Mainos

Kärpät Spengler Cupissa 2024

• 52 586
  • 264

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Mitenhän luistin tulee kulkemaan tällaisessa peliputkessa?
Samahan se on kaikille ja olihan tuossa nyt kierrätystäkin. Eiköhän siellä huomenna taas Attila, Maenalanen ja Pekka askissa.

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Samahan se on kaikille ja olihan tuossa nyt kierrätystäkin. Eiköhän siellä huomenna taas Attila, Maenalanen ja Pekka askissa.

Davos pelas torstaina ja perjantaina joten saivat tänään huilipäivän kun kärpillä tosiaan huomenna kolmas peli kolmeen päivään.

Jännä kyllä tosiaan nähdä miten kierrätettään.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä Spengleri vois olla hyvä ponnahduslauta loppukadelle. Vielä ainakin Davosia vastaan hyvällä ilmeellä, sitten vähän palautusta. Kova tempoiset pelit ihan uusia vastustajia vastaan saattavat parhaimmillaan avata blokkeja.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Loukkaantuiko kukaan? Jos ei niin hyvä. Voitettiin peli Jes. Huomenna sitten Davosi peli ja heillä toki lepoetukin. Jospa tämä joulu-UV turnaus olisi sitten siinä.

Hyvän mielen lätkää, mutta eipä näihin jaksa intohimoisesti syttyä valitettavasti. En ainakaan minä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Loukkaantuiko kukaan? Jos ei niin hyvä. Voitettiin peli Jes. Huomenna sitten Davosi peli ja heillä toki lepoetukin. Jospa tämä joulu-UV turnaus olisi sitten siinä.

Hyvän mielen lätkää, mutta eipä näihin jaksa intohimoisesti syttyä valitettavasti. En ainakaan minä.
Minä seuraan nyt ensimmäistä kertaa Spengler Cupia kunnolla ja voi, kuinka iloinen olen. Perinteet, arvostus ja urheilu tuoksuvat kotisohvalle asti. Jos jotain hyvää koitui viime kauden pronssista, niin se oli tämä turnaus. Toki olen samaa mieltä siitä, että kyseessä on hyvän mielen lätkä siinä mielessä, ettei tässä liigamestaruutta jaeta. Toisaalta satalasissa pelaajat vaikuttavat tuolla vetävän. Se on pikkasen yllättänyt minut. Hieno turnaus!

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsestä taas tuntuu näiden rymistelyjen jälkeen, että miten jaksaa syttyä jostain Jukurit- tai HPK-nuhjauksista. Onhan tuo yleisökin ollut aivan mieletön vaikkei tänään ollut edes sveitsiläisjoukkuetta vastassa. Niin hyvä fiilis tuolla hallissa.

Onneksi Kärpillä on sama tilanne kuin viime kaudella, että kovimmat pelit kärkijoukkueita vastaan ovat kertyneet kevätkaudelle.

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oma mausteeni soppaan. Itse tykkään katsoa myös näitä pelejä, kun kerran Kärpätkin mukana. Itseasiassa olin innoissani kun tämä varmistui. Toki vaikean syksyn jälkeen into hieman hiipui, mutta nyt kun ollaan ytimessä, niin onhan se loppujen lopuksi hienoa nähdä oma suosikki pelaamassa perinteisessä ja arvostetussa turnauksessa kovia pelejä, kovia joukkueita vastaan. JA PISTE ( ihan kirjoitettunakin :) )

Toisaaltaan ymmärrän myös epäilyksen, että mikä vaikutus tuleviin liiga peleihin, koska kuormitus on osalle pelaajilille aika kova, varsinkin jos mennään tästä pidemmälle?

Silti, uskon, että matkasta on enemmän plussaa kuin miinusta, koskapa joukkue usein reissuilla saa yhteisiä kokemuksia, joista on iso hyöty jatkoa ajatellen.

Siispä, ennenkuin tuomitaan tämä reissu tai joukkue, niin maltilla katsotaan, mitä kevät tuo tullessaan. Joukkueessa on , ihan aikuisten oikeasti, potentiaalia. Jopa niin paljon, että ehkä... ehkä??? jopa Havukin saa siitä parhaansa irti???? Kysymysmerkit siksi, ettei usko ole kovin korkealla nyt, mutta... urheilu on siksi ihmeellistä, että asioita voi tapahtua, suuntaan tai toiseen, joten jospa Kärpillä siihen parempaan suuntaan. Ja ennen jouluahan oli jo pieniä viitteitä siitä, että josko tästä kuitenkin jotain saattaa siihen suuntaa tapahtua.

Itse olen tykännyt Kärppien peli-ilmeestä, vaikka eka pelissä virheitä tuli "normimäärä". Urheilu on kivaa ja sitä on kiva seurata ja kokea tunneskaalan molemmat laidat, joten.. ei tämä kuitenkaan niin vakavaa ole... Ja jos joku, niin Kärpäthän meille näitä tunteita tarjoilee. Tälläkaudella todellakin laidasta laitaan... ;)

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hieno, jopa upea voitto huippujoukkueesta. Vaikka tuolla nyt ei sinänsä merkitystä ole, niin jotain pientä uskoa se kuitenkin luo. Otteet heilahtelevat vain ottelusta toiseen liikaa: myös kotimaan sarjassa.

Sellaisen huomion vielä heitän, että eipä Anttilan poissaolo näkynyt kentällä ainakaan negatiivisesti. Alivoima oli rautaa ilman Anttilaakin. Tasakentällisin Mörkö on ollut tällä kaudella heikko.

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Katsoin pelin narulta. Ensimmäinen erä totutun huono, jopa osittain järkyttävä (toki vastustaja oli kova). Toinen erä varmaan kauden parasta peliä. Ja vähintäänkin lupauksia herättävää. Kolmas erä myös ihan ok toimintaa ja vitosen aikana maali. Sitten perus nukahdus ja turnaus ohi.

Mitä tästä nyt sitten sanoisi. Ehkä hivenen meni homma kuitenkin plussalle. Pahempaa odotin. Eli jotain kehitystä on tapahtunut.

Mäntymaa saanee tästä taas jatkoaikaa. Peli on jonkun verran parantunut, mutta edelleen on suuria vaikeuksia omassa päässä. Mihin tämä sitten riittää keväällä. Ei varmaan juuri mihinkään, jos puolustusta ei saada kuntoon.

Keljuttaa edelleen tämä touhu, mutta näillä ilmeisesti mennään.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Etsinnässä
Toinen erä varmaan kauden parasta peliä. Ja vähintäänkin lupauksia herättävää. Kolmas erä myös ihan ok toimintaa ja vitosen aikana maali. Sitten perus nukahdus ja turnaus ohi.

Ei turnaus mitään ohi ole.
Vielä on saumat voittaa vaikka koko paska.

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Vähän hämäsi se maalivahdin pois otto tasatilanteessa. Mitä siinä sitten oli tarjolla enemmän?

Joo, vähän tuli rennosti katsottua :)

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Gardinerin kaksi maalia kahdessa pelissä lämmittää.. jatkuispa liigassakin!

Redimor

Jäsen
Minä seuraan nyt ensimmäistä kertaa Spengler Cupia kunnolla ja voi, kuinka iloinen olen. Perinteet, arvostus ja urheilu tuoksuvat kotisohvalle asti. Jos jotain hyvää koitui viime kauden pronssista, niin se oli tämä turnaus. Toki olen samaa mieltä siitä, että kyseessä on hyvän mielen lätkä siinä mielessä, ettei tässä liigamestaruutta jaeta. Toisaalta satalasissa pelaajat vaikuttavat tuolla vetävän. Se on pikkasen yllättänyt minut. Hieno turnaus!
Pelkästään näiden pelien vuoksi vois toivoa 5 vuoden pronssiputkea kärpille liigassa.

Redimor

Jäsen
Moniko kuunteli tilastoja mitä eilen selostajat luki joukkueista?

Kärpillä keskimäärin 8 kiloa kevyemmät pelaajat ja ... aika monta senttiä pienemmätkin.

Mikähän siinä on ettei tänne "lappiin" saada joukkueeseen kokoa ja liikettä samaan pakettiin?

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vuosi lähestyy vaihtumistaan ja tuon eilisen pelin jälkeen lienee nyt ihan viimeistään selvää, että kauden 2024-2025 Kärpät tullaan muistamaan joukkueena, jolla oli vain taivas rajana.

Kone yskii pahasti vielä 40 pelatun matsin jälkeen. Vieläkään ei oikein ole pelissä selkeää ja kestävää rakennetta, mutta taitoa ja tahtoa senkin edestä.

Molemmissa peleissä ollaan oltu voiton kyljessä kiinni. Molemmissa peleissä ollaan sössitty voitto ohhoh- ja hupsista-maaleihin. Ihan inasen tutulta kuulostaa Liigankin puolelta. Minä väitän, että tällä joukkueella olisi kunnon valmennuksella ollut kaikki mahdollisuudet pelata Liigassa runkosarjan voitosta sekä mestaruudesta. Nämä pelit ovat osoittaneet, että olisi myös ollut mahdollisuudet pärjätä CHL:ssä, jos sinne oltaisiin viime kauden jälkeen päästy. Ihan todella pienestä olis kiinni, että taisteltais Spenglerin voitosta.

Ja toki siis menestyminen Liigan ja Spenglerin puolella on ihan mahdollista nytkin, ei sillä. Tuolla pelitavalla vain annetaan aivan liikaa tasoitusta.

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Moniko kuunteli tilastoja mitä eilen selostajat luki joukkueista?
Ihan mielenkiintoista ollut kuunnella täysin Liigan ulkopuolisen (ja ulkomaalaisen) selostajakaksikon kommentteja Kärppien pelistä vaikka välillä sekoilevatkin pelaajien välillä. Kovasti hämmästelivät miten Kärpät voi esimerkiksi pyörittää peliä hyökkäysalueella minuuttitolkulla saamatta ainoatakaan laukausta maalille. Myös tuo Pardubicen ja Kärppien välinen ero fyysisyydessä ja kamppailuvoimassa sai huomiota.

Sinänsä avauspeliä tai puolustamista eivät kritisoineet. Pitivät sitä kai enemmän vastustajan hyvyytenä. Karhusta pidettiin pelin alussa hieman epävarmana, pompotteli ja päästi ne kaksi lurua läpi, mutta kehuttiin myös pelin loppua kohden.

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei oltais oltu alkulohkon viimeisiä ja ilmeisesti vastustaja huomiseen puolivälierään eri..? Ei ollu mitään hävittävää enää niin kokeiltiin saada täydet 3p.
Straubing olisi ollut merkittävästi Davosia helpompi vastus, hävisivät keskinäisen pelin 5-0.

Jännä huomio, että kaavion mukaan Kärpät kohtaisi nyt uudelleen Fribourgin maanantaina mikäli voitetaan Davos. Eikä suinkaan Kanadaa. Pardubice menee suurella todennäköisyydellä Kanadaa vastaan. Se voisi olla herkullinen peli katsoa, oli kyllä kovaotteisin ja fyysisesti voimakkain joukkue mitä olen aikoihin nähnyt.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Huomenna Davosia vastaan puolivälierä :)

Vastus on kova, muttei ihan niin ” kova ”kun tää Tsekkinippu joka oli oikeasti vahva. Tai mistä minä tiedän Davosin tavasta, epäilen kuitenkin.
Davos on kuitenkin Sveitsin liigassa neljäntenä. 16 pistettä enemmän kuin Fribourgilla. En tiedä, miten vertautuu Pardubiceen, mutta kova joukkue tulee vastaan. Filip Zadina on aika iso nimi, suomalaisista nähdään Julius Honka (ja ehkä Palve) ja näin Chicago-fanina on kiva nähdä Hawks-legenda Klas Dahlbeckin nykytaso.

Ei ole siis iso häpeä hävitä illalla, mutta tietenkin lähdetään voittamaan. Toivotaan, että tästä saadaan uusi startti kauteen. Pelillinen vaade on ollut todella kova ja sen kun nyt saisi siirrettyä Liigaankin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy