Kärpät vs Blues Raksilassa 17.9.02

  • 10 917
  • 119

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Black Adder, olen hyvin pitkälle samaa mieltä. Toivottavasti Ylönen oppi erot NHL:n ja SM-liigan välillä kantapään kautta.
 

JPL

Jäsen
Espoonmies

Syy siihen, että Kukkonen ei saanut toisessa erässä kiekon sulkemisesta jäähyä, oli se että kiekko laukaistiin hänen syliinsä... Lasse ei tehnyt liikettäkään kiekon sulkemiseksi. Ei toki yrittänyt kiekkoa tiputtaakkaan, mutta silti tilanteesta ei missään tapauksessa saa viheltää jäähyä. Ahosen jäähy oli päivänselvä ja todella tyhmä temppu. Otti kiekon käteensä JÄÄSTÄ ja nousi ylös ja heitti kiekon pois omalta alueelta. Jäähyn syy oli todellakin pelin viivyttäminen, vaikka sen olisi voinut kiekon sulkemisestakin antaa.

Ylösen jäähy oli juuri niin kuten aiemmin tuossa on mainittu. Jäähyn arvoinen sm-liigassa. Pota ei mielestäni erityisesti kääntänyt selkää taklaukselle, vaan yritti suojata kiekkoa laidan puolelle, kuten yleensä tehdäänkin tällaisessa tilanteessa. Jos mies on irti laidasta, ei häntä saa taklata. NHL:ssä tilanteessa kaveri olisi taklattu laitaan reilusti ja vastaanottajakin olisi tiennyt sen ja ottanut vastaan niitin. Hieman vaatii Ylöseltä totuttelua liigan vihellyksiin.

Bluesin taitotaso oli selvästi Kärppiä huonompi, mutta pelaajatyyppeihin nähden erittäin hyvää peliä bluesilta. Kärpillä taas meni välillä peli hieman liiankin näpertelyksi. Monta hyvää vetopaikkaa meni sivu suun kun yritettiin pelata liian hyvälle paikalle kiekkoa. Toisaalta mukavahan hienoja harhautuksia on katsella, mutta ei niillä otteluita voiteta. Jos Blues on saamassa yhdenkin niistä kolmesta nimestä, jotka hallilla pyöri, niin huhhuh....
 
Viimeksi muokattu:

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Daespoo
Poiminta Espoonmiehen raportista


Koska en tapahtumaa nähnyt niin en sano mitään kuka on oikeassa mutta Ylönen on kyllä Bluesista varmaan viimeinen joka sikailemaan alkaa.

SM-liigassa tuo selän kääntäminenkin on aivan liian yleinen rangaistuksen kalastuskeino.


Niinpä tietenkin, eihän meidän Juha sikaile:) Aika typerää puhua että Ylönen pelasi NHL-tyyliin. NHL:ssä Ylönen ei olisi uskaltanut ajaa päin maalivahtia kyynärpää edellä tai laitataklata vastustajan taitopelaaja selästä. Muutenkin ihmetyttää espoolaisen otteluraportin ihmeellisen positiivinen kuva Bluesin pelistä. Jos Ylönen on joukkueen kantava voima(Julistettiin Iltasanomissa liigan parhaaksi hyökkääjäksi..hohhoijaa) niin pulassa joukkue on. Eilisen perusteella ryhmästä puuttuvat kiekolliseen peliin kykenevät miehet. Harvassa olivat järkevät avaussyötöt, Ylönen oli lähes ainoa joka pystyi tekemään kiekon kanssa jotain. Ainoa asia mikä rullasi Bluussissa paremmin kuin Kärpillä oli yv-peli, kiekollisessa pelissä joukkueiden välillä oli iso ero. Caloun nostaa Bluesin lentoon? Ehkä..jos lanttu kestää...
 
Viestin lähetti kärppä73



Niinpä tietenkin, eihän meidän Juha sikaile:) Aika typerää puhua että Ylönen pelasi NHL-tyyliin. NHL:ssä Ylönen ei olisi uskaltanut ajaa päin maalivahtia kyynärpää edellä tai laitataklata vastustajan taitopelaaja selästä. Muutenkin ihmetyttää espoolaisen otteluraportin ihmeellisen positiivinen kuva Bluesin pelistä. Jos Ylönen on joukkueen kantava voima(Julistettiin Iltasanomissa liigan parhaaksi hyökkääjäksi..hohhoijaa) niin pulassa joukkue on. Eilisen perusteella ryhmästä puuttuvat kiekolliseen peliin kykenevät miehet. Harvassa olivat järkevät avaussyötöt, Ylönen oli lähes ainoa joka pystyi tekemään kiekon kanssa jotain. Ainoa asia mikä rullasi Bluussissa paremmin kuin Kärpillä oli yv-peli, kiekollisessa pelissä joukkueiden välillä oli iso ero. Caloun nostaa Bluesin lentoon? Ehkä..jos lanttu kestää...

Jätit Calounin solvaamisen kesken..
Ylösen mollasit perusteellisesti. Vaihtasitteko Mettovaaraan?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Näköjään Kärppä73:sta harmittaa kun Tonia ja Tenkratia ei oltukkaan valittu liigan parhaimmiksi hyökkäääjiksi.
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Viestin lähetti kärppä73

Niinpä tietenkin, eihän meidän Juha sikaile:) Aika typerää puhua että Ylönen pelasi NHL-tyyliin. NHL:ssä Ylönen ei olisi uskaltanut ajaa päin maalivahtia kyynärpää edellä tai laitataklata vastustajan taitopelaaja selästä.

Joopa joo ja juupa juu. Sinä olet ilmeisesti nähnyt paljonkin Ylösen otteita NHL:ssä? Heh, kun noin varmalta tunnut. Vaikka itse tarkastelen näitä asioita pienoisten kärppälasien takaa, olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei Ylönen todellakaan tahalleen sikaile.

Ja minusta on täysin oikein puhua, että Ylönen pelasi vielä NHL:n kaltaisella pelityylillä, koska hän todellakin niin teki. Käyttämäsi perustelut ovat mielestäni täyttä potaskaa, sillä olen nähnyt Ylösen otteluita helvetin paljon, ja voin hyvällä omallatunnolla väittää, että myös NHL:ssä hän on ajanut/törmännyt samalla tavalla vastustajan maalivahtiin (ei siis tahallaan, mutta kähinänpoikanen tilanteesta luonnollisesti syntyi) ja myös "laitataklannut" vastustajan taitopelaajaa samalla tapaa "selästä". Turha tuollaista on edes jauhaa.


Ps. Ylösellä ei muuten ollut kyynärpää ylhäällä, kun hän törmäsi Bäckstömiin.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Ylösen eilinen peli oli p**stä ja mies ansaitsee kaiken negatiivisen palutteen. Calounia en ole mollannut, mies on loistava pelimies jos pää ei petä, kaikkihan sen tietävät. Mettovaaraa ja Ylöstä en vaihtaisi päittäin, ainakaan eilisen perusteella. Varmaan Ylösen Juhuli tuosta vielä parantaa esityksiään, suunta on vain ylöspäin eilisestä showsta.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Viestin lähetti JVR


Joopa joo ja juupa juu. Sinä olet ilmeisesti nähnyt paljonkin Ylösen otteita NHL:ssä? Heh, kun noin varmalta tunnut. Vaikka itse tarkastelen näitä asioita pienoisten kärppälasien takaa, olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei Ylönen todellakaan tahalleen sikaile.

Ja minusta on täysin oikein puhua, että Ylönen pelasi vielä NHL:n kaltaisella pelityylillä, koska hän todellakin niin teki. Käyttämäsi perustelut ovat mielestäni täyttä potaskaa, sillä olen nähnyt Ylösen otteluita helvetin paljon, ja voin hyvällä omallatunnolla väittää, että myös NHL:ssä hän on ajanut/törmännyt samalla tavalla vastustajan maalivahtiin (ei siis tahallaan, mutta kähinänpoikanen tilanteesta luonnollisesti syntyi) ja myös "laitataklannut" vastustajan taitopelaajaa samalla tapaa "selästä". Turha tuollaista on edes jauhaa.


Ps. Ylösellä ei muuten ollut kyynärpää ylhäällä, kun hän törmäsi Bäckstömiin.

Näin ne näkemykset poikkeavat...jos kuuluisin Ylönen fanclubiin niin ehkä näkisin asiat noin. Eihän toki kukaan tahallaan sikaile, vaan vahingossahan ne jutut tapahtuvat;). Edelleenkään en yleistä Ylöstä sikailijaksi vaan puhun eilisestä pelistä, en koko Ylösen urasta.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti kärppä73



Niinpä tietenkin, eihän meidän Juha sikaile:) Aika typerää puhua että Ylönen pelasi NHL-tyyliin. NHL:ssä Ylönen ei olisi uskaltanut ajaa päin maalivahtia kyynärpää edellä tai laitataklata vastustajan taitopelaaja selästä. Muutenkin ihmetyttää espoolaisen otteluraportin ihmeellisen positiivinen kuva Bluesin pelistä. Jos Ylönen on joukkueen kantava voima(Julistettiin Iltasanomissa liigan parhaaksi hyökkääjäksi..hohhoijaa) niin pulassa joukkue on. Eilisen perusteella ryhmästä puuttuvat kiekolliseen peliin kykenevät miehet. Harvassa olivat järkevät avaussyötöt, Ylönen oli lähes ainoa joka pystyi tekemään kiekon kanssa jotain. Ainoa asia mikä rullasi Bluussissa paremmin kuin Kärpillä oli yv-peli, kiekollisessa pelissä joukkueiden välillä oli iso ero. Caloun nostaa Bluesin lentoon? Ehkä..jos lanttu kestää...

Sikailiko Ylönen? Minä en ainakaan huomannut, vaikka viimeinen taklaus varsin kova olikin. Kuumana hän kyllä kävi, siitä ei pääse minnekään. On täysin idioottimaista väittää Ylösen ajaneen kyynärpää edelle Bäckströmin päälle. Jäähy toki oli ansaittu, mutta tuossa on kyllä puolet liikaa. Vauhtia ei ollut ollenkaan ja polvillaan jäässä olleen maalivahdin päähän osuva kyynärpää ei voi olla kovinkaan ylhäällä.

Minun mielestä on täysin selvää, että Ylönen pelasi NHL-tyylillä. Viimeisten kymmenen vuoden aikana olen nähnyt satoja NHL-matseja,joisssa tuollaisia tapahtuu. Niin Kapanen kuin Ylönen itsekin myönsivät, että pelityylissä on vielä opeteltavaa. Maassa maan tavalla, melkoisen paljon on ehtinyt siinä ajassa tapahtua, kun Ylönen edellisen pelinsä Suomessa pelasi. Ylönen on kiistatta liigan parhaita/paras keskushyökkääjä.

Ei, en kuulu Ylösen fanclubiin.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Kärpät#18
Jatkoajan otteluraportti pukkaa olemaan nyt luettavissa. Varsin viihdyttävä matsi. Kentän parhaat Mika Oksa, Andrei Potaichuk ja Juha Repo.

Jäähyistä. Ylösen kaksi viimeistä tyhmiä. Ensiksi kyynärpäällä Bäckströmiä puhelimeen, kun tämä erehtyi torjumaan Vykoukalin laukauksen. Toisesta tempustaan olisi sietänyt joutua suihkun puolelle. Kovin oli Ylönen pahoillaan, kun tuollaiseksi loppu meni. Sanoi jäähynsä olleen kaikille kova paikka, kun pihalla haastattelin.

Blues lähti hallilta poliisisaattueessa sireenit päällä.

Tarkoittiko tuo, että Juha Repo oli kentän näkyvin tasoittamalla aluksi peliä Bluesille ja sitten Kärpille. Repo vihelsi tarkasti aina, kun sattui heräämään ja kiekottoman estämisestä ei jäähyjä anneta niinkuin ei myöskään tilanteista joissa pelaaja ei kaadu. Jos pelaajilla on koko eroa kaatuminenkin on silkkaa heikkoutta. Täytyy sanoa SM-liiga ja yksi tuomari bäck in kahvakiekko!
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Palsola

Huomasiko muut kuinka Sakke sopi hyvin Perttien väliin eilen. Kuka kaipaa Viuhkolaa? Itse en tosiaankaan ole hirveä Viuhkola-fani. Liian flegmaattinen minun pelaajamakuuni ja kärsii ajatuskatkoista, heh! No katsotaan sanoi lääkäri, mutta Sakke oli eilen mies paikallaan.
 

Roy

Jäsen
Miksi Ton-Palsola-Tenkrat sitten hajotettiin, jos se toimi?

Mielestäni vielä hieman hakusessa poikain yhteispeli, omassa päässä vieläpä täysin. Jospa se siitä. Uskon kuitenkin, että Viuhkola palaa tähän kenttään omaan toimivaan rooliinsa.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Palsola

Viestin lähetti Black Adder
Huomasiko muut kuinka Sakke sopi hyvin Perttien väliin eilen. Kuka kaipaa Viuhkolaa? Itse en tosiaankaan ole hirveä Viuhkola-fani. Liian flegmaattinen minun pelaajamakuuni ja kärsii ajatuskatkoista, heh! No katsotaan sanoi lääkäri, mutta Sakke oli eilen mies paikallaan.

Sakella oli ehdottamasti kauden paras peli ja sopi ihan hyvin Tsekkien väliin. Puolustus päässä Sakella oli mielestäni ongelmia, ketjua pyöritettiin välillä melkoisesti omassa päässä. Ketju kuitenkin loi mielestäni vastustajaa pahemmat tilanteet hyökkäys maalille, eikä päästänyt yhtään omiin, joten sen voidaan sanoa toimineen.

Ketjut hajoitettiin, koska Heikkilä tahtoi purkaa omien sanojensa mukaan hermostuneisuutta joukkueesta ja vanhaan ruotuun palataan seuraavaan peliin. Onnistunut veto, sillä Tonin kädet ei tärisseet hänen iskiessä kiekon Bluesin maalin. Hieno irtominen vastustajasta Potan syöttöön.

Mielestäni hyvällä joukkueella on muutamia erilaisia ketju variaatioita. Pistäsin Viuhkolan palattuaan Tsekkien väliin takaisin. Jos peli ei tunnu kulkevan niin Sakkea voi käyttää ketjussa tarpeen tullen.

Ketjuista vielä. Pyörälän- Aarnio pelasi paremmin yhteen kuin Pyörälä- Sakke. Molemmilla oli menoa ja ei niin paljon ajatusta.
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Kärppien valmentaja Kari Heikkilän mukaan joukkue palaa jo seuraavassa ottelussa eilisen kamppailun aloittaneisiin kentällisiin. Jos yhtään ymmärsin, niin Viuhkolan paluun myötä kentälliset muokatataan harjoituspelien kaltaiseksi.

Toiset täällä yhä jaksavat väittää, että Repo oli täysin pihalla eilisestä ottelusta. Minun silmiini puolestaan tuomarilinja oli parasta mitä tällä kaudella olen nähnyt. Mutta mielipiteitähän ja näkemyksiähän on aina lähes yhtä monta kuin on ihmisiäkin. Tosin toiset eivät välttämättä ymmärrä itse jääkiekosta hölynpöläystä. Heh, taidan itsekkin näköjään lukeutua edellä mainittuihin.

Tuossa yläpuolella hiukan vertailtiin Mettovaaraa ja Ylöstä. Itse vaihtaisin eilisenkin pelin perusteella mieluusti miehiä päittäin. Niin ja en taida kuulua siihen ns. Ylösen fanklubiin, mutta voisin kyllä harkita asiaa vakavasti, heh heh.

Olen edelleen sitä mieltä, että Mettovaara on melkeimpä hyödytön Kärpille. Toivottavasti loppukaudella hänelle löytyy paikka vaihtopenkin päästä tai katsomon puolelta. Eritoten harmittaa se, että mies on ilmeisesti iso ja voimakas, mutta kaukalossa hän on pahempi mikkihiiri kuin Juho-Tuomas Appel. Ei Mettovaara ole näköjään vieläkään valmis ottamaan iskuja vastaan joukkueensa puolesta, ja se yksinkertaisesti vituttaa.

Sorge kielenkäyttöni, tunteet pinnalla.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Kärpät#18
Blues lähti hallilta poliisisaattueessa sireenit päällä.

Blues lähtee aina tyylillä ;)

Todellinen syy poliisisaattueeseen oli se, että jatkoajasta johtuen Blues pääsi lähtemään hallilta kello 21:20 ja viimeinen kone Oulusta Helsinkiin(tai siis Vantaalle) lähtee kello 21:30. Että kiirettä piti.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Viestin lähetti JVR
Kärppien valmentaja Kari Heikkilän mukaan joukkue palaa jo seuraavassa ottelussa eilisen kamppailun aloittaneisiin kentällisiin. Jos yhtään ymmärsin, niin Viuhkolan paluun myötä kentälliset muokatataan harjoituspelien kaltaiseksi.

Toiset täällä yhä jaksavat väittää, että Repo oli täysin pihalla eilisestä ottelusta. Minun silmiini puolestaan tuomarilinja oli parasta mitä tällä kaudella olen nähnyt. Mutta mielipiteitähän ja näkemyksiähän on aina lähes yhtä monta kuin on ihmisiäkin. Tosin toiset eivät välttämättä ymmärrä itse jääkiekosta hölynpöläystä. Heh, taidan itsekkin näköjään lukeutua edellä mainittuihin.

Tuossa yläpuolella hiukan vertailtiin Mettovaaraa ja Ylöstä. Itse vaihtaisin eilisenkin pelin perusteella mieluusti miehiä päittäin. Niin ja en taida kuulua siihen ns. Ylösen fanklubiin, mutta voisin kyllä harkita asiaa vakavasti, heh heh.

Olen edelleen sitä mieltä, että Mettovaara on melkeimpä hyödytön Kärpille. Toivottavasti loppukaudella hänelle löytyy paikka vaihtopenkin päästä tai katsomon puolelta. Eritoten harmittaa se, että mies on ilmeisesti iso ja voimakas, mutta kaukalossa hän on pahempi mikkihiiri kuin Juho-Tuomas Appel. Ei Mettovaara ole näköjään vieläkään valmis ottamaan iskuja vastaan joukkueensa puolesta, ja se yksinkertaisesti vituttaa.

Sorge kielenkäyttöni, tunteet pinnalla.

Miksi Ylöstä ja Mettovaaraa pitäisi verrata toisiinsa? Miesten roolit joukkueissaan ovat täysin erilaiset. Ylösen pitäisi olla joukkueen ykkössentteri ja Metto on puolestaan 3.kentän laituri eli duunari osastossa. Ylöstä ei voi nostaa liigan ykkössentteriksi pelkästään yhden onnistuneen MM-kisareissun takia. Teot tämän kauden liigassa näyttävät onko mies aiheuttamansa kohun arvoinen.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puolueettomin silmin

Peli oli ensimmäiseksi sarjapeliksi ihan hyvää katsottavaa. Taklauksia ei ollut juurikaan, mutta vauhtia riitti kivasti ja draaman kaari oli mitä parhain. Ennakko-odotusten mukaan kotijoukkue hallitsi enimmäkseen ja vastustaja puolusti ja pyrki iskemään suoraviivaisesti. Espoossa osat ovat luultavasti toisin päin.

Erityisen mieleenpainuvaksi jäi Mika Oksan erittäin hyvä esitys, joka oli saada huipennuksen ottelun lopussa, kun hienon kaksoistorjunnan jälkeen Palsola sai kolmannella yrityksellään kiekon piirun verran yli Oksan patjan. Ehdottomasti kentän paras pelaaja oli Oksa.

Janne Seva oli myös Espoolaisista hyvä parin ensimmäisen erän ajan, mutta kolmannessa hän hivenen hiipui. Mies esitti suoraviivaisia ja vauhdikkaita otteita ja aiheutti Kärpille jäähyn Bluesin pelatessa alivoimalla.

Ilmeisesti O. Ahonen (numero 16?) oli se, joka saa ottaa suurimman syntipukin viitan pistemenetyksestä. Idioottimainen temppu sulkea kiekko käteen ja paiskata se sitten keskialueella. Ja tuommoisessa paikassa, jossa oma joukkue johtaa, on alivoimalla ja peliä jäljellä kaksi minuuttia.

Kärpistä Pota oli kelpo vireessä ja myös Ton väläytteli ajoittain. Lievers esitti myös yhden hyvän nousun. Tenkura oli minun mielestäni hivenen vaisu. Kärppien puolustuspelaaminen on hyvää, kun koko viisikko ehtii ja jaksaa puolustaa. Jos pakit joutuvat ottamaan nopean vastahyökkäyksen kahdestaan vastaan, on vaikeuksia luvassa heti. Maalinedustalla Kärpistä ei halunnut pelata kukaan: ei omassa, eikä vastustajan päässä. Ylivoimalla kudit olivat aina tuhoon tuomittuja, kun yksikään pelaaja ei ollut valmis uhramaan itseään maskiin.

Bluesin puolustuspelaaminen oli selkeästi yhdellä miehellä karvaus ja neljä linjassa keskialueella. Porrastusta ei ollut juuri lainkaan ja nelikko oli muutenkin aika tiukasti supussa ja Kärpät sai yhdessä vaiheessa pari kelpo paikkaa, kun laidat olivat pahasti auki. Mettovaara laiskana, mutta ovelana miehenä kyttäsi varsin hanakasti tällaisia paikkoja. Bluesin pelissä näkyí myös selvästi se, että pelaajat eivät täysin tunne toisiaan. Esim. Alanko ja Ylönen yrittivät väenväkisin puolustaa 2-2-hyökkäyksessä samaa miestä ja vain Oksan loistava pelastus säästi siinä kohtaa takaiskulta.

Maalivahtipelissä oli suurin ero kentällä ja myös ylivoima näytti olevan Bluesilla jo aika hyvin uomissaan (mielenkiintoista oli Tuomaisen rooli pelinpyörittäjänä), kun Kärpät haki sitkeästi laukaisupaikkaa ilman maskia. Myös kiekon ylöstuonti tuotti Oulun pojille vaikeuksia jopa viidellä kolmea vastaan. Täysin viisikoin Kärpät oli aktiivisempi ja olisi voinut huolellisemmalla viimeistelyllä tehdä pari maalia enemmän. Toisaalta suurin osa vedoista oli kohtuullisen helposti torjuttavissa.

Ikävää on Raksilan yleisön kaudesta toiseen jatkuva "kannustus". Meteliä ei eilenkään syntynyt muuta kuin tuomareille vihellettäessä. Linja oli tasapuolinen, mutta pari tilannetta puolin ja toisin jäi viheltämättä, koska yksi tuomari ei nähnyt pelin takana tapahtuvia rikkeitä.

Lopputulos oli mielestäni pelin kuvan mukainen ja molemmat saavat olla tyytyväisiä yhteen pisteeseen.


Muokkaus: yksi krijotusehre
 
Viimeksi muokattu:

Pakki

Jäsen
Viestin lähetti kärppä73


Miksi Ylöstä ja Mettovaaraa pitäisi verrata toisiinsa? Miesten roolit joukkueissaan ovat täysin erilaiset. Ylösen pitäisi olla joukkueen ykkössentteri ja Metto on puolestaan 3.kentän laituri eli duunari osastossa. Ylöstä ei voi nostaa liigan ykkössentteriksi pelkästään yhden onnistuneen MM-kisareissun takia. Teot tämän kauden liigassa näyttävät onko mies aiheuttamansa kohun arvoinen.

Ylösestä vielä:

Eihän jokaisen pelaajan tarvitse miellyttää jokaista katsojaa, mutta toivottavasti katsot "oikeita" asioita, kun seuraat Ylösen peliä. Hänhän ei ole mikään raipemainen pelinrakentaja, vaikka ei se kiekkokaan kauheasti lavassa polttele.

Mielestäni Ylönen on nimenomaan moderni pelaaja, jolla ei ole heikkouksia millään alueella, vaan on tasaisen hyvä kaikessa tekemisessä. Vahvuudet on varmasti enemmän puolustupelissä, mutta hyökkäystaidotkin taisivat olla kaikille yllätys toissa vuosen MM-kisoissa.

Eli ei välttämättä pelaa niin kauhean näyttävää peliä, mutta kuitenkin yllättävän tehokasta. Kai huomasit, kuka oli esim. maskimiehenä Bluesin 0-1 maalissa eilisessä pelissä. Henk. koht. pidän miestä Suomen kakkossentterinä Koivun jälkeen, mutta sehän olenkin vain minä...

Antaa tosiaan kauden kulua jonkin aikaa.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti kärppä73
Paljon kohuttu Blues oli aika ajoin todella hampaaton hyökkäyksen rakenteluissaan.

...jaaha... en nyt sitten tiedä kuka on kohunut ja mitä, mutta kyllä Blues leirissä ollaan hyökkäyksen kapeus tiedetty. Tosin jos tuolla surkealla hyökkäyksellä ja ajoittain pulassa olleella puolustuksella otetaan piste kärppien nimivahvalta hyökkäyskalustolta niin jotain kohumisen arvoista siellä ilmeisesti on, mene ja tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ylönen on erittäin taitava kaveri. TYhmät jäähyt pois ja mies tekee tuhoisaa jälkeä SM-liigassa. Ylönen nöyryytti kärppäsenttereitä aloituksissa 100-0 ja oli lähellä murtautua kerran keskeltä läpi muutamalla terävällä potkulla, mutta kiekko karkasi viime hetkellä. Pelimies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös