Haataja teki ihan oikein. Ensin ottaa taklauksen selkaan hirveilla ylikierroksilla kayneelta Anderssonilta, ja kun toinen lukkolainen ihan aiheesta (ajoi juuri tasoitusmaalin tehnytta kultakyparaa selkaan) aloittaa heti Anderssonin kurittamisen, Corso yrittaa menna valiin. Eiko Haataja olisi enemman amma, jos antaisi Corson menna kolmantena miehena tappeluun, jota Rantanen kay juuri Haatajaa suojellakseen? Vahin mita J-P tuossa voi tehda, on antaa Rantaselle tyorauha, kun tama kerran niin avuliaasti heti tuli apuun.
Ei Haataja tuossa mitaan haasta, han vain repii Corson irti Rantasesta, ettei Rantanen joudu kahta vastaan tappelemaan. Sen jalkeen Hade lahtee liukkaasti tilanteesta pois, ja hyva nain koska hanta tarvitaan huomattavasti enemman pisteiden metsastyksessa kuin nyrkkitappeluissa. Corsoakin varmasti olisi karpat tarvinnut enemman pisteiden metsastyksessa, mutta kanukkina ei enaa tuossa kohtaa ajatellut sen enempaa vaan antoi veren kuohahtaa. Miksi? "Saatanan mikkihiiri estaa mua menemasta kolmantena tappeluun"? Seko on sitten sita kovuutta?
Jos Corsolla ja Anderssonilla olisi kasetti kestanyt, pelin lopputulos olisi saattanut olla 3 pistetta ouluun, mutta tuon episodin jalkeen karppien paa ilmeisesti hajosi totaalisesti ja nahtiin Kuuselan totaalipimeneminen ja sitten viela lisaa Haatajan telomisyrityksia. Onneksi lukko pisti tylyt numerot taululle, itse olisin kylla toivonut jonkinlaista muistutusta naista Haatajan ja Laaksosen telomisista....ei silla etta lukolla olisi esim. Ben-Amoria varaa menettaa seuraavaankin peliin, mutta viestina se kuuluisi "meidan tahtipelaajia ei tonita".
Enka nyt tarkoita mitaan vakisin haettuja tappeluja sellaisia vastaan joilla ei siihen ole mitaan kiinnostusta (tyyliin Corso -->Haataja) vaan taysilla vedettyja taklauksia osastolta Tuomainen-Ben-Amor....useinhan niista tulee myos isoja rangaistuksia mutta ovat paremmin pelin hengen mukaisia...Tuomainenhan jarruttelee lahes aina, ettei joka taklauksesta lenna pihalle mutta nyt olisi ollut ihan hyva paikka paukuttaa jotain Viuhkolaa vastapalloon 100km/h, Koivistoon osuminen olisi jo ollut hankalampaa. Kun yksi liigan parhaista luistelijoista ja samaan aikaan painavimmista pelaajista jyraa jonkun taysilla alleen, kylla se yleensa jonkinlaisen viestin lahettaa vastustajalle, vaikka sitten usein paatyovi kutsuukin oli sitten puhdas taklaus tai ei. Joskus sille vaan on tilaus, ja tanaan mielestani olisi ollut. Minun nahdakseni Oulun karpat ei ole sellainen joukkue, jolla on varaa lahtea Rauman lukon kanssa noille hippasille, mutta tanaan kuvittelivat sita olevansa. Itse olisin antanut pelin ratkettua hivenen vapaammat kadet raskaalle kalustolle, johon ei karpilla ole vastata. Ehka sitten seuraavalla kerralla eivat aloittaisi ihan yhta hanakasti.