Katselin tuossa jotain Maikkarin klippejä Kärpistä ja korvaan osui Karri Kiven sanomana, että Toni Sihvonen blaa blaa alivoimasta ja että se on ollut joskus paras tms?
Sitä jäin sitten miettimään, että eikös Soosi olekin joskus ennenvanhaan, back in the good old days ollut se "the alivoima", jonka johdolla meidän av oli oikeasti hyvä? Toki Soosilla oli Kukkosta ja muita kaverina, mutta silti.
Pengoin tilastoja, niin tämä kausihan on yks kaikkien aikojen pohjanoteeraus 69,09% lukemalla? Ei paljon alemmas voi vajota tällä budjetilla. Seitsemäntoista päästettyä alivoimamaalia. Se on paljon se. Kaudella 2018-19 päästettiin 60 ottelussa 20 maalia alivoimalla. Aivan järisyttävän karmea ero.
Toissa kaudella alivoima oli kans ihan hanurista 76,81% lukemineen ja kyllä minä muistan, että itse ainakin olin välillä hyperventilaatiotilassa hengittämässä paperipussiin. Oli se niin paskaa se alivoima.
Nyt tietää, että ihan sama mikä joukkue tulee vastaan ja pääsee ylivoimalle, niin jossain kohtaa räpsähtää.
Katselin lisäksi noita Pelsujen lukemia menneiltä kausilta. Viime kausi 78,88%, kaksi sitä edellistä noin 83% luokkaa ja vielä yksi kausi taaksepäin 79,25%. Ailahtelevuutta, johon tottakai vaikuttaa pelaajamateriaalikin, mutta ottaen huomioon Pelicansin parin viime kauden menestymisen, niin olihan av yks sellainen pointti, jonka takia eivät kannua ole nostelleet.
Silander voikin lähteä menemään. Mielellään eilen. Soosi/Hilli/Havu tai vaikka vittu Kukkonen voi laittaa av:n kuntoon Aten ja Stretsin kanssa, niin ehkä otetaan se yksi pieni askel täältä suosta eteenpäin? Ehkä? Silander kilometritehtaalle.