Minusta tämä negatiivinen itku saisi vähentyä. Annetaan joukkueen ja toimiston nyt näyttää, miten he asiat vievät eteenpäin.
Paljon positiivista pöhinää joukkueen ympärille vain. Hyvä siitä tulee
Turhasta valittaminen on hanurista ja samoin keksittyjen ongelmien luominen. Mutta tuskin voit syyttää ketään, joka hyvin kriittisesti tulevaan kauteen ja Marjamäkeen sekä etenkin hänen puheisiinsa suhtautuu. Se viime kausi ja suoraan sanottuna ne petetyt puheet ja lupaukset olivat vain niin kova isku, että ainakin itse ole tehnyt sen jyrkän, ja olkoon kuin negatiivisen tahansa, linjauksen, että mitään Marjamäen puheita en kyllä usko. En muista, että olisin moneen vuoteen lähtenyt niin luottavaisena, kuin viime kauteen ja kera niiden kaikkien kauniiden korupuheiden...se oli vaan niin iso isku vyön alle ja karmaiseva pettymys (yksi oman Kärppä-kannattajan urani pahimmista), millä tavalla ne puheet eivät paikkaansa pitäneet ja särki kyllä luottamusta Latea kohtaan. Että tuskin ketään, joka ei enää Laten puheita halua uskoa, vaan haluaa nähdä ne teot siellä jäällä, niin voi moittia tai syyttää.
Se on toki kiva, jos muut niitä ostavat ja käyttävät perusteluina muutokselle, mutta itse en kyllä enää ainuttakaan kaunista puhetta ja sanaa, tuli ne sitten Latelta tai KukkoLasselta tai keneltä tahansa. Niin petetty olo siitä viime järkyttävän kaudesta jäi, että ei vaan enää uskalla luottaa sanaankaan mitä sieltä suusta tulee ulos. Joukkueelle ja Latelle pitää toki antaa nyt sauma ehdottomasti näyttää, mutta se tapahtuu nimenomaan niiden tekojen ja konkretian kautta, mitä saa omilla silmillä todistaa tai olla todistamatta. Ihan hyvinhän se Late on taas viime kauden jälkeen puhunut ja muutoksesta kertonut, ja melkein tekisi itsekin ihan aidosti niihin juttuihin itsekin taas alkaa uskoa ja kasvattaa sitä "hyvää pöhinää" kauden alla meiningillä "jokos sittenkin...", mutta terve järki vaan sanoo, että ei pysty, eikä kykene.
Ainoallakaan kauniilla puheella ei minun luottamusta ainakaan enää osteta. Voisi melkein sanoa, että omaa luottamustani tuohon touhuun ei ole edes mahdollista ole ollut saada ennen kuin kausi lähtee virallisesti käyntiin, koska minulle ei merkkaa enää yhtään mitään mitään, mitä Late & co. satuilevat kauden alla. Jos Kärpät ja Late haluaa minun sekä aika monen muun kannattajan luottamuksen ostaa ja saada takaisin, niin se tapahtuu vain ja ainoastaan tekojen kautta. Viime kaudella kannattajia viilattiin ja kustiin niin pahasti linssiin kaikkien korulauseiden ja satujen kanssa, että ei voi kyllä ketään syyttää, joka nyt ei noita juttuja usko - vaikka ehkä haluasikin uskoa - ja jotka todella skeptisesti tulevaan kauteen suhtautuvat. Kaikki eivät vaan halua satuttaa itseään samalla tavalla pään kopsahtaessa tonttiin, jos taas vedetäänkin matto jalkojen alta. Parempi olla siis hyvin hyvin varautunut ja skeptinen etukäteen, ennen kuin on edes ainuttakaan peliä pelattu ja konkretiaa nähty.
Ainuttakaan sanaa en kyllä enää osta, ei vois enää vähempää kiinnostaa, jotkut "kauniit puheet". Vaan viikon päästä kun kausi pyörähtää käyntiin Sportia isännöiden, on se ensimmäinen sauma ja aika lunastaa sen minun luottamus. Se peli on eka sauma ja sen jälkeen tehdään sitten jotain johtopäätöksiä, että missä sen luottamuksen lunastuksen suhteen mennään ja aina siitä edespäin se luottamuksen arviointi tapahtuu pelipäivinä ja siellä kaukalossa nähtävillä konkreetisilla teoilla ja asioilla. Ei missää höpöhöpö-mediatilaisuuksissa tai Iltalehden satuilu-haastatteluissa.
Edit. Typot