaa kyllä pääsääntöisesti joka ilta mahdollisuudet voittoon, toki siellä nyt joitain heikompia pelejäkin on mukana mutta yleisesti sanon että veskariosasto on se mikä on kokonaisuutena onnistunut odotuksia paremmin tällä kaudella.

Pakeista ainoan kiitettävän eli 9:n saa Ohtamaa, sen jälkeen hyvän arvosanan annan Kivistölle ja Jandusille. Kivistölle siksi, että ihan umpipaskan viime kauden ja osittain vielä hankalan alkukaudenkin jälkeen mies on nostanut tasoaan ja on oikeasti tällä hetkellä luotettava peruspakki. Jandus puolestaan pelaa ekaa kertaa urallaan kotimaan ulkopuolella ja on mielestäni ollut ihan perusvarma suorittaja suurimman osan ajasta. Jospa kehittyisi vielä vään kiekollisessa pelissä.

Muista pakeista sitten Olkkonen ja Paaso ovat siinä ja kintaalla että onko se arvosana 7,5 vai 8,00. Sanotaanko että ei mitään säkenöintiä mutta rooliinsa nähden ihan hyvää perustekemistä. Pieniniemelle annan pyöreästi noin seiskan, välillä ihan karmea hasardi mutta ehkä pahimmat töhöt on vähentyneet. Nuori mies vielä.

Tämän jälkeen tippuukin sitten taso ja ensiksi annetaan välttävä arvosana Berglundille, tiedossa toki oli se että kyseessä on puolustaja joka ei osaa puolustaa, mutta ei mies kyllä ole mikään älytön kiekollinen liiderikään ollut. Joitakin ihan onnistuneita ratkaisuja on kuitenkin kauden aikana nähty joten päästetään poika nyt joululomalle kuitenkin ilman laiskanläksyä, mutta samalla tiukka muistutus että luokallejäänti uhkaa jos kevätlukukausi ei mene paremmin.

Hylätyn arvosanan saa sitten Miika Koivisto. Piti olla ykköspakki, mutta esitykset on olleet kauttaaltaan lähes pelkkää paskaa. Odotuksiin nähden ihan järjettömän paskaa suorittamista. Kevätlukukaudella saa parantaa tekemistään kyllä ihan helvetisti jos mielii päästä luokalta. Toivottavasti otteet piristyy sen verran että seuraava lukuvuosi käydään ihan jossain toisessa koulussa...

Hyökkääjistä sitten Turuselle ihan täysi kymppi, ei mieheltä voi oikeastaan enempää vaatia. Hänen vanavedessään sitten kiitettävän paremmalla puoliskolla eli 9+ tai jopa 9,5 menee Hyrylle. Oikeastaan monessakin asiassa ihan liigan kärkipäätä ja siitä palkintona EHT-paikka ja eka maajoukkuemaali, mutta se mikä vielä erottaa miehen todellisesta huipusta on tuo kehno viimeistely. Joo, voisi ehkä pelata parempien pelaajien kaverina, mutta pitää todeta myös että etenkin alkukaudesta mies hukkaili huipputontteja aika paljon. Jos vielä saa viimeistelyä napsun paremmaksi, niin puhutaan liigatasolle ihan eliittiluokan pelaajasta.

Tämän jälkeen sitten hyvän eli kasin tai jopa 8+ tai 8,5 saavat Anttila, Antti-Roiko ja Koivunen. Nelosketjun veljet suorittavat jopa odotuksiin nähden paremmin ja Koivunenkin on saanut hyvin tehoja aikaan. Koivusella on näistä potentiaalia nostaa tasoaan, alkukausi taisi mennä vähän nihkeämmin mutta peli on parantunut. Puhtaat paperit näille.

Tämän jälkeen taso tippuukin sitten selvästi, tyydyttävää arvosanaa en anna nimittäin kenellekään vaan mennään suoraan sinne kohtalaisen eli noin kutosen tasolle. Tähän voidaankin sitten niputtaa useampi pelaaja eli Kemppainen, Junttila, Gunler, Heikkala, Hermonen. Näistäkin toki Heikkala ja Hermonen vähän hankalia arvioida koska ei heiltä mitään voi odottaakaan, mutta toisaalta ei siellä ole näkynyt mitään sellaista että arvosanaa pitäisi tuosta oikein nostaakaan. Ovat siellä sopivan nakkisuojassa ilman että erottuvat mitenkään. Kepu ja Junttila puolestaan ovat ehkä pykälää heikompia mitä odotin ja Gunlerkin on kyllä alun jälkeen taantunut ihan selvästi.

Välttävä arvosana menee sitten osastolle Björkqvist, Bunnaman ja Antonen. Oli itse asiassa ihan siinä ja siinä että annanko Bunnylle ja Antoselle jopa nelosen, mutta Bunnaman skarppasi sen verran parissa viimeisessä pistarissa ja toi opettajalle jouluomenan parin tahtomaalin muodossa että annetaan vähän armoa. Antonenkin vähän hankala tapaus, oli tiedossa että kyseessä on flegu ja lisäksi loukkaantumiset on olleet riesana joten ehkä tässäkin nyt vähän katson läpi sormien. Björkqvist puolestaan on ollut ihan luvalla sanoen tälläkin kaudella juurikin tuo n. vitosen tason pelaaja, eli paljon seliteltävää siinä.

Pari pelaajaa jätin mainitsematta, eli Juusola ja Ritchie eivät nyt tähän joulutodistukseen päässeet koska mielestäni heidän arviointi on vähän hankalaa vielä. Juusola siksi, että on pelannut niin perin vähän ja Ritchiekin on vähän hankala arvioitava koska tuli suoraan P-Amerikasta syvään päätyyn, niistä kolmesta ekasta pelistä nimittäin näki ettei mies ollut edes samassa kaukalossa muiden kanssa. Tämän jälkeen tehopisteitä on tullut vähän paremmin ja otteet on muutenkin parantuneet. Toki, jos hänelle pitäisi arvosana antaa niin kohtalaisen arvosanan sitten, koska olihan se alku todella heikkoa mutta siihen on syynsä.

Pelaajien ulkopuolelta sitten vielä, eli maalivahtivalmentaja Hilli ansaitsee kiitettävän koska onhan tuo nyt jälleen onnistunut hommassaan hienosti, muille valmentajille tuleekin sitten joulutodistukseen nelonen ja näistä Marjamäki saikin jo lähtöpassit koulusta. Urheilujohdon puolella Myllykoski siinä 7-8 arvosanan paikkeilla, posia muutamasta (paperilla) onnistuneesta hankinnasta ja Marjamäen kenkimisestä, mutta tämä kulunut viikko oli kyllä sen verran hähmäistä touhua että en tiedä mitä sanoa. Ja loppuun, kehitysjohtaja Kukkonen saa kyllä myös sen nelosen joulutodistukseensa. Harmittaa jopa sanoa tämä, mutta Kukkonen on kyllä kovaa vauhtia vetämässä pelillisen perintönsä vessanpöntöstä alas siinä kun leikkii kehitysjohtajaa jääkiekkojoukkueessa. Tämän kauden sekoilu on itse asiassa jopa viime kautta pahempaa, viime kaudella osa-aikaisena mies ei saanut oikeastaan mitään tuhoa aikaiseksi, mutta nyt kun pääsi vaikuttamaan pelaajahankintoihin niin sieltä on löydetty mm. Bunnamanin ja Mingoian kaltaisia helmiä. Uuh.

Hyvää joulua.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Itse laittaisin Koivusta kohtaan hieman jäitä hattuun, mutta puhtaat paperit hänkin heittämällä saa. Mielestäni kuitenkin lähempänä hyvää kuin kiitettävää vs odotusarvot.

Koivunen näytti harjoituspeleissä ajoittain ylivertaiselta ja hän on selvästi yrittänyt työstää myös suurinta heikkouttaan eli luistelua. Killen on mahdollista kuitenkin kompensoida tätä sijoittumisellaan ja pelinlukutaidoillaan, jossa hän on jo Liigan eliittitasoa.

Kärppien sekavaan alkukauteen nähden tulleet 24 tehopistettä eivät ole tulleet tyhjästä, kuten ei myöskään maajoukkuekutsu. Silti näkisin, että varaa on vielä parantaa reilusti, sillä Koivusella on luistelun lisäksi paha tapa jäädä kuskailemaan kiekkoa ja onnistumiset ovat tulleet hienosta PPG-tahdista huolimatta hieman ryppäinä ja esimerkiksi häntäseuroja vastaan. Osittain potentiaali on kadonnut myös Koivusen ei-niin-sopivan sentterin roolin myötä.

Kuten Kalevakin arvioissaan korosti, ei ole Koivusen syytä, että häntä on peluutettu keskellä, mikä ei ole Koivuselle kaikkein ominaisin paikka. Kolmessa viime pelissä Koivunen on kuitenkin pelannut jälleen laidassa ja toivottavasti tilanne pysyy näin, kun Marjamäkikin on väistynyt. Hyvä tästä on tullut, mutta tulee vielä parempikin.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Kaleva antoi arvosanan myös Koskenkorvalle, jonka kerrottiin menettäneen itseluottamuksensa, mutta tyytyneen istumaan katsomossa maisemanvaihdon sijaan. Palkankin kerrottiin olevan hyvä, mitä onkin spekoiloitu täällä kärppäosiossa.

Kossu taisi kuulua enemmän Mikkolan suunnitelmiin, koska jatkosopimus solmittiin hänen aikanaan. Roolin odotettiin olevan varmasti isompi tulevina vuosina.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Voisin itsekin pientä arviointia tehdä, lähinnä vähän tällaisia yleisiä huomioita jne.

Maalivahdeille molemmille antaisin siihen hyvän-kiitettävän väliin menevän arvosanan, olkoon vaikka 8,5 nyt sellainen kultainen keskitie. Veskaripeli antaa kyllä pääsääntöisesti joka ilta mahdollisuudet voittoon, toki siellä nyt joitain heikompia pelejäkin on mukana mutta yleisesti sanon että veskariosasto on se mikä on kokonaisuutena onnistunut odotuksia paremmin tällä kaudella.

Pakeista ainoan kiitettävän eli 9:n saa Ohtamaa, sen jälkeen hyvän arvosanan annan Kivistölle ja Jandusille. Kivistölle siksi, että ihan umpipaskan viime kauden ja osittain vielä hankalan alkukaudenkin jälkeen mies on nostanut tasoaan ja on oikeasti tällä hetkellä luotettava peruspakki. Jandus puolestaan pelaa ekaa kertaa urallaan kotimaan ulkopuolella ja on mielestäni ollut ihan perusvarma suorittaja suurimman osan ajasta. Jospa kehittyisi vielä vään kiekollisessa pelissä.

Muista pakeista sitten Olkkonen ja Paaso ovat siinä ja kintaalla että onko se arvosana 7,5 vai 8,00. Sanotaanko että ei mitään säkenöintiä mutta rooliinsa nähden ihan hyvää perustekemistä. Pieniniemelle annan pyöreästi noin seiskan, välillä ihan karmea hasardi mutta ehkä pahimmat töhöt on vähentyneet. Nuori mies vielä.

Tämän jälkeen tippuukin sitten taso ja ensiksi annetaan välttävä arvosana Berglundille, tiedossa toki oli se että kyseessä on puolustaja joka ei osaa puolustaa, mutta ei mies kyllä ole mikään älytön kiekollinen liiderikään ollut. Joitakin ihan onnistuneita ratkaisuja on kuitenkin kauden aikana nähty joten päästetään poika nyt joululomalle kuitenkin ilman laiskanläksyä, mutta samalla tiukka muistutus että luokallejäänti uhkaa jos kevätlukukausi ei mene paremmin.

Hylätyn arvosanan saa sitten Miika Koivisto. Piti olla ykköspakki, mutta esitykset on olleet kauttaaltaan lähes pelkkää paskaa. Odotuksiin nähden ihan järjettömän paskaa suorittamista. Kevätlukukaudella saa parantaa tekemistään kyllä ihan helvetisti jos mielii päästä luokalta. Toivottavasti otteet piristyy sen verran että seuraava lukuvuosi käydään ihan jossain toisessa koulussa...

Hyökkääjistä sitten Turuselle ihan täysi kymppi, ei mieheltä voi oikeastaan enempää vaatia. Hänen vanavedessään sitten kiitettävän paremmalla puoliskolla eli 9+ tai jopa 9,5 menee Hyrylle. Oikeastaan monessakin asiassa ihan liigan kärkipäätä ja siitä palkintona EHT-paikka ja eka maajoukkuemaali, mutta se mikä vielä erottaa miehen todellisesta huipusta on tuo kehno viimeistely. Joo, voisi ehkä pelata parempien pelaajien kaverina, mutta pitää todeta myös että etenkin alkukaudesta mies hukkaili huipputontteja aika paljon. Jos vielä saa viimeistelyä napsun paremmaksi, niin puhutaan liigatasolle ihan eliittiluokan pelaajasta.

Tämän jälkeen sitten hyvän eli kasin tai jopa 8+ tai 8,5 saavat Anttila, Antti-Roiko ja Koivunen. Nelosketjun veljet suorittavat jopa odotuksiin nähden paremmin ja Koivunenkin on saanut hyvin tehoja aikaan. Koivusella on näistä potentiaalia nostaa tasoaan, alkukausi taisi mennä vähän nihkeämmin mutta peli on parantunut. Puhtaat paperit näille.

Tämän jälkeen taso tippuukin sitten selvästi, tyydyttävää arvosanaa en anna nimittäin kenellekään vaan mennään suoraan sinne kohtalaisen eli noin kutosen tasolle. Tähän voidaankin sitten niputtaa useampi pelaaja eli Kemppainen, Junttila, Gunler, Heikkala, Hermonen. Näistäkin toki Heikkala ja Hermonen vähän hankalia arvioida koska ei heiltä mitään voi odottaakaan, mutta toisaalta ei siellä ole näkynyt mitään sellaista että arvosanaa pitäisi tuosta oikein nostaakaan. Ovat siellä sopivan nakkisuojassa ilman että erottuvat mitenkään. Kepu ja Junttila puolestaan ovat ehkä pykälää heikompia mitä odotin ja Gunlerkin on kyllä alun jälkeen taantunut ihan selvästi.

Välttävä arvosana menee sitten osastolle Björkqvist, Bunnaman ja Antonen. Oli itse asiassa ihan siinä ja siinä että annanko Bunnylle ja Antoselle jopa nelosen, mutta Bunnaman skarppasi sen verran parissa viimeisessä pistarissa ja toi opettajalle jouluomenan parin tahtomaalin muodossa että annetaan vähän armoa. Antonenkin vähän hankala tapaus, oli tiedossa että kyseessä on flegu ja lisäksi loukkaantumiset on olleet riesana joten ehkä tässäkin nyt vähän katson läpi sormien. Björkqvist puolestaan on ollut ihan luvalla sanoen tälläkin kaudella juurikin tuo n. vitosen tason pelaaja, eli paljon seliteltävää siinä.

Pari pelaajaa jätin mainitsematta, eli Juusola ja Ritchie eivät nyt tähän joulutodistukseen päässeet koska mielestäni heidän arviointi on vähän hankalaa vielä. Juusola siksi, että on pelannut niin perin vähän ja Ritchiekin on vähän hankala arvioitava koska tuli suoraan P-Amerikasta syvään päätyyn, niistä kolmesta ekasta pelistä nimittäin näki ettei mies ollut edes samassa kaukalossa muiden kanssa. Tämän jälkeen tehopisteitä on tullut vähän paremmin ja otteet on muutenkin parantuneet. Toki, jos hänelle pitäisi arvosana antaa niin kohtalaisen arvosanan sitten, koska olihan se alku todella heikkoa mutta siihen on syynsä.

Pelaajien ulkopuolelta sitten vielä, eli maalivahtivalmentaja Hilli ansaitsee kiitettävän koska onhan tuo nyt jälleen onnistunut hommassaan hienosti, muille valmentajille tuleekin sitten joulutodistukseen nelonen ja näistä Marjamäki saikin jo lähtöpassit koulusta. Urheilujohdon puolella Myllykoski siinä 7-8 arvosanan paikkeilla, posia muutamasta (paperilla) onnistuneesta hankinnasta ja Marjamäen kenkimisestä, mutta tämä kulunut viikko oli kyllä sen verran hähmäistä touhua että en tiedä mitä sanoa. Ja loppuun, kehitysjohtaja Kukkonen saa kyllä myös sen nelosen joulutodistukseensa. Harmittaa jopa sanoa tämä, mutta Kukkonen on kyllä kovaa vauhtia vetämässä pelillisen perintönsä vessanpöntöstä alas siinä kun leikkii kehitysjohtajaa jääkiekkojoukkueessa. Tämän kauden sekoilu on itse asiassa jopa viime kautta pahempaa, viime kaudella osa-aikaisena mies ei saanut oikeastaan mitään tuhoa aikaiseksi, mutta nyt kun pääsi vaikuttamaan pelaajahankintoihin niin sieltä on löydetty mm. Bunnamanin ja Mingoian kaltaisia helmiä. Uuh.

Hyvää joulua.
Tämä arvio ansaitsee mielestäni kympin ja papukaijamerkin. Olin muuten jo unohtanut, että Mingoiakin pelasi joskus joukkueessa...

Merkillepantavaa on, että Kärpistä löytyi syyskaudella ihan kiitettävänkin tason pelureita, mutta välttävän ja heikon tason osasto oli aivan liian laaja. Tämä näkyi karulla tavalla sitten kovempia joukkueita vastaan, ja pelin yleisessä tasossa sekä selkärangan kestävyydessä. Valmennustrio Marjamäen johdolla veti kyllä ala-arvoisesti kaiken kaikkiaan, tosin ylivoimapelin pienestä parantumisesta antaisin kolmikolle nelosen sijaan ehkä 4+.

Tyydyn itse antamaan vain kokonaisarvosanan, johon on yhdistetty pelaajien, valmennuksen sekä ylimmän johtoportaan suorittaminen tähän mennessä. Marjamäen potkut olivat ongelmaluokalta sellainen viime hetken skarppausteko, joka nostaa todistuksen numeron viitosesta peräti 6,5:een.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitettävä Teemu Turunen, Arttu Hyry
Hyvä Niklas Kokko, Ville Koivunen, Aleksi Antti-Roiko, Atte Ohtamaa
Tyydyttävä Marko Anttila, Martin Jandus, Niclas Westerholm, Arttu Paaso
Muut huono tai välttävä. Ritchietä, Korpimäkeä ei vielä arvisteltu
Luokaton Valmennustiimi pl Hilli
Saamaton Seurajohto pl osittain Myllykoski ( osittain koska jätti muun valmennuksen penkin taakse)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

Nceto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes
Laitetaanpa ensimmäistä kertaa omakin lusikka soppaan, kun kerta kirjoittamaan innostui.


Maalivahdit:

Niklas Kokko 8 1/2
- Odotuksiin nähden pelannut hyvin. Välillä peleissä kannatellut hetkittäin koko joukkuetta.

Niclas Westerholm 8 1/2 - Näkisin että kumpikin maalivahti on pelannut ihan hyvällä tasolla kannatellen joukkuetta hetkittäin, joskaan pystymättä kannattelemaan joukkuetta jokaisessa pelissä. Westerholmiin odotukset hieman suuremmat kuin Kokkoon tällä kaudella, niin aavistuksen paremmista tilastoista huolimatta sama arvosana.

Kokonaisuudessaan sanoisin että maalivahtitilanne on nykytilanteessa tarpeeksi hyvä, eikä lisäpanostuksiin tällä alueella ole tarvetta. Ainakaan ennen kuin puolustus ja hyökkäys on saatu parempaan kuntoon.


Puolustajat:

Victor Berglund 6-
- Huolestunut olin kun isoon rooliin hankittiin puolustaja, joka jo viime kaudella toisessa Liiga-joukkueessa ajautui sivuraiteille. Huoleen on näyttänyt olevan aihetta. Välillä yksittäisiä ok-otteluita.

Martin Jandus 7+ - Välillä hyviä otteluita, mutta useampi huono ottelu myös. Pitäisi pystyä pelaamaan tasaisemmin hyvällä tasolla.

Tommi Kivistö 7- - Karmean alkukauden jälkeen ollut ihan ok, mutta pelaa liian suuressa roolissa, kun huomio Kärppien resurssit.

Miika Koivisto 6- - Odotuksiin nähden kauden suurin pettymys. Taso romahtanut aivan täysin. Menisi vielä Kärpissä 6-7 pakkina, mutta sitä suurempi vastuu… ei.

Atte Ohtamaa 9- - Huonon viime kauden jälkeen hieno tason nosto takaisin lähelle pitkän aikavälin tasoa. Todella vakuuttava. Siitä en vain ole varma että onko kuitenkin kapteenin rooli liikaa, ja olisiko jostain löydettävissä vielä tälle kaudelle kapteeni joka sytyttäisi joukkueen taistelemaan enempi. Ehdottomasti kuuluu kuitenkin kapteenistoon.

Joel Olkkonen 6 1/2 - Ihan ok pelannut kun päässyt pelaamaan, mutta joukkueen ollessa täynnä puolustajia jotka pelaavat tasolla ihan ok, niin en näkisi Olkkoselle varsinaisesti tarvetta. Muut ok-tason puolustajat kuitenkin ovat joskus urallaan pelanneet myös paremmallakin tasolla, ja ties vaikka yksittäisissä otteluissa tulisi suonenvetoja.

Arttu Paaso 8 1/2 - Odotuksiin nähden pelannut hyvin ja rohkeasti. Vaikka virheitäkin silloin tällöin tulee on Paaso eteenpäin menevä nuori puolustaja, johon Kärppien tulisi panostaa ja antaa enemmän vastuuta.

Emil Pieniniemi 8 - Hienosti ansainnut paikkansa edustusjoukkueen mukana. Virheitä sattuu, mutta kuten Paasokin on Pieniniemi kehittyvä nuori pelaaja, ja ehdottomasti kannattaisi peluuttaa häntä enemmän, kun jääajassa edellä olevista vanhemmista pelaajista moni on urallaan suuntaamassa vahvasti alaspäin.

Viljami Juusola ? - Sanoisin että liian vähän nähnyt henkilökohtaisesti, jotta olisin valmis arvioimaan.

Kokonaisuutena sanoisin että puolustuksen tilanne on hälyyttävä ja Kärppien tulisi pyrkiä irti Berglundista, Koivistosta ja Olkkosesta. Mikäli vahvistuksia ei näiden pelaajien tilalle ole saatavissa, niin kannattaisi jääaika pyhittää vaikka omille junnuille tulevaisuutta varten. Kuten esimerkiksi U20-joukkueessa pelaavalle Janne Peltoselle.

Loppukaudelle pelaava 7 voisi olla vaikkapa:
Ohtamaa - Pieniniemi
Paaso - Jandus
Kivistö - Juusola
Peltonen

Toki yllä mainituissa puolustajapareissa ongelma on ettei joukkueessa ole enää kuin yksi rightin pakki, mutta en näkisi tätä syynä pitää Berglundista tai Olkkosesta kiinni.


Hyökkääjät:

Joose Antonen 6
- Odotukset olivat itsellä suhteellisen korkealla, mutta ei ole niihin yhtään vastannut.

Aleksi Antti-Roiko 9 - Hienosti napannut paikan vakiokokoonpanosta, ja ansaitsee enemmän näytönpaikkoja.

Marko Anttila 8+ - Yllättänyt pitämällä viimevuosien hyvän tason, vaikka on iso pelaaja, jolla alkaa olla jo ikää.

Kasper Björkqvist 6+ - Välillä esittää todella hyvää asennetta, mutta muuten on alittanut kummallakin kaudella kaikki odotukset. Pahasti.

Connor Bunnaman 6+ - Odotukset olivat varsin korkealla ennen kauden alkua, joskin huolestutti että laituria suunnitellaan ykkössentteriksi, sekä pelaajaprofiili varsin samankaltainen kuin nykyisin Kemppaisella ja Tiivolalla. Iso, mutta hidas/kankea. Toimii ihan hyvin Liigassa 3.-ketjussa, mutta tähän rooliin ei kaivata ulkomaalaista palkkasoturia.

Noel Gunler 6 - Ensimmäisissä peleissä vaikutti että tässä vihdoin löytyi joukkueeseen rightin top 6 hyökkääjä, mutta sen jälkeen taso ollut kyseenalainen.

Ville Heikkala 5 1/2 - Asenne kunnossa, mutta kuten moni muukin on sanonut, niin ei taso riitä Liigaan. Ainakaan Kärppien budjetilla operoivaan joukkueeseen.

Julius Hermonen 7- - Odotukset Hermoselle olivat monikäyttöisenä rotaatiopelaajana, ja minusta siinä roolissa ihan kohtuullisesti pärjännyt. Hienoa toki olisi jos Hermonen vihdoin saisi vakiinnutettua paikkansa pelaavassa kokoonpanossa. Joukkueessa löytyy kyllä useampikin hyökkääjä, joka paikkansa on vähemmän ansainnut.

Arttu Hyry 10- - Joukkueen kevyesti paras keskushyökkääjä, jolle pitäisi ehdottomasti antaa kaikki mahdollisuudet näyttää ylivoimalla ja 1.-ketjun keskellä. Kukaan muu senttereistä kun ei siinä ainakaan ole tällä kaudella onnistunut. Toivottavasti saadaan Hyry pidettyä pitkään joukkueessa.

Julius Junttila 7+ - Odotuksiin nähden pelannut ihan kohtuullisella tasolla, vaikka olisihan se todella hienoa nähdä taas Junttila samalla tasolla kuin vielä muutama vuosi sitten. Tai edes lähellä sitä tasoa.

Joonas Kemppainen 7+ - Kemppainenkin on pelannut kohtuullisesti odotuksiin nähden, mutta taso ei enää Liigassakaan riitä top 6 -hyökkääjäksi. Kolmos tai neloskentän roolissa vielä aivan mainio, mutta joukkueen keskushyökkäjätilanteen ollessa kohtuuttoman heikko Kemppaiselta pyydetään liikaa.

Ville Koivunen 9+ - Koivunen on pelannut pääasiassa todella hyvin, mutta ei kovin hyvin sovellu sentterin paikalle mihin häntä kokeiltiin. Oikeastaan ainoa mikä Koivusen pelissä hieman häiritsee on kun tykkää pitää kiekkoa ehkä hieman liiankin paljon ja se hidastaa hyökkäysalueen hyökkäyspeliä. Toki hyökkäysalueen hyökkäyspeli on ollut luokattoman huonoa lähes koko kauden, niin ehkä se sitten kannustaa pysymään kiekossa ja yrittämään itse.

Nick Ritchie 6 1/2 - Ritchielläkin vähän näyttöjä vasta joukkueesta, mutta arvioidaan nyt kun tähän on alettu. Kunto ja eteenkin luistelu on näyttänyt erittäin haastavalta näissä ensimmäisissä otteluissa. Ritchiellä on kyllä erittäin hyvä pelinlukutaito ja syöttää todella hyvin, sekä sijoittuu myös hyvin hyökkäysalueella, kun vain muidenkin syötöt tulisivat perille. Jos hyvin käy voi olla todella merkittävä pelaaja kauden loppuun mennessä, mutta selkeästi vaatii pelikunnon kehitystä ennen sitä.

Peter Tiivola 5 - Tiivola on ollut luokattoman huono koko kauden, vaikka erittäin pientä piristymistä onkin viime peleissä ollut. Toivottavasti hänestä päästään eroon mahdollisimman äkkiä. Ei muuta.

Teemu Turunen 10- - Turunen on ollut loistava, ja välillä ratkoo pelejä aivan yksin. Toivottavaa toki olisi ettei niitä otteluita tarvitsisi yksin ratkoa. Ainoa miinus mitä pelistä löytäisin on sama kuin Koivusella, että välillä näyttää haluavan pysyä kiekossa vähän liiankin pitkään, mikä hidastaa hyökkäysalueen hyökkäyspeliä.

Kokonaisarviona sanoisin että hyökkäyksenkin tilanne on hälyyttävä, vaikka onnistujiakin jokunen löytyy. Joukkue tarvitsisi kipeästi ykkössentteriä ja rightin kärkihyökkääjää. Mikäli niitä ei ole saatavana pitäisi joukkueen kuitenkin pyrkiä irti suurimmista pettymyksistään, ja panostaa tulevaan antaen omille kasvateille mahdollisuuden kasvaa.

Pelaajat joista pitäisi irti päästä olisivat: Antonen, Björkqvist, Bunnaman, Heikkala ja Tiivola. Gunler siinä rajalla… Tilalle voisi nostaa omia kasvatteja kuten Koskenkorva, Alasiurua, Korpimäki ja Yliniemi.

Loppukauden kokoonpano voisi ilman vahvistuksia olla esimerkiksi:
Ritchie - Hyry - Turunen
Koivunen - Antti-Roiko - Gunler
Junttila - Kemppainen - Alasiurua/Yliniemi
Hermonen - Koskenkorva/Korpimäki - Anttila
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös