Mä olen perinteisesti ollut ensimmäisenä sanomassa jos ns. omia poikia sorsitaan, mutta kun Komu lähti niin en lähtenyt Kärppiä siitä haukkumaan enkä lähde vieläkään. Komulainen sai tällä kaudella monta näytönpaikkaa kärkiketjuissa, mutta ei kyllä varsinkaan syksyllä vakuuttanut ollenkaan eikä pystynyt käyttämään tilaisuutta hyväkseen, vaan esim. Manninen pelasi tuolloin selvästi paremmin. Oon vilpittömästi iloinen kaverin puolesta, että Raumalla on tulosta tullut, joten kaverin itsensä kannalta varmasti oikea liike oli lähteä hakemaan muualta varmempaa pelipaikkaa.
Kaspar puolestaan on ollut selkeä pettymys, se on selvä, mutta ei yksikään liigajengi olisi jättänyt mm-tason kaveria hankkimatta jos talous mitenkään sen siirron olisi mahdollistanut. En tiedä sitten missä mättää. Marjamäen mukaanhan Kaspar on ollut alusta saakka erittäin motivoitunut oppimaan Kärppien pelitavan, mutta ilmeisesti ei ole siinä onnistunut, ja taitaa se olla vähän niinkin ettei fyysinen kunto ole ihan sitä tasoa mitä liigassa sen pitäisi olla. Kumma vaan että siellä superhyperkovassa KHL:ssä tulosta on kuitenkin kohtuudella tullut. Mitäpä tehdä sitten? Mäenalasta useat huutavat kentälle, mutta mä en oikein ole vakuuttunut, että Sakusta olisi pleijariväännöissä hyötyä. Pelasi kyllä muutaman loistopelin Davisin ja Puljujärven kanssa tammikuussa, mutta tuon hot streakin jälkeen pelaaminen meni tutun tuskaiseksi. Ehkä kuitenkin jatkaisin itse Kasparin odottelua. Kyllä se pelimies on, siitä ei epäilystäkään, mutta saisihan se tietysti pikkuhiljaa jo näkyä.
Sen verran vielä toki sanottakoon, että täällä Jatkoajan Kärppäosiossa on aina ollut näitä "niin ja niin monta hyökkääjää ja puolustajaa tarvitaan että voitaisiin mestaruudesta tapella". No niin oli tänäkin vuonna, vielä esim. loistavien Frölunda-vääntöjen jälkeen ja kymmenen pisteen sarjajohdon jälkeen, eikä nämä vahvistukset ainakaan mitään autuutta ole tuoneet. Sanoin jo Maxwellin ja Kasparin diilien jälkeen, että mieluummin olisin alkuperäisellä jengillä mennyt loppuun saakka, vaikka tuossa aiemmin Komulaisen myyntiä puolustelinkin.