Musta nyt tuntuu, että kun joukkue vetää vihkoon kaukalossa niin silloin haukutaan kaikki firman työntekijät maanrakoon.
Mitä tuohon Vaasan reissuun tulee, niin itse olen tiennyt kyseisestä tapahtumasta jo parin kuukauden verran ja tiennyt sen lähestyvän viime aikoina. Mitään Kärppäkannattajien tai Poromafian kanavia en seuraa, niin oletan että Kärpät on tavalla tai toisella tuonut tätä esille omissa kanavissaan.
Voitko avata miten somen päivittäminen on heikkoa, miten somemarkkinointi vedetään riman alta ja mitä markkinointiehdotuksia sinulla on? Varmasti jos asian pystyy asiallisesti esittämään, siitä voi joku asian parissa työskentelevä ottaa koppiakin.
Ymmärrän tuon ja monesti se menee noin, mutta itse yritän antaa kritiikkiä aiheesta, jotka eivät oikeasti toimi.
Ainakaan yhtään päivitystä ei instagrammissa näkynyt tuohon viitaten ja samat päivitykset ne pistää faceenkin, voi olla että täällä jatkoajalla siitä on puhuttu sen verran paljon tai kaupungille, koska kyllähän puhe leviää.
Mutta tuohon markkinointiin niin Kärppien tapa on tiedottaa pelistä 1-2 päivää ennen peliä, kerrotaan vastustaja, aika ja paikka, mistä saa liput.
Ei anneta siis mitään fiilistä katsojalle, että kyseessä olisi mitenkään spesiaali ottelu tai paremmin sanottuna ei saada ihmisiä kiinnostumaan pelistä, kun kaikki pelit markkinoidaan samalla tavalla.
Nuo julkasut ei kerää extra määrää tykkäyksiä, kommentteja, jakoja mikä taas johtaa siihen, että tämä ei tavoita niin monia ihmisiä.
Sitten mitä itse tekisin olisi se, että ilmoittaisin myytyjen lippujen määrän vaikka 12h ennen peliä.
Esimerkiksi ”Jo 4000 lippua myyty illan peliin, hae omasi täältä” tämäkin jo antaa ihmisille sellasen kuvan, että lippuja myyty erityisen paljon tiettyyn aikaan mennessä. Ihmiset kuitenkin on aika manipuloitavissa somessa, tarpeeks kun hehkutat jotain tai tuot jotain esille niin ne ostaa sen ajatuksen.
Toki enemmän seuraavat varmasti tietää, että 4000 tai 4500 lippua kärppien peliin ei ole paljon, mutta entäs ne jotka ei seuraa niin aktiivisesti/tiedä edes paljonko raksila vetää väkeä?
Yks kans mitä tekisin niin alottaisin ensi viikon Pelicans/Hifk peleistä markkinoinnin jo nyt, kummatkin pelit pelataan kotona ja tähän voisi jonkunlaista paketti diiliä koittaa. Hifk peli näillä näytöillä tuskin aivan täyteen tulee ja Pelicans pelissä 4500 katsojaa voi olla aivan maximi. Näin saataisiin ehkä Hifk peli täyteen ja keskiviikon Pelicans otteluunkin extra määrä lippuja, kuitenkin se täytetty penkki tuo enemmän rahaa kun tyhjä penkki, vaikka myisit sen paketti diilin halvempaan hintaan. Esimerkkinä kulmaan jos maksaa 35e lippu niin myyt paketti diilin näihin peleihin 50 eurolla.
En nyt tarkota, että juuri näitä pitäisi testata vaan että jotain tehtäisiin, tällä hetkellä katsojamäärät laskee eikä seura reagoi.
Toki peli-esitykset näihin myös vaikuttaa, mutta en jaksa näidenkään taakse mennä, kun vertaa sitten vaikka Ruotsin jengeihin jotka pelaavat samoilla sijoilla.