Viestin lähetti Telaketju
Palsola oli maalivahdin alueella, ei häirinnyt maalivahtia, tuli sieltä pois ja teki maalin. Katsopa, eagle, mitä sääntökirja sanoo asiasta.
"Jollei kiekko ole maalialueella, ei hyökkäävän joukkueen pelaaja saa olla maalialueen rajaviivalla tai maalialueella eikä pitää mailaansa maalialueella ja jos kiekko menee maaliin tällaisessa tilanteessa, maalia ei hyväksytä ja seuraava aloitus suoritetaan rikkoneen joukkueen hyökkäysaluetta lähinnä olevasta puolueettoman alueen aloituspisteestä."
Noinhan se sääntökirja sanoo.
Ja jotta ei tarvitsisi puhua pelin aikana nopeasti kerran nähdystä tilanteesta, niin katsopa vielä se maalikin siltä videolta uudestaan. Siinä on ihanat hidastukset ylhäältäpäin, jotka kertoo kaiken. A) Kiekko ei ole maalialueella. B) Palsola on keskellä maalialuetta molemmin jaloin. C) Kuivalaisen poikittaisliike häiriintyy Palsolan jalkojen takia, siinä tapahtuu ihan oikein törmäys minkä luulisi olevan ihan jopa maalivahdin häirintää kun se tapahtuu sillä kielletyllä alueella, jonne hyökkääjä on omaehtoisesti tullut. D) Palsolan jalka on edelleen maalialueella laukauksen lähtiessä. Kaikki nämä näkyvät ihan selkeinä kirkkaissa monivärisissä hidastuksissa, useasta kuvakulmasta ja kaikkein paljastavimmin sieltä lintuperspektiivistä.
Joten miksi se
ei olisi sääntöjen vastainen maali tai maalivahdin häirintää?
Ihan vertailukohtana perjantailta: Marko Ojasen maali hylättiin, kun hänen mailansa ja toinen luistimensa oli maalialueella syötön tullessa sinne. Ojanen oli koko ajan yli metrin päässä maaliviivalla seisseestä maalivahdista ja joutui alueelle vieläpä pakin työntämänä (mikä sääntökirjassa mainitaan yllä olevan sääntöpykälän kumoavana seikkana). Se maali hylättiin silti.
Eihän tää nyt iso juttu ole. 1-3 tai 0-3, ihan sama. En minä sen yhden maalin takia yöuniani menetä eikä sillä ole mulle mitään merkitystä, kun se ei ratkaissut mitään. Mutta mua ottaa aina päähän kun puhutaan ihan kakkia. Kun tässäkään ei ole kyse edes mielipideasioista, oliko Palsola alueella vai ei, vaan helposti tarkistettavasta faktasta, kun se videokin kerta on olemassa. Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää, että suosikkijoukkue pystyisi vääristämään sitä näkymää noin pahasti.