Kärppähuhuja kaudelle 09-10

• 205 897
  • 405

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jaaha. Ihan viikolla kävit lounaan jälkeen hallin sisäpuolella katsomassa - WauWau. K?se pulloon poju.

Itse huhuihin lausun sen, että vääntö on päällä vielä yhdestä vahvistuksesta, hiton kovasta puolustajasta.

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Itse huhuihin lausun sen, että vääntö on päällä vielä yhdestä vahvistuksesta, hiton kovasta puolustajasta.

Lehtonen vai Janne "Haluan Anaheimiin" Niinimaa vai joku ihan muu?

Ja ei ole järkeä tuossa huhussa, meillä on jo puolustajia aivan järetön määrä!

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Justin Forrest on siis oikeasti kaupan.

SK:sta leikattua:

"Hirsimäki sai Juha Junnolta vahvistuksen siitä, että Kärpät on valmis luopumaan Ässissä hopeakaudella pelanneesta Justin Forrestista. "

Kun nyt päästäisiin siitä Piroksesta eroon... ei Ouluun kelpaisi??

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
...Itse huhuihin lausun sen, että vääntö on päällä vielä yhdestä vahvistuksesta, hiton kovasta puolustajasta.

Aha. Vieläkö sieltä on tulossa lisää porukkaa... Kyllä tuo nyt jo riitäisi hyvin. Pakkeja on jo ihan varmasti tarpeeksi. Kuitenkin esim. Jokinen ja OPG on pelanneet tasoonsa nähden hyvin.

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aha. Vieläkö sieltä on tulossa lisää porukkaa... Kyllä tuo nyt jo riitäisi hyvin. Pakkeja on jo ihan varmasti tarpeeksi. Kuitenkin esim. Jokinen ja OPG on pelanneet tasoonsa nähden hyvin.
Kyllä minäkin varmaan pelaisin tasooni nähden hyvin Kärpissä. Sillä tasolla ei ole kyllä mitään asiaa edes piirisarjan joukkueeseen.

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän mahdolliseen lisävahvistukseen on sanottava, että itse en panisi vastaan. Kärppien ongelmakohtia on ollut jo monta vuotta puolustus, enkä kyllä yhtään pistäisi vastaan, jos se kohta korjattaisiin. Puolustus oli jälleen kerran väärin koottu kauden alussa, kuten se oli viime vuonnakin. Joukkueessa oli liikaa mikkihiiriosaston miehiä (Ylönen, Jokinen, Forrest) eikä Aaltokaan ole omassa päässä vakuuttanut. Jussi + yksi jämäkkä pakki tekisi Kärppien puolustuksesta kerralla jämerän, ja ainakin Jussi osaa pelata kiekkoakin. Jos uusikin mies osaa, niin samalla ratkeaa pelinavausongelmat. Sen jälkeen olisikin ratkaistu monta ongelmaa: oman pään pelaaminen, avaukset, ylivoima, miksei alivoimakin. Kasparin hankinnan jälkeen hyökkäysvoimaa on, toki sentteripeli on turhan paljon Viuhkolan harteilla, mutta toisaalta niin Rosa kuin Kasparkin (ainakin rapsojen mukaan) osaavat rakentaa peliä laidaltakin.

Että bring it on, sanon minä. Puolustuspelikin kun on muutakin kuin "onhan meillä muutama ihan kiva kaveri siellä".

Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän mahdolliseen lisävahvistukseen on sanottava, että itse en panisi vastaan. Kärppien ongelmakohtia on ollut jo monta vuotta puolustus, enkä kyllä yhtään pistäisi vastaan, jos se kohta korjattaisiin. Puolustus oli jälleen kerran väärin koottu kauden alussa, kuten se oli viime vuonnakin. Joukkueessa oli liikaa mikkihiiriosaston miehiä (Ylönen, Jokinen, Forrest) eikä Aaltokaan ole omassa päässä vakuuttanut. Jussi + yksi jämäkkä pakki tekisi Kärppien puolustuksesta kerralla jämerän, ja ainakin Jussi osaa pelata kiekkoakin. Jos uusikin mies osaa, niin samalla ratkeaa pelinavausongelmat. Sen jälkeen olisikin ratkaistu monta ongelmaa: oman pään pelaaminen, avaukset, ylivoima, miksei alivoimakin. Kasparin hankinnan jälkeen hyökkäysvoimaa on, toki sentteripeli on turhan paljon Viuhkolan harteilla, mutta toisaalta niin Rosa kuin Kasparkin (ainakin rapsojen mukaan) osaavat rakentaa peliä laidaltakin.

Että bring it on, sanon minä. Puolustuspelikin kun on muutakin kuin "onhan meillä muutama ihan kiva kaveri siellä".
Kovuutta saisi toki aina olla lisää, mutta kuka ulostetaan mahdollisen uuden pakin tieltä? Nythän siellä on seuraavaa miehistöä:
Aalto
Jushkevitsh
Mikkola
Korpikari
Grönholm
Ohtamaa
(Jokinen, Ylönen)

Jokista ja Ylöstä ei kannata kenkiä koska ovat kohtuu halpoja popparin syöjiä. Jos kovuutta halutaan lisätä niin ilmiselvä ulostushan olisi Mikkola, mutta kuinka todennäköistä on Mikkolan vaihtaminen johonkin muuhun? Sanoisin että ei ollenkaan realistista. Grönholmia taas ei kovuuden takia kannata ulostaa koska hän on lähtökohtaisesti meidän kovin pakki tälläkin hetkellä. Ohtamaa taas on vielä nuori ja selkeästi osoittanut potentiaalia sekä kiekollisessa että kovassa pelissä joten häntä ei missään nimessä pidä lähteä tässä tilanteessa ulostamaan. Sanomattakin lienee selvää myös että Aallosta ja Jushkevitsistä ei tässä vaiheessa olla luopumassa.

Jäljelle jää Oskari. Niin paljon kuin miehestä pidänkin niin voisin aivan hyvin vaihtaa hänet johonkin kovikseen tyyliin Lupaschuk. Korpikarilla on sellainen paha miinuspuoli että hän ei pysy terveenä. Hän on kaudesta toiseen sellainen riippakivi tuossa joukkueessa ettei toista ole. Kunnossa ollessaan kuuluu selkeästi kuuden pelaavan pakin joukkoon, mutta kun niitä terveitä päiviä on niin toivottoman vähän kokonaisuuteen nähden. Uskoisin myös että Osku itsekin haluaisi jo lähteä kattelemaan vähän muitakin maisemia. Oskulle sellainen neljän-viiden vuoden Ruotsin/etelä-suomen/keski-euroopan -kiertue tähän väliin ja sen jälkeen takaisin Kärppiin kovempana, kokeneempana ja toivottavasti terveempänä.

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kovuutta saisi toki aina olla lisää, mutta kuka ulostetaan mahdollisen uuden pakin tieltä? Nythän siellä on seuraavaa miehistöä:
Aalto
Jushkevitsh
Mikkola
Korpikari
Grönholm
Ohtamaa
(Jokinen, Ylönen)

Jokista ja Ylöstä ei kannata kenkiä koska ovat kohtuu halpoja popparin syöjiä.
Totta kai nimenomaan Ylönen ja Jokinen ulostetaan. Minulle on ihan se ja sama, vaikka pelaavat mailapalkalla, jos tilalle on saatavilla paljon kovempi kaveri. Ei ne minun rahoja ole, ja jos Kärpillä on budjetissa varaa vaihtaa miehiä, niin siitä vaan.

Loppujen kohdalla sanoisin, että pakit voisivat vaihdella katsomokomennuksella silloin, kun kaikki ovat terveenä. Toisaalta harvoin pelaajat on 100% kunnossa, joten loukkaantuneet voisivat oikeasti hoitaa vammansa kuntoon kun rosterissa on syvyyttä.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Totta kai nimenomaan Ylönen ja Jokinen ulostetaan. Minulle on ihan se ja sama, vaikka pelaavat mailapalkalla, jos tilalle on saatavilla paljon kovempi kaveri. Ei ne minun rahoja ole, ja jos Kärpillä on budjetissa varaa vaihtaa miehiä, niin siitä vaan.

Loppujen kohdalla sanoisin, että pakit voisivat vaihdella katsomokomennuksella silloin, kun kaikki ovat terveenä. Toisaalta harvoin pelaajat on 100% kunnossa, joten loukkaantuneet voisivat oikeasti hoitaa vammansa kuntoon kun rosterissa on syvyyttä.
No paskaako tuota Forrestiakaan myymään sitten. Istukoon katsomossa Jokisen ja Ylösen kanssa. Tiedä vaikka niitä loukkaantumisia tulisi enemmänkin joskus.

Oikeasti, eiköhän kannata joku realismi pitää mukana. Noista pakeista Ohtamaata (ja Ylöstä ja Jokista) lukuun ottamatta kaikki ovat lähes sadan tonnin ukkoja. Kärppien ei kannata eikä ole millään tavalla järkevää pitää pelkkänä reservinä sen hintaisia äijiä. Olkoonkin että rahaa ainakin toistaiseksi kassassa on. Se kuitenkin loppuu melko pian jos tuolle linjalle lähdetään.

Olen ihan satavarma että jos vielä uusi pakki tulee niin tuosta kärkikuusikosta (Ylönen ja Jokinen ei kuulu tähän porukkaan) joku lähtee tai Ohtamaa tulee istumaan pääsääntöisesti viltissä. Ja siinä kohtaan tullaankin taas siihen pitkäjänteisyyteen. Saa olla melko hyvä keikkamies että sen takia meidän potentiaalisin pakki hyllytettäisiin poppariosastolle.

Viimeksi muokattu:

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lähtökohtaisesti jokainen maksaa lippujen hinnoissa osan pelaaja palkoista. 2008 verotietojen perusteella Grönholm on tienannut 80000 ja Jokinen ja Ylönen yhdessä hivenen vähempi. Jos lähtökohtaisesti hommataan uusi pakki niin meilestäni Grönholmille kannataa hankkia uusi seura ja Ylönen Jokinen on lähtökohtaisesti Hokki-Kärpät akselilla liikkuvia pelaajia.

Lyhyesti tilastoista: Grönhomilla on Kärppien huonoin +/- ja heikosti pisteissä suhteessa peliaikaan. Toki yllä mainitulla Korpikarilla on alla vähän pelejä ja sama murheellinen lukema. Korpikari on lähtökohtaisesti pelannut vastustajan ylempiä kenttiä vastaan. Itse en näe henkilökohtaisesti suurta eroa Korpikarin ja Grönholmin kovuiudessa ja näen Korpikarin kovan kudin viivasta hyvänä etuna Korpikarin suuntaan, kuten myös "oman pojan" ja verotietojen perusteella pienemmän palkan. Kovuutta toivon mukaan lyötyy uudelta idän mieheltä.

Kovuudesta puhuttaessa mielestäni olisi hyvä sanoa mitä sillä tarkoitetaan. Grönholmilla on mielestäni tiettyjä fyysisiä otteita, mutta viimeksi Saipa-pelissä saattoi todeta, että Kärppien maalinedustalta löytyi muka kovuutta jonkun jaskon tullessa maalille, mutta Toporowskyn sinne parkatessa kyyristeltiin niskaluimussa vaihtoon, ettei vaan tulisi isompia rähinöitä.

Jäipä vähän Lukko pelistäkin mieleen , että Mäkliinin YV maalissa OPG taisi olla maalin edustaa siivoamassa, 2-2 tasoitusta lähti OPG:n pehmeän pelokkaasta purusta ja 4-2 maalissa pehmeni Jokinen Morrisonin käsittelyssä, mutta missä oli Jokisen pakkipari OPG? (saatoi olla, että vaihdossa, mutta yllättävän yksin Jokinen siellä alakerrassa joka tapauksessa luuti huomioiden tyhjän maalin.) Voi olla, että viimeinen peli on liian tuoreena mielessä, mutta siinä minun ajatukseni pakkisektorista.

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Olen ihan satavarma että jos vielä uusi pakki tulee niin tuosta kärkikuusikosta (Ylönen ja Jokinen ei kuulu tähän porukkaan) joku lähtee tai Ohtamaa tulee istumaan pääsääntöisesti viltissä. Ja siinä kohtaan tullaankin taas siihen pitkäjänteisyyteen. Saa olla melko hyvä keikkamies että sen takia meidän potentiaalisin pakki hyllytettäisiin poppariosastolle.
Yhtälailla olen satavarma ettei kuusikosta Aalto, Jushkevitsh, Mikkola, Korpikari, Grönholm ja Ohtamaa yhtäkään kaupata muualle mikäli Forrest saadaan pihalle ja Dmitri osoittautuu pelimieheksi. Minun on vaikea uskoa myöskään Ohtamaan viltitykseen. Kyllä sen vahvistuksen tieltä tuppea puree Korpikari tai Grönholm. Melkoinen optimisti saa olla mikäli kuvittelee etteikö Kärpissä olisi reserviä myös kuuden kärkipakin takana, vaatii myöskin melkoista ihmettä jos pakkikalustossa selvitään loppukausi ilman loukkaantumisia. Jokisella ja Ylösellä ei tee käytännössä mitään pleijareissa, tästä saatiin taas muistutus kun Jokista nakeltiin Lukkopelin lopun tyhjä-maali episodissa seinille kuin tiskirättiä.

Edit: Jahas, Tepalla osittain samansuuntaisia ajatuksia. Itse kyseenalaistan Korpikarin nykyesitykset, ei ole Oskari pelitaso enää samaa luokkaa kuin ennen loukkaantumiskierrettä

Viimeksi muokattu:

VTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppien ongelmakohtia on ollut jo monta vuotta puolustus, enkä kyllä yhtään pistäisi vastaan, jos se kohta korjattaisiin.

Just näin! Meidän puolustus on ollut ihan sieltä ainakin vuodesta 2004. Silloin oli jo mikkihiiriä ja pehmeitä poikia joukkue täysi. "Kun tosipelit alkavat..., välierissä ei vain enää riitä..., finaaleissa Kärppiä vastaan oikea ase on kova taklauspeli...". Asiantuntijat tiesivät mistä puhuivat ja sitä on jatkunut siitä asti. Nämä pakkiosaston miehet lienevät lopettaneet jo?

Ja oliko vuosi 2008 (no oli tietenkin) kun Bluesin piti ajaa meidän ylitse? Paskaa jauhettiin asiantuntijoiden 100%:lla voimalla siitä, kuinka Bluesin kovat pojat jyrää meitin jään rakoon. Ekan finaalin eka vaihto päättyi siihen kun Bluesin pojat keräs romujaan jäältä niin kauan, että Kärppäpelaajat kylmettyivät odotellessaan. Se finaali voitettiin jo siinä kohtaa ja koko sarjakin sitten myöhemmin.

Maalivahditkin ovat muuten olleet jo vuosikausia huonoja.

Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Just näin! Meidän puolustus on ollut ihan sieltä ainakin vuodesta 2004.

No just niin, jos pakisto on ollut paska jo vuodesta 2008 niin sehän on sama asia kuin se on ollut paska vuodesta 2004. Jos ei käynyt selväksi niin JYPpiä vastaan ei ollut mitään jakoja ja Bluesinkin kanssa oli suuria ongelmia, onneksi hyökkäys voitti maalintekokilpailun.

Nyt kauden aloittanut pakisto oli oikeasti surkea ja todella hienoa että se asia korjataan ja on jo osin korjattu Aallon ja Juskevitshin voimin. Lisää laatupelaajia sinne vaan ja OPG:t "jotka pelaa ihan hyvin omalla tasollaan" vittuun sieltä. Oulussa ei tarvita muualta tulleita sarjajyriä. Voihan se kovuus olla parasta mitä siellä on mutta siihenkin rooliin voi ostaa oikeasti hyvän pelaajan. Haakanakin oli parempi vahvistus kuin tämä OPG.

Laatupakki tilalle ja OPG pois Forrestin lisäksi, 3 omaa poikaa ja 3 maailmantähteä pakistossa, hyvä suhde minusta. Jokinen paikkaa tarvittaessa ja pelaa muuten Hokissa. Ylönen RoKiin.

bunghole

Jäsen
No just niin, jos pakisto on ollut paska jo vuodesta 2008 niin sehän on sama asia kuin se on ollut paska vuodesta 2004.

Makis puhui monesta vuodesta. Vuodesta 2008 ei mielestäni ole vielä vuosia, vuodesta 2004 taas on. Sen myönnän kyllä ettei viime kauden pakisto ollut riittävä muttei joukkue muutenkaan onnistunut viisikkopelissä samalla tavalla kuin aiempina vuosina tai ainakaan yhtä hyvin kuin JYP.

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Makis puhui monesta vuodesta. Vuodesta 2008 ei mielestäni ole vielä vuosia, vuodesta 2004 taas on. Sen myönnän kyllä ettei viime kauden pakisto ollut riittävä muttei joukkue muutenkaan onnistunut viisikkopelissä samalla tavalla kuin aiempina vuosina tai ainakaan yhtä hyvin kuin JYP.
Kylläpä se on ollut aiemminkin, mutta kesken kauden on hankittu vahvistuksia. Sopii katsella niitä kokoonpanoja kauden alussa, ei lopussa.

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaahas, Boumedienne sai lähdöt Minskistä. Tämän nimen liitän Kärppiin minä.

On se miehellä rankkaa kun pari viikkoa sitten sai jo kerran samasta seurasta potkut ja nyt uudestaan. Ei varmaan hyvällä muistele.

Saisivat yrittää päättää siellä Minskissä :)

Jokos ne nyt olivat oikeat potkut?

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Grönholm lähtee.....!!!!
Onneksi en ole moderaattori, vaan palstailija. Siksipä kaipaankin muutakin kuin sen Serlaan heitetyn kokoonpanouudistuksen. Ainahan sitä saa ja pitääkin ilmeisesti fantasioida, mutta nyt ollaan aikuisten saunassa. Täällä kaikki näkee kaikkien vehkeet, joten tietänet mitä tehdä?

OMG:n lähtö ei toki häiritsisi minua tippaakaan. Mutta jos Ridge säilyy jengissä, siinä kuin tämä "fyysinen" ilkkamikkolavol2 lähtee, en ymmärrä. Tai no toisaalta, Ridge on ilkkamikkolavol2 miinus ajoitus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy