Huono peli, mutta...
Uusi päivä kaiken muuttaa voi. Jokerit ei vielä ole välierissä (eikä toivottavasti niihin pääsekään. Kärpillä peli kipsasi kotona kun piti katkaista sarja. Vieraissa ja 2-2 tilanteessa vähemmän paineita?
Minä kyllä tunnustan suosiolla Jokerivihani. Perusteluita asiasta kiinnostuneille:
1. Multileuka (Kaikki rahan, ei yksikään kiekon puolesta)
2. Raimo Summanen (sosiopaatti)
3. scouttauspolitiikka ("Kukas se siellä Ässissä/Kerhossa/Jypissä/Ipassa jne. on tänä vupnna pelannut hyvin? Eiköhän osteta poika pois") Ensi kauden ulkomaalaisvahvistuksetkin näyttävät löytyvän (yllätys, yllätys) Hämeenlinnasta ja Lahdesta.
4. Reilu peli (mestaruusmaali korkealla mailalla, Janeckyn monotus Maukan rintakehään jne. jne. jne. keksikää itse lisää esimerkkejä, pulaa ei pitäisi olla)
5. Mukavat pelaajapersoonat à la Juha "Diver" Jokiharju, Otakar "Sukellus" Janecky, Petri Varis, Tero "Viiksi" Lehterä ja monet muut kestosuosikit. Nyrkkisääntönä on ollut: Mitä vastenmielisempi pelaaja, sen enemmän jokerifanit diggaavat.
6. Erkka "Tuomarit sorsii" Westerlund (Kaikkihan muistavat tämän sankarin lausunnon provosoivista kerholaisista parin kauden takaa).
Onko Jokereissa sitten, tai onko edes koskaan ollut mitään hyvää? No onhan toki. Juha Tlönen ja Rami Alanko ovat kiekkoilijoita minun makuuni ja vieläpä Jokereiden omia kasvatteja! Ritakin vaikuttaa asialliselta tyypiltä, vaikka taitopuolessa toki on kehittämistä. Jokereiden kannattajista erityisen kunniamaininnan ansaitzsee nimimerkki Vakio, joka yleensä myös perustelee mielipiteensä.